pioters Zgłoś #81 Napisano 22 Września 2018 czy w CBBB wystarczy odkręcić 2 torxy(przy kolektorze) i 2 spline m10 przy powrocie spalin żeby zdjąć egr wraz z przepustnicą? Potem oddzielenie jednego od drugiego już poza autem? Czy przy kolektorze są tylko te 2 torxy co są na wierzchu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #82 Napisano 23 Września 2018 (edytowane) znalazłem, aczkolwiek gorszy był ten przy kolektorze przy rurce powrotu spalin. udało się w końcu poczyścić i egr i przepustnicę. Po złożeniu i odpaleniu zacząl silnik trochę szarpać / dławić się / chodzić nierówno. Zgasiłem, odpaliłem ponownie i wszystko gra. Czy to normalne, potrzebna jest po tym czyszczeniu jakaś adaptacja? Edytowane 23 Września 2018 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bula19771 Zgłoś #83 Napisano 1 Kwietnia 2019 witam ponownie, czy mógłbym poprosić kogoś o zdiagnozowanie błędów, chodzi mi o potwierdzenie czy zawór jest uwalony czy to jest inna przyczyna Poniedziałek,01,Kwiecień,2019,18:33:41:00006 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 8 x64 Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0 Wersja danych: 20171214 DS276.6 www.vcds.pl VIN: WVWZZZ3 Numer rejestracyjny: Przebieg: 71040km Numer naprawy: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Typ podwozia: 3C-VW46 (7N0) Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 2E 42 44 46 4C 4F 52 53 56 61 62 72 77 VIN: WVW Przebieg: 71040km 01-Silnik -- Stan: Usterka 0010 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000 09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000 15-Airbag -- Stan: OK 0000 16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000 17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000 19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000 25-Immobiliser -- Stan: OK 0000 2E-Media Player 3 -- Stan: OK 0000 42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000 44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000 46-Moduł komfortu -- Stan: Usterka 0010 4C-Ciśn.w oponach II -- Stan: OK 0000 4F-Centr.z.elektr.II -- Stan: OK 0000 52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000 53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000 56-Radio -- Stan: OK 0000 61-Reg.akumulatora -- Stan: OK 0000 62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000 72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000 77-Telefon -- Stan: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (J623-CAYC) Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 FS HW: 03L 907 425 C Komponent: 1,6l R4 CR td H43 9196 Weryfikacja: --H43--- Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 00194014032501080000 Kod serwisu: WSC 00028 028 00035 Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023FS 003006 ROD: EV_ECM16TDI02103L906023FS_003.rod VCID: 7CF742F2F7EB61A6CD-8028 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 7563 - Czujnik 1 układu recyrkulacji spalin P046C 00 [096] - niewiarygodny sygnał Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 70881 km Data: 2019.03.28 Czas: 16:21:53 Prędkość obrotowa silnika: 2809.75 /min Unormowana wartość obciążenia: 65.5 % Prędkość pojazdu: 71 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 63 °C Temperatura powietrza zasysanego: 20 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar Napięcie zacisku 30: 14.005 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 33 Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -0.378 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie-ANG_SP_EGRV[0]: 0.000 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: sterowanie-PWM_HBR_EGRV[0]: -20.483 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.-V_EGRV[0]: 0.688 V Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty-V_EGRV_BOL[0]: 0.698 V Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset otwarty-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14 7343 - Potencjometr recyrkulacji spalin (G212) P0407 00 [040] - sygnał za mały Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 7 Przebieg: 70956 km Data: 2019.04.01 Czas: 06:15:19 Prędkość obrotowa silnika: 1877.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 88.2 % Prędkość pojazdu: 48 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 94 °C Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar Napięcie zacisku 30: 14.908 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -0.940 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie-ANG_SP_EGRV[0]: 0.000 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: sterowanie-PWM_HBR_EGRV[0]: -23.743 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.-V_EGRV[0]: 0.674 V Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty-V_EGRV_BOL[0]: 0.698 V Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset otwarty-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14 Kody gotowości: 0000 0000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BEDY111 Zgłoś #84 Napisano 26 Maja 2019 Witam. Postanowiłem profilaktycznie zaglądnąć do EGR i przepustnicy w celu wyczyszczenia tych elementów (bez wcześniejszych oznak, błędów itp) i polecam każdemu wykonać ten zabieg. Zanieczyszczenie było kolosalne, silnik CBAB 2.0Tdi CR. Jeszcze trochę i zawór EGR nie mógłby pracować poprawnie. Demontaż w miarę prosty jak w instrukcji. Jedyny problem jaki mnie spotkał to nie mogłem odpalić auta po tym zabiegu. Błędy po odłączeniu tych elementów skasowane. Dlatego dla wszystkich których spotka podobna historia, auto odpaliło ale dopiero po odłączeniu przewodu spalin od EGR i to dopiero po kilku próbach. Czytałem wcześniej że może się coś takiego przytrafić dlatego polecam przeczyszczenie, i początkowy montaż bez przewodu spalin. Jak Passat popracuje chwilę i wyrówna pracę silnika dopiero składanie reszty. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #85 Napisano 8 Lipca 2019 Dzisiaj wyczyściłem przepustnice w moim cffb (strasznie zasyfiona ale brak błędów) a skłoniło mnie ostatnie szarpanie przy gaszeniu - dwumasa nowa luk . Jak to jest z tą adaptacja? Trzeba ją robić? Czy może ktoś krok po kroku napisać jak to zrobić vcds Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #86 Napisano 22 Kwietnia 2020 (edytowane) Przy okazji wymiany napinacza i sprzęgła alternatora oraz z uwagi na dużooo wolnego czasu postanowiłem wyjąć i wyczyścić przepustnicę w swoim B7 silnik 2.0 CFFB bez wcześniejszych podejrzeń. Zdjąłem także pokrywę mechanizmu ale tam czyściustko po 8 latach. Szukałem o adaptacji, nie chciałem się posiłkować opiniami z sieci typu: tak zrób, tak trzeba, tak zawsze musisz to zrobić. Po rozmowie z lokalnym mechanikiem i zajrzeniu do instrukcji serwisowej, w której zaleca się tylko wymianę O-ringu, podłączyłem tylko i sprawdziłem czy są błędy. Drugi dzień jazdy i nic. Edytowane 22 Kwietnia 2020 przez jakbli literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matikupiec Zgłoś #87 Napisano 22 Grudnia 2020 Mógłby ktoś podpowiedzieć jak zrobić adaptacje przepustnicy? 2.0 tdi bkp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkim1220 Zgłoś #88 Napisano 1 Października 2021 Witam a ja wymieniłem przepustnice i błąd jest cały czas czpień egr wciskałem z dużą siła tak ma chodzić jak na mocnej sprężynie? Jak duże powinno być podciśnienie na wężu a to błąd i stara przepustnica co może wyświetlać błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach