Skocz do zawartości
GRZECHHH

[B5] Modyfikacja fabrycznego separatora oleju w pokrywie zaworów - odma TDI PD

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważę możliwość naprawy. Darek powiedzil, ze jak działa i nie robi problemów, to go nie ruszać.

A jak to jest koledzy z tym kątem synchronizacji? Przed wymianą spalanie na postoju0,6l i w mieście bez korkow przy spokojnej jeździe spalanie 6,3-6,5l teraz około 1l więcej a na postoju wacha się od 0,6 do 0,7l/h. Kat ustawiony na 0,0 do -0,6. Dodam ze przy odpalaniu i przyspieszaniu puszcza jasno szary dymek z rury i mam wrażenie, jakby z dołu trochę zamulał. Co o tym sądzicie? Może macie kogoś z Warszawy i okolic kto by mi z tym pomógł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się.Posiadam silnik AVF.Z tego co wyczytałem to brać pokrywę z poprzecznym przetłoczeniem.Czy nie trzeba jeszcze zwrócić uwagi w którą stronę skierowana jest rurka od seperatora na pokrywie,bo ona jest chyba na sztywno?Poprawcie mnie jak się mylę.

pokrywa zaworów 1.jpeg

pokrywa.jpg.8c988f1ce4b0d42a5c01fb80ab6f9408.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z uwagą prześledziłem ten temat i bardzo zaciekawiła mnie pokrywa głowicy z silnika BRS/BRR, o której wspominał Marewel w poście nr 6.

Samochód to Audi A4 B7, w którym siedział silnik BPW. Po awarii napędu pompy oleju postanowiłem wyrzucić BPW, a ne jego miejsce wstawić AWX i tak się też stało (wymieniłem sam słupek - cały osprzęt z BPW). Po przejechaniu kliku lat z AWXem na pokładzie postanowiłem zrobić mały remont. Szkoda trochę aby wszystkie elementy dolotu powietrza były znów w sadzy i oleju 

Z rożnych przyczyn nie chcę się bawić w montowanie zewnętrznego separatora oleju, choć technicznie takie rozwiązanie do mnie przemawia. Zdecydowanie bardziej jestem za założeniem pokrywy z nowszym technologicznie separatorem oleju. Nie mam tych części pod ręką i obawiam się, że wyższa pokrywa będzie kolidowała z rurą łączącą wymiennik ciepła z zaworem EGR.

image.thumb.png.7aa663913a0b1dff94068232a0b0dca9.png

Na powyższym zdjęciu BPW, gdzie może pokrywa kolidować z kolektorem w miejscu rury EGR oraz klapy gaszącej.

Myślałem żeby podłożyć kolektor z AWX, ale wymagało by to wycięcia EGR i dopasowania jakiejś flanszy żeby zamontować klapę gaszącą - jednym słowem rozwiązanie pracochłonne.

image.png.bf10c888e7bdf84e2af1c98f4296e54a.png

Na zdjęciu kolektor w AWX

Na koniec wpadłem na pomysł aby zastosować kolektor wprost z silnika BRS (zawór EGR i klapa gasząca tak samo jak w BPW). Wymagało by to modyfikacji przyłączy chłodnicy spalin EGR.

image.thumb.png.c401dbb51e36bd8cafd26f4da741b843.png

Czy macie rozeznanie w kwestii wymiarów (wysokości) kolektora ssącego i ogólnej możliwości montażu "podwyższonej pokrywy" do silnika AWX czy też BPW.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tematu membrany jeszcze nie przećwiczyłem. Jestem na etapie pomiaru nadciśnienia skrzyni korbowej.

Po zamontowaniu zestawu do EGR-off, wyłącz go w mapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, D.O.N. napisał:

 

Stracisz klapę gaszącą i będzie telepało przy gaszeniu silnika.  

EGR wyłącz u tunera, zdejmij mu podciśnienie i nie będzie pracował. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapy gaszącej bym też nie usuwał. Jak zmienisz mapę (EGR-OFF) to zawór N18 nie będzie się otwierał inie widzę powodu by węza odpinać. Jeżeli EGR nie żyga olejem to go zostaw na miejscu - zaoszczędzisz kasę i nie będziesz musiał szukać po garażu resztek instalacji w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym uprościł całą instalację. Im krótsza tym lepiej + mniej możliwych miejsc do nieszczelności.

Z wyłączonym N18 można usunąć kilka przewodów, skrócić i uprościć całość. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Audi A4 B5 (silnik AJM) zostawiłem wszystko w fabrycznej wersji (nie wyłączałem EGR). Kupiłem nowy EGR BorgWarner, z uwagi na wycieki spod miecha.

W B7 miałem odcięty na podkładkach i wyłączony w mapie. Jakiś czas temu po regeneracji wtrysków, sprężarki i głowicy załączyłem go. Jeśli ze skrzyni korbowej nie poleci zbyt wiele oleju to jakiś czas nie będzie się przytykał. Trochę żałuję, że jak pół motoru było rozebrane to nie dałem nowych pierścieni. 

Znacie jakiś patent na pomiar nadciśnienia skrzyni korbowej? Na jakimś ruskim video widziałem jak typ mierzy to jakimś manometrem (od 4 minuty). Gdzie można taki sprzęt ogarnąć?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20191120_154002.thumb.jpg.8cfdc2efa3f45f8118f766a3a0097159.jpg20191120_154051.thumb.jpg.d7019ed445520e3b0d49456ab171e3f5.jpgWitam

Mam u siebie również problem z wyciekiem oleju. Zalozylem juz inna pokrywe i wyczyscilem i wymienilem oring miedzy egr a kolektorem. Umylem silnik i po tygodniu zaobserwowalem niestety znowu wyciek tylu silnika. Tylko teraz nie wiem gdzie może byc wyciek. Wstępnie obstawiam pompę vacum. Co o tym myślicie? Czy ktoś kiedys wymieniał ta pompę lub mial z nia jakiś problem? Wymienic oring pod pompa czy cała pompę?

 

Wrzucam zdjęcie jak to wygląda

Myslalem ze to z pod tego węża ale to jest chyba wąż od plynu chłodniczego?

20191120_153955.jpg

Edytowane przez rafał89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem niedawno Vacum, należy dodatkowo wymienić nowy uszczelkę metalową pod nią. Pompa najlepiej BOSCH lub LUK nowego typu-stare miały problem z króćcem podciśnienia. Na ten wąż z układu chłodzenia ewidentnie wycieka Ci z Vacum, nie baw się w żadne uszczelnianie tylko wymiana.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę odświeżyć temat. Orientuje się ktoś może jaką mogę zastosować pokrywać zamiast 038103469 A ? bo ta od 2018 przestała być produkowana a mam właśnie problem z odmą .... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda wymiana przewodu odmy wchodzącego do bloku co należy odkręcać żeby mieć tam lepsze dojście ? Wiem że przewód trzyma się na dwóch śrubkach silnik AFN

Edytowane przez Adicon123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy montował ktoś już pokrywę zaworów tą nowszą z BRR/BRS do AJM/AVB/AWXa? Rozstaw śrub pasuje? Pomijam wysokość, bo bez egru to nie jest problem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W weekend będę montował u siebie, u mnie odma wywala 1l na 100km. Masakra jakaś.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzel jakieś foto porównawcze od środka jak dasz radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to niezła niespodzianka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności