Skocz do zawartości
latinoo_80

Czyszczenie EGR-a i przepustnicy 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

czy w CBBB wystarczy odkręcić 2 torxy(przy kolektorze) i 2 spline m10 przy powrocie spalin żeby zdjąć egr wraz z przepustnicą? Potem oddzielenie jednego od drugiego już poza autem?

 

Czy przy kolektorze są tylko te 2 torxy co są na wierzchu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem, aczkolwiek gorszy był ten przy kolektorze przy rurce powrotu spalin. udało się w końcu poczyścić i egr i przepustnicę. Po złożeniu i odpaleniu zacząl silnik trochę szarpać / dławić się / chodzić nierówno. Zgasiłem, odpaliłem ponownie i wszystko gra. Czy to normalne, potrzebna jest po tym czyszczeniu jakaś adaptacja?

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, czy mógłbym poprosić kogoś o zdiagnozowanie błędów, chodzi mi o potwierdzenie czy zawór jest uwalony czy to  jest inna przyczyna

 

Poniedziałek,01,Kwiecień,2019,18:33:41:00006
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 8 x64
Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0
Wersja danych: 20171214 DS276.6
www.vcds.pl


VIN: WVWZZZ3  Numer rejestracyjny: 
Przebieg: 71040km   Numer naprawy: 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Typ podwozia: 3C-VW46 (7N0)
Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 2E 42 44 46 4C 4F 52 53 56 61 62
          72 77

VIN: WVW  Przebieg: 71040km

01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: Usterka 0010
4C-Ciśn.w oponach II -- Stan: OK 0000
4F-Centr.z.elektr.II -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
61-Reg.akumulatora -- Stan: OK 0000
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
77-Telefon -- Stan: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (J623-CAYC)       Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 FS    HW: 03L 907 425 C
   Komponent: 1,6l R4 CR td H43 9196  
   Weryfikacja: --H43---    Numer seryjny: VWZCZ000000000
   Kodowanie: 00194014032501080000
   Kod serwisu: WSC 00028 028 00035
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023FS 003006
   ROD: EV_ECM16TDI02103L906023FS_003.rod
   VCID: 7CF742F2F7EB61A6CD-8028

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
7563 - Czujnik 1 układu recyrkulacji spalin 
          P046C 00 [096] - niewiarygodny sygnał
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 70881 km
                    Data: 2019.03.28
                    Czas: 16:21:53

                    Prędkość obrotowa silnika: 2809.75 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 65.5 %
                    Prędkość pojazdu: 71 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 63 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 20 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.005 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 33
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -0.378 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie-ANG_SP_EGRV[0]: 0.000 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: sterowanie-PWM_HBR_EGRV[0]: -20.483 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.-V_EGRV[0]: 0.688 V
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty-V_EGRV_BOL[0]: 0.698 V
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset otwarty-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14

7343 - Potencjometr recyrkulacji spalin (G212) 
          P0407 00 [040] - sygnał za mały
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 7
                    Przebieg: 70956 km
                    Data: 2019.04.01
                    Czas: 06:15:19

                    Prędkość obrotowa silnika: 1877.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 88.2 %
                    Prędkość pojazdu: 48 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 94 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 7 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.908 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista-ANG_EGRV[0]: -0.940 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie-ANG_SP_EGRV[0]: 0.000 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: sterowanie-PWM_HBR_EGRV[0]: -23.743 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.-V_EGRV[0]: 0.674 V
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty-V_EGRV_BOL[0]: 0.698 V
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset otwarty-V_EGRV_TOL[0]: 3.999 V
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-LF_STATE_EGRV_DISP[0]: 14

Kody gotowości: 0000 0000
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Postanowiłem profilaktycznie zaglądnąć do EGR i przepustnicy w celu wyczyszczenia tych elementów  (bez wcześniejszych oznak, błędów itp) i polecam każdemu wykonać ten zabieg.  Zanieczyszczenie było kolosalne, silnik CBAB 2.0Tdi CR. Jeszcze trochę i zawór EGR nie mógłby pracować poprawnie. Demontaż w miarę prosty jak w instrukcji. Jedyny problem jaki mnie spotkał to nie mogłem odpalić auta po tym zabiegu. Błędy po odłączeniu tych elementów skasowane. Dlatego dla wszystkich których spotka podobna historia, auto odpaliło ale dopiero po odłączeniu przewodu spalin od EGR i to dopiero po kilku próbach. Czytałem wcześniej że może się coś takiego przytrafić dlatego polecam przeczyszczenie, i początkowy montaż bez przewodu spalin. Jak Passat popracuje chwilę i wyrówna pracę silnika dopiero składanie reszty. 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyczyściłem przepustnice w moim cffb (strasznie zasyfiona ale brak błędów) a skłoniło mnie ostatnie szarpanie przy gaszeniu - dwumasa nowa luk . Jak to jest z tą adaptacja? Trzeba ją robić? Czy może ktoś krok po kroku napisać jak to zrobić vcds

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany napinacza i sprzęgła alternatora oraz z uwagi na dużooo wolnego czasu postanowiłem wyjąć i wyczyścić przepustnicę w swoim B7 silnik 2.0 CFFB bez wcześniejszych podejrzeń. Zdjąłem także  pokrywę mechanizmu ale tam czyściustko po 8 latach. Szukałem o adaptacji, nie chciałem się posiłkować opiniami z sieci typu: tak zrób, tak trzeba, tak zawsze musisz to zrobić. Po rozmowie z lokalnym mechanikiem i zajrzeniu do instrukcji serwisowej, w której zaleca się tylko wymianę O-ringu, podłączyłem tylko i sprawdziłem czy są błędy. Drugi dzień jazdy i nic.

 

th1.PNG

th2.PNG

Edytowane przez jakbli
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś podpowiedzieć jak zrobić adaptacje przepustnicy? 2.0 tdi bkp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja wymieniłem przepustnice i błąd jest cały czas czpień egr wciskałem z dużą siła tak ma chodzić jak na mocnej sprężynie? Jak duże powinno być podciśnienie na wężu a to błąd i stara przepustnica co może wyświetlać błąd 

IMG_20211001_190849.jpg

IMG_20211001_181016.jpg

IMG_20211001_181007.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności