Skocz do zawartości
Father

DSG7 - szarpie na II biegu przy niskich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

DSG7 - szarpie na II biegu przy niskich obrotach

Witam.

 

Przy przebiegu rzędu 15 tys km w passacie B6 1.8 TSI DSG pojawił się dość osobliwy problem. Mianowicie w sytuacjach, w których należy zwolnic do około 10 - 15 km/h (np. przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające), po zakończeniu hamowania, przy naciśnięciu na gaz DSG zostaje na II biegu i szarpie - czasami jest to 1 szarpnięcie (co byłoby nawet zrozumiałe jak na DSG), a czasami nawet kilkanaście. Efekt przypomina zachowanie samochodu z manualną przekładnią, w którym jadąc właśnie z prędkością około 10 - 15 km/h na sprzęgle (mając wkleszczony II bieg) puścimi zbyt szybko sprzęgło przy obrotach jałowych silnika - skończy się to na szarpaniu a la żabka. W DSG nie jest to tak mocne jak tzw. "żabka", ale wyczuwalne jako spore drgania przodu samochodu, a co gorsze związane jest z pogorszonym przekazywaniem momentu na koła (do czasu zakończenia "szarpaniny" i "załapania" napędu), czyli słabym przyspieszeniem.

 

Efekt można uzyskać hamując do około 10- 15 km/h i następnie wciskając ponownie gaz ze średnią siłą (nie jest do tego potrzebne mocne wciśnięcie gazu, choć wtedy jest jeszcze gorzej, natomiast bardzo delikatne muśnięcie gazu daje czas skrzyni i efektu drgań nie ma). Zauważyłem jednocześnie, że jeżeli obroty silnika nie zdążą spaść poniżej 1300 (np. przy szybkiej jeździe w trybie Sport), to manewr nie wywołuje szarpania. Wnioski nasuwają się więc takie, że albo skrzynia DSG niepotrzebnie upiera sie przy użyciu II biegu przy zbyt niskiej prędkości zamiast I, albo powinna samodzielnie zwiększyć obroty silnika przy takie operacji.

 

Najciekawsze jest to, że na początku (pierwsze 15 tys km) ten efekt nie występował - czyżby zatem zużycie jakiś podzespołów ?

 

Jako, że passat jest jeszcze na gwarancji, to byłem z tym problemem w serwisie. Po całym dniu testów panowie stwierdzili, że problem faktycznie jest, a na dodatek jest to znany problem w tym modelu (pokazali mi numer problemu z bazy VW), tylko nie ma rozwiązania. Ze względu na to, że progi zwalniające są w mieście powszechne, to takie zachowanie skrzyni doprowadza mnie do szału. Na dodatek za 2 miesiące kończy mi się gwarancja.

 

Czy spotkał się ktoś z takim problemem ? W jaki sposób wymusić na VW usunięcie tej uprzykrzającej ekspolatację wady ?

Edytowane przez Father

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To krzych nowy passat b7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od dostania papieru od nich że usterka została zgłoszona przed zakończeniem gwarancji, abyś nie musiał nic płacić po okresie gwarancji. Druga rzecz to niech Ci zrobią adaptację skrzyni do ustawień podstawowych i wyresetują to czego się skrzynia nauczyła po twojej jeździe. Jeżeli to pomoże to odpowiedzią jest styl jazdy, jezeli nie pomoże to niestety albo mechatronika albo skrzynia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz gwarancję niech się starają - nie odpuszczaj i chciej na wszystko potwierdzenia - bo to może się przydać że problem zgłaszałeś na gwarancji a serwis nic z tym nie zrobił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od dostania papieru od nich że usterka została zgłoszona przed zakończeniem gwarancji, abyś nie musiał nic płacić po okresie gwarancji. Druga rzecz to niech Ci zrobią adaptację skrzyni do ustawień podstawowych i wyresetują to czego się skrzynia nauczyła po twojej jeździe. Jeżeli to pomoże to odpowiedzią jest styl jazdy, jezeli nie pomoże to niestety albo mechatronika albo skrzynia

 

 

Zrób tak jak kolega pisze powyżej i pamiętaj niech ci to dadzą to na kwicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ten sam problem. Takie same objawy. W sobotę byłem w serwisie VW AUTO PREMIUM w Poznaniu. Do wymiany sprzęgło wielopłytkowe. Zamówiono juz i na 17 lutego mam odstawić auto do serwisu. Na szczęście jest gwarancja. Auto takie samo 1,8 TSI dsg 7, aktualny przebieg 33 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pasku B6 przy ruszaniu i dochamowywaniu występowało szarpnięcie na zimno lzej na cieplo mocniej zalecenia serwisu wymienic mechatronike co nic nie da pozniej skrzynie koszta: mechatronika 7 tys, skrzynia 34. Wartosc auta ok 50. Zalecenia znajomego mechanika zajmujacego sie automatami: Uszkodzona mechatronika koszt laczny z wymianami plynow itd itd 8700 zł. Teraz po wymianie wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki koszt to chyba do 3.2 fsi??jak ja się dowiadywałem to do mojego 2.0TDI 170Ps to około 5 tyś z płynami i robocizną z rabatem tysiąć mniej!Ale i tak przerażające w 4 letnim aucie taki wydatek!VW wie że to jest wina wadliwego mechatronika ale nic z tego sobie nie robi!!Jednym słowem pod tym względem DSG to kupa... tracą na tym klientów bo ja na pewno nie kupie VW i pewnie wszyscy co mieli taki wydatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w Serwisie mili Panowie stwierdzili, że przyczyną problemu jest najprawdopodobniej tzw. sprzęgło wielopłytkowe i należy je wymienić. Za tydzień ma przyjechać nowe z Niemiec i wtedy zostanie wymienione w mojej skrzyni biegów - całe operacja w ramach gwarancji.

 

Dobrze, że jest jakiś postęp - mam tylko nadzieję, że po wymianie samochód będzie jeździł jak powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przejechałem swoim CC 1.8TSI DSG-7, pierwsze 1000 km (nowe auto) dzisiaj pojawił się dość osobliwy problem którego nigdy wcześniej w żadnym automacie nie miałem. Otóż przy prędkościach powyżej 100 km/h i mocniejszym przyspieszaniu przy zniamie biegu na WYŻSZY występuje takie lekkie "haczenie" /" zgrzytanie" skrzyni biegów (odgłos podobny do manualnej skrzyni kiedy ktoś chce wrzucić bieg a nie naciśnie sprzęgła). Objaw ten występuje w okolicy 3000-4500 obr/min i tylko przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Czy miał ktoś taki problem ? Auto jest na gwarancji - jadę w poniedziałek na serwis ale pytam gdyż nie chciałbym zostać "zbyty" ze tak ma być/ten model tak ma - nie uśmiecha mi się potem robić kosztów kiedy minie gwarancja jak coś padnie.

Przeczytałem trochę wątków które wskazują na dwumasę (w DSG i benzynie ??), pompę paliwa, czujnik temperatury. mechatronika skrzyni......

 

EDIT: dodam że w innych przypadkach skrzynia nie szarpie, płynnie zmienia biegi i nie zgrzyta.

Występuje to tylko przy prędkości dużej i silnym przyspieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie taki efekt raczej nie występuje.

Ponadto po wymianie sprzęgła wielopłytkowego i wgraniu nowego oprogramowania DSG stało się dużo bardziej płynne, a szarpanie przy niskich prędkościach już się nie zdarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem DSG 6 wymienic na DSG 7 ale juz nie mam ochoty ;) W DSG 6 mam 160tys km i zadnego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem co mam o tym myśleć. Przy normalnej jeździe jest wszystko OK - nawet tej szybkiej. Dopiero jak ostro mu wstawię w palnik przy większych prędkościach i obrotach zgrzyta przy przełączeniu....

Co jak co ale takich rzeczy w nowym aucie nie powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro masz auto na gwarancji to ciśnij,

pamiętaj ze kazdą ich opinie ze jest ok, nic nie stwierdzono, ale ze naprawiono, bierzesz na papierze z podpisem kierownika serwisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj oddałem pojazd do serwisu - wg serwisanta po jeździe testowej takie dźwięki są niedopuszczalne w DSG - nawet nakazał jazdę spokojną do ASO. Auto stoi od samego rana i Panowie w ASO twierdzą, iż czekają na odpowiedź importera i fabryki.

Kompletnie nie chcą powiedzieć o co chodzi "zanim nie będziemy na 100% pewni"

 

Coś czuję, że jakaś grubsza sprawa z tym DSG będzie - coś kosztownego na wymianę i czekają na zgodę - pytanie czy cała skrzynia czy coś jeszcze a być może jakiś podzespół......

Nie podoba mi się to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę - kolega w Skodzie Superb ma objaw przejazdu po tarce (jak przed światłami wyrobiony asfalt przez stojące samochody) podczas zmiany z 2 na 3 i odwrotnie. Że jeszcze kilka dni gwarancji (przejechał 22000km) to serwis i diagnoza - sprzęgła się kończą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w golfie 6 przy podobnych objawach również wymieniali sprzęgła, kilka dni przed końcem gwarancji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprzęgła pomaga na chwilkę - w Passacie 1.8 TSI 2010, pomogła dopiero wymiana mechatroniki ... - zresztą opisałem przypadek w wątku o skrzyni DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja dołączam niestety. Passat 1.8, kończy dwa lata we wrześniu. Na liczniku ma aż 43k. Po wielkich bojach krakowski serwis raczył usterkę zauważyć. Werdykt - do wymiany sprzęgło. To jest jakiś dramat...

 

Zapytałem pana w serwisie, czy teraz już co dwa lata trzeba będzie wymieniać sprzęgło? Nie miał przekonującej odpowiedzi. Nie miał żadnej odpowiedzi...

 

pegass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie zespołu sprzęgieł szarpanie nie występuje. Mam nadzieję, że tak już zostanie.

 

Pegass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności