Skocz do zawartości
sebolpittbull

kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

polutować mogę sam tylko chodzi o rozebranie tego

 

---------- Dodano o 16:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:48 ----------

 

Opis pinów deski rozdzielczej

 

1 - Czujnik temperatury zewnętrznej MASA*

2 - Niski poziom płynu chłodzącego

3 - MASA (31)

4 - MFA Reset

5 - MASA (31)*

6 - MFA Memory - przełącznik 1 > 2 (lub reset)*

7 - Sygnał prędkości pojazdu z deski rozdzielczej dla Gala/GSR

8 - Sygnał z czujnika ciśnienia oleju 1,4 (1,8) bar

9 - Sygnał z czujnika ciśnienia oleju 0,3 bar

10 - Sygnał dla obrotomierza (1)

11 - STAŁY PLUS (30)

12 - Oświetlenie deski rozdzielczej (58b)

13 - PLUS PO ZAPŁONIE (15)

14 - NC

15 - MFA Mode*

16 - Kontrolka ładowania (61)

17 - Czujnik temperatury oleju*

18 - Niski poziom płynu hamulcowego, hamulec ręczny ((!))

19 - Czujnik temperatury zewnętrznej sygnał(+)

20 - Kontrolka świec żarowych (Diesel) lub MIL

21 - Wskaźnik poziomu paliwa

22 - Kontrolka lewego kierunkowskazu

23 - Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

24 - Kontrolka prawego kierunkowskazu

25 - Kontrolka świateł drogowych

26 - NC lub wskaźnik zużycia paliwa

27 - NC lub sygnał predkościomierza ze skrzyni biegów

28 - NC lub przełącznik A/T wyświetlacza

 

 

a czy jeżeli podłącze kontrolkę pod kabel nr 8 i 9 przed kostką do licznika czyli mase z czujników oleju(bedzie zmostkowane) a plus pod 13 to będzie działać kontrolka osobna???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polutować mogę sam tylko chodzi o rozebranie tego

nie przesadzaj... dwie śrubki to obudowa, prędkościomierz 4 śrubki, wskaźnik wody i paliwa na wcisk, obrotek też na wcisk. po tym płytkę już wyjmiesz. nie pamiętam czy są tam jakieś śrubki czy nie ale to jest banał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki spróbuje jutro rozebrać!a pomoże ktoś czy da się podłączyć kontrolkę oleju z pominięciem licznika żeby świeciła sobie z boku???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
!a pomoże ktoś czy da się podłączyć kontrolkę oleju z pominięciem licznika żeby świeciła sobie z boku???

pomoże jak sobie z zimnymi nie poradzisz.. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przelutowaniu licznika dalej to samo jest znaczy się żarzy kontrolka !ma ktoś jakieś pomysły co dalej ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że regulator napięcia daje Ci za duże napięcie i ci wariują zegary u mnie tak było jadę a tu kontrolka oleju się świeci zatrzymałem się chodzi na obrotach zgasła i tak ciągle na obrotach mógł chodzi cały dzień i nic a na większych za dużo dostawał chyba tak elektryk mówił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprawdzić to mierząc napięcie na zaciskach akumulatora. Na odpalonym nieobciążonym na zaciskach powinno być koło 14.3 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik ci padł porostu. ale z 2 strony szwagier w toledo 1.8 benzyna 90km miał stary olej i tez mu mrugała i piszczało po zmianie oleju i filtra po problemie

tylko proponuje kupić filtr z tej firmy nigdy nie ma problemu z ich filtrami i to nie jest reklama WF PZL - Sędziszów

Edytowane przez tomas760

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma ktoś jakieś pomysły co dalej ????

Czy w miejscu kontrolki jest żarówka czy dioda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi kontrolka nie miga tylko świeci ciągle dodam że zimne luty są poprawione wcześniej dioda mi się żarzyła po naprawie elektroniki dioda świeci ciągle gaśnie po upływie minimum 10min jazdy. Nie wiem jak sprawdzić dokładnie czy czujniki są dobre. Ja je sprawdzałem miernikiem na voltomierzu podłączałem jedna końcówkę miernika do + z akumulatora a drugą do czujnika w filtrze na zgaszonym samochodzie prądu tam nie było gdy tylko odpalę silnik prąd się pojawia. Na czujniku w głowicy jest odwrotnie na zgaszonym jest prąd a na odpalonym prądu nie ma więc moim zdaniem czujniki są sprawne. Nie wiem może jest jakaś inna teoria na sprawdzenie czy czujniki są dobre. Może ktoś coś wie na ten temat? Dlaczego ta dioda świeci się i tym bardziej gaśnie po 10min. Czekam na informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj temat od początku, szczególnie wypowiedzi Włodka i ten temat a wnioski chyba sam wyciągniesz:

http://forum.vw-passat.pl/threads/113103-migajaca-kontrolka-oleju?highlight=czujnik+oleju

 

poza tym na czujnikach nie ma prądu tylko masa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi kontrolka nie miga tylko świeci ciągle dodam że zimne luty są poprawione wcześniej dioda mi się żarzyła po naprawie elektroniki dioda świeci ciągle gaśnie po upływie minimum 10min jazdy

Jeśli elektronika faktycznie byłaby naprawiona to kontrolka powinna mrugać.

Prawdopodobnie układ odpowiedzialny za impulsy kontrolki szlag trafił i trzeba go obejść lub naprawić..

Najlepiej wymontować zegary, zanieść do jakiegoś bystrego elektronika i będzie po kłopocie.

Najcześciej pada tranzystor(o ile dobrze pamietam).*

 

Na czujniku w głowicy jest odwrotnie na zgaszonym jest prąd a na odpalonym prądu nie ma więc moim zdaniem czujniki są sprawne.

Sprawdziłeś kable a nie czujniki.

Czujniki to na zgaszonym powinny pokazać "zwarę-czyli zerowa lub mikroskopijna oporność"z masą a an odpalonym nie multimetr nie powinien mieć żadnych odczytów.

 

*Nie tranzystor tylko stabilizator.

http://forum.vw-passat.pl/threads/436-zimne-luty-jak-sprawdzic-a-moze-czujnik-czy-co?highlight=zegary+tranzystor

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znow ja, nie zakladam nowego tematu. Podczepiam sie. Tez mam problem z zarzaca sie kontrolka oleju. Passat b4.

Wnioski:

 

Gdy zapalam zaplon kontrolka oleju sie pali, gdy silnik odpalam - krece, zaczyna migac, (nie widzi cisniania oleju ale widzi obroty i tu niby blad bo czujnik nie zdazyl rozewrzec masy tak? ), gdy odpale przestaje migac i sie zarzy, dodam zarzy nie swieci.

Odpinanie czujnikow nic nie wplywa na zarzenie.

Gdy:

a) Czujnik w filtrze odpiety po przekroczeniu 2-2.5 tys obrotow zaczyna migac kontrolka i przygasac do opcji zarzenia oraz zaczyna piszcze. ( chyba tak ma byc?), co do opcji na zaplonie nic nie wnosi czy odpieta czy nie bo ten czujnik reaguje na wieksze cisnienie.

 

b) czujnik w glowicy odepne na zaplonie kontrolka miga,gdy podepne przestaje migac na zaplonie i pali sie ciagle. A gdy odpale auto nic sie nie dzieje z odlaczonym i podlaczonym czujnikiem( z tym ze sie nic nie dzieje raczej tak powinno byc) gdy kablem od tego czujnika zewre do masy kontrolka zaczyna migac na odpalonym silniku. Czyli chyba dobrze.

 

Moje pytania. Nie powinno byc tak ze kontrolka od oleju powinna migac na zaplonie?

 

I jeszcze jedna rzecz. Wczensije kontrolka miala zimny lut, w ogole nie dawala oznac zycia tzn zarzyla sie caly czas ( o dziwo) ale nie zapalala sie po zaplonie. Dopiero stukniecie w licznik powodowala ze kontrolka sie zapalala i dzialala jak powinna, ale czy dzialala czy nie, to zarzyla sie caly czas. Co jest dziwne. Moze sama dioda sie posypala? bo dziwne, ze gdy nie dostaje sygnalu na obie nozki gdy nie pokazywala nic na zaplonie to i tak sie zarzyla.

 

Po naprawie zimnego luta co spowodowala ze teraz kontrolka wstaje bez pukania w licznik, problem zarzenia nie zniknal, a mialem nadziele ze tak bedize.

 

Co myslicie?

Jakies jeszcze sugesite?

Sory za esej, jakos mam tak zawsze :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakies jeszcze sugesite?

Przekładałeś diody z np. kontrolki płynu chłodniczego.

Daj zegar do elektryka i nich Ci obada oporniki-bo chyba są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekładałeś diody z np. kontrolki płynu chłodniczego.

Daj zegar do elektryka i nich Ci obada oporniki-bo chyba są.

 

 

Nic nie przekladalem. Bylo juz tak jak kupilem tylko do tej pory jakos nie mialem weny wyciagac zegarow. W ogole licznik w b4 calkiem inaczej sie rozbiera niz w b3. Rozwalily sie te cale slimaczki od wskazowek. Ale wyymlilem jak to zlozyc i jest git. Wiec watpie ze tu ktokolwiek przekladal tak diody. Mam znajomego elektryka to w sobote sprobuje go ogarnac i jeszcze sprobuje podmieniac zegary z innego auta i dam znac. A z tym swieceniem stalym na zaplonie to dobrze ? czy ma migac? bo w koncu nie wiem.

Edytowane przez de_never

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

No i mnie dorwał problem z kontrolką oleju.

Zaczyna mi mrugać kontrolka oleju jak zjeżdżam z ekspresówki na biegu, gaz puszczony i obroty powoli spadają.

Wystarczy przygazować powyżej 2500 obr/min i kontrolka gaśnie.

Czasami raz mi się zapali, czasami kilka razy pod rząd.

Nigdy w mieście ani w spokojnej trasie, dopiero jak przegonię samochód tak ze 140 km/h przez dłuższy czas to dopiero się zapala. A i to nie zawsze.

Wymieniłem oba czujniki oleju, pomogło na jakieś dwa miesiące i wróciło. Znów wymieniłem oba czujniki i w trasie raz mi się tylko zapaliła. Może te czujniki jakieś inne?

Jakie powinny być czujniki w AFN? U mnie w głowicy jest niebieski a w chłodnicy oleju biały.

Olej wymieniany ze dwa razy, razem z filtrami. Olej mineralny.

 

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w głowicy jest niebieski a w chłodnicy oleju biały

Na czujnikach jest opis z zakresem pracy czyli na głowicy ten z mniejszym ciśnieniem a w filtrze większym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam was vw maniacy podlacze sie do waszego tematu .U mnie jest taki problem ze miga mi kontrolka od oleju podczas jazdy ,ale wtedy gdy wkrece silnik do 3tys .gasze silnik ,odpalam i jest ok,wkrecam na postoju do 3tys i to samo. Dodam ze jak mi miga kontrolka to przy tym jest taki dzwiek ostrzegawczy(pikanie).Mysle ze to czujnik (oby).Jutro jade zmiezyc cisnienie zobaczymy ale prosze podpowiedzcie cos pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za każdym razem jak masz 3 tys obrotów czy sporadycznie?

długo Ci się to objawia?(od kiedy)

kiedy wymieniałeś olej/filtr?

Edytowane przez dolarmistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc ten problem mam od wczoraj .Pojawia sie to za kazdym razem ,gasze silnik ,odpalam ijak jade i bardzo lekko go wkrecam na obroty to nic sie nie dzieje,ale tj2tys do2,5tys od3tys pojawia sie ten problem.Olej wymienialem nie dawno ok 2miesiace temu plus filtr od tego momentu przejechalem 4 tys km .Przebieg jaki ma na obecna chwile to304.....tyskm (pierwszy raz mam taki przypadek w tym passacie .........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności