Piotr1986 Zgłoś #21 Napisano 28 Lutego 2012 Kolega motylek opisał nie wiedzieć dlaczego sposób czyszczenia zacisków z tyłu natomiast pytanie było o tarcze i klocki z przodu i tam faktycznie jest potrzebny imbus 7 a nie klucz 13 co do smarowania to tylko smar sylikonowy ponieważ od miedzianego czy grafitowego guma się niszczy. Piter najlepiej ściągnij zacisk sprawdź czy klocki są luźne, czy tłoczek prawidłowo pracuje, sprawdź stan gumowych prowadnic w zacisku bo właśnie z nimi jest często problem gdyż się zużywają i zacisk podczas hamowania się przechyla co skutkuje nierównym dociskaniem klocka do tarczy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #22 Napisano 28 Lutego 2012 hmmm co do silikonu nie wiem jak się spisuje więc nie pisałem, może zastosuje przy następnej wymianie klocków i tarcz i wtedy będę coś mógł osobiście stwierdzić. hmmm fakt w b5 tez są na imbus. są dwa rodzaje zacisków: do tarcz 282mm to będzie kluczyk 13 żeby odkręcić zacisk od jarzma do tarcz 288 będzie na imbus 7 ---////-----. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #23 Napisano 29 Lutego 2012 w b5 tarcze mam 288mm i jest na klucz 7 imbus , co do prowadnic to lepiej to czyścić czy kupić nowe za grosze i posmarować tym smarem silikonowym i mieć spokój? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek77 Zgłoś #24 Napisano 29 Lutego 2012 w b5 tarcze mam 288mm i jest na klucz 7 imbus , co do prowadnic to lepiej to czyścić czy kupić nowe za grosze i posmarować tym smarem silikonowym i mieć spokój? Kolego jak są dobre to po co kupować nowe? Oczyść stare tak jak pisali koledzy powyżej,możesz użyć szczotki drucianej,papieru ściernego czy po prostu jakiegoś niedużego pilnika i będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #25 Napisano 7 Marca 2012 powracając do tematu to jestem po zabiegu czyszczenia zacisku z wyjątkiem tłoczka , prowadnice smarowane ate plasticlube ,wszystko dobrze wyczyszczone ,odtłuszczone itp i narazie dalej lipa , pas rdzy dalej jest, ktoś pisał gdzieś że może pomóc wymiana tych drutów- sprężyn dociskających zacisk, czy można to dokupić i czy to ma takie znaczenie? jak nie to zostanie wyciągniecie tłoczka i czyszczenie go ,choć klocki wew i zew były równomiernie starte , czy lepiej zainwestować w lepsze tarcze, ? ktoś może coś doradzi jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #26 Napisano 20 Stycznia 2015 (edytowane) prowadnice smarowane ate plasticlube Chodzi o prowadnice klocków w jarzmie czy sworznie prowadzące zacisku. Jeśli o te drugie, to plastilube nie może być stosowany w połączeniu z gumą (notka z opakowania). Najprawdopodobniej powoduje pęcznienie gumy i blokowanie sworzni. Korekta: Plastilube to inaczej Teroson VR500 firmy Henkel. W opisie tego smaru widnieje zapis, że nie wchodzi w reakcję z większością polimerów. Dzisiaj sam zastosowałem Plastilube na sworznie, na klocki i w prowadzenie w jarzmie. Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez baryl Nowe dane nt. Plastilube Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #27 Napisano 23 Listopada 2019 Witam wszystkich, będę zabierał się za wymianę wszystkich tarcz i klocków, ale będąc w kanale zauważyłem że przednie tarcze od strony WEWNĘTRZNEJ wyglądają tragicznie. Zużycie jest tylko na środku a na obrzeżach tarczy w ogóle klocek nie łapał. Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Prowadnice stoją czy tłoczek nie odbija? Wygląda to mniej więcej tak - zdjęcie znalazłem w necie, ale moje tarcze wyglądają podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach