Skocz do zawartości
daral7

Passat b6 - koniec gwarancji - skrzypienie zawieszenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W kwietniu minie okres gwarancyjny mojego paska B6 1.4 TSI. Mam 26.000 przejechane. Dojazd nie powiem , mam po polnej drodze i dużych dziurach. Jadąc po nierównościach jak samochód się rozkołysze całe zawieszenie bardzo mi skrzypi jak stary wóz drabiniasty. Tak samo jest n nierównym asfalcie i po brukowanej ulicy.Zgłosiłem to do serwisu, cytuje co mi odpisano :

 

" Gdy jest wilgotno, możę dojść do efektu sklejania ( ślizganie elementów przesuwających się przeciwnych kierunkach) Mogą przy tym wystąpić piski/grzechotanie.

Te odgłosy nie mają żadnego płyu na żywotność ani działanie podzespołów. W tym przypadku jest to stan seryjny."

 

 

Co o tym sądzicie ? Czy spuścili mnie po bandzie ? Czy ma ktoś podobne problemy ?

Co moze być przyczyną takiego skrzypienia.?

 

Pozdrawiam

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, totalna bzdura.

W moim pasku przed końcem gwatancji delikatnie skrzypiały tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu, pojechałem do serwisu, zakomunikowałem panu za biurkiem i musiałem poczekac dwie godziny na wymianę i odbiór samochodu.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak auto się kołysało, na nierównociach przy wolnej jeździe było słychać nie tyle piski co popukiwania delikatne. Zgłosiłem w serwisie pod koniec zeszłego roku przy przebiegu ok 20tyś km i wymieniono mi na gwarancji łącznik drążka stabilizatora - po tym zabiegu nie mam już żadnych odgłosów z zawieszenia. Myślę, że puki masz gwarancję to powinieneś jednak powalczyć z serwisem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlali cię i tyle. ja miałem podobnie. jak auto kończyło 2 lata w ASO zgłosiłem problem(skrzypiące tuleje) po krutkiej pogawendce z kolegą załatwiłem rozpatrzenie gwarancyjne i w efekcie wymienili mi całe zawieszenie przednie oprucz amorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No proszę Cie, spuścili Cie na drzewo

ja mam 160 tyś i czasami jeźdzę drogą w stylu offroad, i nie ważne mokro czy sucho, zimno czy gorąco nic nie skrzypi, nic nie puka, nic nie stuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisali Ci tak po jeździe próbnej czy w ogóle nie wsiadali do samochodu?

Każde dobre ASO powinno chociaż przejechać się samochodem, żeby zobaczyć, o jakie piski chodzi.

Ja bym nie odpuszczał, w końcu masz Passata, a nie jakieś badziewie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeździli, ale jeden facet wogóle nic nie słyszał... albo nie chciał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździć powinni z Tobą abyś mógł im pokazać co i jak, bo inaczej nic nie będą chcieli ułsyszeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tulei wahaczy - przednie i tylnie mocowanie wahacza. Problem skrzypienia ustąpił.

 

Koszt LEMFÖRDER - przednie 30 zł szt. 2, tylnie 28 zł szt. 2.

 

Robocizna: wymiana z użyciem prasy: 160 zł.

 

------------

Zawieszenie przednie, po wymianie tulei, stało się nieco twardsze.

Edytowane przez tomeeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

W kwietniu minie okres gwarancyjny mojego paska B6 1.4 TSI. Mam 26.000 przejechane. Dojazd nie powiem , mam po polnej drodze i dużych dziurach. Jadąc po nierównościach jak samochód się rozkołysze całe zawieszenie bardzo mi skrzypi jak stary wóz drabiniasty. Tak samo jest n nierównym asfalcie i po brukowanej ulicy.Zgłosiłem to do serwisu, cytuje co mi odpisano :

 

" Gdy jest wilgotno, możę dojść do efektu sklejania ( ślizganie elementów przesuwających się przeciwnych kierunkach) Mogą przy tym wystąpić piski/grzechotanie.

Te odgłosy nie mają żadnego płyu na żywotność ani działanie podzespołów. W tym przypadku jest to stan seryjny."

 

 

Co o tym sądzicie ? Czy spuścili mnie po bandzie ? Czy ma ktoś podobne problemy ?

Co moze być przyczyną takiego skrzypienia.?

 

To co Ci powiedzieli, a właściwie zacytowali odpowiedź VW Polska dotyczy tylko i wyłącznie buczenia-piszczenia osłon gumowych przegubów podczas skręcania autem przy niewielkich prędkościach. Ja podczas wizyty w serwisie i zgłoszenia owego buczenia przy skręcaniu dostałem identyczną odpowiedź na piśmie, bowiem także kończyła mi się gwarancja. Nie ma to nic wspólnego, moim zdaniem, z odgłosami dochodzącymi z zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie daj się zrobić , nic takiego u mnie nigdy nie wystepowało a przebieg przekroczył 270 tyś km.

Moim zdaniem do wymiany masz dwie gumy na drążku stabilizatora. Łatwo temu zaradzić (naprawa prowizoryczna) wystarczy wziąć strzykawkę z olejem i psiknąć miedzy gumę a drążek(kilka kropel, bez pezsady). Jak pomoże, to znaczy ze to było przyczyną. Najlepiej wymienić obie gumy, koszt niewielki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego masz może jakiś sposób na wymianę tych gum? w B6 oryginalnie są zgrzane i nie można ich rozebrać - zakupić należy cały drążek. byłbym zobowiązany za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności