Jump to content
Sign in to follow this  
marcin016

Nowy termostat.

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam, zamówiłem dzisiaj termostat do mojego Passata B5 1998r. 1.8 20V 125KM firmy VERNET.

    To jest ten termostat:

    http://allegro.pl/termostat-vernet-vw-passat-bora-golf-1-6-1-8t-2-0-i2085288180.html

     

    Mam nadzieję, że będzie pasował do mojego silnika??

    "VW PASSAT (3B2) 1.8 ADR, APT, ARG 92 (125) 1781 1996.10 - 2000.11"

     

    Zauważyłem, że są inne rozmiary tych termostatów. Zamówiłem Vernet, który ma 23, a Wahler ma 21. I pytanie czy będzię pasował?

    dsdsdjpg_rrspxwe.jpg

    [ATTACH=CONFIG]75976[/ATTACH]

     

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (APT)
    Rok prod: 1997

    Bedzie pasował na 99,9% :). Sam niedawno wymieniałem w swoim Passacie (taki sam silnik) i w jest sporo miejsca w miejscu montażu termostatu. Najważniejsze, żeby miał odpowiednią temperaturę otwierania i zamykania.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB)
    Rok prod: 2002

    Jesli mozna to podczepie sie do tego tematu...

     

    Chcialbym sie dowiedziec jaki termostat jest w VW Passacie 2.5 TDI v6 150km...

     

    Jesli sa jakies typy prosze i pomoc.. dziekuje z gory.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998
    Bedzie pasował na 99,9% :). Sam niedawno wymieniałem w swoim Passacie (taki sam silnik) i w jest sporo miejsca w miejscu montażu termostatu. Najważniejsze, żeby miał odpowiednią temperaturę otwierania i zamykania.

     

    O to mnie uspokoiłeś :P

    Dzięki

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    Witam, nie zakładam nowego tematu a mam małe pytanie otóż po nagrzaniu silnika wskazówka temperatury na liczniku pokazuje trochę powyżej 90 stopni. Czy to wina termostatu czy po prostu wskaźnik przestawiony?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Wymieniłem ten termostat. Na zegarze cały czas na 90st, jak postoi kilka minut to temp nie spada, cały czas 90. I w końcu jest ciepło w aucie...

    Wąż u góry jest ciepły, ten dolny jest zimny... Przejechałem dzisiaj te kilka kilometrów i wąż dolny nadal był zimny, górny ciepły. I teraz pytanie czy tak ma być? Czyżby termostat nie otwierał? Na starym termostacie wąż dolny i górny był ciepły...

    Edited by marcin016

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.6 TDI 105KM
    Rok prod: 2012
    Wąż u góry jest ciepły, ten dolny jest zimny..
    i tak powinno być jak termostat działa prawidłowo dopiero jak silnik się zagrzeje to puszcza przez duży obieg i wąż dolny będzie ciepły.Jezdzić i nic się nie martwić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010
    Wymieniłem ten termostat. Na zegarze cały czas na 90st, jak postoi kilka minut to temp nie spada, cały czas 90. I w końcu jest ciepło w aucie.

    Wąż u góry jest ciepły, ten dolny jest zimny... Przejechałem dzisiaj te kilka kilometrów i wąż dolny nadal był zimny, górny ciepły. I teraz pytanie czy tak ma być? Czyżby termostat nie otwierał? Na starym termostacie wąż na dole był ciepły...

    Przy obecnie panujacych temperaturach to normalne. Po to właśnie w układzie znajduję się termostat, aby utrzymywać zadaną temperaturę 90st. Gdy tylko"stwierdzi", że temp. płynu się zmniejsza, to zaczyna się zamykać, stale kontrolująć temp., aż do całkowitego swojego zamknięcia.Płyn skierowany zostaje całkowicie na "mały" obieg ( nie przepływa przez chłodnicę). Gdy tylko temp. zaczyna wzrastać , termostat zaczyna otwierać się, kierując chłodziwo na "duży" obieg. I tak "w koło Macieju" ... a raczej Marcinie :) Edited by tomnik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Uffff :)

    To dobrze, że jest tak jak powinno być. W końcu ciepło w aucie i silnik "dogrzany".

    Na razie wielkie dzięki za pomoc Panowie. ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1997

    Kupiłem dziś najdroższy termostat jaki był w sklepie, nie Vernet nawet nie Behr a całometalowy Wahler. Pozostaje mi jeszcze tylko ASO.

     

    No i pod światło ma prześwit. Róg kartki wchodzi śmiało z luzem. Wygląda na to że tłoczek jest kółkiem a obudowa owalem. Rozkalibrowana prasa? Zużyty wykrojnik czy co? Czy ten typ tak ma i minimalna nieszczelność nie ma znaczenia?

     

    Dotychczas w innych samochodach miałem termostaty metalowo gumowe. Guma ściśle zamykała przepływ.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Pojedź do sklepu i porównaj z innym egzemplarzem czy wygląda tak samo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (ADP)
    Rok prod: 1999

    Witam

     

    Wymieniłem termostat na nowy i od tamtej pory ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, pojechałem do mechanika zmienił na tą cą była uszczelkę termostatu ale nadal jest wyciek. W ciągu 3 dni wykapało 1 litr.Gdzie mogę szukać przyczyny? Podczas jazdy słychać jakby woda się przelewała.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1999

    dokladnie zobaczyc tam gdzie ta uszczelka byla zakladana

    albo zbieg okolocznisci i gdzie indziej leci

     

    z malym ubytkimjest wlasnie problem zlokalizowac bo uklad goracy i odrazy paruje wyciek tym bardziej jakuklad zamkniety jest

     

    bapoczatek popusc korek na zbiorniku wyrownawczym,pojezdzij i popatrz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Jeśli to faktycznie ori to nie ma sensu na zamienniki patrzeć.

    Ale cena podejrzanie niska, ori w aso 185zł

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Może ASO jak to ASO lubi sobie cenę zawyżyć o 300%?  Termostat to prosta i tania konstrukcja skoro firmy sprzedają to nawet 5 razy taniej. A ten wybity znaczek VW i Ałdi to może być na lewo zrobiony? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Czujniki temperatury za 30zł też niby ori krążą po allegro a to podróbki.

    Wszystko wskazuje na to ze ori sądząc po oznaczeniach, nie mówię ze nie ;)

    Poprostu  sprawdziłem cenę w aso i spora różnica wyszła

     

     

     

    Edit......

    Patrzę po alle i faktycznie po tyle chodzą ;) chyba nie ma się czego obawiać

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    No skoro i tutaj jest niby oryginał to chyba na serio te z allegro też oryginały http://motoplatforma.com/index.php?p10885,termostat-oryginal-044-121-113-audi-ford-seat-skoda-vw-z-oringiem

     

    Sklep chyba by nie bawił się w podróby, chociaż cholera ich tam wie. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004
    Dnia 11.02.2018 o 22:09, StreamHD napisał:

    No skoro i tutaj jest niby oryginał to chyba na serio te z allegro też oryginały http://motoplatforma.com/index.php?p10885,termostat-oryginal-044-121-113-audi-ford-seat-skoda-vw-z-oringiem

     

    Sklep chyba by nie bawił się w podróby, chociaż cholera ich tam wie. 

    to nie jest ori , zobaczcie na numer 044121113

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Kupowałem termostat w ASO i miał oznaczenie firmy - BTT - tak samo jak ten z linka powyżej

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy