blade13 Zgłoś #21 Napisano 12 Czerwca 2013 Dobry manual. Teoretycznie da sie wszystko podłączyć w aucie bez CAN tylko trzeba mieć wiązkę i panel od wersji bez CAN tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #22 Napisano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Na kilka pytań moge odpowiedzieć: -Owszem elektryka jest podobna miedzy FL a B5 z '99-00 ale tylko jeżeli chodzi o silnik-airbag-abs, can do limatronika jest od FL czyli '01+. -U siebie na bebechach Climatronika B5'00 testowałem przynajmniej dwa panele FL i na jednym (z '05)wywalało błędy klap, adaptacja/kalibracja nic nie dała. -Czujnik na parowniku jest od FL czyli '01+, ale bez niego też wszystko działa - mam tak u siebie, -Patrząc na schematy przy czujniku tem zewnętrznej G17 nie pisze jako by był wyłącznie przy MFA lub Climatroniku więc raczej jest montowany w standardzie. Edytowane 23 Czerwca 2013 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #23 Napisano 23 Czerwca 2013 dzięki - w sumie to mi wystarczy - albo dam cały climatronik ze starszego - tylko jak się dogada z licznikiem w sprawie temperatury? z tego co znalazlem to w climatroniku przed liftem czujnik temperatury był tylko podłączony pod climatronik a w fl-u licznik i climatronik mają jeden czujnik i dzielą się nim po can-ie. to taka różnica którą znalazłem na szybko - ciekawe co jeszcze wylezie jak się zagłębię... z tego co znalazłem to w FLach bywały nagrzewnice elektryczne - aż mi się oczka zaświeciły w starym miałem thermo topa a tu moze by mi taka nagrzewniczka wystarczyła na zimowe dni.. ależ się rozochociłem. w miarę możliwości będę zgłębiał temat. Szkoda ze ostatnio mam tak mało czasu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #24 Napisano 23 Czerwca 2013 Można zastosować panel przed FL, najprościej dołożyć drugi czujnik temp zewnętrznej oddzielnie dla licznika i climatronika. Tą nagrzewnica elektryczną steruje sterownik silnika - jest wątek na ten temat, ewentualnie można manualnie. Ja bym już w życiu Thermo Topa nie zamienił na nagrzewnicę PTC... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #25 Napisano 25 Czerwca 2013 a jak przełożyłes ten czujnik w centralnym nawiewie? z całą kartką? cciekawe czy kratka w fl jest taka sama jak b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #26 Napisano 26 Czerwca 2013 Zrobilem dziure i wsadzilem mniej wiecej ten czujnik jak ma byc (gdzies na zdjeciu widzialem gdzie ma byc) no i silikonem przykleilem ot cala robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #27 Napisano 26 Czerwca 2013 czujnik nasłonecznienia wsadza się od góry - dziś miałem go w końcu w rękach - ale tak dokładnie to jest zrobione ze nawet mając tą kratkę w rękach trochę trwało zanim zobaczyłem szczelinę mocowania teraz już mam komplet. Będę miał komplet climatronika od b5 1998 rok do sprzedania jak by ktoś potrzebował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #28 Napisano 2 Lipca 2013 (edytowane) gdzie znajdę opis błędów,ich resetowanie kalibracje silników wykonawczych i odczyt parametrów climatronic z poziomu panelu sterowania? jest jakiś manual? znalazłem na climatronic.pl Edytowane 2 Lipca 2013 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #29 Napisano 3 Lipca 2013 Opis błędów jest na forum wystarczy poszukać i cała reszta opisana też jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #30 Napisano 3 Lipca 2013 (edytowane) wiem znalazłem wczoraj później- przepraszam za głupie pytanie To niestety tak wygląda jak się pracuje z braku czasu na komórce a nie na komputerze - jakoś tą szukajkę gorzej się obsługuje. wczoraj uruchomiłem piec na stole ale zasilacz mi odcina przy 5A odbioru i błędów mi na robiło ze moc... Czy silniczek od klapy ciepło zimno może powolutku dochodzić do stabilizacji krokami? chciałbym wyeliminować awarię przy silniczkach (climatronic trochę przeleżał i np silniczek od recyrkulacji się zastał) jak sprawdzić czy wszystko jest ok? przez uruchomienie autoadaptacji tak? Najlepiej z tego co widzę zrobić to po kablu. z menu serwisowego też idzie z poziomu panelu przez wciśnięcie 3 klawiszy. Jak piec leży na stole to będzie mu tylko brakowało komunikacji z autem -czyli czujnikiem temperatury i silnikiem. Czy do silniczków w razie czego da sie dojść bez wyjmowania pieca z auta czy raczej wszystko trzeba wyjąć? bo z tego co widzę to śrubki są od dołu ale nie wiem jak z dostępem - wydaje mi się że do bocznych silniczków jakoś by można dojść ale do przedniego (kier nawiewów ) i tego od klapy reg temperatury to chyba lipa. Jeszcze jedno z ciekawości - mieliście piec VALEO czy BEHR? pytam bo chcę dołożyć farelkę przy okazji i widzę zę farelka mi przyszła Valeo (tam piec -puszka nagrzewnicy -też był Valeo) a mój piec jest BEHR i są inne mocowania. Edytowane 3 Lipca 2013 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #31 Napisano 3 Lipca 2013 Co do farelki to bez różnicy. A ty podlaczales z akumulatora i prostownika czy z jakiegoś zasilacza bo tak zrozumiałem, wszystko ciągnie około 20 A. te silniczki najlepiej rozkrec i przeczysc jak to zrobić też jest na forum one powinny płynnie chodzic:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #32 Napisano 12 Lipca 2013 przeszczep zakończony powodzeniem mam kilka pytań: - jak sprawdzić czujnik naświetlenia - w b4 pokazywało LOAD w % i wystarczyło poświecić czymkolwiek by widać był zmiany a tu nie widzę - może czujnik jest pad choć błędów nie wywala. -podłączyłem pod Climatronic wycieraczki i wyłącznik szyby podgrzewanej ale nie wiem jak sprawdzić czy działa to prawidłowo. w parametrach nic się nie zmienia a nie wiem jak np. włączenie wycieraczek czy podgrzewania szyby ma zmienić pracę climatronic. - co mogłem zrobić źle przy składaniu ze przy zamkniętym obiegu i wyłączonym wentylatorze gdzieś świszczy powietrze przez klapki recyrkulacji przy większej prędkości auta... może nagrzewnica nie siedzi tak szczelnie dociskając do budy? - Przykręciłem raczej tak jak była stara... jak by to sprawdzić ? od strony filtra p. pyłkowego? na razie nie miałem czasu. Nie wiem jak wy policzyliście te godziny które spędziliście na zrobienie przeszczepu ale mi wyszło dłużej. Tyle ze nie miałem przygotowanej instalacji - łudziłem że przerzucę całą wiązkę ale kostki przy sterowaniu silnika miały inne piny wypełnione i zrezygnowałem. Rozwijałem instalację dawcy przez kilka godzin żeby wszystko podłączyć zgodnie ze sztuką.. cała przeróbka zajęła około 14 godzin a nie złożyłem kokpitu do stanu początkowego. Tyle że przekładałem parownik i nagrzewnicę z mojej starej puchy i z instalacją straciłem kilka godzin, no i dokładałem części wiązki od tempomatu i FIS. Zrobiłem też inaczej jak wy - zostawiłem ori wiązkę klimy manualnej a climatronic po prostu dołożyłem do mojej wiązki kabel po kabelku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #33 Napisano 12 Lipca 2013 Ja tez zostawilem stara wiazke instalacji. Pod jakie piny podlaczyles wycieraczki ? znaczy jak przy klimatroniku i jak przy przekaznikach wycieraczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #34 Napisano 12 Lipca 2013 były kabelki fioletowy i chyba czarno fioletowy. wyciąłem je z ori rozgałęzienia które jest o ile pamiętam około 20 cm od końca wiązki lewego złacza wiązki kokpitu i instalacji karoserii - tak było w ori instalacji i takie miejsce znalazłem w mojej wiązce i się tam przylutowałem. można było podejść bezpośrednio do przekaźnika wycieraczek ale nie chciałem pajęczyny robić bo nie lubię jak mi się w przyszłości kabelki wszędzie pałetają. Ma być jak ori i bardzo podobnie jest.. Stwierdziłem żę jak coś nie wyjdzie to pociągnę nowe kabelki bezpośrednio od panelu do celu odcinając to co skopałem. Problem tylko taki ze robiłem to między 11 a 4 w nocy przy malutkiej latarce i komarach.... to mi czasem spadał współczynnik motywacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #35 Napisano 12 Lipca 2013 A co do dzialania climatronika z wycieraczkami to pewnie kompresor sie wla cza, tak ja to rozumiem na chlopski rozum. Sluchaj czy przekaznik od klimy "pyka" po zalaczeniu wycieraczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #36 Napisano 12 Lipca 2013 mi to wygląda na bardziej skomplikowane.. myślę że on może jeszcze mierzyć czas albo czekać jakiś czas.. nie wiem. W parametrach są miejsca on i off ale nic sie tam nie dzieje. może z czasem dojdę o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MartinZCH Zgłoś #37 Napisano 20 Marca 2017 Witam panowie,odkopię troszkę ten temat.Jestem w trakcie przeszczepu manualnej klimy na klimatronic , podłączam wszystko na stole,także wycinałem instalacje od klimatronica z dawcy ponieważ nie wszystkie piny pasowały i brakło 2 kostek aby przełożyć całą instalacje. Doszedłem do momentu przekaźnika od załączania kompresora klimy, w moim jest to przekaźnik o nr.373 a w dawcy 267 jak to wyglądało u was? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #38 Napisano 20 Marca 2017 A kto to pamięta ale według mego zdjęcia to nr. 384 hehe. Mi się wydaje że nr jest mało istotny ważne żeby był od kompresora Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MartinZCH Zgłoś #39 Napisano 21 Marca 2017 nie ma pinu D8 u mnie w kostce climatronica, wolny mam pin D6 który był wpięty do przekaźnika 276 pinu 4. Wolny został mi też pin D16 który ma iść do wentylatora tylko którego ? Który to będzie przekaźnik i który pin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #40 Napisano 21 Marca 2017 U mnie D8 tez nie bylo z tego co pamiętam musiałem przemieniać. Od wentylatora przekaźnik masz zamieszczony na foto na początku watku. Albo sprawdź miernikiem który to przekaźnik jak u ciebie inaczej. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach