Skocz do zawartości
ksi

Pompa wtryskowa 1.6td - wymiana uszczelki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zaczęło mi paliwo kapać, zlokalizowałem wyciek, cieknie najprawdopodobniej spod głowicy pompy i potrzebuje wymienić tą uszczelkę na głowicy:

 

dsc05365.jpg

 

i takie pytanko, czy żeby to wymienić będę musiał ściągać górę pompy czy obejdzie się bez tego? dam rade zrobić to bez demontażu pompy? W razie gdy robota tego byłaby zbyt skomplikowana mógłbym poluzować delikatnie głowiczke i uszczelnić to jakimś specyfikiem?

 

Aaa i najlepiej potrzebowałbym jakąś fotoporadę jak rozebrać/złożyć pompę od 1.6td z lda.

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Odpowiedź na Twoje pytanie znalazłem niedawno na forum golfa, gdy szukałem porady o wymianie uszczelki osi gazu, bo u mnie stamtąd właśnie ciekło.

 

Ta uszczelka podobno kosztuje z 7 zeta w intercarsie.

 

Żeby ją wymienić musisz:

-odkręcić przewody wtryskowe

-luzować 4 śruby NIE WYKRĘCAĆ trzymające tą głowiczkę aż do momentu gdy pojawi ci się ta uszczelka

-wyciąć starą uszczelkę

-wykręcić po przekątnej dwie śruby

-naciągnąć uszczelkę na gapowiczkę tak aby weszła na miejsce

-wkręcić wykręcone uprzednio śruby i wykręcić kolejne

-uszczelka wpadnie na swoje miejsce

-skręcić do kupy i powinno być gites

 

Pamiętaj nie wykręcaj do końca tych śrub bo podobno potem to już kaplica.

 

I żeby w razie "w" nie było na mnie, ja tego nie robiłem tylko znalazłem na forum golfa przy okazji swojego problemu.

 

Co do składania pompy z lda może to Ci w jakimś stopniu pomoże http://forum.vw-passat.pl/threads/56466-Jak-zamienic-EKOpompe-na-typ-LDA-przelozenie-gory?highlight=lda

 

Daj znać jak wymienisz, niech zostanie dla potomnych bo to dość częsta przypadłość.

 

Podaje linki do forum golfa gdzie jest to opisane:

- z obrazkami :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=258443&p=5150927&hilit=cieknie#p5155818

-bez obrazków:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=394280#p4803057

 

Przed skręceniem natłuść oring ropką żeby go nie ścięło

Edytowane przez treborek0604

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:) zaraz przestudiuję trochę lektury z Twoich linków, jutro kupię oring i po weekendzie atakuję :)

Po wszystkim zdam relacje :)

 

ps. do wszystkich pomp z 1.6 podchodzi ten sam oring? czy się różnią?

Edytowane przez ksi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tak. To stare pompy są. Kobieta (ogromny szacun dla tej Pani ;))która mi sprzedawała zestaw naprawczy do osi gazu mówiła że jest uniwersalny bo te pompy są takie same. Zresztą jak staniesz przodem po silnika, to na lewo od głowiczki na pompie jest takie pole prostokątne gdzieś 3x5 cm z wybitym numerem pompy. Po tym numerze niech szukają Ci w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej uzbiera i daj na uszczelnienei do pompiarza. Nie poto się głowice w pompie dokreca dynamometrm i reguluje co do 0,005mm zeby potem dokręcic to na pałe. Jak zdejmiesz głowice i dokrecisz to jak byś sobie pokrecił srubami od dawki. Po co zaplon czy rozrząd na mikrometr się ustawia, za kazdym razem jak się rozbierze? Sam sobie odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka dobra rada. temat byl juz kiedys poruszany. wiec jeszcze raz:

skoro pompa jest rozszczelniona to jest jakas przyczyna. najprawdopodobniej i na 99% ma juz luzy. teraz jak rozbierzesz całą pompe to ja rozregulujesz i tu kolega Major ma 100% racji. po kilku godzinach pracy wymienisz oring i wszystko bedzie chulac jak złoto ale tylko na chwile bo zaraz znów zacznie lac. przerabiałem to. najlepsze choc nie najtańsze rozwiązanie to oddac ja do pompiarza i wszystko bedzie cacy. koszt to ok. 400-450 PLN ale bedziesz miał glanc gitare i pewnosc ze wszystko gra a warto. POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko, ze ja nie chce w passiora kasy pakować, bo się zaczyna skarbonką robić już, chcę tylko do wiosny przejeździć, więc taki zabieg mi powinien starczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko licz sie z tym ze po takim zabiegu mozesz na paliwie nie wyrobic. przemysl to bo to faktycznie nie jest tanie. ale przed reg mojej pompy pasek palil 7l. na trasie a po przy 90km/h 4.9l. i bez ryzyka ze zaraz zmów zacznie lac. ale jesli juz ja rozebrałes to obawiam sie ze nie bedziesz mial wyjscia ale decyzja oczywiscie twoja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P.S.

pamietaj ze kazda ingerencja w pompe zmienia jej parametry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko, ze ja nie chce w passiora kasy pakować, bo się zaczyna skarbonką robić już, chcę tylko do wiosny przejeździć, więc taki zabieg mi powinien starczyć.

 

 

Skarbonką? Oj chcial bym by moje auto bylo skarbonką, jak narazie to jest tylko workiem bez dna. SPrzedaj jak nie chcesz dokladac, nawet do nowego trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nawet do nowego trzeba.

w nowego jeszcze bardziej boli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko licz sie z tym ze po takim zabiegu mozesz na paliwie nie wyrobic. przemysl to bo to faktycznie nie jest tanie. ale przed reg mojej pompy pasek palil 7l. na trasie a po przy 90km/h 4.9l. i bez ryzyka ze zaraz zmów zacznie lac. ale jesli juz ja rozebrałes to obawiam sie ze nie bedziesz mial wyjscia ale decyzja oczywiscie twoja.

 

P.S.

pamietaj ze kazda ingerencja w pompe zmienia jej parametry

 

On już tak dużo dość pali, ok 6 przy spokojnej jeździe, pompy jeszcze nie rozbierałem i nie zamierzam, chcę tylko wymienić ten oring, bo odkąd zaczęło kapać, to nie wyrabiam na ON, na 100km 6 litrów spali, a 3-4 wykapią. pompy nie będę demontował, wykręce tylko przewody od wtrysków i będę działał. Z tego co już oczytałem się na ten temat, to nic poważnego się nie stanie jeśli zrobię to umiejętnie. A muszę zaryzykować z tą wymianą, bo auto musi chodzić, a regeneracja odpada, za dużo ostatnio w nim się posypało i więcej kasy nie będe ładował w niego.

 

 

Oring dzisiaj zamówiłem, w pn jak będzie od razu lecę na garaż. wie ktoś czym jest przykręcony ten tłoko-rozdzielacz? torx czy imbus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TORX kolego jak zrobisz to podziel sie doswiadczeniem. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zrobione.

 

Krótko mówiąc nic trudnego.

Koszt zabiegu: 7zł + odrobina nerwów :D

 

Były problemy z odkręceniem torxów, bo dwie śruby miały płytkie łby, ale młoteczek + mały przecinak i poszło :D

Problem też był z odpaleniem, bo układ paliwa zapowietrzony, trochę pokręciłem rozrusznikiem bez skutku, ale na holu od razu załapał.

 

Reasumując:

-brak wycieku,

-brak różnicy w pracy silnika,

-szybciej odpala,

-zaoszczędzona kasa;

 

Tyle w temacie.

Dzięki za pomoc wszystkim Pasjonatom :D udzielającym się w temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem też był z odpaleniem, bo układ paliwa zapowietrzony, trochę pokręciłem rozrusznikiem bez skutku, ale na holu od razu załapał.

 

Ja zaciskałem węże paliwa żeby zupka się nie cofała, ale to nic nie dało.

Na zapowietrzenie pomaga poluzowanie wtrysków. Ja luzowałem nakrętki na przewodach ciśnieniowych przy wtryskach. (Ale pryskało!!! ;) )

 

A tak ogólnie to gratulancje ;) Cieszę się, że mogłem troszkę pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wladek40

Witam mi też cieknie pompa ale z tej śruby na dole

mam passata b5 z silnikiem 110 afn

co mogę zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledze cieknie pompa w 1.6 td 80 konnym leje oring na głowiczce wyciągać pompę czy próbować tak wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności