Skocz do zawartości
marcin016

Nowy termostat.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamówiłem dzisiaj termostat do mojego Passata B5 1998r. 1.8 20V 125KM firmy VERNET.

To jest ten termostat:

http://allegro.pl/termostat-vernet-vw-passat-bora-golf-1-6-1-8t-2-0-i2085288180.html

 

Mam nadzieję, że będzie pasował do mojego silnika??

"VW PASSAT (3B2) 1.8 ADR, APT, ARG 92 (125) 1781 1996.10 - 2000.11"

 

Zauważyłem, że są inne rozmiary tych termostatów. Zamówiłem Vernet, który ma 23, a Wahler ma 21. I pytanie czy będzię pasował?

dsdsdjpg_rrspxwe.jpg

[ATTACH=CONFIG]75976[/ATTACH]

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bedzie pasował na 99,9% :). Sam niedawno wymieniałem w swoim Passacie (taki sam silnik) i w jest sporo miejsca w miejscu montażu termostatu. Najważniejsze, żeby miał odpowiednią temperaturę otwierania i zamykania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli mozna to podczepie sie do tego tematu...

 

Chcialbym sie dowiedziec jaki termostat jest w VW Passacie 2.5 TDI v6 150km...

 

Jesli sa jakies typy prosze i pomoc.. dziekuje z gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bedzie pasował na 99,9% :). Sam niedawno wymieniałem w swoim Passacie (taki sam silnik) i w jest sporo miejsca w miejscu montażu termostatu. Najważniejsze, żeby miał odpowiednią temperaturę otwierania i zamykania.

 

O to mnie uspokoiłeś :P

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie zakładam nowego tematu a mam małe pytanie otóż po nagrzaniu silnika wskazówka temperatury na liczniku pokazuje trochę powyżej 90 stopni. Czy to wina termostatu czy po prostu wskaźnik przestawiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ten termostat. Na zegarze cały czas na 90st, jak postoi kilka minut to temp nie spada, cały czas 90. I w końcu jest ciepło w aucie...

Wąż u góry jest ciepły, ten dolny jest zimny... Przejechałem dzisiaj te kilka kilometrów i wąż dolny nadal był zimny, górny ciepły. I teraz pytanie czy tak ma być? Czyżby termostat nie otwierał? Na starym termostacie wąż dolny i górny był ciepły...

Edytowane przez marcin016

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wąż u góry jest ciepły, ten dolny jest zimny..
i tak powinno być jak termostat działa prawidłowo dopiero jak silnik się zagrzeje to puszcza przez duży obieg i wąż dolny będzie ciepły.Jezdzić i nic się nie martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem ten termostat. Na zegarze cały czas na 90st, jak postoi kilka minut to temp nie spada, cały czas 90. I w końcu jest ciepło w aucie.

Wąż u góry jest ciepły, ten dolny jest zimny... Przejechałem dzisiaj te kilka kilometrów i wąż dolny nadal był zimny, górny ciepły. I teraz pytanie czy tak ma być? Czyżby termostat nie otwierał? Na starym termostacie wąż na dole był ciepły...

Przy obecnie panujacych temperaturach to normalne. Po to właśnie w układzie znajduję się termostat, aby utrzymywać zadaną temperaturę 90st. Gdy tylko"stwierdzi", że temp. płynu się zmniejsza, to zaczyna się zamykać, stale kontrolująć temp., aż do całkowitego swojego zamknięcia.Płyn skierowany zostaje całkowicie na "mały" obieg ( nie przepływa przez chłodnicę). Gdy tylko temp. zaczyna wzrastać , termostat zaczyna otwierać się, kierując chłodziwo na "duży" obieg. I tak "w koło Macieju" ... a raczej Marcinie :) Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uffff :)

To dobrze, że jest tak jak powinno być. W końcu ciepło w aucie i silnik "dogrzany".

Na razie wielkie dzięki za pomoc Panowie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś najdroższy termostat jaki był w sklepie, nie Vernet nawet nie Behr a całometalowy Wahler. Pozostaje mi jeszcze tylko ASO.

 

No i pod światło ma prześwit. Róg kartki wchodzi śmiało z luzem. Wygląda na to że tłoczek jest kółkiem a obudowa owalem. Rozkalibrowana prasa? Zużyty wykrojnik czy co? Czy ten typ tak ma i minimalna nieszczelność nie ma znaczenia?

 

Dotychczas w innych samochodach miałem termostaty metalowo gumowe. Guma ściśle zamykała przepływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do sklepu i porównaj z innym egzemplarzem czy wygląda tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymieniłem termostat na nowy i od tamtej pory ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, pojechałem do mechanika zmienił na tą cą była uszczelkę termostatu ale nadal jest wyciek. W ciągu 3 dni wykapało 1 litr.Gdzie mogę szukać przyczyny? Podczas jazdy słychać jakby woda się przelewała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie zobaczyc tam gdzie ta uszczelka byla zakladana

albo zbieg okolocznisci i gdzie indziej leci

 

z malym ubytkimjest wlasnie problem zlokalizowac bo uklad goracy i odrazy paruje wyciek tym bardziej jakuklad zamkniety jest

 

bapoczatek popusc korek na zbiorniku wyrownawczym,pojezdzij i popatrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktycznie ori to nie ma sensu na zamienniki patrzeć.

Ale cena podejrzanie niska, ori w aso 185zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ASO jak to ASO lubi sobie cenę zawyżyć o 300%?  Termostat to prosta i tania konstrukcja skoro firmy sprzedają to nawet 5 razy taniej. A ten wybity znaczek VW i Ałdi to może być na lewo zrobiony? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki temperatury za 30zł też niby ori krążą po allegro a to podróbki.

Wszystko wskazuje na to ze ori sądząc po oznaczeniach, nie mówię ze nie ;)

Poprostu  sprawdziłem cenę w aso i spora różnica wyszła

 

 

 

Edit......

Patrzę po alle i faktycznie po tyle chodzą ;) chyba nie ma się czego obawiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No skoro i tutaj jest niby oryginał to chyba na serio te z allegro też oryginały http://motoplatforma.com/index.php?p10885,termostat-oryginal-044-121-113-audi-ford-seat-skoda-vw-z-oringiem

 

Sklep chyba by nie bawił się w podróby, chociaż cholera ich tam wie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2018 o 22:09, StreamHD napisał:

No skoro i tutaj jest niby oryginał to chyba na serio te z allegro też oryginały http://motoplatforma.com/index.php?p10885,termostat-oryginal-044-121-113-audi-ford-seat-skoda-vw-z-oringiem

 

Sklep chyba by nie bawił się w podróby, chociaż cholera ich tam wie. 

to nie jest ori , zobaczcie na numer 044121113

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem termostat w ASO i miał oznaczenie firmy - BTT - tak samo jak ten z linka powyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności