kajos Zgłoś #41 Napisano 28 Stycznia 2016 nieraz mocno siedza i wlasnie najgorzej do wyciagniecia jest ten sterujacy bo trzeba uwazac na przewod jak walniety bedzie sterujacy to ecu bedzie glupial jak juz chcesz kupic na podmiane wtryski to proponuje zakupic 216tki (oczywiscie jak masz VP bo juz zglupialem o jakim silniku piszesz- w opisie masz PD) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #42 Napisano 28 Stycznia 2016 nieraz mocno siedza i wlasnie najgorzej do wyciagniecia jest ten sterujacy bo trzeba uwazac na przewod jak walniety bedzie sterujacy to ecu bedzie glupial jak juz chcesz kupic na podmiane wtryski to proponuje zakupic 216tki (oczywiscie jak masz VP bo juz zglupialem o jakim silniku piszesz- w opisie masz PD) Mam pompę wtryskową. To mój drugi passat. Pierwszy jest na pompowtryskach. Ponizej jeszcze błedy które się pojawiły. 5 Faults Found: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation N75 P1550 - 35-10 - - - Intermittent 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent 17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached pompa P1563 - 35-00 - - 17762 - Modulating Piston Movement Sensor (G149): Electrical Malfunction P1354 - 35-00 - - 17655 - Needle Lift Sensor (G80): Open or Short to Plus P1247 - 35-00 - - Readiness: N/A Skasowałem je i w tej chwili ich nie ma ale samochód nadal pracuje jak pracował bez 1 cylindra. Z błędów widać ze coś się działo z komputerem, pompą, nastawnikiem, wtryskiem. Dzis sprawdzę jeszcze wszystkie kable, połączenia. Moze coś nie łączy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #43 Napisano 28 Stycznia 2016 nie pamietam ile rezystencji powinien miec sprawny wtrysk latem koledze lutowalem przewo bo sie jemu ulamal najlepiej by bylo zeby wziasc od innego VW wtrysk i wymienic na chwile i zobaczyc co sie dziac bedzie http://vwonline.pl/kody-usterek.html a wogole sprawdzales na VAG ile pokazuje nastawnik ? bo 1 blad wlasnie nastawnika jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #44 Napisano 28 Stycznia 2016 nie pamietam ile rezystencji powinien miec sprawny wtrysk latem koledze lutowalem przewo bo sie jemu ulamal najlepiej by bylo zeby wziasc od innego VW wtrysk i wymienic na chwile i zobaczyc co sie dziac bedzie http://vwonline.pl/kody-usterek.html a wogole sprawdzales na VAG ile pokazuje nastawnik ? bo 1 blad wlasnie nastawnika jest Wtrysk dziś sprawdzę. Co do podmiany to musze najpierw wiedzieć jaki to model lub na jakie cisnienie. Czy gdzieś na nim będzie napisane? W której grupie sprawdzic ile daje nastawnik? Czy to grupa 00? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #45 Napisano 28 Stycznia 2016 Rzuć okiem na http://forum.vw-passat.pl/threads/110141-Nastawnik?highlight=17971 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=321020 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=256616 http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=4100 - ostatni post Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noguru Zgłoś #46 Napisano 28 Stycznia 2016 Witam mam taki problem który występuje tylko w korku zapala się kontrolka świec żarowych i miga z komunikatem ale po niemiecku i jak dłuższy korek potrafi tak z 2-3 razy po korku wszystko jest ok wiem ze muszę podpiąć do kompa ale może ktoś coś wie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #47 Napisano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Niesprawny wtrysk sterujący spowoduje spadek mocy, ale nie brak wtrysku. Jedyna rzecz jaka może powodować brak wtrysku na danym cylindrze to uszkodzenie mechaniczne. Jeśli wtrysk następuje, a brak jest zapłonu to trzeba sprawdzić kompresję. Co do ciśnienia wtryskiwacza itp. to najlepiej ustawić na nowo wszystkie 4, aczkolwiek Ty najpierw musisz doprowadzić do ładu by silnik pracował na wszystkich 4 cylindrach. Do sprawdzenia: grupa 001 dawka paliwa grupa 004 kąt wtrysku grupa 000 Basic Settings pozycja 2 Myślę, że on pracuje na wszystkich garach, ale mogą podwieszać Ci się np. szklanki, tedy też telepie jak czołg. Odkręcałeś przewody na wtryskach, wszystkie mają paliwo? Kolego powyżej, trudno cokolwiek wywnioskować z tego, że miga. Na pewno nie jest to wina włącznika stop, bo wtedy sama by nie zgasła bez ponownego przekręcenia zapłonu. Edytowane 28 Stycznia 2016 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #48 Napisano 31 Stycznia 2016 (edytowane) Niesprawny wtrysk sterujący spowoduje spadek mocy, ale nie brak wtrysku. Jedyna rzecz jaka może powodować brak wtrysku na danym cylindrze to uszkodzenie mechaniczne. Jeśli wtrysk następuje, a brak jest zapłonu to trzeba sprawdzić kompresję. Co do ciśnienia wtryskiwacza itp. to najlepiej ustawić na nowo wszystkie 4, aczkolwiek Ty najpierw musisz doprowadzić do ładu by silnik pracował na wszystkich 4 cylindrach. Do sprawdzenia: grupa 001 dawka paliwa grupa 004 kąt wtrysku grupa 000 Basic Settings pozycja 2 Witam. Wczoraj wziąłem sie za sprawdzanie Passata. Niestety bez rezultatów. Sprawdziłem wtyczki, kable. niby wszystko ok. Odpiąłem wtyczkę wtrysku sterującego wtedy silnik w ogóle nie odpala i pojawia się błąd. Jak podepnę błąd znika. Odkręcałem po kolei świece żarowe i próbowałem odpalać silnik. Wygląda na to że to pierwszy cylinder od przodu. Dziwne że silnik odpala bardzo dobrze. Odkręcałem pokrywę walka rozrządu. Olej jest podawany. wałek w stanie dobrym. Krzywki pracują i popychają. Nawet na dwóch cylindrach odpala jak miałem świece wykręcone. Efekt ten sam. Chodzi jak traktor i strasznie stuka metalicznie. Poniżej podaję odczyty zalecanych parez was grup pomiarowych oraz filmik z pracy silnika. Krótki bo odpalam tylko na chwilę. Czyżby szykowała się rozbiórka silnika? W związku z powyższym może ktoś w Trójmieście najlepiej w Sopocie lub Gdańsku polecić dobrego mechaniora od takich spraw? Nie chcę dawać do konowałów bo pewnie będa dumać dwa tygodnie nad tym. Zrzut ekranu: Zrzut logów w excelu: Filmik z pracy silnika: Logi Grup 00 001 oraz 004 Saturday,30,January,2016,14:46:29 038 906 018 FQ ,,1.9l R4 EDC 0000SG 2601, ,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:,'001,,,,Group C:,'004 ,,,,,,,,,,,,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,Specified start,Actual start,Cold Start Valve ,TIME,,,,,,,,,,,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,2 to -3,2 to -3,3-70 MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, °BTDC, °BTDC, % ,0.01,000,038,000,000,099,201,175,182,077,255,0.41,0,0.0,0.680,15.3,0.82,0,11.0,0.0,94.4 ,1.18,000,038,000,000,099,201,175,182,077,255,1.59,0,0.0,0.680,15.3,2.01,0,11.0,0.0,94.4 ,2.34,000,038,000,000,099,201,175,182,077,255,2.76,0,0.0,0.680,15.3,3.16,0,11.0,0.0,94.4 ,3.51,000,038,000,000,099,201,175,182,077,255,3.93,0,0.0,0.700,15.3,4.34,0,11.0,0.0,94.4 ,4.70,012,255,000,142,099,201,175,182,077,097,5.08,168,28.4,2.160,15.3,5.48,126,11.0,0.0,47.4 ,14.00,041,084,000,055,098,201,175,182,077,108,14.41,819,12.4,1.760,15.3,14.83,798,4.0,3.5,63.8 ,15.18,043,080,000,047,098,201,175,183,077,121,15.60,819,14.0,1.780,15.3,16.01,840,4.0,3.5,71.3 ,16.36,039,083,000,072,098,201,175,183,077,073,16.76,882,10.8,1.900,15.3,17.16,924,3.1,3.5,67.3 ,17.50,040,081,000,063,098,201,175,183,077,144,17.90,819,14.0,1.780,15.3,18.28,924,3.1,3.7,67.3 ,18.64,041,083,000,056,098,201,175,183,077,136,19.04,819,13.0,1.740,15.3,19.45,819,4.0,3.7,70.1 ,19.80,042,083,000,049,099,201,175,183,077,130,20.20,882,9.8,1.820,15.3,20.60,882,3.7,3.5,70.9 ,20.94,038,081,000,067,098,201,175,184,077,075,21.36,924,8.0,1.660,15.3,21.77,924,3.1,3.3,66.1 ,22.12,041,081,000,052,098,201,175,184,077,137,22.52,840,11.6,1.700,15.3,22.92,819,3.7,3.5,67.7 ,23.27,042,080,000,047,098,201,176,184,077,126,23.67,840,11.4,1.640,15.3,24.09,840,3.5,3.3,70.5 ,24.44,039,079,000,060,098,201,175,184,077,109,24.84,882,9.4,1.860,15.3,25.24,924,3.1,3.3,70.9 ,25.58,040,080,000,056,098,201,176,184,077,141,25.99,798,11.8,1.700,15.3,26.38,882,3.1,3.5,64.9 ,26.73,042,080,000,048,098,201,175,184,077,138,27.15,861,13.6,1.780,15.3,27.56,924,3.1,3.7,67.7 ,27.91,043,080,000,047,097,201,175,184,077,135,28.31,840,11.6,1.620,15.3,28.73,1071,3.5,3.1,70.9 ,29.08,046,038,000,015,098,201,175,185,077,126,29.48,903,9.8,1.840,15.3,29.88,882,3.1,3.3,68.1 ,30.23,041,081,000,052,098,201,175,185,077,142,30.65,819,12.4,1.680,15.3,31.05,987,3.7,3.3,72.1 ,31.40,043,082,000,056,098,201,175,185,077,100,31.80,861,11.2,1.640,15.3,32.22,861,3.3,3.3,65.7 ,32.57,042,083,000,043,099,201,175,185,077,125,32.97,882,8.4,1.760,15.3,33.39,882,3.1,3.3,66.1 ,33.74,040,078,000,051,098,201,175,185,077,144,34.14,819,10.8,1.640,15.3,34.54,882,3.1,3.3,65.3 ,34.89,041,079,000,045,098,201,175,185,077,134,35.30,840,10.2,1.580,15.3,35.70,840,3.1,3.3,65.3 ,36.06,038,078,000,060,098,201,175,185,077,105,36.46,924,6.6,1.680,15.3,36.86,882,2.9,3.5,64.9 ,37.21,040,079,000,050,098,201,175,185,077,145,37.62,798,12.0,1.660,15.3,38.04,798,3.7,3.1,66.9 ,38.38,042,080,000,039,098,201,174,185,077,119,38.78,840,10.0,1.560,16.2,39.18,840,3.1,3.3,64.5 ,39.53,042,077,000,041,099,201,174,185,077,092,39.94,882,7.6,1.660,16.2,40.36,924,2.9,3.1,66.1 ,40.71,040,079,000,050,098,201,174,185,077,140,41.10,798,11.6,1.660,16.2,41.50,882,2.9,3.3,65.3 ,41.85,042,075,000,040,098,201,174,185,077,120,42.26,840,9.6,1.520,16.2,42.68,840,3.1,3.1,69.3 ,43.01,042,078,000,039,099,201,174,185,077,096,43.42,882,8.0,1.700,16.2,43.82,861,2.9,3.3,64.5 Odczyt kompa: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 018 FQ Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2601 Coding: 00002 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 D Component: CLIMATRONIC D2.1 Coding: 05000 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 822 A Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25 Coding: 05145 Shop #: WSC 08020 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X2174735 2 Faults Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 29-10 - Short to Ground - Intermittent Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00004 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 AH Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 00028 2 Faults Found: 00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4) 35-00 - - 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - End ------------------------------------------------------- Edytowane 31 Stycznia 2016 przez mkzibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #49 Napisano 31 Stycznia 2016 (edytowane) Luzując nakrętkę tego wtrysku na pracującym silniku leciała ropa? Po odpięciu wtrysku sterującego silnik nie powinien gasnąć, ale to nie ma w tej kwestii znaczenia. Po oglądnięciu filmu stwierdzam, że stuk jest typowo metal - metal. Wyjmij wtrysk na próbę. Warto też zrobić pomiar kompresji. Edytowane 31 Stycznia 2016 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #50 Napisano 31 Stycznia 2016 Luzując nakrętkę tego wtrysku na pracującym silniku leciała ropa? Po odpięciu wtrysku sterującego silnik nie powinien gasnąć, ale to nie ma w tej kwestii znaczenia. Po oglądnięciu filmu stwierdzam, że stuk jest typowo metal - metal. Wyjmij wtrysk na próbę. Warto też zrobić pomiar kompresji. kompresja była robiona i wygląda na to ze jeden cylinder jej nie ma? Co może być powodem? Może właśnie zawieszenie się zaworu lub szklanki? Czy może pomóc rozgrzanie silnika może zacznie poprawnie działać tak abym mógł chociaż do warsztatu dojechać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #51 Napisano 31 Stycznia 2016 kompresja była robiona i wygląda na to ze jeden cylinder jej nie maNo ta masz odpowiedź. Co tu jeszcze szukać ?Głowica w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #52 Napisano 31 Stycznia 2016 Zabezpieczenie zaworu poszło wpizzzdu i chyba spotkał się z tłoczkiem.... Taki dźwięk. Czapa w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #53 Napisano 31 Stycznia 2016 (edytowane) Zabezpieczenie zaworu poszło wpizzzdu i chyba spotkał się z tłoczkiem.... Taki dźwięk. Czapa w górę. OK. Jasne. Rozumiem ze jazda z czymś takim nie wskazana. Drogo mnie to wyniesie? Co to za zabezpieczenie zaworu? Edytowane 31 Stycznia 2016 przez mkzibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #54 Napisano 8 Lutego 2016 No to sprawa jasna. Ukruszony zawór. Opiłki poleciały w cylinder i do turbiny. Pytanie czy warto to robić czy wymieniać silnik. Do wymiany na pierwszy rzut oka głowica bo jeden cylinder porysowany, tłok pierścienie. Tak więc moge wymieniać ale czy warto bo pozostałe tłoki są ok ale będą różnice jak wymienię jeden. Moze lepiej silnik podmienić? CO poradzicie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #55 Napisano 8 Lutego 2016 podmieniaj silnik nieraz calerozbite auto kupisz w cenie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #56 Napisano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) No to sprawa jasna. Ukruszony zawór. Opiłki poleciały w cylinder i do turbiny. Pytanie czy warto to robić czy wymieniać silnik. Do wymiany na pierwszy rzut oka głowica bo jeden cylinder porysowany, tłok pierścienie. Tak więc moge wymieniać ale czy warto bo pozostałe tłoki są ok ale będą różnice jak wymienię jeden. Moze lepiej silnik podmienić? CO poradzicie. No więc panowie po jakimś czasie odświeżam temat ponownie. Silnik został wymieniony na "nowy" z rozbitka który do czasu rozbicia pracował bez zarzutu. Zregenerowałem turbinę oraz dodatkowo wymieniłem wszystkie paski oraz podmieniłem sprzęgło z dwumasy na jednomasę. Tak więc passacik żyje. Przejechałem już nim ok 10 tyś i jest ok ale niepokoi mnie jeden fakt. Przed wymianą silnika zanim padł kopcił na biało i czasami tak jakby nie pracował ne jeden cylinder aż w końcu silnik padł tak jak opisywałem powyżej. Aktualnie po wymianie silnika pomimo że silnik jest kompletnie wymieniony oprócz osprzętu samochód znowu zaczyna się dziwnie zachowywać. Czasami podczas zapalania puści biały dym, podczas jazdy również i strasznie śmierdzi z rury jak by nie spalonym olejem. Czasami zdarza się że trudno odpala a czasami jak by jeden cylinder gorzej pracował. Na razie jest ciepło nie ma problemu ale wygląda na to że po wymianie silnika objawy są podobne jak poprzednio. Gdzie leży problem? Dedukując wnioskuję że jednak coś z osprzętem jest nie tak bo raczej mało prawdopodobne by zupełnie inny silnik miał taką samą wadę? Czy to może być pompa czy wtryski. Przy wymianie silnika wtryski były sprawdzane i mechanik stwierdził że jeden faktycznie jest na wykończeniu. Czy to może być to czy lepiej w pompie szukać problemu? Dodam że poza tym wymieniłem wszystkie paski, rozrząd, pompę wody, czujniki, olej, filtry itp. Edytowane 14 Sierpnia 2016 przez mkzibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #57 Napisano 14 Sierpnia 2016 czysciles caly dolot lacznie z coolerem i wydech (ten powinien sie wydmuchc po jakims czasie sam) z rury moga byc zapachy bo olej w nim jeszcze jest i sie wypala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #58 Napisano 14 Sierpnia 2016 Nie nie czyściłem ale mechanik stwierdził że wszystko przeczyścił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasek 1981 Zgłoś #59 Napisano 29 Grudnia 2016 (edytowane) Może ktoś ma pomysł bo ja już straciłem głowę...mianowicie problem ze świecąca kontrolka świec zerowych wymieniłem już chyba z 5 czujników pedalu stopu w tym jeden oryginalny vw i nic po odpaleniu jest ok a po 3 min 20 s zaczyna migac wcisne hamulec znika na 3,20 i odnowa ...w miescie mi to nie przeszkadza ale na trasie muszę uważać jak ściskam na chwilę stop lekko musnac padał może ktoś ma pomysł jak z tego wybrnąć. ..światło stop jest czujniki dobre please pomóżcie.....? Edytowane 29 Grudnia 2016 przez pasek 1981 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #60 Napisano 29 Grudnia 2016 Jakieś błędy vag widzi?:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach