skrzyna Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2012 witam panowie... jak w temacie jutro zabieram sie sam za wymiane uszczelniaczy na pompkach w swoim samochodzie....niestety sam bo nikt mi tego w weekend nie zrobi a auto potrzebne na poniedzialek...przeszukalem forum i niewiele informacji znalazlem na temat w/w czynosci wiec do ludzi ktorzy juz to robili prosba o wszelkie wskazowki i info na ten temat.czy sa porzebne jakies specjalne narzedzia do wyciagniecia wtryskow ?jak to najlepiej zrobic? moment dokrecenia na dynamometrze?czy dokrecic na oko????mam zestaw o-ringow (4) do tego z brazu podkladke i maluski pierscien stalowy(mniemam ze jest do przytrzymania podkladki z brazu na wtrysku) do tego (srubke bez lepka) i taki "dinks" stalowy... taki zestaw na kazdy wtrysk. i jeszcze jedno czy ktorakolwiek z uszelek jest wewnatrz wtrysku tzn czy bede musial sam wtrysk rozbierac zeby wymienic ? wszelka pomoc widziana:) znam sie na mechanice tylko 2 kolowej z zamilowania......pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) Wszystkie oringi są na zewnątrz wtrysku , podkładka z brązu i maluśki pierścionek stalowy u dołu wtrysku moment dokręcania był podany ale dokładnie nie pamiętam , do wyjęcja wtrysku trzema go troszkę poruszać na boki i do góry . Ważne żeby włożyć tak samo prosta ( chodzi mi żeby nie był przekręcony w lewo lub w prawo nie ma nic trudnego ale trzeba troszkę wiedzy żeby było jak należy zrobione ja robiłem to 2 lata temu bratu przy regeneracji głowicy , poszukaj w dziale passata 3B i 3BG to jest tak samo , szkoda że tak późno napisałeś bo bym Ci sprawdził w ELSA ( serwisówka VW ) . A i tu masz troszkę opisane ale nie ma dokładnych danych jakimi ja się posługiwałemhttp://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161 . Pozdro . Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez Maik78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2012 Moze ci sie przydac http://poradnik-techniczny.q-service.com.pl/pytania/2022/jak-wyregulowac-pompo-wtryski-silnika-bkc-w-skodzie-octavia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igrek Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2012 Daj znać jak poszło, bo mój jeszcze na warsztacie - bez efektów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzyna Zgłoś #5 Napisano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) Daj znać jak poszło, bo mój jeszcze na warsztacie - bez efektów. uszczelniacze wymienione...troszke zabawy bylo jako ze pierwszy raz to robilem ....na vagu wskazania w normie,a co do odpalania na zimno to dopiero jutro bede cos wiedzial lub w tyg. mam nadzieje ze to rozwiaze moj problem ...co zauwazylem na vagu to spalanie na biegu jalowym na cieplym silniku zeszlo z 0.7l/h do 0.4l/h... dzieki chlopaki za pomocna literature ,przydala sie. Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez skrzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek115 Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2012 Witam Mam pytanie do Kolegi Aleksandra. U mnie wskazania na biegu jałowym są w granicach 0,8 l/h na rozgrzanym silniku natomiast na zimnym są 0,6 l/h a BIP-y w granicach -40. Auto odpala za każdym razem idealnie. Co się działo takiego w twoim aucie że musiałeś wymienić te uszczelki? Czy robiłeś coś z pompowtryskami (tzn. czyściłeś je czy co innego)? Jarek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzyna Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) WitamMam pytanie do Kolegi Aleksandra. U mnie wskazania na biegu jałowym są w granicach 0,8 l/h na rozgrzanym silniku natomiast na zimnym są 0,6 l/h a BIP-y w granicach -40. Auto odpala za każdym razem idealnie. Co się działo takiego w twoim aucie że musiałeś wymienić te uszczelki? Czy robiłeś coś z pompowtryskami (tzn. czyściłeś je czy co innego)? Jarek wymianialem tylko ze wzgledu na to ze mialem problemy z zapalaniem po dluzszym postoju(zimny silnik) i tylko dlatego....co wiecej moge dodac jako ze w sobote gorne polozenie krzywki walka ustawialismy na oko dzis poprawione to zostalo i ustawione na czujnik zegarowy,roznica jest taka ze nie slysze juz metalicznego cykania z pod pokrywy zaworow ktore pojawilo sie po pierwszym ustawianiu no i krotszy czas reakcji na pedal gazu...spalanie podnioslo sie z 0,4l/h do 0.6l/h ale naprawde warto bylo bo silnik ladnie miekko pracuje.co do wtryskow to nic z nimi nie robilem tylko przetarlem koncowki i wymienilem uszczelki.....co do bip-ow to zadnej wielkiej zmiany u siebie nie zauwazylem za to korekcje dawek poprawily sie w stosunku do pierwszego ustawiania jak i z przed ...moja rada dla wszystkich jesli zabieracie sie za to,robcie to dobrze: suwmiarka z zakresem 400mm i czujnik zegarowy , bardzo mi pomogl link podeslany przez kolege besthorn-a....pozdrawiam p.s dzis rano auto odpalilo idealnie wiec mam nadzieje ze tak juz pozostanie Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez skrzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2012 Witam. Kolego Olku, proszę powiedz, czy wymiar "a" z rysunku z forum Skody rzeczywiście brałeś z zaznaczonych miejsc? Sprawdzałem suwmiarką na starej głowicy i mierząc te punkty, to suwmiarka jest lekko przekrzywiona. Stosowałeś dokładnie podane wymiary? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzyna Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam.Kolego Olku, proszę powiedz, czy wymiar "a" z rysunku z forum Skody rzeczywiście brałeś z zaznaczonych miejsc? Sprawdzałem suwmiarką na starej głowicy i mierząc te punkty, to suwmiarka jest lekko przekrzywiona. Stosowałeś dokładnie podane wymiary? [ATTACH=CONFIG]81118[/ATTACH] prawde powiedziawszy to nie z tego miejsca mierzylem(jak na rysunku) ale tez z boku glowicy tylko bardziej do przodu tam i troszke glebiej jest" takie okragle cos(czesc odlewu) plasko zakonczone", chcialem jak na rysnku to zrobic ale tez nie bylo jak wtyknac prosto suwmiarki,wiec ja przed demontarzem pomierzylem wszystkie wtryski z tego miejsca i przy montarzu ustawilem tak jak mialem wczesniej,i jest dobrze.dzis znowu bez problemu zadnego zapalil wiec chyba juz na dobre sie pozbylem problemu z odpalaniem. p.s warto rowniez przeczyscic przepustnice i egr( chyba to jest zaraz przy przepustnicy) skoro jest wyjete... Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez skrzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2012 OK Dzięki za odpowiedź. Jeżeli tak można, to dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igrek Zgłoś #11 Napisano 20 Kwietnia 2012 A jak tam wyglądały stare uszczelniacze na pompowtryskach ? były jakieś wizualne ślady zużycia ? Nie wiem popękania itp. No i pochwal się czy dobrze autko pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzyna Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2012 no wizualnie to nic nie zauwazylem,stare wygladaly ok .no jak na razie autko odpala dobrze i oby tak zostalo... a jak tam twoje autko?moze w twoim tez warto byloby wymienic te uszczelniacze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igrek Zgłoś #13 Napisano 21 Kwietnia 2012 Tez tak myślę gdyż auto przestało u mechanika tydzień i paliło bez zarzutu. Wymienił mi jeden podejrzany wężyk przy wakum pompie (był taki jakby popękany). Myśleliśmy, że to może być to. Odebrałem i jest tak samo jak było. Myślę, że przyzczyna była taka, że on odpalał i jak stwierdził, że pali dobrze, gasił. I tak przez kilka dni. Silnik się nie nagrzewał i uszczelniacze funkcjonowały prawidłowo. Masz racje, następny mój krok to wymiana uszczelniaczy - nie ma co kombinować i wkurzać się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igrek Zgłoś #14 Napisano 30 Kwietnia 2012 Uszczelniacze wymienione i ... jest dobrze :papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek1488 Zgłoś #15 Napisano 18 Lipca 2013 Witam. Moze ktos mi podac wymiary od krawedzi glowicy do zaworka pompowtysku, oczywscie wszystkich czterech. Passat b5(130km) AWX. Z gory dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trjacek24 Zgłoś #16 Napisano 1 Października 2017 Witam również przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w silniku 1.9 bkc mógł by mi ktoś podesłać materiały pomocnicze jak to zrobić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach