Skocz do zawartości
walus501

Problemy z temperatura silnika i ogrzewaniem kabiny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam głupkowaty problem z autem, a mianowicie:

zegar pokazuje około 70 stopni płynu chłodzącego. no to wymieniam termostat i pompę wody. to i to sprawne w 100% ale znowu to samo. no to wymieniam czujnik temperatury i to samo. wiatrak na postoju normalnie się włącza i wyłącza, termostat tez działa. przewody gorące ale na zegarze cały czas 70 stopni.

 

drugi problem jest z ogrzewaniem. przy nagrzanym porządnie silniku włączam na full ciepło a tu ledwo co leci letnie powietrze no to wymieniłem nagrzewnice bo myślałem ze coś ją przydkało. składam wszystko grzeje silnik a tu to samo. w czym może jeszcze leżeć problem??

 

dodam ze silnik to 1,8 abs, układ chłodzenia odpowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam ze3 weze od nagrzewnicy też sa gorące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej jezeli chodzi o cieplo w kabinie to wymien filtr przeciwpylkowy albo go przedmuchaj ja tak mialem , a co do temp. moze masz walniety licznik tzw.zimne luty

Edytowane przez Maverick2222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do temp. moze masz walniety licznik tzw.zimne luty
kolega dobrze mówi :) a jeśli chodzi o ciepło to czy węzę nagrzewnicy są ciepłe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! mam głupkowaty problem z autem, a mianowicie:

zegar pokazuje około 70 stopni płynu chłodzącego. no to wymieniam termostat i pompę wody. to i to sprawne w 100% ale znowu to samo. no to wymieniam czujnik temperatury i to samo. wiatrak na postoju normalnie się włącza i wyłącza, termostat tez działa. przewody gorące ale na zegarze cały czas 70 stopni.

następnym razem zanim rozkręcisz pół samochodu i wyłożysz kasę i stracisz czas na robotę, to włóż termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z licznikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
następnym razem zanim rozkręcisz pół samochodu i wyłożysz kasę i stracisz czas na robotę, to włóż termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z licznikiem...

 

A jeszcze prościej: trzeba było wejść na forum i poczytać podwieszony temat gdzie by poczytał o zimnych lutach, jedno uderzenie w deskę od góry i by wiedział :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega dobrze mówi :) a jeśli chodzi o ciepło to czy węzę nagrzewnicy są ciepłe??

 

tak są gorące...

a do kabiny leci letnie powietrze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
następnym razem zanim rozkręcisz pół samochodu i wyłożysz kasę i stracisz czas na robotę, to włóż termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z licznikiem...

 

 

cześci mam do groma do vw jak coś takze to tylko trzeba liczyć robote...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do temperatury wewnątrz... Słowo klucz to "klapy nawiewów" oraz "gąbkowe uszczelki na nich" a ponadto linki od sterowania w/w klapami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czyli jak wywali te gabkowe uszczelki to bedzie wiało letnim wiatrem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czyli jak wywali te gabkowe uszczelki to bedzie wiało letnim wiatrem??
jak uszczelki gąbkowe zostaną uszkodzone to wtedy bokiem do nawiewu będzie się dostawać zimne powietrze... przy okazji sprawdzania tych uszczelek można sprawdzić czy nagrzewnica jest ciepła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych uszczelek gabkowych to napewno ich nie ma jezeli nie byly nigdy robione ,ja jak wymienialem nagrzewnice to nawet sladu po tych gabkach nie bylo zamiast gabek uzylem podkladow filcowych do mebli takie arkusze 25x30cm i od 2 lat nie mam problemu z lewym powietrzem w kabinie, tak samo zrobilem z filtrem pylkowym zamiast niego wsadzilem filtr weglowy do okapow kuchennych koszt 12 zl za arkusz 45x45cm(starczy na 4 filtry dla mnie na 2 lata)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapki okej a ogewanie dmuche ledwo ciepłym powietrzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może po prosty nagrzewnice wypłucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klapki okej a ogewanie dmuche ledwo ciepłym powietrzem
wybacz że się czepiłem tych klap tak ale czy sprawdziłeś dokładnie? te klapy?

nagrzewnica.JPG

jeśli wszystko jest wymienione i te klapy są ok to jak mówi Józefoo może trzeba wypłukać nagrzewnicę porządnie

klapki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek92

Mam paska B3 92.Mój problem to całkowity brak ogrzewania .Otóż odebrałem z warsztatu samochód po wymianie nagrzewnicy.Po przejechaniu kilku kilometrów grzał jak ta LALA.Patrzę na zegary,a tu temperatura rośnie coraz bardziej.Po zatrzymaniu,okazało się,że brak jest stanu płynu.Majster nie dokręcił jednej obejmy.Dokręciłem,ale zabrakło mi płynu,zajechałem do jakiegoś domostwa i dolałem ciepłej wody.Do domu dojechałem już bez problemów i w ciepłym autku.W domu wszystko wylałem do kanału i zalałem od nowa płynem.Przewody do nagrzewnicy gorące równomiernie a w środku nie ma nawet delikatnego powiewu ciepła.Walczę już tydzień a mróz coraz większy.Macie pomysł?!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałeś układ?? Być może sama nagrzewnica jest zapowietrzona (rurki te alu czy jakie tam) a powrót może być ciepły bo może tylko po obudowie iść obieg. Odkręć korek i zagrzej go aż do włączenia wentylatora na chłodnicy cały czas uzupełniając stan płynu. Klapki wnioskuje że są ok bo objawy pojawiły się po zalaniu płynem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowietrzałeś układ?? Być może sama nagrzewnica jest zapowietrzona (rurki te alu czy jakie tam) a powrót może być ciepły bo może tylko po obudowie iść obieg. Odkręć korek i zagrzej go aż do włączenia wentylatora na chłodnicy cały czas uzupełniając stan płynu. Klapki wnioskuje że są ok bo objawy pojawiły się po zalaniu płynem.

 

Volkswagen sam się odpowietrza ale coś w tym racji jest ;) sprawdź drożność wężyka który odchodzi od zbiorniczka wyrównawczego do trójnika przy silniku i sam wylot z tego trójnika jest on cienki i może się przytkać. Jeżeli przewód ten jest zatkany to sam Ci się nie odpowietrzy i będziesz musiał robić jak kolega kobuzzz radzi. Ja tak miałem i powiem że pomogło temp. na zegarach ruszyła a i ciepło powróciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Volkswagen sam się odpowietrza ale coś w tym racji jest
Sam się odpowietrza ale musi być odkręcony korek zbiorniczka bo inaczej powietrze z układu nie będzie miało jak uciec i nie da rady odpowietrzyć tak newralgicznego miejsca jak nagrzewnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam się odpowietrza ale musi być odkręcony korek zbiorniczka bo inaczej powietrze z układu nie będzie miało jak uciec i nie da rady odpowietrzyć tak newralgicznego miejsca jak nagrzewnica.

Nie prawda..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności