Skocz do zawartości
chevylord

Przyczepka "sam" na bazie belki z passata B5 - pytanie o abs i hamulce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zastanawiam sie nad budową przyczepki samoróbki na bazie 2 belek z pasiatego. Na różnych forach ludzie piszą aby szukać belki z auta na bębnach i bez absu.. Czy po kupnie belki z b5 który ma tarczówki i abs bedzie dużo problemu żeby hamulce działały tak jak trzeba, czy po prostu nic nie robić i bedzie działało??

wolałbym taką belke użyć gdyż łatwo dołożyć amory z matiza i odchodzi problem wożenia dodatkowego koła zapasowego bo koła też 5x112 :)

dzięki za info bo w kwestii absu to jestem zielony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie bardziej polecałbym belkę z hamulcami bebnowymi, łatwiej będziesz miał zamontować hamulec najazdowy niż w przypadku tarcz co może być awykonalne. Mam przyczepę co prawda kempingową właśnie z hamulcem najazdowym i system oparty jest na belce z bębnami same szczeki mają 20cm na 5cm grubości i podobno wystarczają :D

Nie napisałeś dokładnie co to ma być za przyczepa jaka DMC ile osi itp... opony z pasiastego wytrzymaja chyba każdy ciężar więc problem masz już rozwiązany... ale nie wiem czy nie zaiwestować w gotowy zestaw belki do przyczepki... firma ALKO robi takowe łącznie z systemem hamulca najazdowego oraz niewiadów - tutaj nie wiem dokłądnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczepke chce zrobić 2 osie z paką ok 3,5x2m aby jako tako dało sie czasem np. jakąś bude do lakiernika przewieźć czy palete cementu jakby mi zabrakło przy budowie domu...dmc max moge mieć 1300 bo tyle moge max swoim AHU pociągnąć zgodnie z przepisami...wysłałem zapytanie do kilku sprzedawców hamulców najazdowych czy da sie skleić najazdowy z tarczami i czy to bedzie działało:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach