Jump to content

Recommended Posts

ostanio zmianiałem moje radio gamma ze zmieniarka na navi MFD. Jeżeli ktos chce coś podobnego zrobić albo ma jakiś problem z navi MFD to niech da znać ,mam parę schematów jak to połączyć, mniej więcej orientuje sie w temacie , moge pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglbys moze powiedziec w jakich kosztach sie zamknales? Jak wyglada sprawa z mapami, czy sa dobre mapy Polski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszt navi to od 1000 do 1650 zł ,mowie o MFD ver C , D , G , A1. Tylko te wersje czyli od passata po liftingu czytaja mapy Polski. Wersje te róznia sie od siebie paroma dodatkowymi funkcjami jak np pamięc osttanich celi itp , oraz podobno szybkoscia navigowania. Do się wgrac do nich polskie menu i polskiego lektora , nie do wszystkich jak mówia spece od navi i wtedy częściowwo tracimy dodatkowe fukkcje nowszych wersji. Wiem ,że nie ma problemu z pl menu do ver D i G.Koszt ok 100 zł , i trzeba umieć to zrobic bo mozna uszkodzić soft.

Ja kupiłem ver G z pl menu za 1400 zł, navi nówka sztuka , do tego przepalana mape polski , podobno jest to ta najnowsza 2005/06(koszt mapy w sklepie to ok 600zł) ,. do tego potrzebna jest antena , ja kupilem na allegro za 60 zł , jest na tylnej pólce i działa super , nie potrzeba kupowac porginalnej anteny na dach za pareset zł i rozbierać pół dachu. Do navi oprócz standardowej instalacji ISo trzeba podpiac specjalna wtyczkę 26 pinów ( można ja kupić na allegro za 60-80zł , albo zrobić samemu ze zwykłej tasmy do dyskietek IDE , trzeba ja tylko przyciąć. Trzeba podpiąć koniecznie 2 rzczy zeby to chodził - plus po zapłonie i syganał predkości jazdy , w orginale 2 przewody z sygnału ABS z tylnych kół(uwaga to sa specjalne sygnały z pompy ABS/ESP , nie bezpośrednio z czujników kól ), które mozna zastapić z bardzo dobrym skutkiem syganłem GALA , sam tak zrobiłem i działa bez najmniejszego problemu (mam porównanie z orginalnie zamontowaną w T4).GALE podpinamy tylko pod PIN o ile pamietam 5 , jeżeli podepniemy pod koło lewe i praew , nie będzie działało. Mozna jeszcze podpiąć sygnał cofania , żeby navi wiedziała że samochód jesdzie do tyłu , ale nie jest to konieczne , no chyba że ktos chce żeby miał navigacje do jazdy tyłem na parkingu. Nie przerabiałem jeszcze tematu wymiany wskaźników na te z duzym kompem , mam z małym i bede chciał wymienić , jak ktoś wie dokładnie jak to prosze o info ( mniej więcej wiem które przewody i gdzie , ale podobno trzeba jeszcze coś przekalibrować VAGiem). Miałem radio ze zmieniarką w konsoli , tak ,że odpadł problem przerabianioa deski , zmieniarkę dałem do podłokietnika , pasuje idealnie , na ma tam miejsce na dole na odbojnik , plecam to rozwiązanie.

Co do mapy to mapy Polski sa cieńkie , porównując z mapami w palmtopie autoampa sa słabiutkie. Owszem wszystkiw te głowniejsze drogi sa ,ale plany miast sa ubogie , dobre sa tylko Wa-wa , Katowice , Kraków , nie wiem kjak inne miasta. Ja mieszkam w KIelcach , niezbyt duże miasto (200tys osób) , mapa zawiera tylko główne drogi przejazdowe , brak np centrum , tak ,że jako do przejazdu może byc , ale jakby szukać czegoś w centrum to się nie da. Mapy sa tez srednio dokładne , co do np miesc zawracania itp , tzn komunikaty głosowe sa odpowiednio szybkie , ale pozycja na mapie w największym powiększeniu , nieraz nie sa idealnie adekwatne. Mapę mozna przepalić , ale nie jest to taka łatwa sprawa , trzeb ato umieć zrobić żeby działała , ja osoibiscie nie umiem , mam takiego magika informatyka którem się udaje , ale tez ,nie wszystkie. Jakby ktoś chciał wiedzieć coś więcej to niech da znać.

 

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 13:47 ]

w załaczniku ''magiczna'' 26 pinowea kostka z opisem wyjść

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

 

Mógłbyś napisać co zrobiłeś z pinami nr 13 i 26? Bo napisaleś, że trzeba tylko dwóch rzeczy i nic o nich (13, 26) nie wspomniałeś. A to są piny od komunikacji przez magistralę CAN i gdyby nie były wymagane, to znaczy, że w starszych B5 (przed liftingiem) to navi by też działało...

 

I jeszcze jedna sprawa - mógłbyś coś napisać o tym sygnale GALA? Bo muszę przyznać, że się nie orientuję w temacie i sporo mogłoby mi to wyjaśnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic z nimi nie zroniłem , zostały puste. Podpiałem sygnał gala ( jest to sygnał prędkości jazdy do automatycznego podgłaszania radia), oszukałem troche navi zamiast podpinać sygnał z pompy ABS/ESP na pin 5 (lewy czujnik obrotów0 i plus po zapłonie na pin 4. Te dwa sygnały plus antena umozliwiaja prawidoweą pracę navi. Navi MFD możesz zamontować nawet w polonezie o ile w kostce ISO bedzie miał sygnał gala , bo jak nie podasz sygnalu predkości jazdy to beda skoki na mapie co pół kilometra.

Tak ,że w passacie przed liftitem powinna miom zdaniem bez problemu działać , nie podepniesz tylko zewnetrznego wyswietlacza miedzy zegarami , ale to nie jest konieczne do jej działania.

 

[ Dodano: Pon Lut 06, 2006 07:01 ]

polecam super stronke o kablach i wtyczkach

http://www.studio24.prv.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

kriss555 a rozpracowalęś jak podpiąć komputer? Ten duzy wyświetlacz?? Tak żeby pokazywał strzałki itd? Albo czy mozna podpiać pod niego np gamme zeby wyświetlala RDS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam sie, ze navi zawsze mnie krecila i zawsze chcialem ja miec. Najwiekszy brak odczulem na zeszlorocznym urlopie, gdzie walka z mapami i niezrozumialymi drogowskazami (badz ich brakiem) byla co najmniej meczaca. Navi miala nawet takie atuty, na ktore bym wczesniej nie wpadl - na wloskich serpentynach po zblizeniu obrazu do zasiego 100m wiedzialem, czy nastepny zakret jest ostry czy nie i dostosowywalem predkosc, by nie uprzykrzac zycia pasazerom. Oczywiscie wszystko z odpowiednia tolerancja, nie ufajmy technice az za nadto, tez bywa zawodna (akurat w moim przypadku nie bylo zadnych niezgodnosci).

Samochod, ktorym jezdzilem na urlopie ( BMW 740 `05) mial monitor na podszybiu na wysokosci oczu kierowcy. Jak wyglada sprawa w passacie gdy nie masz duzego kompa w liczniku i wyswietlacz nie pokazuje ci tam strzalek?

Czy na dluzsza mete odrywanie oczu z drogi i spogladanie w dol na deske nie jest niewygodne/meczace?

Jak sie ma sprawa z kontrastem wyswietlacza a padajacymi promieniami slonecznymi?

Jak sie ma sprawa z obsluga takiej navi? Ja mam doswiadczenie tylko z i-drive (roznie sie o tym mowi ale dla mnie bylo wygodne) Czy obsluga jest prosta czy wymaga zatrzymania sie na poboczu?

Rozumiem, ze navi jest rowniez twoim radiem - jak wyglada jakosc dzwieku wydobywajaca sie z tego pudla? Czyta wszystakie plyty audio, rowniez CD-R ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje pytanie czy 3B mają sygnał GAL... Może się ktoś orientuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Leonzaw

w swoim Passku takze mam MFDka z mapa na 2005/2006 (pl + cz) i musze wam powiedziec jestem pod wrazeniem dokladnosci (we Wrocku najmniejsze uliczki, jeszcze mi sie nie trafilo aby jakiejs nie bylo ... no moze oprocz otwartych w ostatnim polroczu) ... a co do wygody dzialania to nie ma zadnego problem tym bardziej ze gada do Ciebie ... promienie tez nie sa zadnym problemem mozesz sobie skierowac wyswietlacz w twoja strone (delikatnie ale zawsze cos) ... powiem tak, warto ja miec!!!

 

a poza tym mozna sobie podlaczyc do niej DVD (ta sobie ostatnio zrobilem) i puscic np koncercik, filmik itp (a to na dlugie trasie dla pasazera (a i kierowcy) juz prawdziwy czad!!!! - podczas dzialania DVD Navi normalnie prauje i wydaje komendy glosowe!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baniak

a co sądzicie o czymś takim:

1. allegro.pl/item89862910_navigacja_wersja_d_do_vw_passata_golfa_boryt4_itp.html

2. allegro.pl/item89852328_navigacja_do_vw_passat_bora_golf_t4_itp.html

 

mam zamiar założyć do swojego paska coś takiego, cze te urządzenia czytaja normalne płyty CD, czy do tego potrzeba dokupować jakiś kabel do podłączenia, a i czy orientujecie sie jaki koszt DVD to tego sprzętu

 

 

 

---------------------------------

1.8 T 150 KM 97rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do posiadaczy takiego panelu jak na zdjęciu... Czy to navi czyta płyty CD, DVD???? Czy tylko płyty z mapami???? słyszałem ze tylko płyty z mapami, ale chciał bym sie upewnić!!! jeśli ktoś ma takie "coś" to proszę się pypowiedzieć na ten temat :643: Bo kurcze zmieniareczka pare stówek kosztuje :644:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Leonzaw

witam ...

 

mamdokladnie taka Navi i powiem co wiem ;)

 

urzadzenie zyta tylko plytki CD i to niestety tylko z mapami ... ;(

 

ale polecam sobie do niego podlaczyc DVD i bardzo fajnie mozna sobie koncerty i filmiki (a takze MP3) zapuscic ... niestety to wymaga zakupienia dodatkowego urzadzenia "adaptera" (najlepiej na allegro - najtaniej) ...

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Leonzaw

do Baniaka ...

 

warto warto .... tylko uwazaj bo jezeli dbrze pamietam te urzadzenia dopiero od wersji G dzialaja w PL i czytaja nasze mapy (poczytaj sobie kilka postow wczesniej, byla o tym rozmowa)

 

a co do kabli to sa fajne inie drogie zestawy na allegro kompletu takich kabelkow ...

 

DVD .. fajna sprawa, mam u siebie ale niestety nie wiem jaki to jest koszt (prezent) ... i tu takze polecam alegro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

adapter powiadasz... (yyy co to jest :D) daj jakiegoś linka z allegro!!! żebym wiedział, ile to tak mniej więcej kosztuje???

 

I gdzie mozna odczytać jaka to jest wersja tego navi???

 

i jak podłacza się ten adapter do navi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

mapy polski czytaja wersje od C ( wersje D , G i A1) róznia sie od C dodatkowymi fuknkcjami i podobno szybkościa navigowania.Tyloo wersje A i B bedą w polsce nieprzydatne. Mapy orginalnlne - czytaj kupione w sklepie kazda sprawna navi czyta, natomiast z tymi przepalonymi to juz bardzo roznie bywa . Ja mam ver G , znajomy D , orginały czytaja obie bez niczego , a przepalane jedna czyta jedne , a druga inne , ciężko wyczuć o co tu chodzi , a co jakości samej mapy polski to jest ona słaba , mam najnowszą 05/06 i o ile największe miasta sa opisane nie najgorzej( największe tzn warszawa , kraków , wrocław , Katowice itp) to mniejsze , ja np mieszkam w kielcach (200tys miesz) jest dosłownie pare ulic na krzyz , nie ma w ogóle centrum , a sama dokładność mapy tez pozostawia duzo do życzenia, w porównaniu do automapy z palmtopa to mapa polski DX jest naprawde cieńka. Zupełnie inaczej ma sie sprawa z mapa np niemiec , tam nie ma sie czego czepiac , wszytko jest bardzo dokładne i szczególowe , nie wiem czy doczekamy sie takiej mapy PL kiedykolwiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

kriss555 a jak to jest z kompatybilnoscia? Nie ma tak ze do 3B pasuja tylko A, B , C, D, E a G i A1 tylko 3BG? bo po canie śmigaja? jak to jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na elektrodzie wyczytałem, że CANa nie musisz podpinać i w sumie mało kto się tą magistralą przejmuje [co potwierdziło słowa krissa555]. Inna sprawa jeśli chodzi o kształt samej navi i jej fizyczne dopasowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponawiam swoje pytanie...

 

gdzie mozna odczytać jaka to jest wersja tego navi??? :629: :638:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wersja G ma napisana litere G w kodzie cyfrowym z boku , wcześniejsze wersje miały jakieś oznaczenie 0010 , 0020 , nie pamietam dokładnie , ale wszystkie wersje od C w gore czytaj amapy dx w tym polski , wersje A ( nie mylić z A1 najnowsza) i B podświetlane były na zielono i te map polski nie czytaja , tak jak deska w passatach przed liftingu , po 2000 roku swieca na bursztynowo( od C), róznic tak naprawde wielu nie ma troche wiecej rozbudowanych pamieci ( np. pamiec 10 ostatnich celi itp). Nowsze rzeczywiscie działaja na CAnie , ale jak nie chcecie zmieniac zegarów na z duzym wyświetlaczem to beda bez problemy chodziłty w samochodzie bez CANa. Tak jak napisałem tak naprawde do działania potrzeba gali i + po zapłonie , te dwie rzeczy musza być zeby to ustrojstwo ruszyło i sp[rawnie działało , oczywiście lepiej podpiąć pod pompe ABS/ESP ale to juz jest troche zabawy. Niektórzy twierdza ,że przy gali działa mało dokładnie , nie zgadzam się z tym , jezeli navi jest sprawna to wszystko działa bez problemu , mam porowanie bo kolega ma w T4 fabrycznie zamontowana i ja róznicy w pracy nie widzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy