Skocz do zawartości
grzeszcz

B4 2E trudności w prowadzeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z prowadzeniem mojego b4. Chodzi o to że gdy na dworze wieje wiatr naprawde cieżko jest mi jeżdzić passatem. Jest bardzo wrażliwy na boczne podmuchy a podczas mijania z innymi niebezpiecznie go bujnie na drodze. Mam wtedy cały czas kierownicę skręconą w lewo a jadę prosto. Obecnie podczas jazdy jak nie ma wiatru to zaczęło mnie sciągać tzn. musze mieć kiere w lewo żeby jechać prosto a jak wyprostuje to auto ucieka mi w prawo. Dodam że zbieżność była ustawiana za każdym razem kiedy była jakaś robota z przodu (tj. łożyska McPhersona, połoś oraz maglownica). Auto kupiłem z podniesionym tyłem tzn są włożone pod sprężyny z tyłu jakies gumowe podkładki ( jest ich chyba 3 na strone). Samochód stoi na normalnym ogumieniu 185/65/R14. Z tego co pamiętam przy wymianie opon na zimowe lewa przednia oraz tylna prawa felga mialy dane duże ciężarki wyważające (cos ok 50 chyba) a reszta felg byla w normie czyli mniejsze ciężarki. To wszystko co sie dzieje z b4. Proszę pomożcie co zrobić żeby auto znów zaczęlo sie prawidłowo prowadzić.. Z góry dzieki pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy, kiedy miałem zużyte tuleje tylnej belki. Koszt 80 zł + 4 godziny pracy. Wymieniłem i jest elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha rozumiem. A wiesz może jak sprawdzic te tuleje belki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak chcesz po taniości to jedź na szarpaki do stacji diagnostycznej. 20 PLN chyba biorą i o zawieszeniu wszystko ci powiedzą.

Lepiej by było zrobić jeszcze sprawdzenie amortyzatorów. Jak znam życie to kupiłeś samochód i nic w nim nie robiłeś od tamtej pory.

Jak masz luz w przednim zawieszeniu, padnięty amortyzator i może jeszcze luz z tyłu to cudą będą się dziać na drodze.

Więc jedź do fachowca niech sprawdzi zawieszenie i powie co jest do wymiany, a wymieniać to już można samemu bo części całe nic kosztują.

Jak coś wymienić to szukaj na forum bo było. Szukajka coś szwankuje więc jak nie ma w FAQ to wpisz hasło w google i znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to co musialem na teraz a amortyzatory wychodziły po ok 70 % przód i tył także nie było potrzeby wymieniac. Ostatni raz byłem w wakacje na stacji i wszystko bylo ok. Jednak od tamtego czasu zrobiłem ok 10 tys km i nie wiadomo co jest teraz grane. Jak najszybciej pojade na skp i zobaczymy co mi powiedza. A na stacji diagnostycznej wszystko powiedza mi o zawiasie w b4? Bo nie mam czasu jezdzic i szukac innych warsztatów żeby dokładnie sprawdzili co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stacji diagnostycznej wszystko powiedza mi o zawiasie w b4
na szarpakach wszystko się pokaże, więc możesz jechać spokojnie i wszystkiego powinieneś się dowiedzieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tuleje tylnej belki sprawdza się zaciągając ręczny i bujając mocno autem tył przód - widać będzie ruch w gniazdach belki. Nie trzeba nic płacić. Zajrzyj do warsztatu i poczytaj. Wymieniałem sam, 8h bo pierwszy raz to robiłem i musiałem dorobić sobie przyrząd. 100pln za 4 tuleje Loemfordera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale nie wiadomo czy przód mu nie pływa, więc niech odżałuje i pojedzie na SKP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pływa przód czuc to podczas jazdy. Jak znajde chwile to pojade i dowiem sie wszystkiego. Dzięki za pomoc koledzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bylem na SKP i przepatrzyłem z diagnosta wszystko i wyszlo ze do wymiany mam drążek lewy bo ma luz i końcowkę lewą. Dzisiaj wymienilem to ustawil mi zbieżność i nie widze praktycznie żadnej poprawy. Nadal musze kontrować kierownicę w lewo żeby jechał prosto i podczas wiatru mna rzuca:( strasznie mnie to wkurza... Diagnosta mowił coś że jak ustawiał zbieżność to cieżko mu bylo to zrobić po lewej stronie bo jak ustawiał tam to przez poł obrotu zero reakcji dopiero poźniej jakaś reakcja. Mowił coś ze maglownica może być kiepska ale z drugiej strony reaguje ona na postoju i w czasie jazdy na małe ruchy nie czuc jakiegos luzu. Wczesniej jak mialem padnięta maglownice to reagowala z wielkim opoźnieniem. Już nie wiem co dalej robic z tym fantem...

Edytowane przez grzeszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności