Skocz do zawartości
skrzyna

wymiana uszczelniaczy pompo wtryskow 1.9 tdi bkc

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie... jak w temacie jutro zabieram sie sam za wymiane uszczelniaczy na pompkach w swoim samochodzie....niestety sam bo nikt mi tego w weekend nie zrobi a auto potrzebne na poniedzialek...przeszukalem forum i niewiele informacji znalazlem na temat w/w czynosci wiec do ludzi ktorzy juz to robili prosba o wszelkie wskazowki i info na ten temat.czy sa porzebne jakies specjalne narzedzia do wyciagniecia wtryskow ?jak to najlepiej zrobic? moment dokrecenia na dynamometrze?czy dokrecic na oko????mam zestaw o-ringow (4) do tego z brazu podkladke i maluski pierscien stalowy(mniemam ze jest do przytrzymania podkladki z brazu na wtrysku) do tego (srubke bez lepka) i taki "dinks" stalowy... taki zestaw na kazdy wtrysk. i jeszcze jedno czy ktorakolwiek z uszelek jest wewnatrz wtrysku tzn czy bede musial sam wtrysk rozbierac zeby wymienic ? wszelka pomoc widziana:) znam sie na mechanice tylko 2 kolowej :) z zamilowania......pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie oringi są na zewnątrz wtrysku , podkładka z brązu i maluśki pierścionek stalowy u dołu wtrysku moment dokręcania był podany ale dokładnie nie pamiętam , do wyjęcja wtrysku trzema go troszkę poruszać na boki i do góry . Ważne żeby włożyć tak samo prosta ( chodzi mi żeby nie był przekręcony w lewo lub w prawo nie ma nic trudnego ale trzeba troszkę wiedzy żeby było jak należy zrobione ja robiłem to 2 lata temu bratu przy regeneracji głowicy , poszukaj w dziale passata 3B i 3BG to jest tak samo , szkoda że tak późno napisałeś bo bym Ci sprawdził w ELSA ( serwisówka VW ) . A i tu masz troszkę opisane ale nie ma dokładnych danych jakimi ja się posługiwałemhttp://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161 . Pozdro .

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak poszło, bo mój jeszcze na warsztacie - bez efektów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daj znać jak poszło, bo mój jeszcze na warsztacie - bez efektów.

 

 

uszczelniacze wymienione...troszke zabawy bylo jako ze pierwszy raz to robilem ....na vagu wskazania w normie,a co do odpalania na zimno to dopiero jutro bede cos wiedzial lub w tyg. mam nadzieje ze to rozwiaze moj problem ...co zauwazylem na vagu to spalanie na biegu jalowym na cieplym silniku zeszlo z 0.7l/h do 0.4l/h... dzieki chlopaki za pomocna literature ,przydala sie.

Edytowane przez skrzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do Kolegi Aleksandra.

U mnie wskazania na biegu jałowym są w granicach 0,8 l/h na rozgrzanym silniku natomiast na zimnym są 0,6 l/h a BIP-y w granicach -40.

Auto odpala za każdym razem idealnie.

Co się działo takiego w twoim aucie że musiałeś wymienić te uszczelki?

Czy robiłeś coś z pompowtryskami (tzn. czyściłeś je czy co innego)?

Jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanie do Kolegi Aleksandra.

U mnie wskazania na biegu jałowym są w granicach 0,8 l/h na rozgrzanym silniku natomiast na zimnym są 0,6 l/h a BIP-y w granicach -40.

Auto odpala za każdym razem idealnie.

Co się działo takiego w twoim aucie że musiałeś wymienić te uszczelki?

Czy robiłeś coś z pompowtryskami (tzn. czyściłeś je czy co innego)?

Jarek

 

 

wymianialem tylko ze wzgledu na to ze mialem problemy z zapalaniem po dluzszym postoju(zimny silnik) i tylko dlatego....co wiecej moge dodac jako ze w sobote gorne polozenie krzywki walka ustawialismy na oko dzis poprawione to zostalo i ustawione na czujnik zegarowy,roznica jest taka ze nie slysze juz metalicznego cykania z pod pokrywy zaworow ktore pojawilo sie po pierwszym ustawianiu no i krotszy czas reakcji na pedal gazu...spalanie podnioslo sie z 0,4l/h do 0.6l/h ale naprawde warto bylo bo silnik ladnie miekko pracuje.co do wtryskow to nic z nimi nie robilem tylko przetarlem koncowki i wymienilem uszczelki.....co do bip-ow to zadnej wielkiej zmiany u siebie nie zauwazylem za to korekcje dawek poprawily sie w stosunku do pierwszego ustawiania jak i z przed ...moja rada dla wszystkich jesli zabieracie sie za to,robcie to dobrze: suwmiarka z zakresem 400mm i czujnik zegarowy , bardzo mi pomogl link podeslany przez kolege besthorn-a....pozdrawiam

 

p.s dzis rano auto odpalilo idealnie wiec mam nadzieje ze tak juz pozostanie :)

Edytowane przez skrzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego Olku, proszę powiedz, czy wymiar "a" z rysunku z forum Skody rzeczywiście brałeś z zaznaczonych miejsc? Sprawdzałem suwmiarką na starej głowicy i mierząc te punkty, to suwmiarka jest lekko przekrzywiona.

Stosowałeś dokładnie podane wymiary?

 

pompowtryskiwacze.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Kolego Olku, proszę powiedz, czy wymiar "a" z rysunku z forum Skody rzeczywiście brałeś z zaznaczonych miejsc? Sprawdzałem suwmiarką na starej głowicy i mierząc te punkty, to suwmiarka jest lekko przekrzywiona.

Stosowałeś dokładnie podane wymiary?

 

[ATTACH=CONFIG]81118[/ATTACH]

 

 

prawde powiedziawszy to nie z tego miejsca mierzylem(jak na rysunku) ale tez z boku glowicy tylko bardziej do przodu tam i troszke glebiej jest" takie okragle cos(czesc odlewu) plasko zakonczone", chcialem jak na rysnku to zrobic ale tez nie bylo jak wtyknac prosto suwmiarki,wiec ja przed demontarzem pomierzylem wszystkie wtryski z tego miejsca i przy montarzu ustawilem tak jak mialem wczesniej,i jest dobrze.dzis znowu bez problemu zadnego zapalil wiec chyba juz na dobre sie pozbylem problemu z odpalaniem.

 

p.s warto rowniez przeczyscic przepustnice i egr( chyba to jest zaraz przy przepustnicy) skoro jest wyjete...

Edytowane przez skrzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK

Dzięki za odpowiedź.

Jeżeli tak można, to dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak tam wyglądały stare uszczelniacze na pompowtryskach ? były jakieś wizualne ślady zużycia ? Nie wiem popękania itp. No i pochwal się czy dobrze autko pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wizualnie to nic nie zauwazylem,stare wygladaly ok .no jak na razie autko odpala dobrze i oby tak zostalo... a jak tam twoje autko?moze w twoim tez warto byloby wymienic te uszczelniacze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak myślę gdyż auto przestało u mechanika tydzień i paliło bez zarzutu. Wymienił mi jeden podejrzany wężyk przy wakum pompie (był taki jakby popękany). Myśleliśmy, że to może być to. Odebrałem i jest tak samo jak było. Myślę, że przyzczyna była taka, że on odpalał i jak stwierdził, że pali dobrze, gasił. I tak przez kilka dni. Silnik się nie nagrzewał i uszczelniacze funkcjonowały prawidłowo.

Masz racje, następny mój krok to wymiana uszczelniaczy - nie ma co kombinować i wkurzać się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze wymienione i ... jest dobrze :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moze ktos mi podac wymiary od krawedzi glowicy do zaworka pompowtysku, oczywscie wszystkich czterech. Passat b5(130km) AWX. Z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam również przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w silniku 1.9 bkc mógł by mi ktoś podesłać materiały pomocnicze jak to zrobić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności