wicher73 Zgłoś #21 Napisano 16 Kwietnia 2012 Sprawdź przeguby i zbieżność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #22 Napisano 16 Kwietnia 2012 Sprawdź przeguby Przeguby miałem sprawdzone zaraz przed tym jak zaczęło pukać...Przeguby były ok tylko guma od strony pasażera byłą spękana więc wymieniłem na nową + smar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajeczy Zgłoś #23 Napisano 17 Października 2012 Witam,posiadam problem z dziwnym "stukotem". Mianowicie jest on niereguralny, slychac go jakby z prawej strony przedniego zawieszenia badz na srodku, ostatnio zaczal sie pojawiac przy gwaltownym hamowaniu. Czasami przy ruszaniu slysze odglos uderzenia jakby ktos uderzyl czyms metalicznym w podloge. Slychac taki dziwny przeskok, badz uderzenie. 2 razy zdazylo sie, ze stalem w miejscu i skrecilem kierownica i doszedl ten dziwny metaliczny dzwiek. Zazwyczaj jest to zaraz po ruszeniu, po skrecie. Czasami potrafi 2 dni sie nie odzywac..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaVWiDs Zgłoś #24 Napisano 1 Października 2013 u mnie także pojawił się problem z stukaniem w przednim zawieszeniu od strony pasażera. Praktycznie jest to podczas skrętu w lewo , długim przyspieszaniu bądź nagłym zwalnianiu(hamowaniu silnikiem). Jest to dość krótki metaliczny odgłos, puknie raz , może dwa. Na nierównościach nie stuka - co to może być. Amory i spręzyny wymieniałem w zeszłą zimę (gwint MTS), do tego lewy przegub zewn i dawno temu banany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaVWiDs Zgłoś #25 Napisano 2 Października 2013 Ponawiam...Nikt nie wie?!...Od czego zacząć żeby nie kupować wszystkiego po kolei? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #26 Napisano 4 Października 2013 Wczoraj zakończyłem walkę z dziwnym stukaniem u siebie - stukanie z prawej strony najczęściej rano, zaraz po rozruchu, przy niewielkich prędkościach. Nieregularne, najbardziej słyszalne podczas pokonywanie drobnych nierówności. Po rozgrzaniu praktycznie nie słyszalne, ale w ostatnich dniach już nawet na rozgrzanym dokuczało. Problem leżał w zerwanym mocowaniu pompy powietrza wtórnego. Pompa ma trzy mocowania, takie jak na zdjęciu, element gumowy połączony z śrubą. Mocowanie skorodowało i puściło gumę, a pompa obijała się, wisząc na dwóch pozostałych mocowaniach - stąd stukanie. Jeżeli nie pomoże, to mała lista tego co może jeszcze stukać: Zawieszenie: 1. Górne wahacze 2. Dolne wahacze 3. Łączniki stabilizatora drążka kierowniczego 4. Gumki stabilizatora drążka kierowniczego Amortyzacja pojazdu: 1. Amortyzatory 2. Poduszki amortyzatora Układ kierowniczy: 1. Końcówka drążka kierowniczego 2. Drążek kierowniczy 3. Przekładnia kierownicza 4. Wieloklin 5. Krzyżak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JakiCMG Zgłoś #27 Napisano 4 Października 2013 u mnie jest stuk po puszczeniu gazu. Jak jade i trzymam gaz wcisniety jest cisza, puszcze gaz (bieg wlaczony) i słychac dzwiek jakby zuzyty przegub ale dochodzi gdzies wlasnie ze srodka podłogi lub przed pasazerem. jak bieg jest wylaczony (luz) niczgo takiego ie slychac. co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #28 Napisano 4 Października 2013 u mnie jest stuk po puszczeniu gazu. Jak jade i trzymam gaz wcisniety jest cisza, puszcze gaz (bieg wlaczony) i słychac dzwiek jakby zuzyty przegub ale dochodzi gdzies wlasnie ze srodka podłogi lub przed pasazerem. jak bieg jest wylaczony (luz) niczgo takiego ie slychac. co to moze byc? a nie masz stuków podczas odpalania/gaszenia silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JakiCMG Zgłoś #29 Napisano 4 Października 2013 a nie masz stuków podczas odpalania/gaszenia silnika? żadych. tylko w opisanej sytuacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaVWiDs Zgłoś #30 Napisano 5 Października 2013 u mnie jest stuk po puszczeniu gazu. Też mam coś takiego...a na dziurach spokój...dziwne to:( Może być to poduszka silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
recuś Zgłoś #31 Napisano 5 Października 2013 Ja mam taki sam problem ja kolega JAKICNG tylko stuki mam z prawej strony mam wymienione polowe zawieszenia i dalej puka tumik jest ok a na warsztacie nie maja pojecia co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JakiCMG Zgłoś #32 Napisano 5 Października 2013 JAKICNG JakiCMG ie CNG ja nie jeżdże a gazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #33 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Opiszę swój przypadek dla potomnych. Odkąd kupiłem auto z prawej strony w przodzie były dziwne stuki na nierównościach przy wolnej jeździe (stuki przypominające popukiwanie/grzechotanie). Samochód chyba oddawałem do 3 różnych "speców" na sprawdzenie zawieszenia i wszyscy zgodnie twierdzili, że z wahaczami, stabilizatorem, gumami stabilizatora itp jest wszystko ok. Na przeglądzie szarpaki jak się wcześniej domyślałem nic nie pokazały. Drogą eliminacji stwierdziłem, że jest to pewnie amortyzator (były przypadki, że pomimo pozytywnego testu u diagnosty nawet nowe potrafiły stukać) lub też maglownica. Tak więc w tym tygodniu oddałem auto do kolejnego mechanika by wymienił sam jeden amortyzator z poduszką i wszystkimi gumowymi elementami. Oczywiście wymienił to plus skasowanie luzu na maglownicy i kole kierownicy. Dziś myślę, że to była właśnie maglownica bo stuków obecnie nie ma żadnych (po odebraniu od mechanika wyczuwalny był jeszcze minimalny stukot. Po ponownym ruszeniu śruby znikł zupełnie). Tak naprawdę korekcja luzu na maglownicy to regulacja jednej śruby także koszt praktycznie żaden, a jak widać wielu "speców" na to nie wpadło (pomimo tego, że z 2 lata temu prosiłem jednego z nich o sprawdzenie właśnie tego punktu). Gdybym wcześniej wiedział, gdzie ona jest i jak ją znaleźć pewnie już dawno bym przy niej pogrzebał... Czytając ten opis można pomyśleć, że problem rozwiązany bez trudu, jednak wkurzające stuki dobiegały z przodu auta od ponad 2 lat... :takiego Edytowane 6 Lutego 2014 przez piotereq21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #34 Napisano 7 Lutego 2014 Koledzy w wielkim skrócie powiem tak, ponad pół roku się meczylem ze sztukami z prawego przedniego koła. Różni spece i specjaliści sprawdzali i każda diagnoza była jednakową waczacze ok łącznik ok wszystko ok a stuka dalej... Problemem tego wszystkiego jak się w końcu okazało była poduszka amora, była delikatnie oderwana i stąd brały się stuki. Może się to komuś przyda i uchroni kogoś przed rozbieraniem maglownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #35 Napisano 7 Lutego 2014 Za to ja szukałem od pół roku stuków w zawieszeniu i w końcu doszedłem co stuka. Na każdej stacji diagnostycznej nikt nic nie umiał znaleźć aż w końcu decyzja padła że skoro zawieszenie ok to amorki będą stukały skoro od nowości oryginalne, zakupiłem nowe i niestety dalej stuka. rozebrałem całość na części i znalazłem że tuleje w bananach wybite. Zakupiłem nowy jeden na próbę i prawa strona w końcu jest cicha nic nie stuka. Teraz pozostała lewa strona tylko że te banany drogie jak cholera, a słyszałem o samych tulejach dostępnych nawet w intercarsie. Czy ktoś już przerabiał same tuleje bo trzeba by je było wprasować-robił to juz ktoś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej11 Zgłoś #36 Napisano 22 Marca 2014 (edytowane) ja kiedyś przy cofaniu na skręconych w lewo kołach dałem mocniej gazu i zamiast grzebnąć to coś trzasnęło i od tamtej pory przy cofaniu słychać dziwne dźwięki dochodzące z przedniego zawieszenia są też słyszalne stuki podczas jazdy. może ktoś coś poradzi. jest tez taki dziwny efekt przód prawa strona (strona pasażera) pada w dół a strona lewa (kierowcy) unosi się do góry >>> POMOCY <<< Edytowane 22 Marca 2014 przez andrzej11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #37 Napisano 23 Marca 2014 Za to ja szukałem od pół roku stuków w zawieszeniu i w końcu doszedłem co stuka. Na każdej stacji diagnostycznej nikt nic nie umiał znaleźć aż w końcu decyzja padła że skoro zawieszenie ok to amorki będą stukały skoro od nowości oryginalne, zakupiłem nowe i niestety dalej stuka. rozebrałem całość na części i znalazłem że tuleje w bananach wybite. Zakupiłem nowy jeden na próbę i prawa strona w końcu jest cicha nic nie stuka. Teraz pozostała lewa strona tylko że te banany drogie jak cholera, a słyszałem o samych tulejach dostępnych nawet w intercarsie. Czy ktoś już przerabiał same tuleje bo trzeba by je było wprasować-robił to juz ktoś?? Kolego, a w jakiej sytuacji stukało, bo ja się męczę od jakiegoś czasu ze stukaniem, ale tylko w chwili mocnego hamowania, w ostatniej jakby fazie jak już auto jakby nurkowało. Ostatnio godzinę z zaprzyjaźnionym diagnostą szukaliśmy co to może stukać. Na pierwszy ogień poszły łączniki stabilizatora, prawy już wykazywał luzy, tanie i szybkie w wymianie. Niestety to nie to. Po wymianie dalej stuka. Padła też sugestia na wahacz tzw. banan. Że tuleja już wybita, ale nie na tyle żeby wyszło to na szarpakach. Fakt koszt akurat tego nie mały. Bo wymieniając oba, to prawie połowa ceny na znanym portalu aukcyjnym, całego zestawu wszystkich wahaczy z łącznikami i końcówkami drążków. Tylko jak do tego dojść, że akurat to będzie to stukać. Przyłączam się do pytania, czy ktoś przerabiał wymianę samej tulei, bo też wypatrzyłem, że można takowe zakupić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi2804 Zgłoś #38 Napisano 31 Sierpnia 2016 Witam. Jadąc po "kocich łbach" mam dziwne odgłosy dochodzące z przedniego zawieszenia. Porównam to do przesypywania ziemniaków. Wymieniłem już maglownicę i przejrzałem całe zawieszenie na stacji diagnostycznej i wg nich jest OK. Moje pytanie brzmi - czy wymiana poduszek amortyzatorów wyeliminuje mi te moje "ziemniaki"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matrix 1994 Zgłoś #39 Napisano 3 Września 2016 Ja miałem ten sam przypadek i amortyzator z przodu był luźny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #40 Napisano 3 Września 2016 Moim zdaniem mozesz mieć wybite amortyzatory. Szarpaki tego nie wykażą jeśli jest uszkodzony amortyzator. W środku amortyzatora jest zawór, który się wybrania i przez to jest efekt pukania. Żeby się upewnić najlepiej jest wyjąć amortyzatory, złapać ręką za tłoczysko i szarpać. Wtedy można to wyczuć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach