Jump to content
Sign in to follow this  
piotrada

Problem z abs-em po wymianie sterownika.

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów. Wymieniłem sterownik ABS-u ponieważ stary miałem popsuty. Podkreślę że numer sterownika który zakupiłem jest taki sam . Po przełożeniu przekręciłem kluczyk i nareszcie kontrolka ABS-u zgasła . Radość jednak nie trwała długo. Po przejechaniu kilku metrów i zahamowaniu kontrolka znowu się zapaliła. Sprawdziłem bezpieczniki , stop również jest ok ,akumulator jest naładowany . Proszę o podpowiedz jaka może być przyczyna palącej się kontrolki ABS-u ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro pojadę dziś już było za póżno . Zakładałem go wieczorkiem ok 19

Share this post


Link to post
Share on other sites

co bylo nie tak z starym sterownikiem tz dlaczego go wymieniales ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem go naprawić i niestety nie udało się.Nie chciałem go wysyłać do naprawy bo tylko kasę bym wydał na przesyłki .Kolega go obejrzał pod lupą i powiedział że chyba z niego nic nie będzie, a trafił mi się inny za niewielka kasę więc kupiłem. Ciekawi mnie tylko to że działał (zgasła kontrolka) a po pierwszej próbie hamowania znów się zapaliła.Stary sterownik po podpięciu pod komputer pokazywał zwarcie

Edited by piotrada

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wykonales procedure kodowania nowego sterownika, bo takowa sie wykonuje wymieniajac sterownik pompy abs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bo niewiedziałem o tym .jak to zrobić i czy po wymianie o takim samym numrze seryjnym jest to konieczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u siebie wymienialem sterownik , i po wymianie dalej sie swiecily kontrolki, dodatkowo na komputerze wywalilo jeszcze bl czujnika kata skretu w kierownicy co jest jakos powiazane , okazalo sie ze nowy sterownik choc o tych samych numerach trzeba kodowac , po wykonaniu kodowania wszystko wrocilo do normy

 

 

ja zrobilem wedlug tej procedury znalezionej na necie

Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni

1. 03 ABS

2. 11 LOGIN 09555

3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie)

4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]

5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]

6. 06 wyjście

Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.

Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy.

 

 

ty masz B5 3B, wiec procedura moze byc troszke inna poszukaj na necie to dokladniej sie dowiesz o co chodzi ,

 

 

a piszesz ze jeszcze na kompie nie byles wiec jak podlaczysz to sie wszystkiego dowiesz

Edited by bolo02

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź jutro będę działał dalej a zaczne od podjechania na kompa . Jutro napiszę co zdziałałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj byłem na kompie i gościu powiedział tak jak pisał bolo02 że trzeba zaprogramować sterownik .Czy wie ktoś jakiej firmy są montowane czujniki abs-u w B5. Mam jeden zepsuty ,chcę dokupić ale nie wiem jaki.Gość od kompa chce mi zamontować boscha za 200 zl. Za porady z góry dzięki.

Edited by piotrada

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://allegro.pl/czujnik-abs-przod-audi-a4-vw-passat-b5-superb-fv-i2217725532.html

 

ja do swojego kupowalem u tego goscia, juz pol roku jezdze i spokoj czujniki dzialaja , firma AUTOLOG niby ok ale nigdy nie ma pewnosci a 200zł sztuka to troche przesada moim zdaniem ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam tako ciekawostkę nie wiem z jakiej paki ale miałem dziurę w pompie abs-u. Wymieniłem cało z elektroniko i nic nie kodowałem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam a ja ostatnio przekładałem sterownik bo z moim komputer się nie łączył na taki sam o tych samych numerach i nic nie kodowałem. Trochę pojeździłem i wszystko się samo ustawiło i ABS działa. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy