Viland Zgłoś #1 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam, Sprawa dotyczy "Ptysia" auta mojej żony, takie jak w moim opisie. Temat najpierw był omawiany w dziale logów VAG i w logach jest wszystko w porządku. Link do tematu: http://forum.vw-passat.pl/threads/114681-1-9-AJM-przerywa-przy-przyspieszaniu - może się przydać. Muszę prosić o porady techniczne, bo najprawdopodobniej problem leży w mechanice, ale zacznę od początku. Pasek na 3, 4 i 5 biegu od 1,5k obrotów przy dynamicznym przyśpieszaniu zaczyna przerywać, tak jakby go przytykało. Od początku (lato 2011 po zakupie) przerywanie było rzadsze i mniej wyczuwalne, głównie występowało na 4 i 5 od 2k do 3k obrotów i wcisniętym pedale w podłogę, ale jest coraz gorzej. Wyprzedzanie TIR'a moim paskiem można zakwalifikować do kategorii sportów ekstremalnych... Pasek odwiedził mechanika - on uważa, że niedomaga 1 i 4 wtrysk. Późniejsze badanie na VAGu pokazały, że wtryski są w porządku (nie wiem jakim softem badał go mechanior). Turbina w pasku zaczyna szwankować (tragiczna jeszcze nie jest), gubi olej - planuję regenerację, ale nie wydaje się żeby turbina była powodem przerywania. Dolewam około 1-1,5l oleju co 5k km. Później byłem u kolegi z forum i on ustawił położenie wałka, reszta wyszła ok. Jedyny szkopuł to nieładuje grupy 014 i 023 więc sprawdzić BIPów się nie da. Po dłuższym zastanowieniu i konsultacjach padło na sprzęglo, a właściwie jego docisk. Sprzęgło rzeczywiście bierze wysoko. Dwumas jest ok. Auto po za tym szarpaniem spisuje się dobrze, spalanie git, odpala git (chociaż dzisiaj był problem, ale myślę, że dzisiaj wiele klekotów miało problem), nie kopci, nie telepie budą, obroty równe. Jak żyć? Czy ktoś miał podobną przypadłość? Przerywanie oraz brak grup w VAGu? Czy macie jakiś inne pomysły co może dolegać "Ptysiowi"? Z góry dziekuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #2 Napisano 30 Stycznia 2012 Sprzęgła ja bynajmniej bym nie podejrzewał, ślizgałoby się a objaw byłby taki, że obroty na prędkościomierzu szły by do góry a samochód nie przyśpieszałby tak jak obroty (ciężko napisać, napewno byś się zorientował jak to by było to). Pytanie czy masz w aucie ESP?? Jeżeli tak to w blokach mierzalnych pompy absu sprawdźcie czy czujniki na kołach dają dobre wskazanie prędkości, czy podczas jazdy np jedna wartość nie skacze albo coś. Innych pomysłów nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #3 Napisano 30 Stycznia 2012 Slawek - obroty rzeczywiście idą równo z przędkością do góry, nie ma tego efektu o którym myślę, że myślisz Co do ESP, tak chyba jest, przynajmniej na konsoli centralnej jest taki przycisk. Nie wiem czy ma on być włączony, czy ten przycisk własnie wyłącza to ESP to tego już nie wiem. Nie jestem zbyt techniczny, a VAGa dopiero się uczę. Gdybyś mógł mi napisać gdzie szukać tych wartości w VAGu to zaraz bym mógł pójść i sprawdzić. No i czy muszę poruszać się autem, czy może stać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2012 Pedał hamulca nie robi się co jakiś czas twardy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2012 kolego ja też tak miałem przydławiał sie jak mu chciałem porząnnie przyłożyc albo przy wyprzedzaniu, sprawdz przepływomierz u mnie był w środku przybrudzony przeczysciłem delikatnie szmatka z benzyną ekstrakcyjna i jak reką odjął idzie jak przeciag a też szukałem długo przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2012 Pedał hamulca nie robi się co jakiś czas twardy?? Nic takiego nie zauwazyłem. kolego ja też tak miałem przydławiał sie jak mu chciałem porząnnie przyłożyc albo przy wyprzedzaniu, sprawdz przepływomierz u mnie był w środku przybrudzony przeczysciłem delikatnie szmatka z benzyną ekstrakcyjna i jak reką odjął idzie jak przeciag a też szukałem długo przyczyny Muszę wywiedzieć się jak to zrobić i jutro pokombinować, ale czy tego by logi nie pokazały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mosqito Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2012 (edytowane) Nie wiem czy pomogę lecz w moim przypadku gdy mam Paska B5 1.9 tdi 115km to miałem problem z wiązką kabli od silnika które dochodzą do pompowtryskiwaczy co wcześniej powodowało złą praca 1 pompowtrysku. Po wymianie działa jak należy... Widzę w twoim profilu masz ten sam silnik co ja to lepiej od tego zacznij swoją zabawę w naprawę Paska xDD Edytowane 30 Stycznia 2012 przez mosqito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2012 Ja tez mam podobny problem, a mianowice podczas przyspieszania na 2,3, i 4 biegu miedzy 2000 a 2500 obr czasami poszarpuje, ale niezawsze, jak mialem zaslepiony EGR to tego niezaowazylem i podejzewam ze to wlasnie on jest winien. Moze sprobuj zaslepic egr i troche pojezdzic, moze akurat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #9 Napisano 5 Lutego 2012 Witam ponownie, trochę zaniedbałem sprawę paska, ale wyskoczyły nagłe sprawy służbowe i dzisiaj chciałbym powrócić do tematu. Mróz niemiłosierdny, a garażu brak. Dzisiaj chciałem sprawdzić wtyczki, i zonk, nie mogłem odkręcić jednej śruby od pokrywy silnika... tej która jest schowana za bodaj przepustnicą, a właściwie tym dolotem wykrzywionym nie wiem po jaką cholerę. Niestety niemogłej łajzy podejść tymi narzędziami jakie mam. Więc nic nie podziałałem. Koledzy czy takie rzeczy jak EGR, czy też przepływkę nie pokazał by VAG? Wydaje się problem być we wtyczkach + nie loguje grupy 023. EGR VAG pokazuje w zakresie, przepływkę też - myslicie, że trzeba sprawdzać to fizycznie jeśli na kompie jest ok? Czy ktoś ma pomysł czemu nie wczytuje grupy 023? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arus46 Zgłoś #10 Napisano 7 Lutego 2012 u mnie tez na zimnym silniku przerywa ale jak sie rozgrzeje auto to przestaje. mi sie wydaje ze moze filtr paliwa zawalony jest woda... takie moje podejrzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2012 Arek, u mnie przerywa i na zimnym i na ciepłym. Dzieje się to od końca wakacji, opcja problemów z zamarzającą wodą raczej odpada. Wczoraj byłem u kolejnego mechanika który był zaskoczony objawami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Syrop Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2012 Tez to miałem. Pomogło odłaczenie wtyczek idacych do pompek, przeczyszczenie ich i ponowne podłaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #13 Napisano 8 Lutego 2012 gdzies na forum czytalem ze jezeli tandempompa jest do wymiany to szarpie (czytalem ze przy wycieku paliwa z niej tez moze tak byc) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #14 Napisano 9 Lutego 2012 u mnie tez na zimnym silniku przerywa ale jak sie rozgrzeje auto to przestaje. mi sie wydaje ze moze filtr paliwa zawalony jest woda... takie moje podejrzenia Mam tak samo im mniejszy mróz tym szybciej przestaje przerywać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #15 Napisano 9 Lutego 2012 Zacznę od sprawdzenia wtyczek oraz regeneracji turbiny. Jak to nie pomoże to będziemy dalej myśleć. Szkopuł jest taki, że majster dopiero w drugiej połowie następnego tygodnia ma dla mnie termin. Dawid, u mnie nie szarpie tylko przerywa, właściwie bym powiedział, że go przytyka jak mu się wciśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #16 Napisano 9 Lutego 2012 Dołączam do grona tych którym przerywa (przytyka ) na zimnym na 3, 4 i chyba na 5 biegu w okolicy od 2 do 2,5 - 3 tys. Po 6 godzinnym postoju na mrozie nic takiego się nie dzieje ale po nocy tak. Zauważyłem to po wymianie filtra paliwa - więc może dostaje trochę powietrza? Mam troszkę uszkodzony oring na śrubie którą skręca się filtr z chłodnicą paliwa, kupiłem go ale okazał się być za gruby, jutro poszukam innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #17 Napisano 24 Lutego 2012 Odświeżę temat i zostawię ślad dla potomnych: Dzisiaj odebrałem od mechaniora paska, zregenerowałem turbine, mechanik wymianiał rozrząd i odkrył, że to koło zębate od wałka jest uszkodzone (jakoś wygięte było czy coś) wymienił, przeczyścił EGR i powiem, że mniej szarpie ale dalej mu się zdarza, ale lepiej ciągnie i mechanior obstawia uszkodzony czujnik wałka. W następnym tygodniu wymieni i zobaczy czy coś się poprawi. Napisze jak się skończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arus46 Zgłoś #18 Napisano 10 Marca 2012 Witam. Dzis moje autko takze wpadło w szarpanie na 3,4, 5 przy obrotach od 1800. podłaczylem pod kompa samochod i okazalo sie ze jeden wtrysk podaje za duza ilosc paliwa a turbo ma przeladowanie. kilka miesiecy temu dalem do regeneracji turbine i od tego czasu zaczely sie szarpania. znowu poplyne z kasa... i co tu robic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arus46 Zgłoś #19 Napisano 30 Marca 2012 SZARPANIE NAPRAWIONE Dzis odebralem autko od mechaniora i okazalo sie ze jeden wtrysk byl walniety. Po wymianie jest ok. Ta rade mi dal kuzyn u ktorego tak samo sie dzialo w renowce. tak wiec sprawdzcie czy u was nie ma lipy z wtryskami. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viland Zgłoś #20 Napisano 12 Kwietnia 2012 A ja jeszcze niedoszedłem co i jak... Po zregenerowaniu turbiny autko tak jakby zaczęłó lepiej latać, ale jest coraz gorzej... Wtryski na VAG sprawdzałem przed chwilą, żaden niema odchylenia powyżej +0,5 do -0,5, grupy do BIPów dalej niewczytuje. Ostatnio wykryłem luźny "króciec" od vacum, czy to może wpływać na to szarpanie? Powiedzcie bo nie wiem czy szukać wtrysków, bo tylko to chyba zostanie tylko... czy jednak najpierw pompe vacum? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach