Skocz do zawartości
popiolek4

[Instrukcja] Demontaż i czyszczenie wentylatora dmuchawy, odgrzybianie klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Niby na pozór proste naprawy, mogą czasem sprawić wiele problemu, więc opisze wszystko w miare dokładnie. Przeciez forum nie sklada sie tylko z samych mechanikow i elektrykow, znajacych sie na rzeczy. W tej instrukcji przedstawie wymontowanie i regeneracje wentylatora dmuchawy oraz odgrzybianie klimy. Te dwie czynnosci nie zajmuja duzo czasu, a uchraniaja nas przed nieprzyjemnym zapachem z klimy i glosną praca wentylatora. W pierwszej kolejosci wlaczamy zaplon, ustawiamy nadmuch na nogi i wylaczamy zaplon. Musimy zaczac od wymontowania tego nieszczesnego schowka, co niektorym przysparza troche problemow.

 

Pod schowkiem odkrecamy wkrety nr 1,2,3

 

dafota.2.6lw1331061537r.jpg.sm&th=5355

 

Po jego otwarciu w gornych rogach ukazuja sie nam nastepne nr 4,5

 

dafota.2.52l1331061537y.jpg.sm&th=4529

dafota.2.sgy1331061537o.jpg.sm&th=2213

 

W jego gornej czesci od srodka mamy jeszcze dwa nr 6,7

 

dafota.2.szj1331061536m.jpg.sm&th=4576

 

Odginamy palcami zewnetrzne czesci schowka

 

dafota.2.7wg1331061536x.jpg.sm&th=2716

 

Po opuszczeniu go na dywanik zdejmujemy wąż nr 8 i odpinamy wszystkie przewody oraz i ich mocowania nr 9,10,11,12,13,14. Schowek odkladamy a przewody przekladamy przez konsole srodkowa, aby nie przeszkadzaly

 

dafota.2.1fb1331061536b.jpg.sm&th=8508

 

Odkrecamy palcami wkrety 15,16 i zdejmujemy oslone z pianki

 

dafota.2.6uq1331061536j.jpg.sm&th=8119

 

Demontujemy oslone z lewej strony nog pasazera. Odkrecamy wkret 17

 

dafota.2.lyg1331061536k.jpg.sm&th=1917

 

po czym odciagamy obudowe na dol a nastepnie w lewa strone

 

dafota.2.j5q1331061536t.jpg.sm&th=9659

 

Wyjmujemy czujnik nr18, przekrecamy go 90stopni w lewo i wysuwamy. Zsuwamy waz nr19. Odkrecamy wkret konsoli nr 20. Wyjmujemy pokrywe filtra pylkowego nr21, przesuwajac go w prawo i wyjmujemy filtr.

050320121398.jpg

 

Odkrecamy drugi wkret trzymajacy kokpit nr22 i wyjmujemy zółta wtyczke wentylatora nr23

050320121399.jpg

 

Odkrecamy wkret nr24 i demontyjemy rury nr25, 26. Po wyjaciu plastykowej rury nr25, ukaze sie nam otwor nr27, przez ktory wprowadzimy przewod z srodkiem do odgrzybiania klimy. Jest to otwor z klapą do nadmuchu na nogi i musi byc on otwarty, bo nie wprowadzimy preparatu. Jak pisalem na poczatku wlaczyc zaplon i ustawic nawiew na nogi.

050320121402.jpg

 

Odginamy lekko zabezpieczenie nr28 i przekrecamy silnikiem w lewo. Aby wyszedl w dol musimy odgiac poprzeczke nr29

050320121406.jpg

 

Mamy juz silnik na stole. Wyciagamy wtyczke nr 30,odkrecamy wkrety nr31,32 i odkladamy modul na bok

050320121407.jpg

 

Wciskamy plaskim srubokretem trzy gumki nr33 do srodka i wysuwamy silnik z obudowy

050320121408.jpg

 

Caly silniczek dokladnie czyscimy sprezonym powietrzem uzywajac przy tym suchego pedzelka aby zruszyc brud. Nastepnie myjemy wiatrak w wodzie, poniewaz jest caly obklejony brudem, co utrudnia przeplyw powietrza.

050320121412.jpg

 

Po wstepnym wysuszeniu wiatraka, przystepujemy do smarowania panewek silnika. Stawiamy silnik wiatrakiem do gory. Wyginamy koncowke slomki i wstrzykujemy delikatnie malą dawke, aby nie pobrudzic uzwojenia wirnika. Tu dolna panewka nr34

050320121413.jpg

 

nastepnie smarujemy gorna panewke nr35, uwazajac bo spray bardzo rozbryzguje na boki. Ja naciskalem przycisk spraya delikatnie dwoma palcami. Ja smarowałem WD40

050320121414.jpg

 

Podczas gdy smar bedzie sobie penetrowal panewki silniczka, zabieramy sie za wstrzykiwanie piany do parownika klimy, gdzie pieknie sie rozrastają grzybki o nieprzyjemnym zapachu. Ja wstrzykiwalem przez cztery otwory. Przez otwor czujnika nr 18 dostajemy sie do tylnej dolnej czesci parownika, przez otwor od rury nr19 do tylnej srodkowej czesci, przez otwor filtra kabiny nr21 spryskamy calą przednia czesc parownika, a przez otwor nr27 (na poprzednich zdjeciach) tylną gorna czesc parownika. Po wstrzyknieciu piany wkrecamy ponownie czujnik nr18, a pod otwor filtra kabiny podkladamy sciereczke bo bedzie troszke sciekala piana.

050320121416.jpg

 

Caly syf mozna zobaczyc, jak splywa pod autem z parownika

 

dafota.2.ln61331063644q.jpg.sm&th=9965

 

Jesli to robicie w garazu, to radze cos podstawic pod auto, bo nie wiadomo czy te srodki nie sa jakies żrace. Ja osobiscie uzylem K2. Po okolo 15 minutach mozna zaczac montaz silnika dmuchawy i calej reszty. Nie wycierajcie pozostalej piany z kanalow. Po zlozeniu wszystkiego, wlaczamy zaplon. Dmuchawe ustawiamy na MAX, temperature na MIN, nadmuch na cyrkulacje wewnetrzna, skierowany na nogi, gorne kratki i boczne. Czyli w pasku te cztery srodkowe przyciski musza sie swiecic. Niech sobie tak pochodzi kilkanascie minut i uwaga na oczy, bo reszta piany bedzie sie wydostawac przez wyloty powietrza

 

Uwaga:

1-nie radze wlaczac zaplonu przy odpietych wtyczkach od schowka. Jest tam wtyczka od wylacznika poduszki pasazera i moze komp zalapac blad, po czym bedzie swiecic kontrolka od poduszek.

2-jesli wyciagacie tylko wentylator, nie potrzeba odkrecac obudowy z lewej strony, przewodow nad nia i wyciagac filtra kabinowego. Natomiast jesli odgrzybiacie tylko klime nie trzeba wyjmowac silnika wentylatora

 

A co do silniczka wentylatora, to nie wiem co to za konstrukcja. Ośka wirnika jak i panewki są stalowe. Nie wiem jak to dziadostwo dziala, ze sie nie zatrze. Pewnie dlatego tak wczesnie zaczynaja popiskiwac.

 

Cały zabieg to ok 1-1,5 godz. To tyle....

 

 

Opis czyszczenie samego parownika [instrukcja] guutson

Opis:

 

1) demontujemy schowek pasażera wg opisu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=842024#post842024

(ja nie odpinałem przełącznika poduszki)

 

2) odkręcamy śrubkę zaznaczoną kółkiem

 

44d3bf4bfb0fe3e1gen.jpg

 

3) następnie czarny plastik mocujący, 2 nakrętki, klucz 10

 

80ba35a1ca0ffc28gen.jpg

 

4) no i widzimy rurkę, którą ścieka woda pod samochód, tutaj jest jej początek:

 

5d46c8f7a1e07206.jpg

 

następnie wchodzi pod wykładzinę, po jej odciągnięciu widzimy miejsce gdzie woda wycieka pod samochód:

3a7473516f818647gen.jpg

 

5) ściągamy rurkę z obu końców, na wyjściu z parownika proponuję podłożyć jakiś pojemnik (ja użyłem dna butelki), następnie wkładamy sondę i aplikujemy środek, ruszając rurką w różne kierunki aby równomiernie go rozprowadzić

 

567f610b6fb29e98gen.jpg

 

Po odczekaniu 10-15 minut włączyłem auto, ustawiłem najniższą temperaturę oraz średnie obroty, czuć było środek więc samochód popracował kilka minut. Aktualnie nie czuć żadnego przykrego zapachu :)

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrzac na to co ja napisałem i robiłem, a patrząc na tą instrukcję, to w tej jest dużo zbędnego odkręcania,

 

doklejam swój opis może się przyda

 

- zdejmujemy schowek pasażera: 4 śruby 'od góry' i 3 'od dołu'

- wypięcie 4 wtyczek (1. oświetlenie schowka, 2. oświetlenie na nogi, 3. czujnik otwarcia schowka, 4. wyłącznik poduszki pasażera)

- odkładasz schowek na bok,

- zdejmujesz wygłuszenie z pianki (2 śruby plastikowe wykręcane palcami)

- odkręcasz śrubę od nawiewu na nogi (bez odkręcenia będzie trudno wyjąć wentylator)

- teraz najlepiej położyć się głową pod wentylatorem bo wtedy łatwo zrozumieć zasadę wyjmowania

- z dwóch wtyczek wpiętych w wentylator wypinamy tylko tą większą

- odciągamy blokadę, taki pstryczek i przekręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara jakiś 20 - 30 stopni

- pociągamy w dół i mamy wszystko w rękach

- silnik z wentylatorem można łatwo wyciągnąć z plastikowej obudowy wciskając 3 gumowe trójkąty od zewnętrznej strony obudowy, a następnie odkręcając dwie śruby od elektroniki i wypinając wtyczkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Marku, jak ktos jest mechaniorem to i instrukcji nie potrzebuje. Pomysli troche i z doswiadczenia z innych aut wszystko zrobi. Jak czytam, niektorzy maja nawet problem z demontazem schowka. W/g mnie nie jest duzo zbednego odkrecania, bo jak w temacie dolaczylem odgrzybianie klimy. A dobrze jest to przy okazji zrobic, bo czasu zajmuje malo a koszt preparatu ok 20zl. Troche zalaczniki nie chodza, nie wiem dlaczego, ale juz napisalem do administratora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę odgrzybic klime bez demontażu wentylatora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę odgrzybic klime bez demontażu wentylatora ?

 

Oczywiście że tak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to potwierdze po raz ostatni,

po wyczyszczeniu wentylatora i posmarowaniu WD40 ośki z obydwu stron w aucie cisza i świety spokój,

od czyszczenia zrobiłem 400 km i jest wszystko OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności