Jump to content
javor1500

Przeszczep klimatyzacji manualnej na climatronic

Recommended Posts

A nie pamiętasz który kabel był zamiast pinu D8? Aby podłączyć do masy przekaźnika sprężarki klimy i wiatraka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz jaki w kostce został ci nie podłączony on będzie chyba koloru czarno zielony lub na odwrót. No niestety nie pamiętam skąd go wziąłem ale na pewno któryś min mi zostal i według jakiegoś schematu odpowiadał za kompresor. Nie mogę znaleźć tego schematu bo zależnie od schematu moze się różnić pinologia, już nie raz tego doświadczyłem trzeba 2 porównywać ;)

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by się zgadzało,został mi kabelek zielony z brązowym paskiem a w schemacie pisze że jest on od przekaźnika sprzęgła magnetycznego sprężarki.

 

PS.Ten kabelek gruby szary z kostki klimy manualnej obciąłem go i spiąłem go razem z kablami :

 

- przewód czarno-niebieski też gruby idący od 6 pinowej kostki z dmuchawy

- C3 też czarno niebieski ( U MNIE GO NIE MA )

- D7 koloru nie pamietam.(chyba czarno-czerwony)

 

Z tyłu te kabelki od czujnika temperatury również obciąłem i spiąłem razem wszystkie 3 do siebie.

Przekaźniki zostały moje oryginalne,numery pinów z masą pasują,jutro działamy dalej :) z racji że pracuję mam po pracy mało czasu i tak dłubię przy tym na stole :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzęgło magnetyczne to właśnie podłączenie kompresora. Próbuj probuj bo to nic trudnego tylko trzeba dosłownie trochę podumac i zrozumieć jak pracuje climatyzacja

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W climatronic na pewno przekaznik sprzegla steruje minusem a w zwyklej klimie chyba bylo odwrotnie. To bys na przekazniku zamiast stalego minusa musialbys miec staly plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O właśnie wyjaśniłes dokładnie. Przyznam się szczerze że zapomniałem to było chyba ze 3 lata temu

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega "1Robert" wytłumaczył na czym polega. Musisz do zrobic stały plus a minus będzie dawał climatronic no już bardziej się wytłumaczyć nie da.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobić tak jak niżej tak? tylko że zamiast tego pinu D8 bo u mnie go nie ma podłączę ten drugi zielony kabelek który będzie załączał sprężarkę.On wtedy będzie dawał stały plus przy włączaniu klimy na panelu,mase odciąć od przekaźnika i połączyć z tym kabelkiem tak?

 

pin D8 (czarna duża kostka) daje nam masę więc ja zrobiłem tak skoro przekaźniki od sprężarki klimy i od wiatraka maja na stałe +12v więc odciąłem od nich masę która była na stałe i podłączyłem do nich pin D8 (przekaźnik klimy pin nr. 3 i wiatraka pin nr. 4 oba koloru brązowego. Żeby klima ruszyła potrzeba jeszcze sygnału od czujnika wysokiego ciśnienia pin C2 podłączamy pod przekaźnik klimy pin nr. 9 kolor czarno-zielony (podlutowac).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się wszystko po podłączać, lecz jak podaję + z akumulatora na te kable co mają mieć stały + ,a masę mam podłączoną do całego wzmocnienia i przykładam masę do wzmocnienia z akumulatora to słychać tylko jak by jakiś czujnik reagował i delikatnie pulsuje wyświetlacz na climatronicu,dzieje

się tak samo jak dam + na 75X pod przekaźnikami.

20170322_201625.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty masz jakis schemat kolego?

Brazowy kolor to na pewno masa na stale a nie sterowanie z climatronika (na przekazniku)

Czy kabelek zielony nie jest wykonawczym do sprezarki a nie sygnalowy?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ok ziel brąz to sterowajie przekaznika sprzegla

Jak ci mruzy wyswietlacz to albo nie ma plusa na d7 i minusa na d15 albo jest uwalony

Niw mam czesci schematu gdzie jeat sterowanie wiaraków a raczwj steeowanie jednego wiatraka ale trzy biegi.

W manualu i climaroniku wiaraki sa sterowane minusem tylko w inny sposob

 

Naten moment nie mam dostępu do pożądnego schematu.

 

Ja uruchamialem uklad na stole bez auta i dopiero jak wszystko grało wsadzalem do reszty instalacji

 

Jeszcze musi byc plus na d9

Edited by 1robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też to uruchamiam na stole,jutro posprawdzam co jest nie tak.Za daleko doszedłem żeby się poddać... ja korzystam z tych schematów:

 

CLIMATRONIC 3B-3BG.pdf

 

46_1241561276.jpg

Edited by MartinZCH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok uruchomiłem na stole,gdzieś nie stykały kable w kostce której złączyłem wszystkie kable co mają mieć stały + , teraz tylko pytanie bo jak podaję plusa, i robię test climatronica to dopiero załącza się przekaźnik wiatraka a klimy nie słychać aby się załączał.Nawet jak wciskam ECON.Tak ma być? a jak podaję plusa bez robienia testu to ani jeden ani drugi się nie załącza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeszczep udany,jedyny problem jaki mam teraz to po odpaleniu auta cyka mi przekaźnik wiatraka.Wiatrak normalnie się załącza ale czemu przekaźnik cyka?

Edited by MartinZCH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy pytanie chce też się za to zabrać mam passata z98 r a climatronic I cala wiązkę z 99r teraz pytanie teoretycznie kostki na slupkach się zgadzają kolorami poza jedną myślicie że da radę całą instalacje przełożyć ? Ilość kostek też jest tylko jeden kolor trochę inny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego to i najstarsi górale nie wiedzą ;) czy będzie pasować .zależy jakie biorca i dawca wyposażenie mieli ale prościej będzie tylko wiązkę do klimatronica dołożyć

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mówią wszyscy :) wyposażeniem się różniły Napewno ale chce też tempomat oraz FIS dokładać a tam to jest :) tak myślę czy próbować to jakoś przełożyć i zobaczyć czy ciąć ją odrazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tempomatu wiązka ładnie da się oddzielić raptem 5 kabelków zaklejone taśma a do fisa 3 kabelki jak pamiętam. Lepiej wyjąć brakujące kable

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze niby tak ale jak by wiazka pasowała to moze było by spoko:) w sumie przełożenie jej to chwila wiec chyba najpierw tak sprawdze :) a jak sie nie uda to sie pomecze i wytne

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Bardziej martwi mnie to że w moim aucie nie ma szyny CAN a w roku 99 już napewno była a ja mam zamiar dopiero dokładać u siebie sterownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy