Skocz do zawartości
grzechu

zamek drzwi b5 naprawiać czy wymienić

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw obejrzysz luty - pewnie to ich wina ;] dalej - możesz sprawdzić miernikiem (omomierzem) czy mikrowłączniki są sprawne, prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, ja miernikiem sprawdzałem tylko czy robią przejścia po wciśnięciu i rozłączeniu, to mi wystarczyło ponieważ skoro robiły przejścia na inne ścieżki to sprawne prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mialem podobny problem,wymontowalem zamek bez rozbierania go i widac bylo odrazu uszkodzony mikrostyk,sama wymiana mikrostyku dwie minutki i po problemie,wszystko dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie takie mikrostyki można dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam naprawić we własnym zakresie. Na pierwszy raz może się wydać skomplikowany cały zabieg ale to tylko pozory dla osoby z minimum zacięcia majsterkowicza. Stawiam na 99% że padł mikrostyk przy ryglu - najbardziej narażony na uszkodzenia.

Argumenty za własną naprawą:

-nowy oryginał -zbyt drogi

-nowy zamiennik - badziew

-oryginał używany - najprawdopodobniej będzie również miał uszkodzone mikrostyki

-wymieniając na inny zamek nie skrócisz czasu pracy, a naprawiając samemu zaoszczędzisz kupę kasy

- najważniejszy argument - SATYSFAKCJA Z WŁASNEJ NAPRAWY

 

---------- Dodano o 19:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:34 ----------

 

A gdzie takie mikrostyki można dostać?

 

servis, sklepy motoryzacyjne, allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krancówki kupiłem na Miłej w LBN 2 zł sztuka

podpinasz sie w brązowy kabel w podswietleniu progu i juz jestes w" obwodzie"

Edytowane przez nowy0105

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego możesz dokładnie opisać jak podpiąłeś sie w obwód zwykłą krańcówką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-opel-vw-audi-seat-skoda-faktura-i2751222278.html

 

ja 7m-c temu w przednich drzwiach wstawiłem te mikrostyki i wszystko działa bez problemu. Dodatkowo poprawiłem wszystkie luty na płytce. Wbrew temu co "niektórzy" mówią, zamek da się rozebrać i naprawić. Jedyny wydatek to mikrostyki. Robocizna nic nie kosztuje, bo każdy bez problemu wykona taką naprawę sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już robić dla siebie i ma posłużyć przez dłuższy czas to sugeruje dołożyć i kupić pożądany mikrostyk hermetyczny taki jak oryginał:

 

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-fv-instrukcja-i2778514588.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Długo czytałem i przybierałem sie do naprawy zamka. Ale rozbebrałem wszystko, poprawiłem lity posprawdzałem styki ale zapomniałem o styku rygla, który jest obok płytki głównej zamka, na zdjeciu zaznaczony kołem zamek VW passsat b5.JPG

 

Problem jest taki,że po zamknięciu zamka (centralnym czy z kluczyka) zamyka bolczyk w środku-ale można otworzyć drzwi z zewnatrz-wiec straszna lipa.

 

Czy warto zakupić nowy mikrostyk i podmienić go?

Na Aledrogo troche ich jest, ale który bedzie najlepszy,mozecie coś polecić.

Dzieki za wszelkie info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Rudzik musiałeś źle złożyć zamek jak tak się dzieje, rozbierz go i sprawdź co źle złożone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamontowałem standardowe krancówki i mam spokój na lata, 30 min zajeła mi kazda strona i nie trzeba rozbierac zamka, wszystko zaczeło działac oswietlenie brzeczek itd

 

Wyślij manuala jak te krańcówki w 30 min zamontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowiedzcie, kiedy zamykam auto od strony kierowcy, za pierwszym razem dzyndzel w drzwiach pasażera chowa sie ale wyskakuje spowrotem, nie zapala sie dioda w drzwiach kierowcy, za drugim razem to samo, dopiero za trzecim wszystko jest ok czyli dzyndzle sie chowaja i odpala sie dioda. kiedy zamykam od strony pasazera od razu wszystko jest ok. Za reanimacje ktorego zamka sie brac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamek od kierowcy do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamek od kierowcy do roboty.

dzieki, juz raz to naprawilem tylko nie moglem sobie przypomniec przelutowanie ktorego zamka pomoglo. myslalem nad zakupem nowego ale cena raz mniejsza nowki od uzywki jest mocno podejrzana dlatego wole naprawic stary i dobrze uszczelnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem zamek kierowcy na zamiennik jakieś 6-7 lat temu (był już tam oryginał 7-letnj po naprawie)... zamiennik wytrzymał do tych wakacji... kupiłem kolejny zamiennik za 70zł i wymieniłem...

Z tego wynika, że zamiennik ma taką samą wytrzymałość, jak oryginał, a babrać się w naprawę, żeby zaoszczędzić 70zł na 7lat (10zł rocznie) nie ma dla mnie sensu :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniałem zamek kierowcy na zamiennik jakieś 6-7 lat temu (był już tam oryginał 7-letnj po naprawie)... zamiennik wytrzymał do tych wakacji... kupiłem kolejny zamiennik za 70zł i wymieniłem...

Z tego wynika, że zamiennik ma taką samą wytrzymałość, jak oryginał, a babrać się w naprawę, żeby zaoszczędzić 70zł na 7lat (10zł rocznie) nie ma dla mnie sensu :-)

 

Kupiłem zamiennik za 110zł chyba, wytrzymał niecały rok (11miesięcy) i pojawił się problem z brakiem oświetlenia wnętrza jak i błędęm w module komfortu. Rozebrałem drzwi ponownie, stary oryginał przelutowałem, założyłem nową zewnętrzną krańcówkę (kupioną za kilka zł na allegro) i zamek śmigał do końca, gdy auto było u mnie czyli 2 lata. Jak dla mnie to tylko regeneracja oryginału ( o ile się da ;)). Kupno nowego nawet droższego zamiennika widać nie daje oczekiwanego efektu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie różnie można trafić.

Ja z zamiennika jestem bardzo zadowolony.

Oryginał po naprawie wytrzymał mi 2 lata.

Dlatego nie zastanawiałem się 2tyg temu, tylko kupiłem kolejny zamiennik.

Tak na marginesie-oryginał zamontowany fabrycznie był walnięty w aucie, które miało 3,5roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak zdjąć :

dlm_08_lock.jpg

zauważyłem drut z plastikową końcówka, zapewne to jest powodem tego, ze nie mogę otworzyć drzwi pasażera od zewnątrz.

dlm_10_exterior.jpg

Edytowane przez fanbmw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepkę wyciągasz po poluzowaniu torxa tuż poniżej bębenka-widać go na zdjęciu-zamek trzyma się na dwóch torxach, a trzeci jest od zaślepki przy klamce. A linkę z plastikiem z foto nr 2 podważasz śrubokrętem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności