walus501 Zgłoś #1 Napisano 2 Lutego 2012 Witam! mam głupkowaty problem z autem, a mianowicie: zegar pokazuje około 70 stopni płynu chłodzącego. no to wymieniam termostat i pompę wody. to i to sprawne w 100% ale znowu to samo. no to wymieniam czujnik temperatury i to samo. wiatrak na postoju normalnie się włącza i wyłącza, termostat tez działa. przewody gorące ale na zegarze cały czas 70 stopni. drugi problem jest z ogrzewaniem. przy nagrzanym porządnie silniku włączam na full ciepło a tu ledwo co leci letnie powietrze no to wymieniłem nagrzewnice bo myślałem ze coś ją przydkało. składam wszystko grzeje silnik a tu to samo. w czym może jeszcze leżeć problem?? dodam ze silnik to 1,8 abs, układ chłodzenia odpowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #2 Napisano 2 Lutego 2012 dodam ze3 weze od nagrzewnicy też sa gorące Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maverick2222 Zgłoś #3 Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) hej jezeli chodzi o cieplo w kabinie to wymien filtr przeciwpylkowy albo go przedmuchaj ja tak mialem , a co do temp. moze masz walniety licznik tzw.zimne luty Edytowane 2 Lutego 2012 przez Maverick2222 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #4 Napisano 2 Lutego 2012 co do temp. moze masz walniety licznik tzw.zimne luty kolega dobrze mówi a jeśli chodzi o ciepło to czy węzę nagrzewnicy są ciepłe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2012 Witam! mam głupkowaty problem z autem, a mianowicie:zegar pokazuje około 70 stopni płynu chłodzącego. no to wymieniam termostat i pompę wody. to i to sprawne w 100% ale znowu to samo. no to wymieniam czujnik temperatury i to samo. wiatrak na postoju normalnie się włącza i wyłącza, termostat tez działa. przewody gorące ale na zegarze cały czas 70 stopni. następnym razem zanim rozkręcisz pół samochodu i wyłożysz kasę i stracisz czas na robotę, to włóż termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z licznikiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2012 następnym razem zanim rozkręcisz pół samochodu i wyłożysz kasę i stracisz czas na robotę, to włóż termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z licznikiem... A jeszcze prościej: trzeba było wejść na forum i poczytać podwieszony temat gdzie by poczytał o zimnych lutach, jedno uderzenie w deskę od góry i by wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2012 kolega dobrze mówi a jeśli chodzi o ciepło to czy węzę nagrzewnicy są ciepłe?? tak są gorące... a do kabiny leci letnie powietrze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2012 następnym razem zanim rozkręcisz pół samochodu i wyłożysz kasę i stracisz czas na robotę, to włóż termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z licznikiem... cześci mam do groma do vw jak coś takze to tylko trzeba liczyć robote... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2012 A co do temperatury wewnątrz... Słowo klucz to "klapy nawiewów" oraz "gąbkowe uszczelki na nich" a ponadto linki od sterowania w/w klapami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #10 Napisano 3 Lutego 2012 a czyli jak wywali te gabkowe uszczelki to bedzie wiało letnim wiatrem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #11 Napisano 3 Lutego 2012 a czyli jak wywali te gabkowe uszczelki to bedzie wiało letnim wiatrem?? jak uszczelki gąbkowe zostaną uszkodzone to wtedy bokiem do nawiewu będzie się dostawać zimne powietrze... przy okazji sprawdzania tych uszczelek można sprawdzić czy nagrzewnica jest ciepła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maverick2222 Zgłoś #12 Napisano 7 Lutego 2012 Co do tych uszczelek gabkowych to napewno ich nie ma jezeli nie byly nigdy robione ,ja jak wymienialem nagrzewnice to nawet sladu po tych gabkach nie bylo zamiast gabek uzylem podkladow filcowych do mebli takie arkusze 25x30cm i od 2 lat nie mam problemu z lewym powietrzem w kabinie, tak samo zrobilem z filtrem pylkowym zamiast niego wsadzilem filtr weglowy do okapow kuchennych koszt 12 zl za arkusz 45x45cm(starczy na 4 filtry dla mnie na 2 lata) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #13 Napisano 8 Lutego 2012 klapki okej a ogewanie dmuche ledwo ciepłym powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #14 Napisano 8 Lutego 2012 To może po prosty nagrzewnice wypłucz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1863 Zgłoś #15 Napisano 8 Lutego 2012 klapki okej a ogewanie dmuche ledwo ciepłym powietrzem wybacz że się czepiłem tych klap tak ale czy sprawdziłeś dokładnie? te klapy? jeśli wszystko jest wymienione i te klapy są ok to jak mówi Józefoo może trzeba wypłukać nagrzewnicę porządnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek92 Zgłoś #16 Napisano 21 Grudnia 2012 Mam paska B3 92.Mój problem to całkowity brak ogrzewania .Otóż odebrałem z warsztatu samochód po wymianie nagrzewnicy.Po przejechaniu kilku kilometrów grzał jak ta LALA.Patrzę na zegary,a tu temperatura rośnie coraz bardziej.Po zatrzymaniu,okazało się,że brak jest stanu płynu.Majster nie dokręcił jednej obejmy.Dokręciłem,ale zabrakło mi płynu,zajechałem do jakiegoś domostwa i dolałem ciepłej wody.Do domu dojechałem już bez problemów i w ciepłym autku.W domu wszystko wylałem do kanału i zalałem od nowa płynem.Przewody do nagrzewnicy gorące równomiernie a w środku nie ma nawet delikatnego powiewu ciepła.Walczę już tydzień a mróz coraz większy.Macie pomysł?!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #17 Napisano 22 Grudnia 2012 Odpowietrzałeś układ?? Być może sama nagrzewnica jest zapowietrzona (rurki te alu czy jakie tam) a powrót może być ciepły bo może tylko po obudowie iść obieg. Odkręć korek i zagrzej go aż do włączenia wentylatora na chłodnicy cały czas uzupełniając stan płynu. Klapki wnioskuje że są ok bo objawy pojawiły się po zalaniu płynem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wishmaster Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2012 Odpowietrzałeś układ?? Być może sama nagrzewnica jest zapowietrzona (rurki te alu czy jakie tam) a powrót może być ciepły bo może tylko po obudowie iść obieg. Odkręć korek i zagrzej go aż do włączenia wentylatora na chłodnicy cały czas uzupełniając stan płynu. Klapki wnioskuje że są ok bo objawy pojawiły się po zalaniu płynem. Volkswagen sam się odpowietrza ale coś w tym racji jest sprawdź drożność wężyka który odchodzi od zbiorniczka wyrównawczego do trójnika przy silniku i sam wylot z tego trójnika jest on cienki i może się przytkać. Jeżeli przewód ten jest zatkany to sam Ci się nie odpowietrzy i będziesz musiał robić jak kolega kobuzzz radzi. Ja tak miałem i powiem że pomogło temp. na zegarach ruszyła a i ciepło powróciło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #19 Napisano 29 Grudnia 2012 Volkswagen sam się odpowietrza ale coś w tym racji jestSam się odpowietrza ale musi być odkręcony korek zbiorniczka bo inaczej powietrze z układu nie będzie miało jak uciec i nie da rady odpowietrzyć tak newralgicznego miejsca jak nagrzewnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2012 Sam się odpowietrza ale musi być odkręcony korek zbiorniczka bo inaczej powietrze z układu nie będzie miało jak uciec i nie da rady odpowietrzyć tak newralgicznego miejsca jak nagrzewnica. Nie prawda.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach