sulek452 Zgłoś #1 Napisano 5 Lutego 2012 po załorzeniu insalacji gazowej ogrzewanie słabo grzeje passatb4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #2 Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) To jedż do gazowników co ci zakładali gaz i niech ci sprawdzą o co kaman. A poza tym to użyj szkajki bo tematów o ogrzewaniu jest sporo. polecam lekture http://forum.vw-passat.pl/threads/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz Edytowane 5 Lutego 2012 przez driver187 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2012 Źle wpięli ogrzewanie parownika, daj fotkę jak to podłączyli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozak677 Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2012 Podepnę się Witam, mam problem z passatem b4 2.0 2E posiadam climatronicka, i po nagrzaniu zamiast wdmuchiwać ciepłe powietrze wdmuc***e letnie, przy zwiększeniu nawiewu potrafi wdmuchiwać zimne. cały czas ustawione jest na HI. zmiana na 29 C nic nie zmienia. Sprawdzałem błędy na climatronicku. i wyskoczył taki :. 2312 --- Czujnik temperatury płynu chłodzącego. Gdzie owy czujnik się znajduje? Samochód też z LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2012 Czujnik temperatury płynu chłodzącego czujnik ten znajduje się na złączu przy bloku silnika górnego węża chłodnicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozak677 Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/594/aaakie.jpg/ 1. To ten czujnik ? może to być spowodowane, niedogrzaniem wnętrza auta ? 2. Z tej wtyczki jeden kabelek jest urwany. jakie mogą być tego konsekwencje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2012 tak to jest ten czujnik 1... ale na początek napraw urwany przewód przy 2 czujniku być może dltego wywala błąd czujnik... a silnik się nie grzeje? tj czy temperatura płynu nie przekracza normy? węże od nagrzewnicy ciepłe? podobno (bo nie robiłem tego typu napraw to nie wiem na 100%) w wersji z klimatronic na przewodzie jest zawór który dość często się zacina może to on jest powodem problemu... znajduje się on gdzieś nad pedałem gazu siedzi mocowany na 3 zaczepach... ale powtarzam mogę się mylić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozak677 Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) Temperatura silnika normalnie idzie do góry, w takie dni jak teraz czyli minusowe, dużo wolniej... " czy to też normalne, ze na postoju przy włączonym ogrzewaniu, temperatura spada tak do 80 ? 2. ta wtyczka jest już leciwa. i kabel sie po prostu ukruszył, ani tego zlutować, ani zaizolować, jakieś pomysły ? kabel przy samej wtyczce sie ukręcił.. wężę ciepłe, idące z nagrzewnicy, co do zaworu, to przy okolicu padału gazu, nic nie widzie Edytowane 5 Lutego 2012 przez kozak677 Dopis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #9 Napisano 5 Lutego 2012 . ta wtyczka jest już leciwa. i kabel sie po prostu ukruszył, ani tego zlutować, ani zaizolować, jakieś pomysły ? kabel przy samej wtyczce sie ukręcił.. kupic wtyczke z kawalkiem kabla i polutowac jak ma byc.... zaworu takiego nie ma, jedynie moze Ci sie zawieszac klapka zimno cieplo a wlasciwie jej silniczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #10 Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) raczej normalne ale przy włączonym "intensywnym" ogrzewaniu tj wentylator na ful dmucha... nagrzewnica to też poniekąd forma chłodnicy i chyba nie trzeba tłumaczyć zasady działania najlepiej było by dorwać gdzieś na szrocie kawałek przewodu z taką wtyczką i połączyć jedno z drugim... a chwilowe rozwiązanie to założyć małe wsuwki kablowe jak np do głośników tylko nie wolno pomylić przewodów... i rozwiązanie jest chwilowe... skoro silnik się nie przegrzewa, węże ciepłe pozostaje przyjrzeć się dokładnie układowi nawiewu czy nagrzewnica jest ciepła być może jakaś uszczelka gąbkowa się rozleciała, klapka sterująca nawiewem może się nie otwierać... a przy układzie chłodzenia było coś ostatnio dłubane? znalazłem to na innym forum może coś naprowadzi u siebie to przerabiałem. pewno zimowego dnia -10oC włączam ogrzewanie, silnika ma 90oC bo sie grzał przed domem a z kratek wentylacyjnych leci letnio-chłodne powietrze. do tego zaczeły z kratek wylatywać kawałki takiej pianki ... 2 metalowe klapki (które sterują ciepłe zimne powietrze oraz na twarz i nogi) wewnątrz obudowy nagrzewnicy są pokryte włanie taką pianką. Z powodu wieku i ciągłego narażenia na duże różnice temperatur owa pianka odpadła z klapek. Oczywiscie nie w całosci bo tylko na środku, ale w tych metalowych klapkach są wycięte dziury i własnie na tych dziurach pianka została wydmuchana. powodowało to ze pomimo sterowania nawiewem ciepłe-zimne dalej leciało :arrow: letnie zimnie powietrze poprostu przelatywało przez dziury zamiast ogrzewać sie w nagrzewnicy. niżej masz rysunke poglądowy z etki gdzie są te klapki 1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę 2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi 3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze Edytowane 5 Lutego 2012 przez maciek1863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2012 po załorzeniu insalacji gazowej ogrzewanie słabo grzeje passatb4 Powiedz magikom od gazu żeby wywalili trójniki, które wstawili w obieg nagrzewnicy i puścili obieg płynu szeregowo z nagrzewnicy na parownik z parownika do krócca w głowicy, inaczej za jakiś czas bedziesz wymieniał nagrzewnicę bo z powodu zmniejszonego przepływu sie zamuli, resztę doczytaj tutaj(Post 41 a najlepiej cały temat): http://forum.vw-passat.pl/threads/16551-silnik-nagrzewnica-co-zrobic-przed-wymiana?p=1196240&highlight=nagrzewnica#post1196240 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach