Skocz do zawartości
JACU6X6

Digifant w 9A zbieranie gratów - montaż - krok po kroku

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1992

    Post wyląduje w warsztacie jako kompletna instrukcja montażu digi w 9A. Uzupełnię go o swoją wiedzę w montażu i uruchomieniu czego efektem jest samolot Koxiego którym jazda jest przyjemnością a jednocześnie nie wytrzepuje kieszeni. Proszę nie pisać czy da się to czy tamto, jak zakończę opis będzie czas na dyskusję. Jak ktoś coś założył i ma wiedzę proszę się wypowiadać wyedytuję pierwszy post dopisze zawsze ceniłem wiedzę popartą praktyką i doświadczeniem. Gdybanie zostawmy politykom oni to robią najlepiej.

     

    DIGIFANT II

     

    -komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....

    -instalacja silnika PF lub PB

    -ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB

    -wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar

    -przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)

    -jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem

    -listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic

    -obudowa filtra z GTI PF,PB

    -plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor

    -switche(przełaczniki na przepustnice)

     

    rozpiska DIGI II:

    01--sygnał rozrusznika

    02--sonda lambda sygnał

    03--sterowanie przekaznikiem pompy paliwa

    04--knock sensor pin 1

    05--knock sensor pin 2

    06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4)

    07--knock sensor pin 3

    08--hall pin 3 (vcc)

    09--przeplywka pin 1 (sensor temperatury powietrza)

    10--sensor temperatury cieczy

    11--switche

    12--wtryskiwacze

    13--masa

    14-- +12 z glownego przekaznika

    15--

    16--klima

    17--przeplywka pin 3 (vcc)

    18--hall pin 2

    19--masa

    20--

    21--przeplywka pin 2 (regulacja)

    22--ISV

    23--ISV

    24--

    25--do modułu zaplonowego na pin 6

     

    To zaczynamy

     

    Kamil wklej fotki co dziś wydarłeś na szrocie z opisem jak wykręcałeś i ile cię to kosztowało.

     

    Zdjęcia silnika koxiego

     

    fd21578d18f386f6.jpg

     

    62c1d2ff6bfabc13.jpg

     

    Zdjęcia tego co musi być dotoczone wkleję jak porobię a Grzesiek poda wymiary i jak to ma być zrobione.

     

    Numery sterowników PB czyli 112 km bez sondy lambda czyli to co misie lubią :)

     

    - 037 906 022 BC

    - 037 906 022 - bez numeru

    - 037 906 022 DC

    - 037 906 022 FJ

    - 037 906 022 N

    - 037 906 022 DB

     

    Trochę wiedzy teoretycznej polecam plik składający się z czterech plików rar w formacie doc tylko do odczytu.

     

    digifant25.jpg

     

    digifant_25_int.pdf

    opis skrzynki bezpiecznikow.pdf

    gniazda skrzynki bezpiecznikow.xls

    centralna skrzynka bezpieczników.doc

     

    UWAGA

    Jeżeli ktoś ZAMONTUJE I URUCHOMI inny system wtrysku w silniku 9A proszę o konkretny opis jak to zrobił i czy to działa. Powód jest prosty jak tytuł krok po kroku a nie a nie czy się da???

     

    WSZYSTKO CO BĘDZIE TU NAPISANE ZOSTAŁO ZAMONTOWANE I URUCHOMIONE NIE SĄ TO ŻADNE WIZJE!!!!!

    Digifant_PL.part1.rar

    Digifant_PL.part2.rar

    Digifant_PL.part3.rar

    Digifant_PL.part4.rar

    Edytowane przez JACU6X6

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1993

    wtryski i listwa z 1.8 pf.jpg

     

     

    Witam to są graty wyciągnięte wczoraj z passata 1.8 pf

    Do tego potrzebna jest instalacja silnika w całości wypięta ze skrzynki bezpieczników wraz z kablami idącymi do komputera

    potrzebne też są plastikowe gniazda wtryskiwaczy są na zdjęciach założone na wtryski. Trzeba je wykręcić imbusem z silnika.

    Dodatkowo trzeba zakupić listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia od passata 1.8 turbo b5

     

    Demontaż jest prosty więc jeśli ktoś majsterkuje przy aucie to spokojnie da sobie radę. Mi zajęło to prawie 4 godziny

     

    CENY; ja dogadałem się ze znajomym i kupiłem wszystko za 300 zł z passata b3 1.8 PF i sam wyciągałem wszystko

    dodatkowo trzeba zakupić listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia od passata b5 1.8 turbo ja dałem 30 zł po znajomości

    Czyli mnie kosztowało wszystko 330 zł

     

    Reszta należy do Ciebie Jacku. pozdro

    komputer  Digi II z pf.jpg

    kruciec z czujnikami.jpg

    listwa wtryskowa z  passata b5  1.8 turbo.jpg

    obudowa filtra wraz z przepływomieżem.jpg

    przepustnica.jpg

    stabilizator wolnych obrotów.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1995

    Jak by ktoś chciał oferuje się wystroić Digi I i II pod 16V. Dysponuje też "gotowcem" (digi I i digi II) z przesuniętą odcinką na 7200 i stałą mapą ( nie trezba sondy )

    "

    "Gotowiec" pod Digi I 350zł

    "Gotowiec" pod Digi II 230zł

     

    Wszystko programowane na markowych kościach Intel, AMD, Texas...

     

     

    Jak by trzeba było zrobić korektę to tylko indywidualnie u mnie :-)

     

     

     

    Jak by były jakieś pytania odnoście Digi czy to I czy II w 16V chętnie odpowiem ale nie na PW. Troszkę już tego w mojej byłej golfinie i nie tylko zrobiłem.

    Edytowane przez lucki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1992

    Luki jakie koszta.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1993

    a nie ma nikogo bliżej

    Łukasz a może na ogólnopolskim

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1974

    mam taki caly zestaw 9a jak cos

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1993
    mam taki caly zestaw 9a jak cos

    Koszt?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1995

    Ja od siebie dodam kilka fotek:

     

    *- co potrzebne do przerobienia KE na Digi I

    10_1339235270_thumb.jpg

     

     

    *- schemat instalacji PG

    3_1339234438_thumb.jpg

     

     

     

    *- Może się także komuś przydadzą ORI wsady do ECU od G60 i PF:

     

    http://sendfile.pl/175278/G60_0261200280_1267356046_ORI.bin

    http://sendfile.pl/175279/037906022BB

     

    *- Schemat ECU Digifant I od PG !

    http://sendfile.pl/175282/ecu_digi_1_schemat.rar

     

    *- Tak wyglądała moja 16 nastka po wsadzeniu DIGI II a później udoskonaleniu na DIGI I

    33_1339319184_thumb.jpg

     

    14_1339319536_thumb.jpg 70_1339319536_thumb.jpg

     

     

    *- Kilka fotek pt: "jak rozebrać ecu "

    75_1339319050_thumb.jpg 6_1339319050_thumb.jpg 96_1339319050_thumb.jpg 5_1339319051_thumb.jpg 21_1339319051_thumb.jpg47_1339319155_thumb.jpg 69_1339319156_thumb.jpg 69_1339319156_thumb.jpg 29_1339319156_thumb.jpg 0_1339319157_thumb.jpg

     

    *- Na końcu najlepsze, hehe tak się odpychała moja szesnastka po zestrojeniu wszystkiego i korekcjach softu

    [video=youtube;Cgl31-5BUb0]

    [video=youtube;-_nIpfjJdwM]

     

    *- Tutaj MK1 na digi II + mój soft :-)

     

    *- Następna 16V wypuszczona przeze mnie na Digi II kolegi Gittek z vwgolfpl

    [video=youtube;Eik7RF-5Zmc]

    Edytowane przez lucki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1995

    A tak uciekałem koledze jak mnie nagrywał ze swojej PL ki :-)

     

     

    *- Od siebie jeszcze chciałbym dodać, że najlepszym dodatkiem jeśli chodzi o modyfikacje silnika na digi I czy też II ( można także wsadzić układ wtryskowy z ADL 1.8 16V seat lub ABF 2.0 16V) jest wsadzenie wałków z silnika KR lub ABF. Można także zastosować już teraz rzadko spotykany kolektor z KR o większej średnicy i przepustnice od audi 2.3 :-)

     

     

    47_1339320800_thumb.jpg44_1339320933_thumb.jpg

     

    zdjęcie kolego GTO z vwgolfpl

    19_1339321013_thumb.jpg

     

    ABF:

     

    inlet opens: 1 °before TDC

    Inlet closes:38 °after BDC

    Exhaust opens:39 °before BDC

    Exhaust closes:1 ° after TDC

     

     

    KR/PL wydech 220st

    KR ssacy 212

    PL ssący 200

     

    ABF wydech 220

    ABF ssący 219

     

    wałki z ABFa pozatym mają wieksze wzniosy i sa dla mnie najlepszymi seryjnymi wałkami do 16v

    Edytowane przez lucki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1990

    Nie ogarniam tej przeróbki na DIGI ale widać że to dobry modzik, więc odezwę się do Ciebie za jakiś czas :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1995

    Jutro zaczynam wsadzać Digi I do golfa II kolegi banerbaner z tego forum. Jak pozwoli tro cyknę kilka fotek mojej pracy na bieżąco z jakimiś małymi komentarzami ;-)

     

    Pacjent przyjechał wczoraj koło południa a już dzisiaj jest gotowy :-)

     

    41_1339783810_thumb.jpg 69_1339783810_thumb.jpg 5_1339783811_thumb.jpg 71_1339783811_thumb.jpg 48_1339783811_thumb.jpg 13_1339783834_thumb.jpg 76_1339783834_thumb.jpg 75_1339783834_thumb.jpg 45_1339783835_thumb.jpg 6_1339783835_thumb.jpg 47_1339783835_thumb.jpg 68_1339783835_thumb.jpg

     

    Dobra to na tyle. Nie będe więcej "zaśmiecał" tego tematu :hehe

    Edytowane przez lucki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość yogi123

    Przeglądając to forum trafiłem na ten temat. Chciałbym powiedzieć że taż jakiś czas temu oddałem mojego Passata koledze Luckiemu ( z polecenia kolegi z forum golfa) na adaptacje Digifanta z g60. Po odebraniu auta po prostu nie mogłem uwierzyć że mój pasek tak może jeździć. Różnica jak dla mnie kolosalna nie tylko w dynamice ale i elastyczności i trzymaniu ( w końcu !) wolnych obrotów! Czas realizacji koło 5 dni tylko dlatego że nie miałem komputera i musiałem z allegro zamawiać.

     

    Osobiście bardzo polecam. Robota fachowa a ja jestem strasznie zadowolony.

     

     

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość banerbaner
    Przeglądając to forum trafiłem na ten temat. Chciałbym powiedzieć że taż jakiś czas temu oddałem mojego Passata koledze Luckiemu ( z polecenia kolegi z forum golfa) na adaptacje Digifanta z g60. Po odebraniu auta po prostu nie mogłem uwierzyć że mój pasek tak może jeździć. Różnica jak dla mnie kolosalna nie tylko w dynamice ale i elastyczności i trzymaniu ( w końcu !) wolnych obrotów! Czas realizacji koło 5 dni tylko dlatego że nie miałem komputera i musiałem z allegro zamawiać.

     

    Osobiście bardzo polecam. Robota fachowa a ja jestem strasznie zadowolony.

     

     

    Pozdrawiam

     

    Cytując...

    Także oddałem swoje mk2 z 9a do przeróbki na digi koledze Luckiemu autko jeździ o niebo lepiej pod każdym względem. Więcej mocy ,lepszy moment, brak problemów z odpalaniem. W porównaniu do KE-Jetronica...tak naprawdę nie ma co porównywać, MIAZGA!! Zrobione praktycznie na drugi dzień. Serdecznie polecam bo naprawdę warto!!!!!

    WIELKIE POZDROWIENIA DLA KOLEGI LUCKIEGO!!

    20062012397.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1992

    Jak ktoś chętny, to mam kolektor z KR (najgrubszy) Wałki z ABFa i kompletne Digi 1 P&P do 16V :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1993
    Jak ktoś chętny, to mam kolektor z KR (najgrubszy) Wałki z ABFa i kompletne Digi 1 P&P do 16V

    jaka cena ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość DeRMaN

    Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum ale trafiłem tu bo mam już dosyć mecha w mojej PLce. Potrzebuję aby ktoś z głową przerobił mi to na digi graty już mam prawie wszystkie. Czy jest ktoś taki w mojej okolicy? pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1992

    Witam wszystkich.

     

    Mam problem w swoim 9A po przekałdce na DIGI II, a mianowicie obrotomierz mi przekłamuje, próbowałem już podłączać czerwony kabel bezpośrednio z 7 pinu modułu, lecz nie przyniosło to efektu :( może ktoś mi poradzi jak to ogarnąć ? proszę o pomoc...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1992

    Podpinasz obrotek do zielonego kabla przy module i działa, odcinasz połączenie ze skrzynką.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1992

    dzięki za poradę, tylko jaki kabel mam odciąć ? i który podłączyć ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1990

    Witam jest ktoś w stanie pomóc przy zbieraniu gratow do przeróbki, lub sprzedac gotowy zestaw i doradzić co najlepiej wybrac czy digi i czy ii. Bo postanowiłem że pozbede sie K-motronica same problemy i juz mnie zjada kosztami paliwa, moze na digi zejde ponizej 14PB a jak nie to przynajmniej bedzie elastyczniejszy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    ×