wladek1181 Zgłoś #81 Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) Ostatnio takich szukałem i najtaniej 470 pokaż mi za 300, Panowie już bez przesady, ja zakupiłem wczoraj taki oto komplecik http://allegro.pl/195-65r15-dayton-d210-195-65-15-okazja-2012r-i2196576589.html z przesyłką wyszły 800 zł, może ktoś napisze że te opony są kategorii ekonomicznej, ale, ALE SĄ NOWE - i to jest ich niepodważalny argument. Przy zakupie tego kompletu opierałem sie na tych opiniach: http://www.oponeo.pl/testy-opony/osobowe/dayton-d-210 I w tym wypadku jaka będzie różnica w kosztach pomiędzy nalewkami a tymi oponami, koszty są znikome ale jest przede wszystkim spokój że jeździ się na normalnych oponach a nie na oponie regenerowanej w której w każdej chwili Bóg jeden wie co może się wydarzyć. Najlepiej rozważcie sobie sami Edytowane 21 Marca 2012 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #82 Napisano 21 Marca 2012 fachowcy radzą dawać dobre opony na tył. Zdania są różne. Jedni mówią tak a inni radzą, by lepsze ogumienie było na osi, posiadającej napęd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grbrandys Zgłoś #83 Napisano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) witam chciałem poruszyć temat opon firmy markgum http://markgum.com.pl/?k=katalog&d=4&d1=9&d2=82 jak widać na alledrogo gość sprzedaje tego mnóstwo http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=15283009 Czy ktoś ma takie opony na lato i jeździ ja wiem znawców że słyszeli itd idt. Mój kolega ma te oponki i sobie chwiali na lotnisku w rajdach i dają rady i je zachwala http://markgum.com.pl/?k=katalog&w=jeden&n=146&d=4&d1=9&d2=82&d3= Filmik z jady tych opon http://www.youtube.com/watch?v=U5b8aGADhTk&list=UUaR7D6Jbs8VQDMmsLFrMg0Q&index=3&feature=plcp i dają rady nic im nie dolega. Jeszcze jedna polska firma targum http://www.targum.com.pl/oferta.php czekam na opinie użytkowników tych opon które polecają i na których jeżdżą a do admina może osobny wątek opony na lato bieżnikowane mark gum i targum Może się wypowiecie kto jakie opony ma lub jeździł Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez grbrandys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomas71 Zgłoś #84 Napisano 10 Lipca 2012 witam jak nalewki to tylko Profil. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elriba Zgłoś #85 Napisano 11 Września 2012 Zdania są różne. Jedni mówią tak a inni radzą, by lepsze ogumienie było na osi, posiadającej napęd. Zdania zawsze są różne, ale fakty są bezsprzeczne Poślizg osi tylnej jest zawsze najniebezpieczniejszy i najmniej kontrolowany dlatego tam właśnie lepsze opony. Kwestia wyjeżdżania i manewrowania w zaspach to nic co może zagrozić życiu. Najwyżej zejdzie nam godzina dłużej i kilkanaście kur...w . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #86 Napisano 12 Września 2012 W tylnonapędówce teorię z lepszymi na tył da się jeszcze jakoś wybronić. Ale przy FWD? Przecież tutaj przód napędza, hamuje i kieruje autem. Dodatkowo przednionapędówki nie mają tendencji do nadsterowności a raczej do podsterowności - a więc znowu kłania się przyczepność przodu. Nawet jeśli jakimś cudem przy FWD uda się pojechać bokiem, to przecież taki uślizg kontrolujemy napędem - a tu znowu kłania się trakcja kół przednich. A tak w ogóle to najlepiej zakładać 4 dobre i jednakowe opony. A co do tematu wątku, to nalewek bym nie założył do samochodu - co najwyżej do przyczepki - a używek już trochę zjeździłem i w zasadzie nigdy nie narzekałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #87 Napisano 12 Września 2012 popieram Obywatela Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #88 Napisano 19 Września 2012 Ja raz założyłem bieżnikowane i NIGDY WIECEJ!!!!!!!!!!!! Wyleczyłem się od tego badziewia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #89 Napisano 19 Września 2012 Ja raz założyłem bieżnikowane i NIGDY WIECEJ!!!!!!!!!!!!Wyleczyłem się od tego badziewia. Wszystko zależy od tego co zakładałeś. Ja jeżdżę już 2 rok na oponach bieżnikowanych i nie mam się do czego przyczepić. Chyba zależy co się komu trafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #90 Napisano 19 Września 2012 Porównaj sobie przyczepność bieznikowanej a nowej .... zuzycie bieznika tu i tam wyważanie tu i tam --------to wtedy pogadamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #91 Napisano 19 Września 2012 Ale mam porównanie. Miałem przedtem nowe opony( nie regenerowane). Teraz mam bieżnikowane i różnicy nie zauważyłem. A samochodem troszkę już jeżdżę( mam prawo jazdy 12 lat). Poza tym w wolnych chwilach zajmuję się mechaniką samochodową. Uwierz mi mam troszkę doświadczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1980pl Zgłoś #92 Napisano 21 Września 2012 Miałem do czy mienie z oponami nowymi używanymi i nalewkami Podsumowując: Nowe to spokój na 3 - 4 sezonów i koszt 800 - 1000 zł Używki wystarcza na 1-2 sezonów koszt 300 - 500 zł Nalewki można powiedzieć że 2 -3 sezony wytrzymają koszt 300 - 400 zł Należy przed zakupem dobrać opony do auta prędkość nie koniecznie max auta lecz max kierowcy i ciężar auta. Nalewki tak odklejają się ale wtedy gdy nie zostaną dobrane do ciężaru i prędkości (większość ma max 160 km i niską dopuszczalną masę całkowitą auta) czyli taka opona do 2 tonowego passata który jeżdżąc powyżej 160 km nie nadaje się i jest niebezpieczna. Na to należy zwrócić uwagę 1. Szerokość opony w milimetrach (225 mm) 2. Wysokość opony – procentowy stosunek wysokości przekroju opony do jej szerokości (55% z 225mm) 3. Konstrukcja opony (R - opona radialna) 4. Średnica obręczy (felg), na których może być montowana opona (16 cali) 5. Indeks nośności - maksymalne obciążenie wyrażone w funtach (95 lb czyli do 690 kg) 6. Indeks prędkości - maksymalna prędkość nominalna opony (W czyli do 270 km/h) J - do 100 km/h K - do 110 km/h L - do 120 km/h M - do 130 km/h N - do 140 km/h P - do 150 km/h Q - do 160 km/h R - do 170 km/h S - do 180 km/h T - do 190 km/h H - do 210 km/h V - do 240 km/h W - do 270 km/h Y - do 300 km/h VR - powyżej 210 km/h ZR - powyżej 240 km/h indeks nośności przykłady: 60 – 250 kg / na oponę 61 – 257 kg / na oponę 62 - 265 kg / na oponę 63 - 272 kg / na oponę 64 - 280 kg / na oponę 65 - 290 kg / na oponę 66 - 300 kg / na oponę 67 - 307 kg / na oponę 68 - 315 kg / na oponę 69 - 325 kg / na oponę 70 - 335 kg / na oponę 71 - 345 kg / na oponę 72 - 355 kg / na oponę 73 - 365 kg / na oponę 74 - 375 kg / na oponę 75 - 387 kg / na oponę 76 - 400 kg / na oponę 77 - 412 kg / na oponę 78 - 425 kg / na oponę 79 - 437 kg / na oponę 80 - 450 kg / na oponę 81 - 462 kg / na oponę 82 - 475 kg / na oponę 83 - 487 kg / na oponę 84 - 500 kg / na oponę 85 - 515 kg / na oponę 86 - 530 kg / na oponę Więc jeśli szukasz opon i dobrze je dobierzesz to na pewno będziesz zadowolony A odpowiedź na pytanie czy opony bieżnikowane są dobre bedzie twierdząca pod warunkiem zachowania się do wskazówek producenta ogumienia i samochodu. Jeśli ktoś ma książkę auta (instrukcję) na pewno ma specyfikację opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #93 Napisano 21 Września 2012 Nalewki można powiedzieć że 2 -3 sezony wytrzymają koszt 300 - 400 zł nie do końca się z Tobą zgodzęteraz będzie 5 sezon moich zimówek(Profil) i nic złego się z nimi nie dzieje-nie pękają,dalej są mięciutkie i mają jeszcze sporo bieżnika jeżdżą u mnie w Golfie III GTI oczywiście z normalnymi prędkościami,wcześniej miałem inne Profile w Mk II i sprzedałem je razem z autem teraz kupiłem do passka komplet bieżników(2xProfil i 2xGlbgum) i zobaczymy jak się będą sprawować ale jestem pozytywnie nastawiony po dotychczasowych doświadczeniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elriba Zgłoś #94 Napisano 28 Września 2012 Nie ma co się kłócić, tutaj daję 2 pierwsze z brzegu artykuły : http://blog.8opon.pl/2012/08/lepsze-opony-na-tyl-zobacz-dlaczego/ http://www.opony.com.pl/artykul/test...przod/?id=1069 I ta i ta teoria ma swoje plusy i minusy natomiast jak już opony lepsze to wg. mnie z tyłu jeżeli bierzemy pod uwagę swoje bezpieczeństwo - przy zderzeniu bocznym starsze auta mają pozamiatane (patrz użytkownicy) zazwyczaj bez kurtyn, ale nowsze w ADAC też przykładem bardzo nie świecą. Pozdro - dobra burza nie jest zła ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luksky Zgłoś #95 Napisano 14 Lipca 2013 Też sie zastanawiałem, pytałem, czytałem co ciekawego zakupić i pozostałem przy mojej stałem praktyce - śmigam tylko i wyłacznie na zimówkach ale nowych. Takie opony mi starczają na 2-3 sezony, bez wymianek, bez kolejek. Czy lato czy zima to u mnie opony zyja tak samo. Jezdzie duzo bo ok 80tys rocznie. Kupuje dobre zimówki - teraz mam DUNLOP i smigam na nich cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #96 Napisano 14 Lipca 2013 luksky, zaraz zostaniesz odsądzony od czci i wiary za wichrzycielstwo i podżeganie do buntu wobec branży oponiarskiej Jeśli ktoś jeździ spokojnie, to Twoje rozwiązanie jest jak najbardziej do przyjęcia. Teorie że latem zimówki bardzo szybko się zużywają albo o tym że auto na nich 'pływa' mają być może zastosowanie do toru wyścigowego, a dla zwykłego zjadacza chleba tego typu zjawiska mają pomijalne znaczenie. Ja postanowiłem iść trochę mniej pod prąd i kupiłem opony uniwersalne. Zimą żadnych problemów. Nie jestem wyczynowcem i nie potrzebuję opon sezonowych. A jak będę chciał pojechać zimą w góry, to sobie założę łańcuchy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #97 Napisano 14 Lipca 2013 nalewek nie stosuję i nie mam zamiaru. takie moje przekonania z racji tego, że zajmuję się sprzedażą opon to sam jeżdżę wyłącznie na nowych, ale też mam swoje podejście. na tylnej osi mam wielosezonowe oponki bdb jakości, których nie zmieniam. przód natomiast podlega wymianie, ale mam na osobnych felgach: na lato semislick, na zimę dobra zimówka wiodącego producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #98 Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) luksky, zaraz zostaniesz odsądzony od czci i wiary za wichrzycielstwo i podżeganie do buntu wobec branży oponiarskiej Jeśli ktoś jeździ spokojnie, to Twoje rozwiązanie jest jak najbardziej do przyjęcia. Teorie że latem zimówki bardzo szybko się zużywają albo o tym że auto na nich 'pływa' mają być może zastosowanie do toru wyścigowego, a dla zwykłego zjadacza chleba tego typu zjawiska mają pomijalne znaczenie. Ja postanowiłem iść trochę mniej pod prąd i kupiłem opony uniwersalne. Zimą żadnych problemów. Nie jestem wyczynowcem i nie potrzebuję opon sezonowych. A jak będę chciał pojechać zimą w góry, to sobie założę łańcuchy. Zimówki w lato się szybciej zużywają, pływają - fakt ale jest jeszcze coś bardziej ważnego - hamowanie na rozgrzanym asfalcie. Tu jest problem, na zimówkach płyniesz prawie jak po deszczu i droga hamowania o wiele dłuższa. Nie jeżdżę w lato na zimowych oponach!!! Edytowane 15 Lipca 2013 przez ernieball Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luksky Zgłoś #99 Napisano 14 Lipca 2013 Zimówki w lato się szybciej zużywają, pływają - fakt ale jest jeszcze coś bardziej ważnego - hamowanie za rozgrzanym asfalcie i tu jest problem na zimówkach bo płyniesz prawie jak po deszczu.Nie jeżdżę w lato na zimowych oponach!!! nic nie płynie, nic nie fruwa, nic sie nie ślizga. Może jakbyśmy mieszkali w strefie podzwrotnikowej i miałbys latem po 50st C, byłaby jakaś zauważalna dla zjadacza chleba róznica. U nas lato trwa może raptem 2 tygodnie. Czy zima czy lato jak wpadam w niektore zakręty 4motion to piszczy tak samo polityka jazdy na zimowkach wziela sie z tego, ze w czasie deszczy są piekne po prostu. Trzymaja sie idealnie i ładnie odprowadzaja wodę. Nie ja to zauwazyłem, tylko człowiek, ktory ma 14 busów i śmiga nimi po całej Europie. Rocznie robią te auta ok 150tys km. Zimówki starczaja mu na sezon. Sprobowalem jednym autem, drugim, trzecim. Skoro nie ma roznicy to po co przepłacać. Śmigam moim PD 4motion nie rzadko w okolicach dwóch setek po A4 lub A2 (zawirusowany). Hamowanie ksiązkowe. Teorie spiskowe mozna między bajki włozyć. Również nie zauważam dwóch czarnych paskow za mną, podczas jazdy zimami latem. Gdybym widział roznicę w zachowaniu, w zuzyciu, ale nie ma żadnej. Na letnich tak samo bokiem śmiga jak na zimowych. jedyne kapcie na jakie bym sie zamienił to te deszczówki - Rainexpert, ktore mialem wczesniej w Sharanie, nie maja sobie rownych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #100 Napisano 14 Lipca 2013 Na letnich tak samo bokiem śmiga jak na zimowych Co ? PD 130 po chipie "bokiem śmiga" ? i jeszcze w 4x4 ? :haha Chip na 300 koni czy jaki ciort ? Czytam Twoje posty.... i ze śmiechu nie wyrabiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach