Skocz do zawartości
Lagier

Wycieranie opon 225/40/18 od wewnętrz (felgi 8" szerokie)

Rekomendowane odpowiedzi

Przy przekładaniu kół zauważyłem, że moje letnie opony są wytarte od wewnętrznej strony. Pomyślałem, że coś nie tak jest ze zbieżnością więc pojechałem to sprawdzić. Samochód okazał się zbieżny, więc zacząłem dalsze obserwacje. Okazuje się, że najbardziej wytarte są opony tylne, dodatkowo od wewnętrznej strony są poząbkowane. Wytarcie jest równomierne z lewej i prawej strony i wytarty jest tylko rant (około 2,5 cm od wewnętrznej krawędzi). Przednie z kolei nie są poząbkowane i wytarte są zdecydowanie mniej. Sprawa jest o tyle dziwna, że na zimowych oponach o szerokości 205/55/16 (felga 6,5") jest wszystko w porządku. Problem występuje tylko na moich letnich felgach o szerokości 8" i oponach 225/40/18.

 

Przeglądałem wątki na forum, ale u nikogo nie znalazłem podobnej sytuacji. Zanim zacznę analizować temat dalej zastanawiam się, czy przypadkiem 8" nie jest za szeroką felgą do Passata B5. Proszę o Wasze opinie jak wyglądają Wasze doświadczenia w tym temacie. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny. Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie dokładnie to samo na 18stkach. Są wytarte od wewnątrz, przód i tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciete zeby to efekt slabych amortyzatorow a to ze sie wycieraja to cos nie tak z cisnieniem w kolach. Jak duzo i czesto cos przewozisz to moze tak byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to przez koleiny ja tez tak mam ale na 17ce takze nie ma co sie bardzo stresowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to były amortyzatory wyząbkowanie byłoby z jednej i drugiej strony opony. Na przeglądzie sprawność amorków wyszła ponad 60% (tak wiem to średnio miarodajne). Jedyne co przewożę w bagażniku to torby na wakacje raz w roku więc też słabo żeby to było od tego. Ciśnienie zazwyczaj biję około 2,5 bar na tył. Trasa którą pokonywałem często fakt była obfita w koleiny i też o tym myślałem. Nie mniej jednak patrząc na samochody moich znajomych Audi A4/A6 na takich oponach nie dzieją się podobne rzeczy... Konstrukcja zawieszenia taka sama więc jest to zastanawiające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadmuchaj troche mniej w opony. Np. 2,2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może inaczej, czy powyższe samochody są obniżone?? jeżeli tak to rozwiązaniem ( przynajmniej u mnie ) jest to że po obniżeniu na kołach robi się negatyw / \ więc wyciera wewnętrzną stronę opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój nie jest obniżony, więc dlatego mnie to dziwi. Być może tylne gumy dostały podczas podróży do Chorwacji z mocno obciążonym bagażnikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na forum był poruszany temat ciśnienia w oponach....kombiaki lubią ścinać opony/ząbkować. Przy takim problemie, zacząłem pilnować ciśnienia w oponach tzn, przy pustym aucie jeżdżąc samemu do np. pracy; minimalne dopuszczalne ciśnienie, przy małej podróży nawet 100km np w góry z bagażem i większą ilością osób - większe ciśnienie - wiem kłopotliwe to, ale pomagało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz ET felgi ? może za głęboko siedzi ... i ociera gdzieś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zebyscie mieli racje, najszybciej obstawialbym zuzyte tuleje tylnej belki albo zle cisnienie w oponach. Sam sie zastanawiam nad tym faktem bo w tamtym roku mialem zjechane zimowki (195/65/15) w ten sposob, potem zalozylem alusy (225/35/19 przy 10calach szerokosci) z uzywanymi oponami tez mi je szybciej zjadlo od srodka. Postanowilem ze poszukam co sie dzieje, zbieznosc ustawiona prawidlowo-katow z tylu sie nie ustawia w tych autach. Szukalem dalej, tuleje tylnej belki sa jeszcze ok ale nie sa w super stanie bo ich jeszcze nie wymienialem. Moim zdaniem to albo cisnienie albo tuleje tylnej belki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Rosa, jakie jest ET tych felg...? Bo co z tego, że jedynie 8 cali skoro może to mieć np ET 55. To jest pierwsza możliwość.

Co do negatywu, to nawet przy bardzo dużym obniżeniu, nie robi się duży negatyw i nie powinno to wpływać zbytnio na zużywanie opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Felgi mają ET35 więc nie ma jakiegoś hardcoru. Tuleje tylnej belki są bdb stanie więc to na pewno nie to. Jedyne co pozostaje to ciśnienie w oponach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności