Skocz do zawartości
Gość Kisila

Xenony raz jeszcze ...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kisila

Hej,

 

Kiedyś pytałem czy xenony w paskach tak słabo świecą i czy to norma - wiekszość z was powiedziała że tak...

 

Spytałem czy wymiana żarników coś pomoże - odpowiedź brzmiała nie ... otóż ... tutaj się myliliście drodzy koledzy ;)

 

Od tygodnia mam nowe żarniki ... i świecą niebo lepiej ( choć według mnie chyba to podróby - raz że cena - dwa świecą .. żółtawo a nie niebieskawo ... )....

 

Jedna rzecz mnie zastanawia - na środku plamy świetlnej mam zażółcenie - tzn po bokach światło jest białe- biało-niebieskie - na samym środku tego światła żółty odcień...

Czy to wina samych żarników ( niby philips ... kupiony na allegro ) czy tez istnieje mozliwosc zlego zainstalowania takiego zarnika ? ( do góry nogami itp. nie ja montowałem )

 

Jak stoje obok innych aut z xenonami to .. moje sa bardziej zólte ... i nie maja takiego charakterystycznego niebieskiego na skraju światłocienia ...

 

Ktos kupował żarniki na allegro ? Wasze są blisko-niebieskie/białe/zazółcone ?

Ktos cos poleca ?

 

Ja z zakupu i tak jestem zadowolony - niewiarygodne ale nowe świecą o 50% lepiej niz poprzednie ( Osram )

 

Dzieki za sugestie

 

Kisila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barwa światła zależna jest od temperatury światła, im wyższa temperatura tym światła są bardziej niebieskie.Najbardziej polecane są 8000k.Świecą na intensywny niebieski kolor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapi

Im starszy żarnik, tym bardziej świeci na niebiesko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Czyli gdybym kiedys zmienial to warto szukac zarników 8000 ? Czy też olać ?

 

Co do wieku żarnika - jezdze tez nową Avensiska i świeci mocniej, jasniej i na niebiesko ... ;)

Faktem jest ze moje poprzednie zarniki choc swiecily polowe tego co obecne tez byly bardziej niebieskie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli gdybym kiedys zmienial to warto szukac zarników 8000 ? Czy też olać ?

Szukaj 8000k.są najlepsze

Odnośnie twojego 2 pytanka przytocze 2 cytaty:

Co do wieku żarnika - jezdze tez nową Avensiska i świeci mocniej, jasniej i na niebiesko ...

oraz

Kiedyś pytałem czy xenony w paskach tak słabo świecą i czy to norma - wiekszość z was powiedziała że tak...

 

Spytałem czy wymiana żarników coś pomoże - odpowiedź brzmiała nie ... otóż ... tutaj się myliliście drodzy koledzy

Jak zauważyłeś.Światło wypalonej żarówki nie jest taki intensywne jak nowej.Niebieski kolor wypalonej żarówki jest blady i słabo świecący.Po świetle odrazu idzie zauważyć czy żarówka jest nowa czy wypalona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Ok Piotrze wszystko jasne ! Dzieki za pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TOOM

Kisila,

 

orginalne Philips produkuje tylko 4300 k.

proponowane Tobie 8000K. nawet nie mysl o takich one tylko bajerancko wygladaja i nic wiecej

Pospolicie im wieksza temperatura (K) tym mniejsza moc swiatla.

 

optymalnie to 5000K i nie wiecej ale kupisz tylko Koreje albo Chiny ja przy orginalnych lampach zostalbym na 4300 Niemcy nie idjoci pomysl sam

Przy 8000K. w deszczowa pogode albo jeszcze gorzej w sniezna nic nie zobaczysz sciana deszczy albo sniegu

 

Pozdrawiam Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

z ta barwa 8000K to nie tak do konca jest jak piszecie....im wyzsza temp tym swiatla rzeczywiscie sa o wiele bardziej 'bajeranckie' tzn bardziej fioletowe. im temp nizsza tym swiatlo bardziej zolte..to raczej kazdy wie. ale - swiatlo im ma wieksza temp tym jego zakres swiecenia jest mniejszy. nie ma znaczenia tutaj jaka jest pogoda, czy pada deszcz czy snieg, itd. jesli chcesz miec ladny kolor kup wyzsza temp. jesli chcesz miec optymalne swiatlo - to taki zakres idealny jest miedzy 4500-6000K.. osobiscie jezdze na 8000 i 10000K i wszystko jest ok... jesli mamy byc szczerzy - czy xenon ma 4300 czy 12000 i tak swieci BAAARDZO mocno! to nie jest taka roznica jak miedzy np zarowkami philips blue vision, a jakimis z hipermarketu ZENON... a co do podrobek i firmowek... jesli kupujesz buty adidasa w sklepie to masz pewnosc ze to orginal? nie sadze... to samo jest z zarowkami. salon liczy sobie np 800zl za 1szt zarowki philips 4300 (cena aso toyota) a ta sama zarowke nowa kupujesz za 60zl. obie sa takie same, firmowe i tak samo swieca...

 

niemcy nie idioci.... TOOM - sorki ale piszesz troche bzdure, bo skoro wiemy jak swieci 4300 (zolto-bialo) to jakie w takim razie montuja w najnowszych audi, bmw, mercach,itd - swieca bardzo fioletowo a tez sa philipsy i osramy... z tym, ze NIE SA TO 4300 !!!

nikt nie mowi o jakis chinskich czy tajwanskich zarowkach... dobre zarowki xenonowe produkuje rowniez japonia... roznica miedzy zarowkami tych jak piszesz - niemieckich geniuszy - polega na tym ze robia oni zwykle zarowki xenonowe, ktore im starsze, tym sie wypalaja i dlatego czesto widzimy na drogach auta z xenonami, ktore maja jedno swiatlo o barwie np bialej, a drugie juz 'pomaranczowe'... natomiast madra japonia tworzy zarowki HID - tzn czy zarowka jest uzywana 1 dzien, czy tez 3 lata - i tak swieci dokladnie w tej samej barwie...

 

a co do teamtu wieku zarnikow - kto pisze takie totalne bzdury ze wiek zarnika nie jest odpowiedzialny za jakosc swiecenia??? jest to logiczne, ze jesli zarnik sie wypala, jest stary, dodatkowo w zarowce xenonowej gaz sie wypala i daltego stare zarowki sa zzolkle, pokryte od srodka osadem to MUSI ON SLABO SWIECIC !!! dodatkowo za jakosc swiatla jest odpowiedzialne lustro (nie mowie o autach z soczewkami). z wiekiem warstwa 'lustra' pokrywajaca od srodka lampe sie wyciera i nie daje juz pelnego odblasku. dlatego jedni kupuja cale nowe lampy, a inni daja same wklady do regeneracji...

 

pzdr :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64
edna rzecz mnie zastanawia - na środku plamy świetlnej mam zażółcenie - tzn po bokach światło jest białe- biało-niebieskie - na samym środku tego światła żółty odcień...

 

Ja u siebie zauważyłem to samo, wydaje mi się że te żarówki Philipsa z Allegro to jakiś wybrakowany towar, może odrzut produkcyjny, nie wiem, ale wcześniej tego nie miałem, tylko po wymianie i też nie świecą na niebiesko tylko na biało.

pozdr andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Hejka,

 

Widze ze rozgorzala dyskusja ;) ...

Powiem tak - cos w nowych lampach ( zarnik ) musi byc innego niz w tych kapke starszych ... bo swieca w definitywnie innej barwie ... nie wiem co ale szczerze - chcialbym sie dowiedziec...

I nie zaryzykuje zakupu w ASO za 800 ... bo to by bylo z mojej strony szalenstwo...

 

A propos zarnikow z allegro - dlatego wlasnie pytalem czy ktos ma zaufanego sprzedawce i moze cos definitywnie polecic ... te co mam i tak swieca znaaacznie lepiej niz poprzednie - ale swiecą bialo zolto ( na 90% jestem przekonany ze to podroba )... w glownej plamie swiatla mozna latwo zauwazyć żólty "nalot" oraz żółte obramowanie na krawedzi swiatlocienia ...

 

Szukam czegos co nie tylko mocno swieci ale swieci tez na biało ... ;)

To jak Panowie - polecicie ?

Kisila !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

wieczorkiem cykne foto moich 8000K. od razu dodam ze nie sa biale a niebieskie. natomiast swieca rewelacyjnie (szeroko i daleko). co to zarowek z allegro.. mysle ze nie sa to podrobki,bo mialem w rekach orginal ze sklepu i taka z allegro i sa identyczne. natomiast ptawda bedzie to ze MUSI byc to odrzut produkcyjny... sam fakt ze przewaznie sa one sprzedawane bez pudelek...

 

berr64 i Kisila jak mozecie zrobcie foto jak swieca te wasze z miejscem tego przebarwienia o ktorym mowicie. jestem ciekaw bo ja tez mialem philipsy z allegro, ale od sprawdzonego kolesia i nie przypominam sobie zoltych plam...

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najbardziej polecane są 8000k

przez kogo polecane ?? :dobani:

 

zgadzam sie z TOOM. ten xenon co do siebie montuje ma barwe 5000K i uwazam, ze jest to optymalna barwa, bo nie rajcuje mnie niebieski kolor swiatel kosztem widocznosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Hej, postaram sie cyknac fotke ... ale to stosunkowo latwo sobie wybrazic w osi swiatla dla danego reflektora jest zólta krecha ... :(

 

Co do koloru - w sumie zwisa mi jaki - chce zeby swiecily mocno , bialo z lekko niebieskim podbarwieniem bo takie swiatla odbieram najlepiej ... nie chce takich totalnie niebieskich ... ani nie chce takich jakie mam teraz biało żółtych ...

Dlatego pytam was kto gdzie kupował i jakie miał efekty !

 

Dajcie znac co do pewnych źródeł zakupu ... oprocz ASO ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wam świecą na biało to tak mają świecić ,bo światło ma być najbardziej zbiżone do dziennego,a w dzień chyba nie jest niebiesko,pojeździcie 1,5 roku i jak się trochę wypalą to będziecie mieli niebieskie światło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi
Jak wam świecą na biało to tak mają świecić ,bo światło ma być najbardziej zbiżone do dziennego,a w dzień chyba nie jest niebiesko,pojeździcie 1,5 roku i jak się trochę wypalą to będziecie mieli niebieskie światło.

 

przeciez wczesniej mowilismy ze zalezy to zarowno od temperatury barwy jak i samej technologii zarowek.. zarowki xenonowe standardowe sie wypalaja i zmieniaja kolor, a w technologii HID nie zmienia barwy ani troszke nawet po dlugim okresie uzytkowania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Koledzy - wiem jedno z tego wszystkiego jak głupi byłem tak głupi jestem - nadal nie wiem co kupić jesli najdzie mnie na zmiane :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

na razie tylko barwa swiatla. zasieg postaram sie uchwycic przy okazji..lampki jeszcze nie sa wyregulowane, bo znow przerabiam moj przodzik,ale linia swiatla jak widac jest calkiem przyzwoita...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

Z tymi xenonami z allegro jest coś nie tak. Mój brat ma Audi A8, przywalił w łosia :) ( na serio) i rozwalił prawy reflektor. Kupił nową lampę z żarówką xenonową (zapłacił mase kasy) i świeciła bardzo mocnym światłem z lekko niebieskawym kolorem, bez żadnych przebarwień żółtych czy białych. Tylko po założeniu nowa żarówka świeciła mocniej od starej. Zdecydował się na kupno drugiej, ale ja namówiłem go do kupienia na Allegeo a nie w serwise. No i się zdecydował. Zarówka (żarnik) pszyszła i ku mojemu zdziwieniu ta z Allegro świeciła gorzej od starej (biały kolor). Nie będę cytował i opisywał reakcji mojego brata :). Oczywiście bez opakowani (zapakowana w papier toaletowy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość berr64

Jak znajdę chwilę to pstrykne foty lamp mojego Paska i Audi brata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Xenony ... wynalazek dość stary. Początki miął w okrętownictwie, oświetleniach stadionów.

 

Żarniki xenonowe dzielimy na 2 typy: D2S i D2R.

D2R starszego typu, stosowane w reflektorach xenonowych I generacji z odbłyśnikami. Różnią się od D2S tym iż maja stylu rurki szklanej (na zewnątrz) blaszkę przysłaniającą, tak jak w zwykłych żarówkach H4, na spiralkę żarowa świateł krótkich.

D2S II generacja tzw BIXENONY albo soczewki.

Żarniki D2R pracują TYLKO jako krótkie światła. D2S (soczewki, bixenony) pracują troszkę odmiennie. W reflektorze, za soczewka a przed żarnikiem, jest przysłona, która ogranicza świecenie żarnika na wprost. Przełączenie na długie (drogowe) powoduje podniesienie przesłony i świecenie na wprost. W VW PASSAT (3BG) prócz podniesienia przesłony włączają się dodatkowe żarówki H7. Żarniki ksenonowe, maja moc 35W. Więcej nie potrzeba. Tu się liczy natężenie światła. Światło w żarniku powstaje na skutek wyładowania elektrycznego. Styłu każdego reflektora jest stabilizator i przetwornica napięcia. Żeby łuk elektryczny mógł przeskoczyć pomiędzy elektrodami, przetwornica podnosi napięcie z 12V do 28000V. Po zajarzeniu się gazu (xenonu), przetwornica automatycznie zmniejsza napięcie. W samochodzie są rożne odbiorniki prądu. Włączając je lub wyłączając, powodujemy wahania napięcia w instalacji samochodowej. W tym „pudełku” za reflektorem znajduje się stabilizator napięcia, którego zadaniem jest niwelowanie tych wahnięć i podawanie stałego napięcia na łuku elektrycznym żarnika xenonowego, tak aby nie zgasł łuk.

Żarniki xenonowe mają swoja ograniczoną żywotność. Jest to najczęściej 3-4 lat. Bardzo łatwo poznać kiedy nasze żarniki, zaczynają dziękować nam za współprace, zaczynają święcić na RÓŻOWO. Coraz mocniej, mocniej aż w końcu wogóle nie zapala się. 2 leżące obok siebie żarniki (używany i nowy) można odróżnić, używany zmatowioną środkową część rurki szklanej. Można się czasami naciąć...niektórzy potrafią to wypolerować i sprzedać na giełdzie jako „lekko używaną”.

W samochodach z światłami xenonowymi, następuje tzw. dynamiczna regulacja pochylenia świateł. Przy lewym przednim kole, do dolnego wachacza jest podłączony czujnik ugięcia zawieszenia. Z tyłu też jest, przy czym ja go, jakoś znaleźć nie mogę. W raz ze stałym ugięciem zawieszenia wyliczane jest pochylenie świateł, tak żeby nie oślepiały. Usterka systemu stabilizacji jest wpisywana do pamięci VAGu

W moim PASSACIE prawy żarnik po prawie 4 latach zaczął święcić na różowo (widać na zdjęciu poniżej, na białej ścianie garażu). Najbardziej dobija żarniki xenonowe moment rozpalania łuku elektrycznego. DOBIJA JE CZESTE WŁĄCZANIE !! !!

Żarniki xenonowe ZAWSZE WYMIENIA SIĘ OBA !! !! !!. Nowe żarniki zanim zaczną normalnie świecić musza się wygrzać. Trwa to ok. 10 godzin świecenia. Nowe żarniki świeca na jasno niebiesko. Dopiero po wygrzaniu świecą na biało. Ale ta biel nowych nie jest taka sama jak 2 letnich żarników. Dlatego wymienia się obie na raz. Ja wiem ze to bardzo boli finansowo (sam kupiłem 2 PHILIPSY na allegro za 160 zl). W serwisie VW chcieli 250 za sztukę + wymiana. Oryginalnie w VW montowane są OSRAMy. Taki tez mi się wypala. Ja osobiście nie widzę różnicy miedzy PHILIPS a OSRAM...maja troszkę inne mocowanie nasady pręcika szklanego, poza tym świecą tak samo.

Wymiana !! JEEEZU koszmar w PASSACIE. Trzeba zdjąć grill i zderzak,. Dopiero potem można dobrać się do reflektorow.

:!!: No i na koniec....bardzo ale to bardzo uważajcie przy wymianie żarnika xenonowego. !! NIE DOTYKAĆ PALCAMI RÓRKI SZKLANEJ ŻARNIKA, tłuszcz i bród z palców spowoduje spalenie się żarnika, przemyj spirytusem rurkę szklana. Zanim wyjmiesz żarnik z reflektora ODŁĄCZ MASE AKUMULATORA A POTEM WŁĄCZ I WYŁĄCZ ŚWIATŁA. W przetwornicy są kondensatory i pozostaje tzw napięcie szczątkowe.

 

Mam nadzieje że nie zanudziłem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności