Skocz do zawartości
Krawcol82

Koło dwumasowe do DSG-gdzie kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, ma ktoś nagrany dźwięk jak hałasuje dwumasa po załączeniu silnika? U mnie na zimnym silniku po odpaleniu jest powiedzmy metaliczny dźwięk, przyjeździe spokój. Jeżdżę od kilku miesięcy DSG, stąd moje pytanie. Przebieg pewny 119 tys. 2.0 TDI 170KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bardzo potrzebujesz ren dzwiek to moge jutro nagrac;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy uruchamianiu silnika zużyte koło dwumasowe wali jakby chciało urwać pół samochodu. Rozrusznik robi pół obrotu i jak tłoki są w położeniu do zapłonu, wał korbowy dostaje opór od ciśnienia na tłokach i zamiast amortyzować siłę wsteczną na sprężynach dwumasy, cała siłą idzie bezpośrednio na masy umieszczone w kole zamachowym. Generalnie jest dupnięcie przy rozruchu. Potem już klekocze jak zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na poprzedniej stronie masz wrzucony link do dość obszernego opisu objawów uszkodzonej dwumasy. U mnie w większości się pokrywają objawy. Na szczęście dziś rozwiązałem ten problem i pare innych. Dwumas kupiłem w IC za 1430zł LUK-a do tego komplet śrub 50zł ...400zł robocizna. Przy okazji mechanik ogarnął mi temat napędu pompy olejowej- wymiana tz. "ołówka". Jak się okazało był już dość mocno zużyty... Jutro wrzucę fotkę. Niestety nadal pozostał jeszcze jeden problem. Przy Jeździe ze stałą prędkością np. 50km/h po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu słychać stuknięcie. Odczuwalne jest na podłodze po lewej stronie na podstopnicy. Czyżby poducha silnika czy coś innego?? Odczuwalne to jest na każdym biegu. (3,4,5,6)

Pozdrawiam!!

Edytowane przez lukasTRN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Temat rzeka czyli Dwumas w DSG :) Ostatnio byłm u mechanika i powiedział mi ze dwumas już długo nie pociągnie, faktycznie syłchać na zimnym, stuka puka itd, nawet szarpie przy ruszaniu, tak po zatym biegi zmienia ładnie.

 

Pytanie : 1. czy wystarczy zmienić tylko dwumas ??? czy warto za jednym zamachem wymienić sprzęgło??

 

2. Ostatnio mam problem z porannym odpalaniem, gaśnie po sekundzie i tak z 3 razy zanim odpale. ( sprawdziłem pompy, sa ok, w zbiorniku tez ok, zbiornik czy na rezerwie czy na pełnym to samo, wtryskiwacze sprawdzone wszystko w normie ( mechanik powiedział wtryski Igła ) filr paliwa nowy, paliwo też nigdize nie ucieka.

 

Czy dwumas moze mieć cos w tym wspólnego ???? ( na ciepłym tego nie robi ) ??

 

Nikt nie wie OCB, sugerowano mi nawet ze moze to być IMO ale to na ciepłym tez chyba miałby problemy z odpaleniem . Przebieg 280 000kg duzy ale chociaż orginalny ;)

 

Pomóżcie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Ostatnio mam problem z porannym odpalaniem, gaśnie po sekundzie i tak z 3 razy zanim odpale. ( sprawdziłem pompy, sa ok, w zbiorniku tez ok, zbiornik czy na rezerwie czy na pełnym to samo, wtryskiwacze sprawdzone wszystko w normie ( mechanik powiedział wtryski Igła ) filr paliwa nowy, paliwo też nigdize nie ucieka.

 

Wkład pompy paliwa do wymiany.

 

O części pisz do kolegi Weso.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompe mozesz slyszec ale moze dawac za slabe cisnienie, mialem wczoraj taki przypadek, sprzegiel przy dwumasie nie wymieniaj pewnie beda ik, a cena troszke powala, w wiekszosci przypadkow pada sam dwumas;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Ostatnio mam problem z porannym odpalaniem, gaśnie po sekundzie i tak z 3 razy zanim odpale.
A słychać przy tym gong? Zapalają ci się kontrolki esp i ręcznego? Jeśli tak to kończy ci się aku
czy wystarczy zmienić tylko dwumas ??? czy warto za jednym zamachem wymienić sprzęgło??
W dsg nie wymienia się sprzęgła z dwumasą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na poprzedniej stronie masz wrzucony link do dość obszernego opisu objawów uszkodzonej dwumasy. U mnie w większości się pokrywają objawy. Na szczęście dziś rozwiązałem ten problem i pare innych. Dwumas kupiłem w ic za 1430zł luk-a do tego komplet śrub 50zł ...400zł robocizna. Przy okazji mechanik ogarnął mi temat napędu pompy olejowej- wymiana tz. "ołówka". Jak się okazało był już dość mocno zużyty... Jutro wrzucę fotkę. Niestety nadal pozostał jeszcze jeden problem. Przy jeździe ze stałą prędkością np. 50km/h po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu słychać stuknięcie. Odczuwalne jest na podłodze po lewej stronie na podstopnicy. Czyżby poducha silnika czy coś innego?? Odczuwalne to jest na każdym biegu. (3,4,5,6)

pozdrawiam!!

 

sprawdź poduszkę skrzyni biegów dolna i tą łapę od niej łapa na połaczeniu po odkręceniu śrusy musi być w jednym kawałku jak masz w 2 to masz powód mam to samo ale już wiem od czego dźwięk pochodzi3b893599ae06883e8810940c4c467f80.jpg

 

 

daj znac czy to to i pomogła wymiana

Edytowane przez dzanm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło zamachowe do dsg teraz korzystniej wychodzi sachs niż luk - radzę szukać Panowie przy problemach aktualnie sachsika.

Pozdrówki

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat zakupu kompletu koła dwumasowego i sprzęgła - aktualnie nie widzę użytkownika Vagtech.otwarte24.pl?

Czy możecie polecić kogoś innego na forum lub na allegro?

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżę temat zakupu kompletu koła dwumasowego i sprzęgła - aktualnie nie widzę użytkownika Vagtech.otwarte24.pl?

Czy możecie polecić kogoś innego na forum lub na allegro?

 

Dzięki

 

Zapytaj u nich;

http://www.getem.pl/

 

LuK 600 0016 00

1420 zeta

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos sie wypowie konkretnie kto wymienil dwumase i sprzeglo (czy sprzegla) ?

Mam dwumase sachs, sruby w aso maja.

Ale o sprzegle nie wiem czy tez warto zrobic ? Czy nie ruszac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mlody w dsg wymieniasz tylko dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ! A ile w aso taka wymiana ? Ktos robil w aso ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w DSG również wymienia się tarcze sprzęgłowe, jeśli są one zużyte - zwykle szybciej zużywają się one w DSG 7, ponieważ są to sprzęgła "suche".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wlasnie o to mi chodzi... Ze jak juz ruszam dwumas to bym te tarcze zrobil. A jaki koszt tych tarcz ? I czy wymiana skomplikowana ?

U mnie slychac trzaski przy hamowaniu gdy skrzynia redukuje. A podczas zmiany biegow slychac halas nieprzyjemne takie strzaly z 2 na 3 i z 3 na 4. Innych typowych objawow dwumasy nie mam. Wiec moze to jednak te tarcze ? Bo tylko przy zmianie biegow mam takie akcje... Na rozgrzanym juz spokoj. I prawie nic nie slychac przy zmianie biegow. A przy redukcji zupelnie cisza.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko wróżyć z fusów. Bezpośrednio stan sprzęgieł można ocenić po otwarciu skrzyni - co i tak planujesz zrobić. W ASO ta usługa na pewno będzie droższa niż w zwykłym warsztacie. Złap za telefon, zadzwoń do pobliskiego ASO i zapytaj ile zapłacisz za taką robotę.

Tym, co przemawia za ASO jest 2 lata gwarancji na wykonaną usługę. Jeśli natomiast w okolicy masz gdzieś renomowany (z dobrą opinią i specjalizacją w DSG) warsztat, to pokusiłbym się o porównanie cen i prosty rachunek. Weź pod uwagę, że jest wiele warsztatów zajmujących się automatami, ale niestety bardzo niewiele takich, które robią to porządnie i sumiennie.

W przypadku DSG wymiana sprzęgieł nie jest czarną magią, i nie różni się aż tak wiele, od wymiany sprzęgła w skrzyni manualnej - jeśli tylko mechanik wie, co robi.

Ja mechanikiem, czy specjalistą od DSG nie jestem, natomiast z wymianą sprzęgieł bym się wstrzymał. Jeśli dobrze widzę, masz DSG 6 biegową, tak? Czy byłeś u kogoś ogarniętego na porządniej diagnozie wraz z jazdą testową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak... Abt dlugoleka kolo wroclawia. Kazal jeszcze cieszyc sie jazda. Kazal wymienic olej jesli to na cieplym ustepuje... Ale nie pomogla wymiana. A ogolnie wymiana dwumasy wiaze sie z wymiana oleju znowu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro objawy ustępują po nagrzaniu silnika / oleju to skrzynia nie ma tu nic do rzeczy. Zimny olej ma większą lepkość i tłumienie, więc gdyby to były problemy ze skrzynią to z czasem by się nasilały a nie ustawały. Objawem zużytego sprzęgła jest ślizganie a nie hałasowanie.

Do wymiany dwumasy w dsg potrzebna jest dwumasa, kpl śrub (albo klej do posmarowania starych) i dobrze jest wymienić łożysko 056 105 313 C.

Jeżeli sprzęgła są ok to nie ma potrzeby ich ruszać.

Czy byłeś u kogoś ogarniętego na porządniej diagnozie wraz z jazdą testową?
To jest klucz do wszystkiego - profesjonalna diagnoza
A ogolnie wymiana dwumasy wiaze sie z wymiana oleju znowu ?
Nie. Dwumasa to osobny element

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności