Alex_K Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2012 Witam o jakiegoś czasu miałem problem z pierwszym odpaleniem po zimnej nocy jakie były ostatnio silnik łapał dopiero po 5-6 razie i chodził nie równo przez chwilkę więc podejrzenie padło na świece. Po zdemontowaniu ich z silnika i sprawdzeniu okazało się że wszystkie 4 nie żyją . Zakupiłem nowe oczywiście te dedykowane do mojego AJM i wymieniłem . Następnego ranka sytuacja ta sama za 5 razem silnik odpalił ii przez chwile nie równo chodząc więc zacząłem szukać dalej , zaobserwowałem taką sytuacje ze czy silnik jest zimny rano czy ciepły po jakich tam jazdach przy odpalaniu kontrolka grzania świec zawsze się zapala na taki sam czas czyli ok 1 sek i zaraz gaśnie a jak podłączyłem miernik pod złącze świecy żarowej to podczas odpalania wogóle nie pojawia się tam napięcie więc świece nadal nie grzeją Zrobiłem mały test i podłączyłem Vaga i zrobiłem test wyjść i podzespołów to napięcie sie pojawia czyli przekaźnik jest ok teraz moje pytanie gdzie dalej szukać winy co jest odpowiedzialne za tą sytuacje ?? Vag nie pokazuje żadnych usterek ( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2012 odczyty temperatur sprawdzone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex_K Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2012 w sumie to tam przeleciałem wszystkie bloki i temperatury oleju i cieczy wskazywało ... no chyba ze jakiś szczególny blok ominąłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2012 Informacji o tym jak sprawdzić czujnik temp. było już ohoho. Przed odpaleniem auta rano sprawdź na vagu jaką ci pokazuje temp. cieczy chłodzącej. I porównaj to z temp. z bloku instruments. Ale zapewne pokazuje ci za wysoką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2012 Zrób pomiar na zimnym silniku (najlepiej po nocy) Select Engine-01 Meas. Blocks grupa 007 - tam masz temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego (czujnik G62), mogą być w innej kolejności. Po nocy na zimnym te temperatury powinny być zbliżone do siebie (tolerancja 5C) jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega znacząco od pozostałych to walnięty jest czujnik G62. Jeżeli temperatury z grupy 007 odbiegają znacząco od temp otoczenia, to czujnik G2 jest walnięty. Teraz Select Instruments-17 Meas. Blocks grupa 003 - 1 poziom(kolumna) to odczyt z czujnika G2 powinien pokazywać bardzo zbliżoną temperaturę do temp czujnika G62. Jak pokazuje inną to G2 jest walnięty(G2 podaje temp na deśkę rozdzielczą). Na ciepłym wartość z G62 i G2 powinny być niemal identyczne. Jak nie są to któryś jest walnięty, Niestety oba czujnika są zamknięte w jednej obudowie, więc wymienia się je jako całość. Mnie czeka wymiana bo G2 zaczyna szwankować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach