Skocz do zawartości
maystero

Radio nie włącza sie po stacyjce

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy!

Ostatnim czasem miałem przykre zdarzenie losowe na drodze :( ciach-tach - kolizja!! Auto ucierpiało (prawy przód), nie zbyt mocno, poduszka się nawet nie otworzyła. Ale potłukła się lampa, uszkodził, błotnik, maska itp. Oddałem wóz do Salonu Marszałek w Częstochowie. Tam w ramach ubezpieczenia naprawili szkody, auto odebrałem i zacząłem jeździć.

Generalnie do wykonanej naprawy nie mam zastrzeżeń, ale mam pewien problem z radiem.

W paszteciku mam MDF2 i do tej pory było tak że jak wsadziłem "kluczyk" do "stacyjki" to radio się uruchamiało i grało puki nie wyłączyłem z gałki, lub znów nie wyjąłem kluczyka. A po naprawie auta, jest tak że wkładam kluczyk i radio nie działa, dopiero muszę nacisnąć "gałkę" i radio się włączy. Gra i nic złego się nie dzieje.

 

Zauważyłem też że jeśli czas między wyjęciem a ponownym włożeniem kluczyka do stacyjki jest krótszy niż ok. 5 minut to za każdym razem radio się uruchamia jak włożę kluczyk do stacyjki. Jeśli jednak postój jest dłuższy to po umieszczeniu kluczyka w stacyjce radio muszę włączać ręcznie.

 

Myślałem że może panowie w serwisie mi coś "udoskonalili" ale jak dzwoniłem to "przysięgali" że nic nie kombinowali.

 

Szukałem jakiejś opcji w ustawieniach, ale nic nie znalazłem.

 

Niby głupia sprawa, ktoś powie "co za problem włączać radio z gałki?" W sumie żadna sprawa. Ale wiecie, kwestia przyzwyczajenia. Od 3 lat odkąd mam paszteta zawsze rano jak jadę do pracy po umieszczeniu kluczyka w stacyjce radio samo się uruchamiało i chciałbym aby dalej tak było :)

 

Proszę o poradę, co może się stało i jak to naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś podpiąłem auto pod komputer. AUTO SCAN nic nie znalazł. Żadnych błędów. Jedynie dopatrzyłem sie że wcześniej miałem w menu FIS opcje:

  • MDF
  • AUDIO
  • NAVIGATION
  • SETUP

 

 

A teraz mam tylko:

  • MDF
  • SETUP

 

 

Pomoże ktoś?

Edytowane przez maystero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda RNS 510, ale:

 

ostatnio wygrałem jeszcze raz soft, zresetowało się kodowanie navi i miałem na FISie dokładnie tak jak Ty:

- MDF

- SETUP

 

Ponowne zakodowanie navi zgodnie ze znalezionymi wskazówkami w necie i wszystko wróciło do normy, tak jak było wczesniej:

-MFD

-Navi

-audio

-setuop

 

Poszukaj jakie powinno być kodowanie mfd2dvd i sprawdz czy masz podobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usterka naprawiona. Wróciło do normy.

 

MDF.jpg

 

Niestety sam nie poradziłem. Byłem w serwisie VW w innej sprawie i zagaiłem temat. Przyczyną problemu niby okazała się manetka. Coś tam w niej nie łączy. I faktycznie mam z nią trochę problemów od jakiegoś czasu. Gość coś tam poczyścił i na razie jest OK. Ale konieczna jest wymiana manetki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie pomóżcie :(

Bez żadnych ostrzeżeń odpalam rano auto... i radio automatycznie już się nie włączyło. Musiałem z "guzika" je włączyć. Sprawdziłem FIS i znów mam tylko :nerwus

- MDF

- SETUP

 

Ma ktoś pomysł jak zresetować może komunikacje NAVI<->CAN? (czy tylko odpięcie od instalacji samochodu?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może któryś już miał problem z tym radiem tzn nie włącza się z kluczyka. Gdy radio było włączone podlaczylem antenę GPS i od tej pory muszę włączyć i wyłączyć gałka. Brak błędów, resetowalem ustawienia i odlaczalem aku I nic to nie dało. Bezproblemu działa navi i kiera, ogólnie radio bez zarzutu poza tym włączeniem. Może da się sprawdzić jakoś czy może jakiś kabel z can padł lub w Gateway?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, robert_s napisał:

Brak błędów

To oznacza, że podłączałeś do kompa i robiłeś scana? Jeśli nie ma błędów to kabel od can czy gateway jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe że stacyjka padla? I podaje cały sygnał. Dziś mierzylem napiecie na włączonym zapłonie i wyłączonym czy jest to możliwe że na can daje cały czas napiecie?

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@robert_s jak można ci pomóc skoro nie odpowiadasz na pytania tylko zadajesz kolejne? Masz możliwość podłączenia jakiegoś VCDS'a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak robilem skan auta i jest ok przynajmniej tak jest napisane.  Chcialem u sasiada sprawdzic czy przed zaplonem i po zaplonie ma napiecie na can ale musze poczekac do piatku. Mam wlasnego vcds'a tak ze nie mam klopotu zeby cos kodowac itp....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie konkretnie chciałbyś mierzyć to napięcie na can? Chyba nie na magistrali?

Skoro masz VCDS to możesz sprawdzić zarówno działanie stacyjki jak i status magistrali CAN, do której podłączone jest radio.

Włącz zapłon. Połącz się z modułem Gateway (adres 0x19) i wejdź w bloki pomiarowe. W zależności od wersji VCDS'a może to być np. "Adv. Meas. Values". Tam wyszukaj i zaznacz dla przykładu takie pozycje jak (po dwukropku podałem ci spodziewane wartości):

- CAN-Infotainment Status: 2-wire
- Voltage (Terminal 30): 12.10V
- Voltage (Terminal 15): 12.10V

Podobnie w module elektroniki kierownicy (adres 0x16) możesz sprawdzić działanie "stacyjki":

- Automatic S-contact shut-off-Electronic ignition lock signal; terminal S: On
- Automatic S-contact shut-off-Electronic ignition lock signal; terminal 15: On

Przy otwartym oknie z tymi pomiarami możesz powoli wyciągnąć kluczyk - najpierw "terminal 15", potem "terminal S" zmienią się na "Off". Po chwili moduł wejdzie w stan uśpienia i będziesz miał wartości "N/A" - to normalne, wduś kluczyk z powrotem i oba terminale jeden po drugim zmienią się na "On".

Normalnie radio powinno się załączyć gdy "terminal S" zmienia się na "On" - to jest ten moment kiedy słychać zwolnienie blokady kierownicy, czyli pierwszy "klik" przy wkładaniu kluczyka. Radio wtedy dostaje "cynk" na magistrali CAN, że już czas się obudzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje ci bardzo bo naprawde szukalem na roznich stronach od naszej po turana, golfa ale takiego czegos nie bylo opisane. Fajnie ze mogles mnie troche naprowadzic. Jutro po nocce zrobie tak jak napisales. Pozdrawiam Ps: Browar dla ciebie jak bedziesz w poblizu:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, takze sprawdzilem i w gateway przy wlaczonym zaplonie mam napiecie a bez zaplonu na 15 spada a 30 zostaje taka sama jak na zaplonie. W centralnej elektryce nie mam terminal s:-( ale za to wszystkie terminale 15 dzialaja prawidlowo czyli zaplon jest ON bez jest OFF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Terminal S" to nie w centralnej elektryce (Bordnetz) tylko w module kierownicy, ale to na pewno jest OK, skoro działa ci blokada kierownicy.

Pokaż jeszcze "kodowanie" tego radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2018 o 19:46, nTomek napisał:

Gdzie konkretnie chciałbyś mierzyć to napięcie na can? Chyba nie na magistrali?

Skoro masz VCDS to możesz sprawdzić zarówno działanie stacyjki jak i status magistrali CAN, do której podłączone jest radio.

Włącz zapłon. Połącz się z modułem Gateway (adres 0x19) i wejdź w bloki pomiarowe. W zależności od wersji VCDS'a może to być np. "Adv. Meas. Values". Tam wyszukaj i zaznacz dla przykładu takie pozycje jak (po dwukropku podałem ci spodziewane wartości):

- CAN-Infotainment Status: 2-wire
- Voltage (Terminal 30): 12.10V
- Voltage (Terminal 15): 12.10V

Podobnie w module elektroniki kierownicy (adres 0x16) możesz sprawdzić działanie "stacyjki":

- Automatic S-contact shut-off-Electronic ignition lock signal; terminal S: On
- Automatic S-contact shut-off-Electronic ignition lock signal; terminal 15: On

Przy otwartym oknie z tymi pomiarami możesz powoli wyciągnąć kluczyk - najpierw "terminal 15", potem "terminal S" zmienią się na "Off". Po chwili moduł wejdzie w stan uśpienia i będziesz miał wartości "N/A" - to normalne, wduś kluczyk z powrotem i oba terminale jeden po drugim zmienią się na "On".

Normalnie radio powinno się załączyć gdy "terminal S" zmienia się na "On" - to jest ten moment kiedy słychać zwolnienie blokady kierownicy, czyli pierwszy "klik" przy wkładaniu kluczyka. Radio wtedy dostaje "cynk" na magistrali CAN, że już czas się obudzić.

O widzę że temat ciekawy. Może odbiegne od tematu, ale czy normalne jest że po włożeniu kluczyka i bez odpalenia silnika załącza się radio i nawiewy? Jak dla mnie nie proszone powinny załączyć się dopiero po odpaleniu silnika. W mojej poprzedniej lagunie lampy, radio i nawiewy włączały się dopiero po odpaleniu silnika. Bez odpalenia , a z włożona karta, można było je wywołać ręcznie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem co robert_s mianowice RNS510 samo się nie włącza i nie wyłącza, za każdym razem trzeba go manualnie odpalać i gasić. POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności