Skocz do zawartości
WW

Kto rozbieral górne oświetlenie?

Rekomendowane odpowiedzi

Zasilanie do lampki jest w kostce: T6b/5, kolor czerwono/niebieski (0,5mm), zasilanie prowadzi od Sterownika instalacji elektrycznej samochodu, a dokładniej od przekaźnika 2 zasilania napięciowego zacisku 30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze rozumiem :

 

czerwono/niebieski to +12V

brązowy to zapewne masa

 

czy na tym czerwono/niebieskim pojawia się napięcie tylko po włączeniu zapłonu ?

 

czy ktoś podpinał już ładowarkę USB w ten sposób aby wyprowadzić zasilanie 5V do kamerki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje bardzo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie chcę dopisywać się do kompletnej fotorelacji, ale właśnie jestem w trakcie montażu takiej kamerki.

Zauważyłem błąd logiczny autora tego posta z linku przy podłaczaniu kamerki przez przekaźnik.

Taki sposób jak został zaproponowany niczego absolutnie nie może poprawić, dodatkowo wprowadza jedynie dodatkowe obciążenie cewką przekaźnika które sumuje się z prądem rejestratora. Aby to miało ręce i nogi to zostawiamy podłaczenia 1, 2, i 4 a na styk 3 przekaźnika roboczy musimy doprowadzić jakikolwiek plus, może być nawet bezpośrednio z akumulatora gdyż łaczenie tego styku (3) ze stykiem 1 powoduje efekt jak opisałem, niczego to nie może poprawić. Jak mi się ud to wstawię schemacik jak to powino być aby przekaźnik coś dawał.

3c-cam-relay.jpg

Edytowane przez fb3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego fb3 to w takim razie wytłumacz mi dlaczego u mnie to działa bez najmniejszego problemu ? . Zamykam auto z kluczyka kamerka OFF , otwieram auto z kluczyka kamerka ON . I tak bez przerwy . Zresztą jakbyś nie zauważył to plus wzięty na stałe z wtyczki jest plusem stałym po otwarciu auta , dlatego jest wykorzystany . A według Twojego schematu zachodzi potrzeba poprowadzenia DODATKOWEGO przewodu plusa żeby tak zrobić . A PO CO ? Skoro jest przy lampce i można go wykorzystać ! Twoim sposobem to MASŁO MAŚLANE . Jak dam radę to jeszcze dziś wstawię filmik z działania kamerki podłączonej moim sposobem . Zresztą przekaźnik , którego użyłem to przekaźnik sygnałowy. Jego cewka pobiera taki prąd jakby moc żarówki 5W podniósł o 0,1 W . Układ w aucie tego nie wykrywa tym bardziej, że nie musi bo wewnątrz oświetlenie nie jest "CAN BUS" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego fb3 to w takim razie wytłumacz mi dlaczego u mnie to działa bez najmniejszego problemu ? . Zamykam auto z kluczyka kamerka OFF , otwieram auto z kluczyka kamerka ON . I tak bez przerwy . Zresztą jakbyś nie zauważył to plus wzięty na stałe z wtyczki jest plusem stałym po otwarciu auta , dlatego jest wykorzystany . A według Twojego schematu zachodzi potrzeba poprowadzenia DODATKOWEGO przewodu plusa żeby tak zrobić . A PO CO ? Skoro jest przy lampce i można go wykorzystać ! Twoim sposobem to MASŁO MAŚLANE . Jak dam radę to jeszcze dziś wstawię filmik z działania kamerki podłączonej moim sposobem . Zresztą przekaźnik , którego użyłem to przekaźnik sygnałowy. Jego cewka pobiera taki prąd jakby moc żarówki 5W podniósł o 0,1 W . Układ w aucie tego nie wykrywa tym bardziej, że nie musi bo wewnątrz oświetlenie nie jest "CAN BUS" .

 

Ja tego wytłumaczyć nie potrafię...

to ma sens tylko wtedy kiedy oświetlenie gaśnie płynnie i w sytuacji kiedy kamera zasilana jest napięciem 5V przetwornica pracuje bardzo długo i ten przekaźnik rozłączy wcześniej bo pewno gdzieś w momencie kiedy wypełnienie przebiegu spadnie do 50%

 

Prawidłowe stosowanie przekaźnika w takim układzie wg mnie wygląda tak jak na tych schematach:

3c-cam-relay2.jpg

Edytowane przez fb3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przetwornica pracuje bardzo długo

 

Stary !!!??? Jaka przetwornica ? Jakie oświetlenie ? Jakie 5 V ? Kamerka ma zasilacz 12 V i tyleż samo podane jest na oświetlenie , a płynność gaszenia oświetlenia sterowana jest modułem komfortu poprzez biegun ujemny MINUS . OT cała filozofia . Ja z prądem itp mam do czynienia zawodowo już od 13-tu lat . Wiem co i jak działa i jaki był mój zamiar kiedy tworzyłem instrukcję podłączenia kamerki . A skoro Ty

Ja tego wytłumaczyć nie potrafię...
to może lepiej nic nie pisz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stary !!!??? Jaka przetwornica ? Jakie oświetlenie ? Jakie 5 V ? Kamerka ma zasilacz 12 V i tyleż samo podane jest na oświetlenie , a płynność gaszenia oświetlenia sterowana jest modułem komfortu poprzez biegun ujemny MINUS . OT cała filozofia . Ja z prądem itp mam do czynienia zawodowo już od 13-tu lat . Wiem co i jak działa i jaki był mój zamiar kiedy tworzyłem instrukcję podłączenia kamerki . A skoro Ty to może lepiej nic nie pisz .

 

Stoję w miejscu z montażem bo ten przełacznik 0-SterDrzw-ON w tej lampce okazał się przegrzany i muszę go zregenerować. to chyba jest odpowiedź na pytanie kolegi hsv! dlaczego u niego nie było tej środkowej żarówki, ktoś to celowo zdemontował aby chronić ten delikatny przełącznik.

 

Co do wypowiedzi kolegi latinoo_80: otóż prawie każda kamerka w tej wtyczce ma przetwornik DCDC obniżający zasilanie samej kamerki do 5V. Masz do niej kabel USB? działa bez zasilacza 12V? więc chyba nie powiesz że z portu USB dostaje 12V i chyba jednak wiem o czym piszę. Ja u siebie wymontowałem go z tej wtyczki i zamknąłem w metalowej puszcze pozostałości z przetwornicy modułu CCD starej kamery.

 

Znalazłem inny bardziej elegancki sposób na wyprowadzenie kabelka, razem z kabelkami do czujnika deszczu, ale to tylko dla tych co takowy posiadają. Mam to wszystko w tej chwili rozebrane, jeżdżę bez tego podświetlenia, poszukam jeszcze alternatywy zasilania, może przy lusterku samościemniającym, bo łatwiej się wciąć w tą wiązkę.

Edytowane przez fb3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę post jeden pod drugim celowo aby podbić.

Podłaczyłem swój rejestrator, bardzo popularny bo tani Msonic i działa to tak:

po pierwszym podaniu zasilania czyli po włożeniu wtyczki do rejestratora urządzenie się włacza i zaczyna nagrywać. I nie ma silnych aby to wyłączyć, jedynie przycisk OFF na rejestratorze go wyłącza. I tu dostrzegłem dziwne zachowanie, po wyłaczeniu przyciskiem OFF na rejestratorze to urządzenie nie reaguje na otwarcie auta, reaguje natomiat na zamknięcie pilotem ....po zamknięciu się włacza :)

I wtedy znowu ta sama polka: nie reaguje wcale na zamykanie i otwieranie i tylko przycisk OFF wyłacza...

Passat B6 jak w opisie, wersja z czujnikiem deszczu i lusterkiem samościemniającym, podłaczenie bezpośrednio do przewodu czerwono/niebieskiego i oczka masy w dachu. Ktoś przerabiał już ten temat? chodzi o to tajemnicze załaczanie, bo w tym głównym temacie w dziale Warsztat było już kilka przypadków że to działało nonstop, ale nikt nie wspominał o załaczaniu się po zamknięciu kluczykiem.

 

Co do tego przekaźnika, jednak jest pewna istotna różnica: przekaźnik daje separację w momencie kiedy nie ma zasilania lampki i być może tu leży klucz sukcesu kolegi, coś "sprawdza" linię i bez przekaźnika "widzi" kamerkę a w wersji z przekaźnikiem widoczna jest tylko cewka przekaźnika, albo w innym wariancie: równoległe obciążenie indukcyjne cewką dodatkowego przekaźnika "usprawnia" charakterystykę wejścia przetwornicy kamerki, jeśli to byłaby prawda to również opornik o wartości około 300R powinien dać ten sam efekt.

No cóż, sprawdzę z tym przekaźnikiem, potem z opornikiem i napiszę o efektach.

Dodam że odpięcie wtyczki tej lampki nie powoduje zapisania błędu ani nie zapala się lampka na desce o przepaleniu żarówki.

Edytowane przez fb3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkop :)

dzięki za informacje zdobyte w tym wątku - dziś rozebrałem lampkę i oprzyrządowanie w podsufitce w celu montażu kamerki. Czerwono-niebieski niezmiennie to +związany z otwarciem auta, kable puszczone szczelinami przy zaślepce okablowania lusterka wstecznego/czujnika deszczu. Kamerka bezproblemowo wznawia się/wyłącza z pilota.

A118C oraz pokrewne (A119, A119C, A119v2) jest z zewnątrz bardzo minimalnie dostrzegalna, na zdjęciach wewnątrz - po lewej stronie lusterka wideorejestrator, po prawej od lusterka - moduł GPS

 

IMG_20181012_160530_800x600.jpg

IMG_20181012_160538_800x600.jpg

 

IMG_20181013_190252_450x600.jpg

IMG_20181013_190312_450x600.jpg

Edytowane przez czernobyl
poprawki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności