Skocz do zawartości
piter132

Nierównomierne zużycie tarcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co jest przyczyną nierównomiernego zużywania się tarcz hamulcowych z przodu? , mianowicie prawie połowa tarczy jest zardzewiała od dołu i ma bardziej chropowatą strukturę a u góry ładnie starta lustrzana, wykonałem oczywiście na trasie trochę ostrych hamowań ale dalej tak samo jest , dodam że jest to na dwóch tarczach z przodu, klocki remsa i tarcze jakieś tanie firmy daco wymienione jakiś 4tys km temu , na poprzednich ferodo tego nie było.Czy jest to wina tanich tarcz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj widze chlopaku ze ci zycie nie miłe...skoro poprzednio tego niee bylo a kupiles badziew i jest to masz rozwiazanie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko myślę czy to wina tarcz ,wkońcu te czy i inne to tylko zwykły metal , może z zaciskami coś się porobiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz zaciski wyczyść prowadnice i je nasmaruj. Jak nie pomoże wymień prowadnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień prowadnice gumowe w zacisku tylko nie smaruj ich żadnym smarem garfitowym czy miedzianym tylko sylikonowy do gumy(przeważnie jest w zestawie), u mnie taka wymiana poskutkowała plus dałem do przetoczenia tarcze żeby je wyrównali i wyczyściłem klocki na papierku ściernym dodam że mam komplet Ate więc nierówne żużycie nie ma nic wspólnego z tanimi elementami układu hamulcowego.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupiles badziew

 

Problem nie w sprzęcie a w montażu. Prowadnice kolego sprawdz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy żeby wyczyścić prowadnicę to muszę wymontować zaciski i tłoczki z auta czy da radę to jakoś w prosty sposób to zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie sprawdź jeszcze jak chodzą tłoczki. Mi też nie zbierało kiedyś połowy tarczy. Czyściłem prowadnice a okazało się że dolne tłoczki słabo pracują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolne tłoczki ? ale tam jest tylko jeden tłoczek przecież , już się pogubiłem w tym to prowadnica ta cała to który to element jest dokładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chodziło mi że na dole, więc go sprawdź ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jeden tłoczek a dwie prowadnice.

odkręć dwie śrubki na klucz 13, zdejmij zacisk, delikatnie pokręcaj gumkami-takie harmonijki przy jarzmie, wyciąg te prowadnice-kołeczki-, szczotka druciana, mały nożyk i czyścisz, potem mały śrubokręt i czyścisz gniazda w jarzmach.Potem troszkę smaru tak jak kolega wyżej pisze(ja używam miedziany i nie narzekam). Następnie poproś kogoś niech ci nadepta kilka razy na pedał i wyjdzie tłoczek, ale nie do końca, wciśnij go i tak ze trzy razy. Złóż do kupy wszystko.

Ostatecznie proponował bym nowe tarcze i klocki jak chcesz mieć pewne hamowanie.

 

Chyba wszystko napisałem i wyjasniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjasniłeś kolego , podziękował , jeszcze spytam jak tłoczek wycisnę i ściągnę gumkę z niego to mam też go nasmarować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie to tanie tarcze tak maja ze szybko robią sie nie ladne a na hamulcach sie nie oszczedza

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tanie tarcze tak maja ze szybko robią sie nie ladne
Tanie czy nie hamulce mają być sprawne ,a nie ładne, a problem leży w tym co koledzy wcześniej opisali. Prowadnice do czyszczenia i tyle. A co do tarcz to oddaj je do przetoczenia i nowe klocki do tego i będą hulać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kolego nie musisz smarować, wyczyść najwyżej brud jeśli by tam był.

jeśli byś się zdecydował na nowy zestaw tarcz to polecam ATE i klocki TRW.

co do toczenia tarcz to uważaj bo jeśli będą za cienkie już to będą się przegrzewać i będzie źle. Przemyśl sprawę bo jeśli się okaże ze po toczeniu nie będą się nadawać do użytku to i tak musisz zapłacić za robotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak rozbiore prowadnice to dać trochę smaru miedzianego czy wystarczy to przemyć dobrze ?, a tarcze to są nowe także chyba obejdzie się nawet bez toczenia klocek chyba dotrze to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prowadnice przesmaruj. hmmm klocek nie dotrze wszystkiego, prędzej się sam wyrobi i będą rowy na tarczy.

daj foto jakieś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z fotami narazie bedzie kiepsko bo czekam az się zrobi cieplej i wtedy to rozbiorę i zobaczę w jakim stanie są tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prowadnic nie wolno smarować miedzią bo ona twardnieje ( gęstnieje) dodatkowo miedz i zwykłe smary powodują puchnięcie gumu. Do tego jest specjalny smar silikonowy ( czasem takie małe srebrne saszetki są przy nowych prowadnicach) do kupienia w małych lub większych ilościach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie bo mam b5 fl i zeby sciagnac zacis musze uzyc imbusa 7 a kolega motylek pisze ze klucza 13 to w b5 jest to na 13 klucz troche sie zdziwilem ale lepsze bo 13 jest popularna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności