Skocz do zawartości
sebolpittbull

Charczenie CB

Rekomendowane odpowiedzi

Problem ma się następująco włączam CB jest wszystko ok ludzie słyszą i ja ludzi słyszę , wystarczy odpalić silnik i zaczyna w głośniku CB słychać charczenie no nie wiem jak to dokładnie nazwać ale wnerwiające jest to, co prawda charczy trzeszczy jak mam ustawiony mówiąc nie fachowo odległość ile wlezie do tego redukcje szumów skręconą , a jak poskręcam to to jest mniej to słyszalne,ale i tak jak na nasłuchu zanim ktoś coś powie to zatrzeszczy najpierw potem słychać nieraz ładnie a nieraz z trzaskami . dodam że wszyscy mnie dobrze i wyraźnie słyszą . i tak na wszystkich kanałach od 1 do 40.

Radio Uniden PRO 520 XL oraz antena IC100 HUSTLER.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Unideny raczej są odporne na zakłócenia z instalacji samochodu.

Załóż filtr na zasilaniu albo sprawdź co zakłóca CB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak masz podpięte CB ?? na stałe do aku czy pod zapalniczkę ?? bo może być w tym wina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak masz podpięte CB ??

odp

na stałe do aku

plus bezpiecznik

a jak sprawdzić co zakłóca bo jak tylko odpale samochód to słyszę zakłucenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdź kable od CB do aku bo może się gdzieś kabel przetarł , ja jak miałem benzynę to mi szumy powodowała pompka od spryskiwacza ,a może być jeszcze wina samego głośnika bo mogło go przyjarać i to też może być przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak raz działa normalnie raz broi czyli strzela charczy , dzisiaj sprawdzałem i działa normalnie ale wczoraj jeszcze broiło. i ciul go wie co jest. kabel jest ok bo sprawdzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkrec antene i wlacz CB tylko nie naciskaj guzika na gruzszce !!!! Jesli beda zaklucenia to idzie po zasilaniu. Jak przykrecisz antene i dopiero zacznie sie "dziwota" to szukaj w antenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nagle się poprawiło... :zeco ... pomajtaj mikrofonem. Jak się nagle problem pojawi - oddaj do przelutowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zestaw midland ml 145+ johnnyI.

Jak ktoś nadaje na radyjku to ja słyszę tylko zakłócenia, na skali wiedzę siłę sygnału na 2 kreski, ale nie da się nic zrozumieć.

Jak zapytam o coś to mobilki mi odpowiadają. Więc słychać mnie jak i ja słyszę, ale raczej tylko tych co są dość blisko.

 

Co tu można zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz na poczatek podstawe w antenie bo tam przewod lubi sie urwac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że to kabel i wymieniłem 2 miesiące temu na nowy i dalej to samo.

 

Rok temu jeździłem innym samochodem na zestawie ML+ alan 102 plus i wydaje mi się że wtedy lepiej to chodziło. Braciak dał mi pirata bo nie chciał już CB i na alanie słabo chodziło. Wziąłem od brata jeszcze johnnego i jakby troche lepiej. Kupiłem paska jeździłem i się męczyłem bo słabo chodziło. W międzyczasie chciałem dostroic pirata bo ta śrubka regulacyjna nie była zakontrowana i gościu w serwisie powiedział że antena jest martwa i trzeba nową kupić. Zamieniłem więc antenę na MLa i też kicha. Wymieniłem kabel bo był ściśnięty w kilku miejscach i chciałem dłuższy żeby go schować i dalej kicha.

W Warszawie sie nie dziwiłem że dużo zakłóceń wiadomo, ale teraz jest na urlopie w Jastarni i jak wczoraj w nocy trochę krążyłem to się dziwiłem czemu słyszę zakłocenia.

 

---------- Dodano o 18:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:56 ----------

 

trochę się rozpisałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam podobny problem. podczas nadawania słuchający mnie mówią że buczy. od jakiegoś roku mam zamontowane w aucie światła do jazdy dziennej(led) i najprawdopodobniej one są żródłem buczenia ale jak przełączę światła normalnie na drogowe to też słychać. zasilanie mam podłączone pod zapalniczkę. czy po zmianie zasilania pod aku polepszy się czy co moze byc powodem owego buczenia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jak dodajesz gazu to słyszysz "przyśpieszanie" charczenia w CB ?

 

Pozdrawiam

Mateusz/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam podobny problem. podczas nadawania słuchający mnie mówią że buczy. od jakiegoś roku mam zamontowane w aucie światła do jazdy dziennej(led) i najprawdopodobniej one są żródłem buczenia ale jak przełączę światła normalnie na drogowe to też słychać. zasilanie mam podłączone pod zapalniczkę. czy po zmianie zasilania pod aku polepszy się czy co moze byc powodem owego buczenia??

 

 

Jakie masz radio, mikrofon i antene?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gracek: radio Uniden Pro 520xl, mikrofon oryginalny unidenowski a antena sirio omega 27 mag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie filtr instalacji elektrycznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem chyba rozwiązałem:) po prostu w kabel zasilający światła LED(one siały) wpiąłem żarówkę 20vatt'ową(w miejsce bezpiecznika) i jak ręką odjął. radio nie trzeszczy, łapie wszystkie kanały i na cb nie narzekają na mnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory, że tak późno ale napiszę co myślę dla potomnych.

Przy rozbieraniu podstawy magnesowej od ml-145 trzeba pamiętać, że na jednej z tych 4 śrubek musi być masa. Jak tego nie ma to zapomnij o nadawaniu.

Drugą opcją jest, że może radio było przestawione na fm i dlatego słabo słychać i słabo się nadaje bo idzie to w innej modulacji.

Trzecia ważna sprawa przy ml-kach jest taka, że ta antena musi mieć przyklejoną folię do spodu magnesu pod gumą. Jeżeli nie ma dostępu do oryginalnej folii to polecam kupienie czekolady z grubą folią (sreberkiem) i po zjedzeniu słodyczy owej folii można użyć do podklejenia podstawy.

 

Charczenie najczęściej wpada po zasilaniu, opcji jest dużo: alternator dogorywa, każde uruchomione urządzonko elektryczne z wyposażenia itp. Silnik spryskiwacza czy silnik wycieraczek nie jest niczym nadzwyczajnym (mam porządną instalkę i też je słyszę). Jak na zasilaniu mamy czysto to pozostaje jeszcze sam kabel do anteny. Kiepskiej jakości po prostu zgarnia elegancko szumy i tylko jego wymiana coś może pomóc. Oczywiście w aucie ciężko układać H155 czy H1000, ale jak nie ma innego wyjścia . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sory, że tak późno ale napiszę co myślę dla potomnych.

Przy rozbieraniu podstawy magnesowej od ml-145 trzeba pamiętać, że na jednej z tych 4 śrubek musi być masa. Jak tego nie ma to zapomnij o nadawaniu.

Drugą opcją jest, że może radio było przestawione na fm i dlatego słabo słychać i słabo się nadaje bo idzie to w innej modulacji.

Trzecia ważna sprawa przy ml-kach jest taka, że ta antena musi mieć przyklejoną folię do spodu magnesu pod gumą. Jeżeli nie ma dostępu do oryginalnej folii to polecam kupienie czekolady z grubą folią (sreberkiem) i po zjedzeniu słodyczy owej folii można użyć do podklejenia podstawy.

 

Charczenie najczęściej wpada po zasilaniu, opcji jest dużo: alternator dogorywa, każde uruchomione urządzonko elektryczne z wyposażenia itp. Silnik spryskiwacza czy silnik wycieraczek nie jest niczym nadzwyczajnym (mam porządną instalkę i też je słyszę). Jak na zasilaniu mamy czysto to pozostaje jeszcze sam kabel do anteny. Kiepskiej jakości po prostu zgarnia elegancko szumy i tylko jego wymiana coś może pomóc. Oczywiście w aucie ciężko układać H155 czy H1000, ale jak nie ma innego wyjścia . . .

 

I ja coś dodam.

Ta śrubka, o której pisze kolega MMichał ma przechodzić przez przez blaszkę masy i powinna być wkręcona do kołka w kształcie sześciokąta. Po złożeniu najlepiej miernikiem na ohmach sprawdzić przejście dotykając gwintu PL-ki i dolnej metalowej części podstawy. Bardzo wiele ludzi chce sobie samemu naprawić a przez taki drobny błąd nici z zasięgu i podatność na zakłócenia.

 

A jak ktoś ma założone lampy do jazdy dziennej, które sieją zakłóceniami, to niech nie myśli, że po włączeniu świateł mijania i automatycznym ich wyłączeniu, zakłócenia znikną. W zależności od wykonania lamp, wyłączenie ich po włączeniu świateł mijania, wyłącza się obwód diod a cewki( to one sieją, nadal pracują, a zmniejszają się zakłócenia, bo są wtedy mniej obciążone).

 

Jeśli jest możliwość, to wywalić całą elektronikę z tych lamp i zastosować zasilanie prądowe na lm317, zero zakłóceń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zestaw midland ml 145+ johnnyI.

Jak ktoś nadaje na radyjku to ja słyszę tylko zakłócenia, na skali wiedzę siłę sygnału na 2 kreski, ale nie da się nic zrozumieć.

Jak zapytam o coś to mobilki mi odpowiadają. Więc słychać mnie jak i ja słyszę, ale raczej tylko tych co są dość blisko.

 

Co tu można zrobić?

 

Sprawdz na poczatek podstawe w antenie bo tam przewod lubi sie urwac.

 

Problem rozwiązał się po podłączeniu CB bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Teraz mogę rozkręcić radio i nie słyszę zakłóceń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności