Skocz do zawartości
Alex_K

Problem z grzaniem świec :(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam o jakiegoś czasu miałem problem z pierwszym odpaleniem po zimnej nocy jakie były ostatnio silnik łapał dopiero po 5-6 razie i chodził nie równo przez chwilkę :( więc podejrzenie padło na świece. Po zdemontowaniu ich z silnika i sprawdzeniu okazało się że wszystkie 4 nie żyją :(. Zakupiłem nowe oczywiście te dedykowane do mojego AJM i wymieniłem . Następnego ranka sytuacja ta sama za 5 razem silnik odpalił ii przez chwile nie równo chodząc :( więc zacząłem szukać dalej , zaobserwowałem taką sytuacje ze czy silnik jest zimny rano czy ciepły po jakich tam jazdach przy odpalaniu kontrolka grzania świec zawsze się zapala na taki sam czas czyli ok 1 sek i zaraz gaśnie :( a jak podłączyłem miernik pod złącze świecy żarowej to podczas odpalania wogóle nie pojawia się tam napięcie więc świece nadal nie grzeją :( Zrobiłem mały test i podłączyłem Vaga i zrobiłem test wyjść i podzespołów to napięcie sie pojawia czyli przekaźnik jest ok :) teraz moje pytanie gdzie dalej szukać winy co jest odpowiedzialne za tą sytuacje ?? Vag nie pokazuje żadnych usterek :(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odczyty temperatur sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to tam przeleciałem wszystkie bloki i temperatury oleju i cieczy wskazywało ... no chyba ze jakiś szczególny blok ominąłem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacji o tym jak sprawdzić czujnik temp. było już ohoho. Przed odpaleniem auta rano sprawdź na vagu jaką ci pokazuje temp. cieczy chłodzącej. I porównaj to z temp. z bloku instruments. Ale zapewne pokazuje ci za wysoką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób pomiar na zimnym silniku (najlepiej po nocy)

Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks -> grupa 007 - tam masz temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego (czujnik G62), mogą być w innej kolejności. Po nocy na zimnym te temperatury powinny być zbliżone do siebie (tolerancja 5C) jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega znacząco od pozostałych to walnięty jest czujnik G62. Jeżeli temperatury z grupy 007 odbiegają znacząco od temp otoczenia, to czujnik G2 jest walnięty.

 

Teraz Select -> Instruments-17 -> Meas. Blocks -> grupa 003 - 1 poziom(kolumna) to odczyt z czujnika G2 powinien pokazywać bardzo zbliżoną temperaturę do temp czujnika G62. Jak pokazuje inną to G2 jest walnięty(G2 podaje temp na deśkę rozdzielczą).

 

Na ciepłym wartość z G62 i G2 powinny być niemal identyczne. Jak nie są to któryś jest walnięty, Niestety oba czujnika są zamknięte w jednej obudowie, więc wymienia się je jako całość.

 

Mnie czeka wymiana bo G2 zaczyna szwankować:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności