piter132 Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2012 Witam, co jest przyczyną nierównomiernego zużywania się tarcz hamulcowych z przodu? , mianowicie prawie połowa tarczy jest zardzewiała od dołu i ma bardziej chropowatą strukturę a u góry ładnie starta lustrzana, wykonałem oczywiście na trasie trochę ostrych hamowań ale dalej tak samo jest , dodam że jest to na dwóch tarczach z przodu, klocki remsa i tarcze jakieś tanie firmy daco wymienione jakiś 4tys km temu , na poprzednich ferodo tego nie było.Czy jest to wina tanich tarcz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2012 oj widze chlopaku ze ci zycie nie miłe...skoro poprzednio tego niee bylo a kupiles badziew i jest to masz rozwiazanie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2012 tak tylko myślę czy to wina tarcz ,wkońcu te czy i inne to tylko zwykły metal , może z zaciskami coś się porobiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2012 Rozbierz zaciski wyczyść prowadnice i je nasmaruj. Jak nie pomoże wymień prowadnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2012 Wymień prowadnice gumowe w zacisku tylko nie smaruj ich żadnym smarem garfitowym czy miedzianym tylko sylikonowy do gumy(przeważnie jest w zestawie), u mnie taka wymiana poskutkowała plus dałem do przetoczenia tarcze żeby je wyrównali i wyczyściłem klocki na papierku ściernym dodam że mam komplet Ate więc nierówne żużycie nie ma nic wspólnego z tanimi elementami układu hamulcowego. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2012 kupiles badziew Problem nie w sprzęcie a w montażu. Prowadnice kolego sprawdz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2012 a czy żeby wyczyścić prowadnicę to muszę wymontować zaciski i tłoczki z auta czy da radę to jakoś w prosty sposób to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2012 Ewentualnie sprawdź jeszcze jak chodzą tłoczki. Mi też nie zbierało kiedyś połowy tarczy. Czyściłem prowadnice a okazało się że dolne tłoczki słabo pracują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2012 dolne tłoczki ? ale tam jest tylko jeden tłoczek przecież , już się pogubiłem w tym to prowadnica ta cała to który to element jest dokładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2012 No chodziło mi że na dole, więc go sprawdź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2012 kolego jeden tłoczek a dwie prowadnice. odkręć dwie śrubki na klucz 13, zdejmij zacisk, delikatnie pokręcaj gumkami-takie harmonijki przy jarzmie, wyciąg te prowadnice-kołeczki-, szczotka druciana, mały nożyk i czyścisz, potem mały śrubokręt i czyścisz gniazda w jarzmach.Potem troszkę smaru tak jak kolega wyżej pisze(ja używam miedziany i nie narzekam). Następnie poproś kogoś niech ci nadepta kilka razy na pedał i wyjdzie tłoczek, ale nie do końca, wciśnij go i tak ze trzy razy. Złóż do kupy wszystko. Ostatecznie proponował bym nowe tarcze i klocki jak chcesz mieć pewne hamowanie. Chyba wszystko napisałem i wyjasniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2012 wyjasniłeś kolego , podziękował , jeszcze spytam jak tłoczek wycisnę i ściągnę gumkę z niego to mam też go nasmarować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #13 Napisano 27 Lutego 2012 (edytowane) według mnie to tanie tarcze tak maja ze szybko robią sie nie ladne a na hamulcach sie nie oszczedza Edytowane 28 Lutego 2012 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2012 tanie tarcze tak maja ze szybko robią sie nie ladne Tanie czy nie hamulce mają być sprawne ,a nie ładne, a problem leży w tym co koledzy wcześniej opisali. Prowadnice do czyszczenia i tyle. A co do tarcz to oddaj je do przetoczenia i nowe klocki do tego i będą hulać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2012 nie kolego nie musisz smarować, wyczyść najwyżej brud jeśli by tam był. jeśli byś się zdecydował na nowy zestaw tarcz to polecam ATE i klocki TRW. co do toczenia tarcz to uważaj bo jeśli będą za cienkie już to będą się przegrzewać i będzie źle. Przemyśl sprawę bo jeśli się okaże ze po toczeniu nie będą się nadawać do użytku to i tak musisz zapłacić za robotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2012 to jak rozbiore prowadnice to dać trochę smaru miedzianego czy wystarczy to przemyć dobrze ?, a tarcze to są nowe także chyba obejdzie się nawet bez toczenia klocek chyba dotrze to wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2012 prowadnice przesmaruj. hmmm klocek nie dotrze wszystkiego, prędzej się sam wyrobi i będą rowy na tarczy. daj foto jakieś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #18 Napisano 28 Lutego 2012 z fotami narazie bedzie kiepsko bo czekam az się zrobi cieplej i wtedy to rozbiorę i zobaczę w jakim stanie są tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #19 Napisano 28 Lutego 2012 prowadnic nie wolno smarować miedzią bo ona twardnieje ( gęstnieje) dodatkowo miedz i zwykłe smary powodują puchnięcie gumu. Do tego jest specjalny smar silikonowy ( czasem takie małe srebrne saszetki są przy nowych prowadnicach) do kupienia w małych lub większych ilościach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marpol Zgłoś #20 Napisano 28 Lutego 2012 a ja mam pytanie bo mam b5 fl i zeby sciagnac zacis musze uzyc imbusa 7 a kolega motylek pisze ze klucza 13 to w b5 jest to na 13 klucz troche sie zdziwilem ale lepsze bo 13 jest popularna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach