Jump to content
maverick215

Kierownica z Passata B6 trójramienna do B5 FL

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Witajcie , zastanawiam się nad zmianą kierownicy , tylko czy jest to możliwe , chciałbym założyć kierownicę z Passata B6 trójramienna z poduszką do passata B5 FL z 2004 r. ? Czy wieloklin jest taki sam ? i czy poducha będzie śmigać ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1999

    ja bym jeszcze na Twoim miejscu zaptał czy wtyczka od poduchy jest taka sama w b6 jak w b5 fl, bo wieloklin może pasować a wtyka nie, zaczniesz rzeźbić z wtyczką poduchy i sobie zrobisz kuku albo komuś jak sie nieoczekiwanie aktywuje :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    W8 Passat miał niemal taką sama kierownice 3 ramienną. Wtyczką się nie martw, jak rezystory wsadzają zamiast poduszki to podlutowanie kabla to juz pikus.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    fajnie by wyglądało. ale nie pomogę ci. bo sie nie znam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    wtyka to pikuś :) ważne czy na wieloklin wskoczy :) a co do W8 to fajna ale drewniana a ja w aucie zero drewna :(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2011

    wielokiln pasuje, tylko wtyczka inna, ale da się to ogarnąć bez problemu. zwróć uwagę przy zakupie na poduszkę. w b5 jest jedno nabojowa, w b6 chyba do 07 dwu nabojowa, a po 07 jedno nabojowa.

    Edited by golab21

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź , tak więc zaczynam konkretne poszukiwania kiery i airbagu :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    to jak już będziesz miał kierę i poduchę to wrzuć zdjęcia i opis

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2011
    Full-8624001.jpegtutaj jest kiera od Scirocco, którą montowałem koledze Gdańszczanin. wszystko śmiga klakson i poducha.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2001
    [ATTACH=CONFIG]75627[/ATTACH]tutaj jest kiera od Scirocco, którą montowałem koledze Gdańszczanin. wszystko śmiga klakson i poducha.

    Kolego możesz napisać coś więcej? Chodzi mi głównie o konieczne przeróbki, czy wtyczki pasują, czy trzeba lutować? Co z tymi nabojami, z którego rocznika mieliście tą kierę? Czy z wieloklinem mogą się pojawić problemy, czy też były różnice w średnicy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5 3BG 1.9TDI (AVF), 3BG 2.8 (AMX) 4x4 tiptronic
    Rok prod: ---

    odgrzeję,

    czy pasuje jakaś kierownica 3-ramienna z koncernu VW do paska fl i sterowaniem? Jeżeli tak to jaka, zależy mi na tym aby wsio działało.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Ja tylko dodam od siebie przestrogę aby nie pakować do auta które miało oryginalnie jedno-nabojowego Airbaga dwu-nabojowego. Nawet mostkowanie, łączenie w szereg itp... spowoduje że kontrolka może i zgaśnie [VAG nie pokaże błędów] ale w razie kolizji taka poduszka nie wystrzeli. Na forum A4 jest spory wątek na ten temat i jak do tej pory po takiej przekładce nikomu nie zadziałał jasiek.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Odgrzeje trochę temat. Szukam odnośnie kierownicy do b5 lift zęby założyć od W8. Bedzie pasować?? przekładał ktoś możne już??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 136KM(BMA)
    Rok prod: 2006

    Będzie pasować.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Odgrzeje kotleta,

     

    Koledzy,

     

    Z tego co wydaje mi sie, to widzialem już tutaj gdzieś swap kierownic z B6/CC/B7 do B5FL.

     

    Czy ktoś może konkretnie powiedzieć, jak po numerze seryjnym poznać czy to poducha jedno czy dwu nabojowa? (Bo tam gdzie to rozrozniaja ceny sa b. wysokie...).

    Czy reszta pasuje p&p (oprócz ewentualnych wtyczek)?

    Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Czy ktoś może konkretnie powiedzieć, jak po numerze seryjnym poznać czy to poducha jedno czy dwu nabojowa?

    Pozdrawiam.

    Dwu nabojowa zamiast jednej żółtej ma dwie wtyczki w poduszce - zielona i czerwona.

    Jak byś chciał zdjęcie kiery w drewnie z taką poduchą to pisz na pw. Zresztą mam nawet na zbyciu od B6.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Panowie jakoś na fuksa udało mi się kupić kierownicę od B6 albo B7 z multifunkcją i to jedno nabojową (nawet nie wiedziałem, że są różne :-) więc naprawdę mi się fuksnęło)

     

    Multifunkcji i tak nie podepnę (może będę ten temat drążył później) ale obecnie chciałbym podpiąć poduchę i klakson - czy ktoś może mi pomóc ?

     

    W starej kierownicy mam 4 przewody:

    - czarny i brązowy klakson (czarny masa a brąz plus ?)

    - Brąz i niebieski idzie do wtyczki od poduchy

     

    DSC_0327.jpg

    DSC_0328.jpg

     

    W nowej za to jest więcej przewodów...

    - do wtyczki od poduchy idzie szary i białawy

    - osobno do ładunku jest podpięty niebieski - jest na stałe przylutowany, ale wychodzi on z żabki gdzie są brązowe przewody....

    - dwa brązowe i czarno-biały zapewne od klaksonu

     

    DSC_0329.jpg

    DSC_0330.jpg

     

    czy ktoś może mi pomóc i napisać co z czym połączyć ? bo kostkę od nowej kiedy muszę odciąć i połączyć ze starą kostką, aby banglał klakson i co najważniejsze poduszka !

     

    będę mega wdzięczny !

     

    p.s. znalazłem schemat instalacji airbag b6 ale przyznam że nie jestem w tym dobry - może komuś to pomoże aby mi powiedzieć jak zamienić kabelki... podobno w vw brązowy to masa (tyczyło by się mojej instalacji w b5, ale w b6 w kierownicy jest już szary i biały....)

    Bez nazwy 1.jpg

     

    mogę podesłać na maila oryginał z opisem kabli bo tutaj jakość spadła...

    Edited by luzipower

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    przerobiłem wiązkę do poduchy biorąc wtyczkę od b6 oraz "krokodylki" aby podpiąć klakson

     

    Dzięki koledze Rufus110hp wiem, że w kierownicy B6 biały to minus, a szary to plus, ogólnie wiadomo, że brązowy w wv jest masą, czyli drogą dedukcji niebieski będzie plusem - zaryzykowałem i połączyłem biały-brązowy, szary-niebieski. klakson zrobiłem brązowy do brązowego zacisku, a czarny do zacisku czarno-białego przewodu.

     

    Miałem cykora, więc zmontowałem wszystko, przekręciłem stacyjkę i dopiero podłączałem klemy :-) kiera nie strzeliła, kontrolka zgasła, klakson sprawdzałem przez tylne drzwi plastikowym elektrycznym korytkiem :-P wszystko działa :-) może śmieszne, ale wolałem dmuchać na zimne.

     

    obecnie bez podświetlenia multifunkcji (opanuje później) ale już uradowany :-) kiera wygląda kozak i jeszcze lepiej się ją trzyma w rękach:-) normalnie auto odmłodniało o 10 lat :-P

     

    pozostaje kwestia czy na pewno dobrze podłączyłem... kolega Rufus mówi, że to są przewody od czujników zderzeniowych i żeby się nie okazało, że mi strzeli przednia jak dostane boczny strzał.... no nie podobno, ale jak sprawdzić to ? :-P

     

    DSC_0305.jpg

    DSC_0309.jpg

    DSC_0310.jpg

    teraz moja 3-ramienna na sprzedaż jak by ktoś chciał :-) kiera, poducha, ale bez wiązki....

    DSC_0308.jpg

    Edited by luzipower
    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Witam, podobają mi się kierownice z tych nowych VW/Skoda itp. Moja jest już nieco przetarta więc stąd moje pytanie, czy ktoś zakładał do swojego auta taką nową kierownice? czy podejdzie? trzeba coś kombinować? I jak zachowa się poduszka? Czy było by trzeba ją programować od nowa?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2000

    Odgrzeje.

    Mam zamiar kupić kiere od b7 taką jak luzipower, tylko bez multi. Znajomy coś wspominał, że frezy kiery mogą nie pasować, ale skoro luzipower zamontował to w takim razie nie ma problemu? Orientuje się ktoś?

    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1fq.cHpXXXXXoapXXq6xXFXXXm/Genniune-leather-steering-wheel-cover-for-vw-golf-mk4-mk6-mk7-jetta-a2-a4-a5-a6.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy