Father Zgłoś #1 Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) DSG7 - szarpie na II biegu przy niskich obrotach Witam. Przy przebiegu rzędu 15 tys km w passacie B6 1.8 TSI DSG pojawił się dość osobliwy problem. Mianowicie w sytuacjach, w których należy zwolnic do około 10 - 15 km/h (np. przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające), po zakończeniu hamowania, przy naciśnięciu na gaz DSG zostaje na II biegu i szarpie - czasami jest to 1 szarpnięcie (co byłoby nawet zrozumiałe jak na DSG), a czasami nawet kilkanaście. Efekt przypomina zachowanie samochodu z manualną przekładnią, w którym jadąc właśnie z prędkością około 10 - 15 km/h na sprzęgle (mając wkleszczony II bieg) puścimi zbyt szybko sprzęgło przy obrotach jałowych silnika - skończy się to na szarpaniu a la żabka. W DSG nie jest to tak mocne jak tzw. "żabka", ale wyczuwalne jako spore drgania przodu samochodu, a co gorsze związane jest z pogorszonym przekazywaniem momentu na koła (do czasu zakończenia "szarpaniny" i "załapania" napędu), czyli słabym przyspieszeniem. Efekt można uzyskać hamując do około 10- 15 km/h i następnie wciskając ponownie gaz ze średnią siłą (nie jest do tego potrzebne mocne wciśnięcie gazu, choć wtedy jest jeszcze gorzej, natomiast bardzo delikatne muśnięcie gazu daje czas skrzyni i efektu drgań nie ma). Zauważyłem jednocześnie, że jeżeli obroty silnika nie zdążą spaść poniżej 1300 (np. przy szybkiej jeździe w trybie Sport), to manewr nie wywołuje szarpania. Wnioski nasuwają się więc takie, że albo skrzynia DSG niepotrzebnie upiera sie przy użyciu II biegu przy zbyt niskiej prędkości zamiast I, albo powinna samodzielnie zwiększyć obroty silnika przy takie operacji. Najciekawsze jest to, że na początku (pierwsze 15 tys km) ten efekt nie występował - czyżby zatem zużycie jakiś podzespołów ? Jako, że passat jest jeszcze na gwarancji, to byłem z tym problemem w serwisie. Po całym dniu testów panowie stwierdzili, że problem faktycznie jest, a na dodatek jest to znany problem w tym modelu (pokazali mi numer problemu z bazy VW), tylko nie ma rozwiązania. Ze względu na to, że progi zwalniające są w mieście powszechne, to takie zachowanie skrzyni doprowadza mnie do szału. Na dodatek za 2 miesiące kończy mi się gwarancja. Czy spotkał się ktoś z takim problemem ? W jaki sposób wymusić na VW usunięcie tej uprzykrzającej ekspolatację wady ? Edytowane 2 Lutego 2012 przez Father Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #2 Napisano 2 Lutego 2012 To krzych nowy passat b7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #3 Napisano 2 Lutego 2012 Zacznij od dostania papieru od nich że usterka została zgłoszona przed zakończeniem gwarancji, abyś nie musiał nic płacić po okresie gwarancji. Druga rzecz to niech Ci zrobią adaptację skrzyni do ustawień podstawowych i wyresetują to czego się skrzynia nauczyła po twojej jeździe. Jeżeli to pomoże to odpowiedzią jest styl jazdy, jezeli nie pomoże to niestety albo mechatronika albo skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #4 Napisano 2 Lutego 2012 masz gwarancję niech się starają - nie odpuszczaj i chciej na wszystko potwierdzenia - bo to może się przydać że problem zgłaszałeś na gwarancji a serwis nic z tym nie zrobił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #5 Napisano 2 Lutego 2012 Zacznij od dostania papieru od nich że usterka została zgłoszona przed zakończeniem gwarancji, abyś nie musiał nic płacić po okresie gwarancji. Druga rzecz to niech Ci zrobią adaptację skrzyni do ustawień podstawowych i wyresetują to czego się skrzynia nauczyła po twojej jeździe. Jeżeli to pomoże to odpowiedzią jest styl jazdy, jezeli nie pomoże to niestety albo mechatronika albo skrzynia Zrób tak jak kolega pisze powyżej i pamiętaj niech ci to dadzą to na kwicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EWELINA Zgłoś #6 Napisano 6 Lutego 2012 Witam, mam ten sam problem. Takie same objawy. W sobotę byłem w serwisie VW AUTO PREMIUM w Poznaniu. Do wymiany sprzęgło wielopłytkowe. Zamówiono juz i na 17 lutego mam odstawić auto do serwisu. Na szczęście jest gwarancja. Auto takie samo 1,8 TSI dsg 7, aktualny przebieg 33 tys. km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas368 Zgłoś #7 Napisano 6 Lutego 2012 U mnie w pasku B6 przy ruszaniu i dochamowywaniu występowało szarpnięcie na zimno lzej na cieplo mocniej zalecenia serwisu wymienic mechatronike co nic nie da pozniej skrzynie koszta: mechatronika 7 tys, skrzynia 34. Wartosc auta ok 50. Zalecenia znajomego mechanika zajmujacego sie automatami: Uszkodzona mechatronika koszt laczny z wymianami plynow itd itd 8700 zł. Teraz po wymianie wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusek-1984 Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2012 Taki koszt to chyba do 3.2 fsi??jak ja się dowiadywałem to do mojego 2.0TDI 170Ps to około 5 tyś z płynami i robocizną z rabatem tysiąć mniej!Ale i tak przerażające w 4 letnim aucie taki wydatek!VW wie że to jest wina wadliwego mechatronika ale nic z tego sobie nie robi!!Jednym słowem pod tym względem DSG to kupa... tracą na tym klientów bo ja na pewno nie kupie VW i pewnie wszyscy co mieli taki wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Father Zgłoś #9 Napisano 13 Lutego 2012 Dzisiaj w Serwisie mili Panowie stwierdzili, że przyczyną problemu jest najprawdopodobniej tzw. sprzęgło wielopłytkowe i należy je wymienić. Za tydzień ma przyjechać nowe z Niemiec i wtedy zostanie wymienione w mojej skrzyni biegów - całe operacja w ramach gwarancji. Dobrze, że jest jakiś postęp - mam tylko nadzieję, że po wymianie samochód będzie jeździł jak powinien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2012 Witam, Przejechałem swoim CC 1.8TSI DSG-7, pierwsze 1000 km (nowe auto) dzisiaj pojawił się dość osobliwy problem którego nigdy wcześniej w żadnym automacie nie miałem. Otóż przy prędkościach powyżej 100 km/h i mocniejszym przyspieszaniu przy zniamie biegu na WYŻSZY występuje takie lekkie "haczenie" /" zgrzytanie" skrzyni biegów (odgłos podobny do manualnej skrzyni kiedy ktoś chce wrzucić bieg a nie naciśnie sprzęgła). Objaw ten występuje w okolicy 3000-4500 obr/min i tylko przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Czy miał ktoś taki problem ? Auto jest na gwarancji - jadę w poniedziałek na serwis ale pytam gdyż nie chciałbym zostać "zbyty" ze tak ma być/ten model tak ma - nie uśmiecha mi się potem robić kosztów kiedy minie gwarancja jak coś padnie. Przeczytałem trochę wątków które wskazują na dwumasę (w DSG i benzynie ??), pompę paliwa, czujnik temperatury. mechatronika skrzyni...... EDIT: dodam że w innych przypadkach skrzynia nie szarpie, płynnie zmienia biegi i nie zgrzyta. Występuje to tylko przy prędkości dużej i silnym przyspieszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Father Zgłoś #11 Napisano 11 Lipca 2012 U mnie taki efekt raczej nie występuje. Ponadto po wymianie sprzęgła wielopłytkowego i wgraniu nowego oprogramowania DSG stało się dużo bardziej płynne, a szarpanie przy niskich prędkościach już się nie zdarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2012 Miałem DSG 6 wymienic na DSG 7 ale juz nie mam ochoty W DSG 6 mam 160tys km i zadnego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2012 Sam już nie wiem co mam o tym myśleć. Przy normalnej jeździe jest wszystko OK - nawet tej szybkiej. Dopiero jak ostro mu wstawię w palnik przy większych prędkościach i obrotach zgrzyta przy przełączeniu.... Co jak co ale takich rzeczy w nowym aucie nie powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2012 skoro masz auto na gwarancji to ciśnij, pamiętaj ze kazdą ich opinie ze jest ok, nic nie stwierdzono, ale ze naprawiono, bierzesz na papierze z podpisem kierownika serwisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #15 Napisano 16 Lipca 2012 Dzisiaj oddałem pojazd do serwisu - wg serwisanta po jeździe testowej takie dźwięki są niedopuszczalne w DSG - nawet nakazał jazdę spokojną do ASO. Auto stoi od samego rana i Panowie w ASO twierdzą, iż czekają na odpowiedź importera i fabryki. Kompletnie nie chcą powiedzieć o co chodzi "zanim nie będziemy na 100% pewni" Coś czuję, że jakaś grubsza sprawa z tym DSG będzie - coś kosztownego na wymianę i czekają na zgodę - pytanie czy cała skrzynia czy coś jeszcze a być może jakiś podzespół...... Nie podoba mi się to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #16 Napisano 22 Sierpnia 2013 Wtrącę - kolega w Skodzie Superb ma objaw przejazdu po tarce (jak przed światłami wyrobiony asfalt przez stojące samochody) podczas zmiany z 2 na 3 i odwrotnie. Że jeszcze kilka dni gwarancji (przejechał 22000km) to serwis i diagnoza - sprzęgła się kończą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2013 U mnie w golfie 6 przy podobnych objawach również wymieniali sprzęgła, kilka dni przed końcem gwarancji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #18 Napisano 22 Sierpnia 2013 Wymiana sprzęgła pomaga na chwilkę - w Passacie 1.8 TSI 2010, pomogła dopiero wymiana mechatroniki ... - zresztą opisałem przypadek w wątku o skrzyni DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pegass Zgłoś #19 Napisano 28 Sierpnia 2013 I ja dołączam niestety. Passat 1.8, kończy dwa lata we wrześniu. Na liczniku ma aż 43k. Po wielkich bojach krakowski serwis raczył usterkę zauważyć. Werdykt - do wymiany sprzęgło. To jest jakiś dramat... Zapytałem pana w serwisie, czy teraz już co dwa lata trzeba będzie wymieniać sprzęgło? Nie miał przekonującej odpowiedzi. Nie miał żadnej odpowiedzi... pegass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pegass Zgłoś #20 Napisano 11 Września 2013 Po wymianie zespołu sprzęgieł szarpanie nie występuje. Mam nadzieję, że tak już zostanie. Pegass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach