Luki800 Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2012 Witam, Jest ktoś w stanie doradzić co się może dziać z motorem 1.9 Tdi 105Km, który jest bardzo mułowaty? Powyżej 3000 tyś/obr silnika wg nie jedzie, tak jak by turbina już nie dmuchała, a powinna się budzić dopiero dobrze. Sprawdzana była turbina wszystko ok. Żadnych błędów nie wyświetla. Chyba ze ten silnik jest taki mułowaty? Jak jest u Was z tym silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2012 W jaki sposob turbina byla sprawdzana, vagiem w czasie jazdy? To ze nie am zadnych bledow nie znaczy ze turbo dziala prawidlowo. Slyszysz w ogole jej swist jak sie rozkreca? Byc moze zapieczone turbo, zaworek od egr, byc moze sam egr sie nie domyka od syfu? Bez sprawdzenia auta w czasie jazdy ciezko bedzie zgadnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luki800 Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) Sam sobie powyzej napisałeś. 105 KM to 10 lat temu było w lekkim Fiacie Siena. I tez nie jechało:DSpójrz w dowód rejestracyjny i odczytaj masę własną auta.Wnioski gotowe. Zostaje chipowanie ... Może i tak poprzednio miałem B5 1900 130KM to całkiem co innego. Z drugiej strony to mam w domu drugi samochód 100 KM w benzynie i nie ma nawet co porównywać tego diesla do benzyny. Słabawy motor w tych czasach w tak świeżym aucie wypuszczono na rynek... W jaki sposob turbina byla sprawdzana, vagiem w czasie jazdy? To ze nie am zadnych bledow nie znaczy ze turbo dziala prawidlowo.Slyszysz w ogole jej swist jak sie rozkreca? Byc moze zapieczone turbo, zaworek od egr, byc moze sam egr sie nie domyka od syfu? Bez sprawdzenia auta w czasie jazdy ciezko bedzie zgadnac. Turbina dmucha ale w czuć w przedziale 1800-3000. Słychać jak zawór upuszcza, przy redukcji wiec coś tam pompuje. Turbo było sprawdzone komputerem, nie wiem jakim programem, na postoju. Zapomniałem jeszcze dopisze: - Nic nie kopci nawet przy nagłym dodaniu gazu - Nie szarpie - Ogólnie wszystko ok, tylko słaby jak na 105KM Edytowane 6 Marca 2012 przez Luki800 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) Turbina dmucha ale w czuć w przedziale 1800-3000.Słychać jak zawór upuszcza, przy redukcji wiec coś tam pompuje. Turbo było sprawdzone komputerem, nie wiem jakim programem, na postoju. W sumie w prawidlowym przedziale czuc to turbo, mniej wiecej w takim powinno byc czuc najwiekszego kopa. Nie ma tam jednak zadnego zaworu, ktory upuszcza cisnienie (tak jest w benzynie). Na postoju mozna sprawdzic jedynie czy zawor egr zamyka sie i otwiera. Auto masz od nowego czy jestes drugim wlascicielem? Od poczatku tak bylo czy stalo sie tak nagle? Bo byc moze rzeczywiscie te 105 KM to troche malo do tej masy? Tez mialem B5FL z 130KM i to fruwalo Edytowane 6 Marca 2012 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2012 Turbo było sprawdzone komputerem, nie wiem jakim programem, na postoju. turbo sprawdza się pod obciążeniem a nie na postoju Zrób logi doładowania i wrzuć na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2012 Witam, moja żona ma octavię 105KM kombi, nie wydaje mi się żeby była jakas wielka szalona różnica wagowa pomiędzy jej octavią a passatem. A auto śmiga bardzo przyjemnie się tym jeździ, szybko się wkręca itd. Więc moim zdaniem coś skopane. pozdrawiam Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2012 ja mam tez 1,9 i nie narzekam,wczesniej mialem 2,8 vr6.roznica jest ale 1,9 gaje rade-cos z waszymi silnikami nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luki800 Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2012 W sumie w prawidlowym przedziale czuc to turbo, mniej wiecej w takim powinno byc czuc najwiekszego kopa.Nie ma tam jednak zadnego zaworu, ktory upuszcza cisnienie (tak jest w benzynie). Na postoju mozna sprawdzic jedynie czy zawor egr zamyka sie i otwiera. Auto masz od nowego czy jestes drugim wlascicielem? Od poczatku tak bylo czy stalo sie tak nagle? Bo byc moze rzeczywiscie te 105 KM to troche malo do tej masy? Tez mialem B5FL z 130KM i to fruwalo Coś tam upuszcza przy redukcji bo "świszczy delikatnie" Drugi właściciel jestem, raczej od początku taki jest, bo to z czasem użytkowania samochodu brakuje mocy, a teraz to już w ogóle. Ogólnie to wyprzedzić nie ma czym. I jeszcze taka sprawa, montują zawory MBC przy turbinach, podnoszą ciśnienie w wyższych obrotach, gdyż nie upuszczają tak wcześnie ciśnienia, dało by to cos w takim motorze? Stosował ktoś z forum? Czy lepiej wirus? Który pewnie da z max 15-20KM, ale zawsze to coś. Wybudzał ktoś ten motor do życia na forum? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2012 Czy lepiej wirus? Który pewnie da z max 15-20KM, ale zawsze to coś. Wybudzał ktoś ten motor do życia na forum? http://forum.vw-passat.pl/threads/28539-Doswiadczenia-po-chipowaniu-105-KM-w-B6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #10 Napisano 6 Marca 2012 Witam, moja żona ma octavię 105KM kombi, nie wydaje mi się żeby była jakas wielka szalona różnica wagowa pomiędzy jej octavią a passatem. Pewnie, ze nie....200kg to pryszcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #11 Napisano 7 Marca 2012 ja jeździłem jetta z tym silnikiem, ona jest jedynie 40 kg lżejsza od paska. i wydaje mi się, że po prostu ten silnik tak ma, zresztą wg specyfikacji to też nie jest rakieta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szarkiz Zgłoś #12 Napisano 7 Marca 2012 Witam,Jest ktoś w stanie doradzić co się może dziać z motorem 1.9 Tdi 105Km, który jest bardzo mułowaty? Powyżej 3000 tyś/obr silnika wg nie jedzie, tak jak by turbina już nie dmuchała, a powinna się budzić dopiero dobrze. Sprawdzana była turbina wszystko ok. Żadnych błędów nie wyświetla. Chyba ze ten silnik jest taki mułowaty? Jak jest u Was z tym silnikiem? Niech zgadne ... Na postoju silnik spokojnie dokręcasz do 4-5 tys obr/min. Problem pojawia sie od ruszenia. Juz na pierwszym biegu czuć, że coś nie idzie. Niby wszystko gra, a nie idzie. Z każdym kolejnym biegiem coraz trudniej osiągnąć wysokie obroty. Na biegu piątym nie przekroczysz 3200 obr /min. Malo tego żeby osiągnąc chociaż 3tys potrzebujesz lotniska. Predkosc maks w granicach 150km/h. czy tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość OSF Zgłoś #13 Napisano 7 Marca 2012 Luki800 mój kolega zrobił sobie pełne czyszczenie Passata w Wimarze w Warszawie w Al. jerozolimskich metodami firmy Forte. Podobno wyszło super, szybciej wkręca mu się na obroty nie czuje turbo dziury, może dla ciebie to jakiś pomysł. Sprawdź na http://www.forte-nwe.pl opisują tam różne przypadki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luki800 Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2012 Niech zgadne ...Na postoju silnik spokojnie dokręcasz do 4-5 tys obr/min. Problem pojawia sie od ruszenia. Juz na pierwszym biegu czuć, że coś nie idzie. Niby wszystko gra, a nie idzie. Z każdym kolejnym biegiem coraz trudniej osiągnąć wysokie obroty. Na biegu piątym nie przekroczysz 3200 obr /min. Malo tego żeby osiągnąc chociaż 3tys potrzebujesz lotniska. Predkosc maks w granicach 150km/h. czy tak ? Nie występuje nic takiego, powyzej 3tys obr. na 5 biegu, kreci sie dalej tylko powoli, tak jak by turbo nie wystarczało. Luki800 mój kolega zrobił sobie pełne czyszczenie Passata w Wimarze w Warszawie w Al. jerozolimskich metodami firmy Forte. Podobno wyszło super, szybciej wkręca mu się na obroty nie czuje turbo dziury, może dla ciebie to jakiś pomysł. Sprawdź na www.forte-nwe.pl opisują tam różne przypadki. Jestem z Krakowa, w Warszawie nie bywam ani okolicach, wiec odpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszynek Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2012 przerabiałem podobny problem co ty. u mnie okazało się że pęknięta była rura kolektora(ta plastikowa za turbiną). przez co spadła moc i wzrosło spalanie. miałem ten sam objaw, czyli tak jakby brak mocy powyżej 3000obr/min. rura kosztowała mnie 500zł z wymianą. sama rura 354zł. ale zrób logi dynamiczne i wrzuć do działu analizy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcineczek21 Zgłoś #16 Napisano 7 Marca 2012 Nie wiedzialem ze te motorki maja skrzynki 6-tki od 2007 roku napisałem ze niema 6 biegu nawet 2010 roku sa dalej 5 tki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #17 Napisano 9 Marca 2012 A może stało się coś TAKIEGO?: Też był brak mocy:oszit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luki800 Zgłoś #18 Napisano 9 Marca 2012 przerabiałem podobny problem co ty. u mnie okazało się że pęknięta była rura kolektora(ta plastikowa za turbiną). przez co spadła moc i wzrosło spalanie. miałem ten sam objaw, czyli tak jakby brak mocy powyżej 3000obr/min. rura kosztowała mnie 500zł z wymianą. sama rura 354zł. ale zrób logi dynamiczne i wrzuć do działu analizy. pozdrawiam Spalanie raczej ok, jest bardzo "ekonomiczny" Myśle ze może coś z dolotem, nieszczelność - gwizdałoby, możne jakieś nagar? Zabrudzenia?. A może stało się coś TAKIEGO?: [ATTACH=CONFIG]78236[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]78237[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]78238[/ATTACH] Też był brak mocy:oszit Czyli co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #19 Napisano 9 Marca 2012 Pytanie jeszcze jest czy sedan czy kombi i jakie opony masz założone. U mnie bez wirusa auto też nie było skore do jazdy, jaką oczekiwałem po TDI. Ogólnie 105 KM to raczej dla emeryta - polecam wirusa - wtedy jest już przyjemnie (normalnie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luki800 Zgłoś #20 Napisano 11 Marca 2012 Pytanie jeszcze jest czy sedan czy kombi i jakie opony masz założone.U mnie bez wirusa auto też nie było skore do jazdy, jaką oczekiwałem po TDI. Ogólnie 105 KM to raczej dla emeryta - polecam wirusa - wtedy jest już przyjemnie (normalnie) Sedan, opony 16" Ile masz aktualnie po wirusie? I czy nie kopci? Wczoraj przeglądnąłem cały dolot, jest ok nie ma jakiejś nieszczelności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach