Jump to content
maverick215

Kierownica z Passata B6 trójramienna do B5 FL

Recommended Posts

Witajcie , zastanawiam się nad zmianą kierownicy , tylko czy jest to możliwe , chciałbym założyć kierownicę z Passata B6 trójramienna z poduszką do passata B5 FL z 2004 r. ? Czy wieloklin jest taki sam ? i czy poducha będzie śmigać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym jeszcze na Twoim miejscu zaptał czy wtyczka od poduchy jest taka sama w b6 jak w b5 fl, bo wieloklin może pasować a wtyka nie, zaczniesz rzeźbić z wtyczką poduchy i sobie zrobisz kuku albo komuś jak sie nieoczekiwanie aktywuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W8 Passat miał niemal taką sama kierownice 3 ramienną. Wtyczką się nie martw, jak rezystory wsadzają zamiast poduszki to podlutowanie kabla to juz pikus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie by wyglądało. ale nie pomogę ci. bo sie nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtyka to pikuś :) ważne czy na wieloklin wskoczy :) a co do W8 to fajna ale drewniana a ja w aucie zero drewna :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

wielokiln pasuje, tylko wtyczka inna, ale da się to ogarnąć bez problemu. zwróć uwagę przy zakupie na poduszkę. w b5 jest jedno nabojowa, w b6 chyba do 07 dwu nabojowa, a po 07 jedno nabojowa.

Edited by golab21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź , tak więc zaczynam konkretne poszukiwania kiery i airbagu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jak już będziesz miał kierę i poduchę to wrzuć zdjęcia i opis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Full-8624001.jpegtutaj jest kiera od Scirocco, którą montowałem koledze Gdańszczanin. wszystko śmiga klakson i poducha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[ATTACH=CONFIG]75627[/ATTACH]tutaj jest kiera od Scirocco, którą montowałem koledze Gdańszczanin. wszystko śmiga klakson i poducha.

Kolego możesz napisać coś więcej? Chodzi mi głównie o konieczne przeróbki, czy wtyczki pasują, czy trzeba lutować? Co z tymi nabojami, z którego rocznika mieliście tą kierę? Czy z wieloklinem mogą się pojawić problemy, czy też były różnice w średnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzeję,

czy pasuje jakaś kierownica 3-ramienna z koncernu VW do paska fl i sterowaniem? Jeżeli tak to jaka, zależy mi na tym aby wsio działało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko dodam od siebie przestrogę aby nie pakować do auta które miało oryginalnie jedno-nabojowego Airbaga dwu-nabojowego. Nawet mostkowanie, łączenie w szereg itp... spowoduje że kontrolka może i zgaśnie [VAG nie pokaże błędów] ale w razie kolizji taka poduszka nie wystrzeli. Na forum A4 jest spory wątek na ten temat i jak do tej pory po takiej przekładce nikomu nie zadziałał jasiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje trochę temat. Szukam odnośnie kierownicy do b5 lift zęby założyć od W8. Bedzie pasować?? przekładał ktoś możne już??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje kotleta,

 

Koledzy,

 

Z tego co wydaje mi sie, to widzialem już tutaj gdzieś swap kierownic z B6/CC/B7 do B5FL.

 

Czy ktoś może konkretnie powiedzieć, jak po numerze seryjnym poznać czy to poducha jedno czy dwu nabojowa? (Bo tam gdzie to rozrozniaja ceny sa b. wysokie...).

Czy reszta pasuje p&p (oprócz ewentualnych wtyczek)?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może konkretnie powiedzieć, jak po numerze seryjnym poznać czy to poducha jedno czy dwu nabojowa?

Pozdrawiam.

Dwu nabojowa zamiast jednej żółtej ma dwie wtyczki w poduszce - zielona i czerwona.

Jak byś chciał zdjęcie kiery w drewnie z taką poduchą to pisz na pw. Zresztą mam nawet na zbyciu od B6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jakoś na fuksa udało mi się kupić kierownicę od B6 albo B7 z multifunkcją i to jedno nabojową (nawet nie wiedziałem, że są różne :-) więc naprawdę mi się fuksnęło)

 

Multifunkcji i tak nie podepnę (może będę ten temat drążył później) ale obecnie chciałbym podpiąć poduchę i klakson - czy ktoś może mi pomóc ?

 

W starej kierownicy mam 4 przewody:

- czarny i brązowy klakson (czarny masa a brąz plus ?)

- Brąz i niebieski idzie do wtyczki od poduchy

 

DSC_0327.jpg

DSC_0328.jpg

 

W nowej za to jest więcej przewodów...

- do wtyczki od poduchy idzie szary i białawy

- osobno do ładunku jest podpięty niebieski - jest na stałe przylutowany, ale wychodzi on z żabki gdzie są brązowe przewody....

- dwa brązowe i czarno-biały zapewne od klaksonu

 

DSC_0329.jpg

DSC_0330.jpg

 

czy ktoś może mi pomóc i napisać co z czym połączyć ? bo kostkę od nowej kiedy muszę odciąć i połączyć ze starą kostką, aby banglał klakson i co najważniejsze poduszka !

 

będę mega wdzięczny !

 

p.s. znalazłem schemat instalacji airbag b6 ale przyznam że nie jestem w tym dobry - może komuś to pomoże aby mi powiedzieć jak zamienić kabelki... podobno w vw brązowy to masa (tyczyło by się mojej instalacji w b5, ale w b6 w kierownicy jest już szary i biały....)

Bez nazwy 1.jpg

 

mogę podesłać na maila oryginał z opisem kabli bo tutaj jakość spadła...

Edited by luzipower

Share this post


Link to post
Share on other sites

przerobiłem wiązkę do poduchy biorąc wtyczkę od b6 oraz "krokodylki" aby podpiąć klakson

 

Dzięki koledze Rufus110hp wiem, że w kierownicy B6 biały to minus, a szary to plus, ogólnie wiadomo, że brązowy w wv jest masą, czyli drogą dedukcji niebieski będzie plusem - zaryzykowałem i połączyłem biały-brązowy, szary-niebieski. klakson zrobiłem brązowy do brązowego zacisku, a czarny do zacisku czarno-białego przewodu.

 

Miałem cykora, więc zmontowałem wszystko, przekręciłem stacyjkę i dopiero podłączałem klemy :-) kiera nie strzeliła, kontrolka zgasła, klakson sprawdzałem przez tylne drzwi plastikowym elektrycznym korytkiem :-P wszystko działa :-) może śmieszne, ale wolałem dmuchać na zimne.

 

obecnie bez podświetlenia multifunkcji (opanuje później) ale już uradowany :-) kiera wygląda kozak i jeszcze lepiej się ją trzyma w rękach:-) normalnie auto odmłodniało o 10 lat :-P

 

pozostaje kwestia czy na pewno dobrze podłączyłem... kolega Rufus mówi, że to są przewody od czujników zderzeniowych i żeby się nie okazało, że mi strzeli przednia jak dostane boczny strzał.... no nie podobno, ale jak sprawdzić to ? :-P

 

DSC_0305.jpg

DSC_0309.jpg

DSC_0310.jpg

teraz moja 3-ramienna na sprzedaż jak by ktoś chciał :-) kiera, poducha, ale bez wiązki....

DSC_0308.jpg

Edited by luzipower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podobają mi się kierownice z tych nowych VW/Skoda itp. Moja jest już nieco przetarta więc stąd moje pytanie, czy ktoś zakładał do swojego auta taką nową kierownice? czy podejdzie? trzeba coś kombinować? I jak zachowa się poduszka? Czy było by trzeba ją programować od nowa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje.

Mam zamiar kupić kiere od b7 taką jak luzipower, tylko bez multi. Znajomy coś wspominał, że frezy kiery mogą nie pasować, ale skoro luzipower zamontował to w takim razie nie ma problemu? Orientuje się ktoś?

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1fq.cHpXXXXXoapXXq6xXFXXXm/Genniune-leather-steering-wheel-cover-for-vw-golf-mk4-mk6-mk7-jetta-a2-a4-a5-a6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy