sebolpittbull Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2012 Problem ma się następująco włączam CB jest wszystko ok ludzie słyszą i ja ludzi słyszę , wystarczy odpalić silnik i zaczyna w głośniku CB słychać charczenie no nie wiem jak to dokładnie nazwać ale wnerwiające jest to, co prawda charczy trzeszczy jak mam ustawiony mówiąc nie fachowo odległość ile wlezie do tego redukcje szumów skręconą , a jak poskręcam to to jest mniej to słyszalne,ale i tak jak na nasłuchu zanim ktoś coś powie to zatrzeszczy najpierw potem słychać nieraz ładnie a nieraz z trzaskami . dodam że wszyscy mnie dobrze i wyraźnie słyszą . i tak na wszystkich kanałach od 1 do 40. Radio Uniden PRO 520 XL oraz antena IC100 HUSTLER. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anetkaitomek Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2012 Unideny raczej są odporne na zakłócenia z instalacji samochodu. Załóż filtr na zasilaniu albo sprawdź co zakłóca CB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2012 a jak masz podpięte CB ?? na stałe do aku czy pod zapalniczkę ?? bo może być w tym wina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebolpittbull Zgłoś #4 Napisano 10 Stycznia 2012 a jak masz podpięte CB ?? odp na stałe do aku plus bezpiecznik a jak sprawdzić co zakłóca bo jak tylko odpale samochód to słyszę zakłucenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #5 Napisano 10 Stycznia 2012 to sprawdź kable od CB do aku bo może się gdzieś kabel przetarł , ja jak miałem benzynę to mi szumy powodowała pompka od spryskiwacza ,a może być jeszcze wina samego głośnika bo mogło go przyjarać i to też może być przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebolpittbull Zgłoś #6 Napisano 10 Stycznia 2012 Powiem tak raz działa normalnie raz broi czyli strzela charczy , dzisiaj sprawdzałem i działa normalnie ale wczoraj jeszcze broiło. i ciul go wie co jest. kabel jest ok bo sprawdzałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #7 Napisano 10 Stycznia 2012 odkrec antene i wlacz CB tylko nie naciskaj guzika na gruzszce !!!! Jesli beda zaklucenia to idzie po zasilaniu. Jak przykrecisz antene i dopiero zacznie sie "dziwota" to szukaj w antenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chmarski Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2012 Skoro nagle się poprawiło... ... pomajtaj mikrofonem. Jak się nagle problem pojawi - oddaj do przelutowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2013 mam zestaw midland ml 145+ johnnyI. Jak ktoś nadaje na radyjku to ja słyszę tylko zakłócenia, na skali wiedzę siłę sygnału na 2 kreski, ale nie da się nic zrozumieć. Jak zapytam o coś to mobilki mi odpowiadają. Więc słychać mnie jak i ja słyszę, ale raczej tylko tych co są dość blisko. Co tu można zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gracek Zgłoś #10 Napisano 2 Września 2013 Sprawdz na poczatek podstawe w antenie bo tam przewod lubi sie urwac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #11 Napisano 2 Września 2013 Myślałem że to kabel i wymieniłem 2 miesiące temu na nowy i dalej to samo. Rok temu jeździłem innym samochodem na zestawie ML+ alan 102 plus i wydaje mi się że wtedy lepiej to chodziło. Braciak dał mi pirata bo nie chciał już CB i na alanie słabo chodziło. Wziąłem od brata jeszcze johnnego i jakby troche lepiej. Kupiłem paska jeździłem i się męczyłem bo słabo chodziło. W międzyczasie chciałem dostroic pirata bo ta śrubka regulacyjna nie była zakontrowana i gościu w serwisie powiedział że antena jest martwa i trzeba nową kupić. Zamieniłem więc antenę na MLa i też kicha. Wymieniłem kabel bo był ściśnięty w kilku miejscach i chciałem dłuższy żeby go schować i dalej kicha. W Warszawie sie nie dziwiłem że dużo zakłóceń wiadomo, ale teraz jest na urlopie w Jastarni i jak wczoraj w nocy trochę krążyłem to się dziwiłem czemu słyszę zakłocenia. ---------- Dodano o 18:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:56 ---------- trochę się rozpisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #12 Napisano 28 Września 2013 a ja mam podobny problem. podczas nadawania słuchający mnie mówią że buczy. od jakiegoś roku mam zamontowane w aucie światła do jazdy dziennej(led) i najprawdopodobniej one są żródłem buczenia ale jak przełączę światła normalnie na drogowe to też słychać. zasilanie mam podłączone pod zapalniczkę. czy po zmianie zasilania pod aku polepszy się czy co moze byc powodem owego buczenia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suruwa Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2013 A czy jak dodajesz gazu to słyszysz "przyśpieszanie" charczenia w CB ? Pozdrawiam Mateusz/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gracek Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2013 a ja mam podobny problem. podczas nadawania słuchający mnie mówią że buczy. od jakiegoś roku mam zamontowane w aucie światła do jazdy dziennej(led) i najprawdopodobniej one są żródłem buczenia ale jak przełączę światła normalnie na drogowe to też słychać. zasilanie mam podłączone pod zapalniczkę. czy po zmianie zasilania pod aku polepszy się czy co moze byc powodem owego buczenia?? Jakie masz radio, mikrofon i antene? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #15 Napisano 3 Października 2013 Gracek: radio Uniden Pro 520xl, mikrofon oryginalny unidenowski a antena sirio omega 27 mag Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vaio Zgłoś #16 Napisano 4 Grudnia 2013 Koniecznie filtr instalacji elektrycznej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #17 Napisano 8 Grudnia 2013 problem chyba rozwiązałem:) po prostu w kabel zasilający światła LED(one siały) wpiąłem żarówkę 20vatt'ową(w miejsce bezpiecznika) i jak ręką odjął. radio nie trzeszczy, łapie wszystkie kanały i na cb nie narzekają na mnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MMichał Zgłoś #18 Napisano 10 Grudnia 2013 Sory, że tak późno ale napiszę co myślę dla potomnych. Przy rozbieraniu podstawy magnesowej od ml-145 trzeba pamiętać, że na jednej z tych 4 śrubek musi być masa. Jak tego nie ma to zapomnij o nadawaniu. Drugą opcją jest, że może radio było przestawione na fm i dlatego słabo słychać i słabo się nadaje bo idzie to w innej modulacji. Trzecia ważna sprawa przy ml-kach jest taka, że ta antena musi mieć przyklejoną folię do spodu magnesu pod gumą. Jeżeli nie ma dostępu do oryginalnej folii to polecam kupienie czekolady z grubą folią (sreberkiem) i po zjedzeniu słodyczy owej folii można użyć do podklejenia podstawy. Charczenie najczęściej wpada po zasilaniu, opcji jest dużo: alternator dogorywa, każde uruchomione urządzonko elektryczne z wyposażenia itp. Silnik spryskiwacza czy silnik wycieraczek nie jest niczym nadzwyczajnym (mam porządną instalkę i też je słyszę). Jak na zasilaniu mamy czysto to pozostaje jeszcze sam kabel do anteny. Kiepskiej jakości po prostu zgarnia elegancko szumy i tylko jego wymiana coś może pomóc. Oczywiście w aucie ciężko układać H155 czy H1000, ale jak nie ma innego wyjścia . . . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napsterek Zgłoś #19 Napisano 16 Grudnia 2013 Sory, że tak późno ale napiszę co myślę dla potomnych. Przy rozbieraniu podstawy magnesowej od ml-145 trzeba pamiętać, że na jednej z tych 4 śrubek musi być masa. Jak tego nie ma to zapomnij o nadawaniu. Drugą opcją jest, że może radio było przestawione na fm i dlatego słabo słychać i słabo się nadaje bo idzie to w innej modulacji. Trzecia ważna sprawa przy ml-kach jest taka, że ta antena musi mieć przyklejoną folię do spodu magnesu pod gumą. Jeżeli nie ma dostępu do oryginalnej folii to polecam kupienie czekolady z grubą folią (sreberkiem) i po zjedzeniu słodyczy owej folii można użyć do podklejenia podstawy. Charczenie najczęściej wpada po zasilaniu, opcji jest dużo: alternator dogorywa, każde uruchomione urządzonko elektryczne z wyposażenia itp. Silnik spryskiwacza czy silnik wycieraczek nie jest niczym nadzwyczajnym (mam porządną instalkę i też je słyszę). Jak na zasilaniu mamy czysto to pozostaje jeszcze sam kabel do anteny. Kiepskiej jakości po prostu zgarnia elegancko szumy i tylko jego wymiana coś może pomóc. Oczywiście w aucie ciężko układać H155 czy H1000, ale jak nie ma innego wyjścia . . . I ja coś dodam. Ta śrubka, o której pisze kolega MMichał ma przechodzić przez przez blaszkę masy i powinna być wkręcona do kołka w kształcie sześciokąta. Po złożeniu najlepiej miernikiem na ohmach sprawdzić przejście dotykając gwintu PL-ki i dolnej metalowej części podstawy. Bardzo wiele ludzi chce sobie samemu naprawić a przez taki drobny błąd nici z zasięgu i podatność na zakłócenia. A jak ktoś ma założone lampy do jazdy dziennej, które sieją zakłóceniami, to niech nie myśli, że po włączeniu świateł mijania i automatycznym ich wyłączeniu, zakłócenia znikną. W zależności od wykonania lamp, wyłączenie ich po włączeniu świateł mijania, wyłącza się obwód diod a cewki( to one sieją, nadal pracują, a zmniejszają się zakłócenia, bo są wtedy mniej obciążone). Jeśli jest możliwość, to wywalić całą elektronikę z tych lamp i zastosować zasilanie prądowe na lm317, zero zakłóceń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #20 Napisano 10 Kwietnia 2014 mam zestaw midland ml 145+ johnnyI. Jak ktoś nadaje na radyjku to ja słyszę tylko zakłócenia, na skali wiedzę siłę sygnału na 2 kreski, ale nie da się nic zrozumieć. Jak zapytam o coś to mobilki mi odpowiadają. Więc słychać mnie jak i ja słyszę, ale raczej tylko tych co są dość blisko. Co tu można zrobić? Sprawdz na poczatek podstawe w antenie bo tam przewod lubi sie urwac. Problem rozwiązał się po podłączeniu CB bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Teraz mogę rozkręcić radio i nie słyszę zakłóceń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach