Skocz do zawartości
Luki800

Passat B6 - 1.9 TDI 105 KM - słaba moc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest ktoś w stanie doradzić co się może dziać z motorem 1.9 Tdi 105Km, który jest bardzo mułowaty?

 

Powyżej 3000 tyś/obr silnika wg nie jedzie, tak jak by turbina już nie dmuchała, a powinna się budzić dopiero dobrze.

Sprawdzana była turbina wszystko ok.

Żadnych błędów nie wyświetla.

 

Chyba ze ten silnik jest taki mułowaty?

Jak jest u Was z tym silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposob turbina byla sprawdzana, vagiem w czasie jazdy? To ze nie am zadnych bledow nie znaczy ze turbo dziala prawidlowo.

Slyszysz w ogole jej swist jak sie rozkreca?

Byc moze zapieczone turbo, zaworek od egr, byc moze sam egr sie nie domyka od syfu?

Bez sprawdzenia auta w czasie jazdy ciezko bedzie zgadnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam sobie powyzej napisałeś. 105 KM to 10 lat temu było w lekkim Fiacie Siena. I tez nie jechało:D

Spójrz w dowód rejestracyjny i odczytaj masę własną auta.Wnioski gotowe.

Zostaje chipowanie ...

 

 

Może i tak poprzednio miałem B5 1900 130KM to całkiem co innego.

 

Z drugiej strony to mam w domu drugi samochód 100 KM w benzynie i nie ma nawet co porównywać tego diesla do benzyny.

Słabawy motor w tych czasach w tak świeżym aucie wypuszczono na rynek...

 

 

W jaki sposob turbina byla sprawdzana, vagiem w czasie jazdy? To ze nie am zadnych bledow nie znaczy ze turbo dziala prawidlowo.

Slyszysz w ogole jej swist jak sie rozkreca?

Byc moze zapieczone turbo, zaworek od egr, byc moze sam egr sie nie domyka od syfu?

Bez sprawdzenia auta w czasie jazdy ciezko bedzie zgadnac.

 

Turbina dmucha ale w czuć w przedziale 1800-3000.

Słychać jak zawór upuszcza, przy redukcji wiec coś tam pompuje.

 

Turbo było sprawdzone komputerem, nie wiem jakim programem, na postoju.

 

Zapomniałem jeszcze dopisze:

- Nic nie kopci nawet przy nagłym dodaniu gazu

- Nie szarpie

- Ogólnie wszystko ok, tylko słaby jak na 105KM

Edytowane przez Luki800

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina dmucha ale w czuć w przedziale 1800-3000.

Słychać jak zawór upuszcza, przy redukcji wiec coś tam pompuje.

 

Turbo było sprawdzone komputerem, nie wiem jakim programem, na postoju.

 

W sumie w prawidlowym przedziale czuc to turbo, mniej wiecej w takim powinno byc czuc najwiekszego kopa.

Nie ma tam jednak zadnego zaworu, ktory upuszcza cisnienie (tak jest w benzynie).

Na postoju mozna sprawdzic jedynie czy zawor egr zamyka sie i otwiera.

 

Auto masz od nowego czy jestes drugim wlascicielem? Od poczatku tak bylo czy stalo sie tak nagle?

Bo byc moze rzeczywiscie te 105 KM to troche malo do tej masy?

 

Tez mialem B5FL z 130KM i to fruwalo ;)

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo było sprawdzone komputerem, nie wiem jakim programem, na postoju.

 

turbo sprawdza się pod obciążeniem a nie na postoju

 

Zrób logi doładowania i wrzuć na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, moja żona ma octavię 105KM kombi, nie wydaje mi się żeby była jakas wielka szalona różnica wagowa pomiędzy jej octavią a passatem.

A auto śmiga bardzo przyjemnie się tym jeździ, szybko się wkręca itd.

Więc moim zdaniem coś skopane.

pozdrawiam

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez 1,9 i nie narzekam,wczesniej mialem 2,8 vr6.roznica jest ale 1,9 gaje rade-cos z waszymi silnikami nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie w prawidlowym przedziale czuc to turbo, mniej wiecej w takim powinno byc czuc najwiekszego kopa.

Nie ma tam jednak zadnego zaworu, ktory upuszcza cisnienie (tak jest w benzynie).

Na postoju mozna sprawdzic jedynie czy zawor egr zamyka sie i otwiera.

 

Auto masz od nowego czy jestes drugim wlascicielem? Od poczatku tak bylo czy stalo sie tak nagle?

Bo byc moze rzeczywiscie te 105 KM to troche malo do tej masy?

 

Tez mialem B5FL z 130KM i to fruwalo ;)

 

Coś tam upuszcza przy redukcji bo "świszczy delikatnie"

Drugi właściciel jestem, raczej od początku taki jest, bo to z czasem użytkowania samochodu brakuje mocy, a teraz to już w ogóle.

Ogólnie to wyprzedzić nie ma czym.

 

I jeszcze taka sprawa, montują zawory MBC przy turbinach, podnoszą ciśnienie w wyższych obrotach, gdyż nie upuszczają tak wcześnie ciśnienia, dało by to cos w takim motorze? Stosował ktoś z forum?

 

Czy lepiej wirus? Który pewnie da z max 15-20KM, ale zawsze to coś.

 

Wybudzał ktoś ten motor do życia na forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, moja żona ma octavię 105KM kombi, nie wydaje mi się żeby była jakas wielka szalona różnica wagowa pomiędzy jej octavią a passatem.

 

Pewnie, ze nie....200kg to pryszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeździłem jetta z tym silnikiem, ona jest jedynie 40 kg lżejsza od paska.

i wydaje mi się, że po prostu ten silnik tak ma, zresztą wg specyfikacji to też nie jest rakieta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Jest ktoś w stanie doradzić co się może dziać z motorem 1.9 Tdi 105Km, który jest bardzo mułowaty?

 

Powyżej 3000 tyś/obr silnika wg nie jedzie, tak jak by turbina już nie dmuchała, a powinna się budzić dopiero dobrze.

Sprawdzana była turbina wszystko ok.

Żadnych błędów nie wyświetla.

 

Chyba ze ten silnik jest taki mułowaty?

Jak jest u Was z tym silnikiem?

 

Niech zgadne ...

Na postoju silnik spokojnie dokręcasz do 4-5 tys obr/min.

Problem pojawia sie od ruszenia. Juz na pierwszym biegu czuć, że coś nie idzie. Niby wszystko gra, a nie idzie.

Z każdym kolejnym biegiem coraz trudniej osiągnąć wysokie obroty. Na biegu piątym nie przekroczysz 3200 obr /min. Malo tego żeby osiągnąc chociaż 3tys potrzebujesz lotniska. Predkosc maks w granicach 150km/h.

czy tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość OSF

Luki800 mój kolega zrobił sobie pełne czyszczenie Passata w Wimarze w Warszawie w Al. jerozolimskich metodami firmy Forte. Podobno wyszło super, szybciej wkręca mu się na obroty nie czuje turbo dziury, może dla ciebie to jakiś pomysł. Sprawdź na http://www.forte-nwe.pl opisują tam różne przypadki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech zgadne ...

Na postoju silnik spokojnie dokręcasz do 4-5 tys obr/min.

Problem pojawia sie od ruszenia. Juz na pierwszym biegu czuć, że coś nie idzie. Niby wszystko gra, a nie idzie.

Z każdym kolejnym biegiem coraz trudniej osiągnąć wysokie obroty. Na biegu piątym nie przekroczysz 3200 obr /min. Malo tego żeby osiągnąc chociaż 3tys potrzebujesz lotniska. Predkosc maks w granicach 150km/h.

czy tak ?

 

Nie występuje nic takiego, powyzej 3tys obr. na 5 biegu, kreci sie dalej tylko powoli, tak jak by turbo nie wystarczało.

 

Luki800 mój kolega zrobił sobie pełne czyszczenie Passata w Wimarze w Warszawie w Al. jerozolimskich metodami firmy Forte. Podobno wyszło super, szybciej wkręca mu się na obroty nie czuje turbo dziury, może dla ciebie to jakiś pomysł. Sprawdź na www.forte-nwe.pl opisują tam różne przypadki.

 

Jestem z Krakowa, w Warszawie nie bywam ani okolicach, wiec odpada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem podobny problem co ty. u mnie okazało się że pęknięta była rura kolektora(ta plastikowa za turbiną). przez co spadła moc i wzrosło spalanie. miałem ten sam objaw, czyli tak jakby brak mocy powyżej 3000obr/min. rura kosztowała mnie 500zł z wymianą. sama rura 354zł. ale zrób logi dynamiczne i wrzuć do działu analizy. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiedzialem ze te motorki maja skrzynki 6-tki od 2007 roku
napisałem ze niema 6 biegu nawet 2010 roku sa dalej 5 tki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może stało się coś TAKIEGO?:

 

DSC06763 (640x480).jpg

 

Też był brak mocy:oszit

DSC06749 (640x480).jpg

DSC06758 (640x480).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przerabiałem podobny problem co ty. u mnie okazało się że pęknięta była rura kolektora(ta plastikowa za turbiną). przez co spadła moc i wzrosło spalanie. miałem ten sam objaw, czyli tak jakby brak mocy powyżej 3000obr/min. rura kosztowała mnie 500zł z wymianą. sama rura 354zł. ale zrób logi dynamiczne i wrzuć do działu analizy. pozdrawiam

 

Spalanie raczej ok, jest bardzo "ekonomiczny"

Myśle ze może coś z dolotem, nieszczelność - gwizdałoby, możne jakieś nagar? Zabrudzenia?.

 

 

A może stało się coś TAKIEGO?:

 

[ATTACH=CONFIG]78236[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]78237[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]78238[/ATTACH]

 

Też był brak mocy:oszit

 

Czyli co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jest czy sedan czy kombi i jakie opony masz założone.

U mnie bez wirusa auto też nie było skore do jazdy, jaką oczekiwałem po TDI.

Ogólnie 105 KM to raczej dla emeryta - polecam wirusa - wtedy jest już przyjemnie (normalnie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie jeszcze jest czy sedan czy kombi i jakie opony masz założone.

U mnie bez wirusa auto też nie było skore do jazdy, jaką oczekiwałem po TDI.

Ogólnie 105 KM to raczej dla emeryta - polecam wirusa - wtedy jest już przyjemnie (normalnie)

 

Sedan, opony 16"

Ile masz aktualnie po wirusie? I czy nie kopci?

 

Wczoraj przeglądnąłem cały dolot, jest ok nie ma jakiejś nieszczelności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności