Skocz do zawartości
latinoo_80

Czyszczenie EGR-a i przepustnicy 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ja również dzisiaj zabrałem się za czyszczenie EGR-a i przepustnicy. Passat ma przebieg 188 tyś. Nigdy EGR nie był czyszczony a wyglądał tak ja zamieszczonych poniżej zdjęciach:

[ATTACH=CONFIG]123798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123800[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123801[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123807[/ATTACH]

 

Po czyszczeniu dużo lepiej:

[ATTACH=CONFIG]123802[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123804[/ATTACH]

 

Dla ułatwienia pracy polecam wszystkim w/g mnie znakomity środek do mycia za pomocą , którego umyte elementy wyglądają jak na powyższych zdjęciach oraz torx jak na poniższym zdjęciu przy pomocy, którego odkręcenie EGR-a nie stanowi żadnego problemu.

[ATTACH=CONFIG]123805[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123806[/ATTACH]

 

Zmieniałeś może oringa przy nim ?

Pamiętasz jaki tam jest rozmiar ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniałeś może oringa przy nim ?

 

nic nie zmieniałem - tylko czyszczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oring i podkładki, które łączą rurki warto wymienić ponieważ kosztują grosze w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oring i podkładki, które łączą rurki warto wymienić ponieważ kosztują grosze w ASO.

 

Grosze to one kosztują u mnie :D bo z wielu aso przyjeżdżają je kupować a potem klient słyszy że uszczelka wychodzi po 15 zł :lol2

 

Ale tak poważnie jak by ktoś wiedział jaki rozmiar mają oringi tam to będę wdzięczny.

 

Pamiętamy przy oringu podajemy fi. środka i grubość :D;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mój problem polega na tym że auto przy stałych obrotach 2200 - 2400 obr potrafi się dusić. Dzieje się tak tylko przy jeżdzie ze stałą prędkością obrotową. Przepustnica i egr czyszczone nic nie pomogło, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania?? Auto Passat b6 2.0 140km silnik BKP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam B6 z BKP 140KM oraz problem z okresowym zamulaniem auta...

dzisiaj wyczyścili mi EGR ale powiedzieli, ze wcale nie był zawalony i problem może powrócić wkrótce... Być może to jakaś elektronika? Wiecie gdzie jej szukać?

Drugie, może naiwne pytanie: czy jak gdzieś w trasie zacznie mi zamulać, to mogę odłączyć jakąś kostkę i spokojnie dojechać do domu bez szkody dla auta? gdzie jest ta kostka?

 

Wcześniej inny elektryk doradził montaż nowego EGR za 1 tys PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie egr był dobry a uszkodzila się wiązka która nim steruje. U mnie bylo to przy skrzyni. Ja z odpietym egrem jeździłem z pół roku albo lepiej. Wtyczkę masz przy egr.

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oring i podkładki, które łączą rurki warto wymienić ponieważ kosztują grosze w ASO.

 

Ostatnio czyściłem EGR'a i przepustnicę w CBAB i uszczelki należy wymienić na nowe. Uszczelka między kolektor-egr + uszczelka między egr-przepustnica + uszczelka między egr-rurka spalin. Komplet trzech uszczelek w ASO 109zł. Śruby łączące EGR, kolektor i przepustnicę 10Nm, śruby łączące EGR i rurkę spalin 20Nm. Fakt, że dojście tam jakimkolwiek kluczem dynamometrycznym graniczy z cudem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktoś jakie numery mają te uszczelki? Jestem za granicą, i zamówił bym je tutaj na ebay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za dobry tutorial!

Przy bkp największy problem sprawiła mi trzecia długa śruba łącząca egr przez przepustnicę do dolotu.

W środku była lekko mówiąc smoła, olej dostawał się do dolotu przez środkową śrubę, którą można odkrecić dopiero po wymontowaniu/odchyleniu egr'a. Sprawdzę jak teraz będzie wyglądał temat z dolewaniem oleju.

dolot2.jpg

 

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowie ktoś jakie numery mają te uszczelki?

 

11.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem lecę po tej instrukcji z tym że w silniku BMR inaczej nieco wygląda wnętrze napędu przepustnicy.

Czy to normalne, że wewnątrz jest oleisty płyn? Caly metalowy dekiel tej puszki wyglada jak miska olejowa..

 

image.jpg

 

Swoją drogą chętnie opisałbym to w nowym wątku to jest czyszczenie w silniku BMR ..

image.jpg

Edytowane przez MC78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyscilem u siebie. EGR byl caly zapchany ale niestety nie rozwiazalo to mojego problemu z Engine Fault Workshop w moim B6 :(

Wymienię jeszcze raz N75 ale obawiam sie, że u mnie przyczyną może okazać się niestety turbina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja dzisiaj czyściłem EGR w TDI BMP 2.0 i powiem tyle.

 

Wymontowanie tego dziadostwa przez występowanie DPF'a to jakaś masakra ( mam porównanie do BKP [ EGR z przodu ])

 

Co do problemu przedmówcy dziś też mnie zastał Engine Fault Workshop ale to po odpaleniu autka po czyszczeniu, oględziny komory silnika ujawniły niepodpiętą małą wtyczkę i problem znikł.

 

U mnie EGR jest "2-częściowy". oględziny " Tuby prowadzącej do IC nie wykazał znacznego zabrudzenia EGR , coś mnie pokusiło aby zdjąć boczną część z powrotu EGR no i aż gały mi wyszły, nalot wewnątrz mechanizmu osiągnął ok 5 - 7 mm, EGR mi się nie domykał ani nie otwierał do końca, działał w pewnym zakresie.

 

Po wyczyszczeniu zauważyłem mniejsze spalanie o ok 0.5 litra, bez problemu zszedłem do średniej 4.1 na ok 100 km, a sam silnik z dołu zrobił się bardziej chętny do pracy, wcześniej przypływ mocy był odczuwalny gróbo ponad 1750 obr/min

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój problem jest następujący potrzebuje kogoś kto ma "sprawną" przepustnice i ma uszkodzone w niej ząbki i kupił nową a starą rzucił na strych. Moja przepustnica się cała spaliła. Rozebrałem ją było pełno oleju, umyłem benzyną ekstrakcyjną wysuszyłem i zamontowałem do samochodu. Niestety tuż po podłączeniu kostki 4 pin pali bezpiecznik F23, jeżeli miałby ktoś taką to mógłbym odkupić i z 2 złożyć 1.

Czekam na odpowiedzi najlepiej na PM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę do BMR kupiłem na szrocie za 50zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten poradnik jest super. Niestety dotyczy tylko czyszczenia przepustnicy. W silniku CFFB EGR jest zamontowany za silnikiem a dostęp do niego jakaś masakra.

Myślałem że wyczyszczę ten zawór profilaktycznie, ale bez kanału nie da rady.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.05.2016 o 00:45, Daku napisał:

Cześć, ja dzisiaj czyściłem EGR w TDI BMP 2.0 i powiem tyle.

może ktoś napisać jak to wymontować w BMP, samą przepustnicę to myślę łatwo pójdzie, ale dalej :P ??

https://zapodaj.net/ea005f40a16d5.jpg.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyściwa 2 elementy od lewej aluminiowe.

 

2gi jest przykrecany do rurki od spodu dupiaty dostęp

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności