Jump to content
kiersik

Brak wspomagania!

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    Witam Panowie!

    Słuchajcie po raz kolejny zawiódł mnie passat oczywiście na wyjeździe(około 150km od domu) Wczoraj auto trasę pokonało bez zastrzeżeń, przestało całą noc na powietrzu (około -16 stopni) i dzisiaj rano wstałem, poszedłem prewencyjnie odpalić auto i pewien że będzie wszystko ok a tu lipaaaaaaaaaa........... Zapaliła się pomarańczowa kontrolka wspomagania a następnie czerwona, przeraziłem się ale szczyt dopiero nastąpił kidy ruszyłem kierownicą i zdziwienie wspomaganie zdechło! Nie działa, kaput, umarło!

    Teraz moje pytanie jaka może przyczyna którą mógłbym wyeliminować na szybkości(np odpalić auto i niech się grzeje,jak sprawdzić stan płynu wspomagania i czy idzie dolać?) bo jeśli nic nie da rady czeka mnie wezwanie lawety i podróż do domu

    Liczę na szybkie i konkretne podpowiedzi!

    Pozdrawiam

    Edited by rainman777

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    A udało Ci się odpalić auto?Wspomaganie jest chyba elektryczne więc niczego nie dolejesz.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    auto udaje się odpalić bez problemu

    tyle że trzeba włożyć sporo siły na kręcenie kierownicą

    Edited by kiersik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    Może coś przymarzło?Spróbuj rozgrzać.Może coś pomorze.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    I ta czerowna kontrolka caly czas sie pali?

    Kiedys mi mignal temat z ta kontrolka, ale nie pamietam juz co i jak.

    Nie sadze, zeby ze wzgledu na mroz cos tam poszlo. Jak juz to raczej zgon wspomagania.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    wstawiłem auto do garażu i się grzeje, silnik cały czas na chodzie.

    Kontrolka czerwona cały czas się świeci.

    Zgon wspomagania? Czyw przypadku zgonu, komputer pozwoliłby na uruchomieniu silnika?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    w pryzpadku zgonu wspomagania odpalisz auto,

    VAG'owałeś auto ? jakie błedy ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    marekbialek jestem 150 km od domu, w obcym mieście w odwiedzinach u znajomych więc sam rozumiesz.....

    Czyli uważasz że istnieje szansa na odpalenie auta po zgonie wspomagania, a jak uważasz czy bez wspomagania mogę wracać do domu? Czy lepiej nie ryzykować uszkodzeniem czegoś innego i dzwonić po lawetę?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Ja jak zmieniałem kiere i mialem problem z modułem, to nie miałem wspomagania gdyż nie działał mi czujnik kąta skretu i ESP, a musialem jechać wiec zjeździłem ponad 200 km bez wspomagania, nic się nie stało

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    ok, rozumiem,dzięki

    Słuchaj marek wg Ciebie to padło wspomaganie, rozumiem że bez VAG cięzko jest ocenić co padło, ale jak myślisz co padło z największym prawdopodobieństwem? Już liczę kolejne koszty jakie trzeba będzie włożyć w tego vw.....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    spooookojnie bez nerwów :D

    1. zgaś auto

    2.wsadź kluczyk na raz i zapali się żółta kierownica (poczekaj chwilę i jak nie przejdzie w czerwoną )

    3.wciśnij kluczyk głębiej,zapalą się kontrolki na liczniku i zgasną to zapalaj

    Jeśli kontrolka czerwona kierownica się zapala od razu to spróbuj parę razy i powinno załapac,ja mam taki myk z rok czasu

    ( raz na 1,5mieś. gong i czerwona kontrolka kiery przy zapalaniu) i nigdy nie mam kiedy podjechać naprawić :wmorde

    a poprostu blokada kolumny kierownicy pada (mikrostyki) koszt naprawy różnie,popatrz w temat na forum :D

    Edited by Blop

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    Blop dzięki za uspokojanie:) a czy w Twoim przypadku też wspomaganie nie działało w ogóle a auto można było uruchomić?

    ps, nie chce mi otworzyć tego pliku "blokada passat.doc ;/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011
    Blop dzięki za uspokojanie a czy w Twoim przypadku też wspomaganie nie działało w ogóle a auto można było uruchomić?

    ps, nie chce mi otworzyć tego pliku "blokada passat.doc ;/

     

    czasem tak auto uruchomiłem a czasem nie :lol Daj e-maill to wyślę Ci plik bo mi cały post rozsypuje :wmorde

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    [email protected]

    no u mnie nie ma żadnego problemu z uruchomieniem auta, odpala za każdym razem bez problemu. Najpierw załącza się na chwilę pomarańczowa a zaraz czerwona kontrolka i auto odpalam bez problemu,jedyny problem to brak całkowicie wspomagania......... i tu się boję że padło coś poważniejszego.....

    Edited by kiersik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011
    no u mnie nie ma żadnego problemu z uruchomieniem auta, odpala za każdym razem bez problemu. Najpierw załącza się na chwilę pomarańczowa a zaraz czerwona kontrolka i auto odpalam bez problemu,jedyny problem to brak całkowicie wspomagania......... i tu się boję że padło coś poważniejszego.....

     

    no bo jak czerwona się zapala to komputer ,,wie'' że coś jest nie tak i oddcina wspomaganie elektryczne,nic nowego już punto mojej żonki też tak ma :lol ale tam pada czujnik skrętu najczęściej :D

     

    zobacz parę razy i może załapie-to już nie gaś silnika tylko do domu, no i zawsze istnieje opcja że coś głębiej się posypało ale tutaj tylko np. VCDS prawdę powie.

    :D

     

    e-maill poszedł

    Edited by Blop

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    a tu co mogło paść? mechanikowi chciałbym podpowiedzieć za co ma się brać żeby poszło sprawniej?

    Próbowałem kilkadziesiąt razy i nie załapało..... więc zostaje jazda bez wspomagania,mam nadzieję że niczym to nie grozi.

    Dzięki za instrukcję

    Mam nadzieję że to nic poważnego,jutro podepniemy VAG-a i może się okaże.....

    Edited by kiersik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011
    a tu co mogło paść? mechanikowi chciałbym podpowiedzieć za co ma się brać żeby poszło sprawniej?

    Próbowałem kilkadziesiąt razy i nie załapało..... więc zostaje jazda bez wspomagania,mam nadzieję że niczym to nie grozi.

     

    Mechanik podepnie pod kompa i wsio będzie wiadomo,tak na oko to jak wróżenie z fusów,najczęściej pada mikroprzełącznik blokady kierownicy :(

    osobiście jeszcze bez wspomagania nie jechałem b6,więc się nie wypowiem.

    Edited by Blop

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    tylko przez VAG-com odblokujesz jest to najwłaściwsza metoda

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Jedyna rzecz która Ci grozi z powodu braku wspomagania, to że jak będziesz miał dużo kręcenia to się trochę namęczysz, bo jednak passat trochę waży

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM
    Rok prod: 2005

    zdecydowałem się na lawetę w ramach AC Assistance, w sumie człowiek płaci grube pieniądze to czas to wykorzystać. Za chwilę podjedzie laweta plus auto dla mnie i rodziny z kierowcą który zawiezie nas do domu:) Tyle z tego dobrego, jutro zacznie się gorsze czyli czekanie na diagnozę i jej usunięcie,tego sie obawiam: problemowości(czy podłączenie do VAG-a pokaże że to ten przełącznik nawalił?) oraz kosztów. Ten passat pochłonął już tyle kasy że szok a najgorsze jest to że strach nim jeździć. Wymienione: dwumasa+sprzęgło,regeneracja turbiny, wtrysk,odma itd.....już mam go dość !

    Czytałem o tym mikroprzełączniku który powoduje awaryjność blokady kierowniczej, dostałem piękny opis jak się za to zabrać i zrobić tylko pytanie : Skąd wiąć ten mikroprzełącznik?

    ps. tym razem będę próbował własnymi siłami to naprawić, nie pojadę już do ASO bo nie dam rady finansowo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy