marzar Zgłoś #41 Napisano 4 Grudnia 2014 Koledzy, ma ktoś nagrany dźwięk jak hałasuje dwumasa po załączeniu silnika? U mnie na zimnym silniku po odpaleniu jest powiedzmy metaliczny dźwięk, przyjeździe spokój. Jeżdżę od kilku miesięcy DSG, stąd moje pytanie. Przebieg pewny 119 tys. 2.0 TDI 170KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #42 Napisano 4 Grudnia 2014 jak bardzo potrzebujesz ren dzwiek to moge jutro nagrac;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #43 Napisano 6 Grudnia 2014 Przy uruchamianiu silnika zużyte koło dwumasowe wali jakby chciało urwać pół samochodu. Rozrusznik robi pół obrotu i jak tłoki są w położeniu do zapłonu, wał korbowy dostaje opór od ciśnienia na tłokach i zamiast amortyzować siłę wsteczną na sprężynach dwumasy, cała siłą idzie bezpośrednio na masy umieszczone w kole zamachowym. Generalnie jest dupnięcie przy rozruchu. Potem już klekocze jak zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasTRN Zgłoś #44 Napisano 13 Grudnia 2014 (edytowane) na poprzedniej stronie masz wrzucony link do dość obszernego opisu objawów uszkodzonej dwumasy. U mnie w większości się pokrywają objawy. Na szczęście dziś rozwiązałem ten problem i pare innych. Dwumas kupiłem w IC za 1430zł LUK-a do tego komplet śrub 50zł ...400zł robocizna. Przy okazji mechanik ogarnął mi temat napędu pompy olejowej- wymiana tz. "ołówka". Jak się okazało był już dość mocno zużyty... Jutro wrzucę fotkę. Niestety nadal pozostał jeszcze jeden problem. Przy Jeździe ze stałą prędkością np. 50km/h po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu słychać stuknięcie. Odczuwalne jest na podłodze po lewej stronie na podstopnicy. Czyżby poducha silnika czy coś innego?? Odczuwalne to jest na każdym biegu. (3,4,5,6) Pozdrawiam!! Edytowane 13 Grudnia 2014 przez lukasTRN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Horhe Zgłoś #45 Napisano 24 Stycznia 2015 Witam! Temat rzeka czyli Dwumas w DSG Ostatnio byłm u mechanika i powiedział mi ze dwumas już długo nie pociągnie, faktycznie syłchać na zimnym, stuka puka itd, nawet szarpie przy ruszaniu, tak po zatym biegi zmienia ładnie. Pytanie : 1. czy wystarczy zmienić tylko dwumas ??? czy warto za jednym zamachem wymienić sprzęgło?? 2. Ostatnio mam problem z porannym odpalaniem, gaśnie po sekundzie i tak z 3 razy zanim odpale. ( sprawdziłem pompy, sa ok, w zbiorniku tez ok, zbiornik czy na rezerwie czy na pełnym to samo, wtryskiwacze sprawdzone wszystko w normie ( mechanik powiedział wtryski Igła ) filr paliwa nowy, paliwo też nigdize nie ucieka. Czy dwumas moze mieć cos w tym wspólnego ???? ( na ciepłym tego nie robi ) ?? Nikt nie wie OCB, sugerowano mi nawet ze moze to być IMO ale to na ciepłym tez chyba miałby problemy z odpaleniem . Przebieg 280 000kg duzy ale chociaż orginalny Pomóżcie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #46 Napisano 24 Stycznia 2015 2. Ostatnio mam problem z porannym odpalaniem, gaśnie po sekundzie i tak z 3 razy zanim odpale. ( sprawdziłem pompy, sa ok, w zbiorniku tez ok, zbiornik czy na rezerwie czy na pełnym to samo, wtryskiwacze sprawdzone wszystko w normie ( mechanik powiedział wtryski Igła ) filr paliwa nowy, paliwo też nigdize nie ucieka. Wkład pompy paliwa do wymiany. O części pisz do kolegi Weso. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #47 Napisano 24 Stycznia 2015 pompe mozesz slyszec ale moze dawac za slabe cisnienie, mialem wczoraj taki przypadek, sprzegiel przy dwumasie nie wymieniaj pewnie beda ik, a cena troszke powala, w wiekszosci przypadkow pada sam dwumas;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #48 Napisano 25 Stycznia 2015 2. Ostatnio mam problem z porannym odpalaniem, gaśnie po sekundzie i tak z 3 razy zanim odpale.A słychać przy tym gong? Zapalają ci się kontrolki esp i ręcznego? Jeśli tak to kończy ci się akuczy wystarczy zmienić tylko dwumas ??? czy warto za jednym zamachem wymienić sprzęgło??W dsg nie wymienia się sprzęgła z dwumasą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzanm Zgłoś #49 Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) na poprzedniej stronie masz wrzucony link do dość obszernego opisu objawów uszkodzonej dwumasy. U mnie w większości się pokrywają objawy. Na szczęście dziś rozwiązałem ten problem i pare innych. Dwumas kupiłem w ic za 1430zł luk-a do tego komplet śrub 50zł ...400zł robocizna. Przy okazji mechanik ogarnął mi temat napędu pompy olejowej- wymiana tz. "ołówka". Jak się okazało był już dość mocno zużyty... Jutro wrzucę fotkę. Niestety nadal pozostał jeszcze jeden problem. Przy jeździe ze stałą prędkością np. 50km/h po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu słychać stuknięcie. Odczuwalne jest na podłodze po lewej stronie na podstopnicy. Czyżby poducha silnika czy coś innego?? Odczuwalne to jest na każdym biegu. (3,4,5,6)pozdrawiam!! sprawdź poduszkę skrzyni biegów dolna i tą łapę od niej łapa na połaczeniu po odkręceniu śrusy musi być w jednym kawałku jak masz w 2 to masz powód mam to samo ale już wiem od czego dźwięk pochodzi daj znac czy to to i pomogła wymiana Edytowane 30 Stycznia 2015 przez dzanm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #50 Napisano 31 Stycznia 2015 koło zamachowe do dsg teraz korzystniej wychodzi sachs niż luk - radzę szukać Panowie przy problemach aktualnie sachsika. Pozdrówki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #51 Napisano 14 Maja 2015 Odświeżę temat zakupu kompletu koła dwumasowego i sprzęgła - aktualnie nie widzę użytkownika Vagtech.otwarte24.pl? Czy możecie polecić kogoś innego na forum lub na allegro? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #52 Napisano 14 Maja 2015 (edytowane) Odświeżę temat zakupu kompletu koła dwumasowego i sprzęgła - aktualnie nie widzę użytkownika Vagtech.otwarte24.pl?Czy możecie polecić kogoś innego na forum lub na allegro? Dzięki Zapytaj u nich; http://www.getem.pl/ LuK 600 0016 00 1420 zeta Edytowane 14 Maja 2015 przez waski1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #53 Napisano 16 Maja 2015 Ktos sie wypowie konkretnie kto wymienil dwumase i sprzeglo (czy sprzegla) ? Mam dwumase sachs, sruby w aso maja. Ale o sprzegle nie wiem czy tez warto zrobic ? Czy nie ruszac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #54 Napisano 16 Maja 2015 Mlody w dsg wymieniasz tylko dwumas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #55 Napisano 16 Maja 2015 Dzieki ! A ile w aso taka wymiana ? Ktos robil w aso ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #56 Napisano 16 Maja 2015 w DSG również wymienia się tarcze sprzęgłowe, jeśli są one zużyte - zwykle szybciej zużywają się one w DSG 7, ponieważ są to sprzęgła "suche". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #57 Napisano 16 Maja 2015 (edytowane) I wlasnie o to mi chodzi... Ze jak juz ruszam dwumas to bym te tarcze zrobil. A jaki koszt tych tarcz ? I czy wymiana skomplikowana ? U mnie slychac trzaski przy hamowaniu gdy skrzynia redukuje. A podczas zmiany biegow slychac halas nieprzyjemne takie strzaly z 2 na 3 i z 3 na 4. Innych typowych objawow dwumasy nie mam. Wiec moze to jednak te tarcze ? Bo tylko przy zmianie biegow mam takie akcje... Na rozgrzanym juz spokoj. I prawie nic nie slychac przy zmianie biegow. A przy redukcji zupelnie cisza. Edytowane 16 Maja 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #58 Napisano 16 Maja 2015 Ciężko wróżyć z fusów. Bezpośrednio stan sprzęgieł można ocenić po otwarciu skrzyni - co i tak planujesz zrobić. W ASO ta usługa na pewno będzie droższa niż w zwykłym warsztacie. Złap za telefon, zadzwoń do pobliskiego ASO i zapytaj ile zapłacisz za taką robotę. Tym, co przemawia za ASO jest 2 lata gwarancji na wykonaną usługę. Jeśli natomiast w okolicy masz gdzieś renomowany (z dobrą opinią i specjalizacją w DSG) warsztat, to pokusiłbym się o porównanie cen i prosty rachunek. Weź pod uwagę, że jest wiele warsztatów zajmujących się automatami, ale niestety bardzo niewiele takich, które robią to porządnie i sumiennie. W przypadku DSG wymiana sprzęgieł nie jest czarną magią, i nie różni się aż tak wiele, od wymiany sprzęgła w skrzyni manualnej - jeśli tylko mechanik wie, co robi. Ja mechanikiem, czy specjalistą od DSG nie jestem, natomiast z wymianą sprzęgieł bym się wstrzymał. Jeśli dobrze widzę, masz DSG 6 biegową, tak? Czy byłeś u kogoś ogarniętego na porządniej diagnozie wraz z jazdą testową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #59 Napisano 16 Maja 2015 Tak... Abt dlugoleka kolo wroclawia. Kazal jeszcze cieszyc sie jazda. Kazal wymienic olej jesli to na cieplym ustepuje... Ale nie pomogla wymiana. A ogolnie wymiana dwumasy wiaze sie z wymiana oleju znowu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #60 Napisano 16 Maja 2015 Skoro objawy ustępują po nagrzaniu silnika / oleju to skrzynia nie ma tu nic do rzeczy. Zimny olej ma większą lepkość i tłumienie, więc gdyby to były problemy ze skrzynią to z czasem by się nasilały a nie ustawały. Objawem zużytego sprzęgła jest ślizganie a nie hałasowanie. Do wymiany dwumasy w dsg potrzebna jest dwumasa, kpl śrub (albo klej do posmarowania starych) i dobrze jest wymienić łożysko 056 105 313 C. Jeżeli sprzęgła są ok to nie ma potrzeby ich ruszać. Czy byłeś u kogoś ogarniętego na porządniej diagnozie wraz z jazdą testową?To jest klucz do wszystkiego - profesjonalna diagnozaA ogolnie wymiana dwumasy wiaze sie z wymiana oleju znowu ?Nie. Dwumasa to osobny element Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach