Skocz do zawartości
kzarczyn

Do czego służy przewód podciśnieniowy w nagrzewnicy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rozpracowując działanie klimatronika i układu podciśnieniowego natrafiłem na przewód podciśnieniowy podłączony do nagrzewnicy.

Znalazłem tylko informację, że steruje on zaworem w nagrzewnicy.

Do czego służy ten przewód i jak to działa?

Płyn przepływa przez nagrzewnicę tylko jak silnik jest uruchomiony, czy jak, bo trochę to bez sensu?

W ETCE przewód podciśnieniowy jest podpięty do nagrzewnicy przez zawór elektromagnetyczny, u mnie bezpośrednio do pompy podciśnienia.

Jak to w końcu powinno być podpięte?

ETKA.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i skoro powstał temat to czy wkładając climatronica to trzeba podpinać ten wąż do pompki (gruchy) w nadkolu?? czy można np podpiąć się do podciśnień idących do wtrysku??

tak w ogóle to jak działa ta grucha, co ona robi?? bo sterowania elektrycznego ona nie ma, tzn żadna wiązka do niej nie idzie.. czy jest potrzeba ją wkładać w nadkole??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ETCE przewód podciśnieniowy jest podpięty do nagrzewnicy przez zawór elektromagnetyczny

Przyznam sie że nie kumam tego schematu...bo nie wiem jak jest to wszystko w dieslu podłączone z pompą vacum.

 

tak w ogóle to jak działa ta grucha, co ona robi??

Można śmiało korzystać z podcisnienia silnika ale...jak sie ma akumulator podciśnienia w nadkolu to nawet na zgaszonym silniku klapy sterowane podciśnieniem będą sie jeszcze bardzo długo otwierały.

Choć mam tylko manualną klime i jedną klapę podciśnieniową to podciśnienia z akumulatora wystarcza na kilkukrotne otwarcie i zamkniecie jej.

Musiałbym kiedyś dokładnie przejżeć u siebie gdzie który wężyk idzie i jak sterowane są elektrozawory ...tym bardziej że jeszcze tempomat mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyznam sie że nie kumam tego schematu...bo nie wiem jak jest to wszystko w dieslu podłączone z pompą vacum.

a u Ciebie Włodku jak to wygląda?? bo kurcze rozbierałem benzyniaka i na ten zawór elektromagnetyczny nie zwróciłem uwagi.. mógłbyś foto pyknąć??

 

Można śmiało korzystać z podcisnienia silnika ale...jak sie ma akumulator podciśnienia w nadkolu to nawet na zgaszonym silniku klapy sterowane podciśnieniem będą sie jeszcze bardzo długo otwierały.

o widzisz, znowu bym Ci dał pomógł i jak zwykle nie ma. Ja Ci kiedyś chyba kratę piwa wyślę kurierem, jak to ktoś ostatnio pisał w pytaniach nowego użytkownika ;) to sobie podłączę tą gruchę.

 

Musiałbym kiedyś dokładnie przejżeć u siebie gdzie który wężyk idzie i jak sterowane są elektrozawory

zrób to, zrób to! Twoje spostrzeżenia są bardzo pomocne.

 

 

.tym bardziej że jeszcze tempomat mam.

tempo chyba nie jest połączony z klimą, z tego co pamiętam. pompka zasysa sobie powietrze i ciągnie gruchę. jest bezpośrednie połączenie pompki z gruchą na pedale gazu i z czujnikami na pedałach sprzęgła i hamulca które przy w ciśnięciu któregoś z nich wpuszczają powietrze w układ podciśnień, zwalniając pedał gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mógłbyś foto pyknąć??

Okameruję w wolnej (...) chwili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nikt nie wie, do czego służy podłączony przewód podciśnienia do nagrzewnicy?

Dodam że buda wyszła z fabryki jako VR6.

 

Nagrzewnica z wejściem podciśnienia jest nie do zdobycia. Założę pewnie zwykłą, ale podciśnienie do czegoś musiało to służyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, to niech mnie jeszcze ktoś oświeci dalej.

Faktycznie climatronic jest sterowany podciśnieniem, a nie zauważyłem innego wejścia instalacji podciśnieniowej do kabiny.

W środku przewody podciśnieniowe idą przez nagrzewnicę, czy to jest po prostu przeprowadzenie instalacji podciśnieniowej przez gródź silnika i z nagrzewnicą nie ma nic wspólnego?

Jak zamontuję zwykłą nagrzewnicę i przeprowadzę podciśnienie inną drogą to też powinno hulać.

Wszystkiego pewnie się dowiem jak rozbebeszę kokpit, ale warto się przygotować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węzyk który idzie gdzieś ntam w kokpit powinien dochodzić do głównej klapy czyli tej nad wentylatorem a powinien iść z nadkola obok akumulatora prądu ponieważ jest tam zawór załączany wraz z w łączeniem nadmuchy....do zaworu idzie podciśnienie z kolektora albo pompy vacum która jeśli jest akumulator ciśnienia nabija go....całym sercem klimy jest własnie ten zawór elektromagnetyczny który nie musi mieć podpięcia akumulatora ciśnienia ale...jeśli chcemy aby klapa sie otwierała (wentylacja kabiny) po wyłączeniu zapłonu to zdało by sie mieć akumulator.

Totalnie nie rozumiem nagrzewnicy z podciśnieniem...to chyba jakiś schemat z pierwszych roczników Passata gdzie trafiały sie zawory regulujące zasilaniem nagrzewnicy ciepłym płynem...z czego później zrezygnowano.

U mnie w każdym bądź razie jest tak że ,przekręcam na zapłon..klapa nad wentylatorem się zamyka, włączam nadmuch ,załącza sie zawór w błotniku i otwiera się klapa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lebow. Skoro podciśnienie do climatronica idzie z akumulatora podciśnienia to nie ma co się przejmować podciśnieniem do nagrzewnicy.

A z tą klapą to jest jeszcze inaczej, bo u mnie jest sterowana elektrycznie.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że elektrycznie....Któraś klapa jest sterowana elektrycznie ale ta pierwsza od obiegu wewnętrznego powinna być na podciśnienie. Wężyk podpięty powinien być pionowo w siłownik który jest obok wentylatora nawiewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lebow - :wmorde

 

Kzarczyn - w klimatroniku są 4 klapy sterowane podciśnieniem

http://imageshack.us/photo/my-images/19/zawor.jpg/

Podciśnienie wchodzi przez grodź pomiędzy rurkami nagrzewnicy, bezpośrednio bez żadnego elektrozaworka, ale nie ma nic wspólnego z samą nagrzewnicą wodną

 

---------- Dodano o 10:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:20 ----------

 

Nagrzewnica z wejściem podciśnienia jest nie do zdobycia. Założę pewnie zwykłą, ale podciśnienie do czegoś musiało to służyć.

Normalna nagrzewnica, jak każda inna ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/841/zawor2.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/825/zawor3.jpg/

Trochę widać, że przewód podciśnienia przechodzi przez element obudowy nagrzewnicy, a nie samą nagrzewnicę. Ten plastik ściąga się z starej nagrzewnicy i zakłada na nową

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lebow -

No co? 4_1_107v.gif

Moja wiedza na temat klimatronika jest nazwijmy to nędzna...chciałem sobie sprawić zestaw do szybkiego montażu, byłbym mądrzejszy, ale nie znalazł sie taki co chciał mi sprzedać.mdr.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podciśnieniem sterowana jest klapka nawiwu na nogi, nawiwu na korpus i obiegu zamkniętego. Właśnie mam to rozebrane, bo niedziałało. Rozszczelniła się instalacja w komorze silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności