Skocz do zawartości
javor1500

Przeszczep klimatyzacji manualnej na climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem na etapie przeszczepu klimatyzacji manulanej na climatronic (B5 - 1.9 TDI - AFN - 1999r.)

 

Mam pytanie co do panelu. Jaki wybrać? W czym tkwi różnica miedzy panelami przedstawionymi poniżej?

 

2009588030_2.jpg

2005336021.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale wydaje mi się że różnica polega na kolorku podświetlania oraz braku/obecności szyny CAN. Zapytaj chłopaków którzy mają dostęp do E-tki. Na pewno wyjaśnią Ci dokładnie o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ta pierwsza ma 'dupkę' a druga już nie. Chłopaki bo muszę kupić panel a nie chce dublować kosztów..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z ciekawości jakie są koszty takiej zmiany. Też mam manualną klime niestety.

 

Co do kosztow:

Nagrzewnica kompletna z czujnikami około 200zł (ja wyrwałem bez dmuchawy za 70)

Panel 40zł + ramka 15zł

Czujnik nasłonecznienia 30-40 + kratka nawiewu

Czujnik temp w zderzak ok 40zł

 

Z tego co wiem trzeba miec can w aucie. JA mam bo wymieniłem sterownik silnika na canowki przy zmianie zegarów. (sterownik około 200zł z końcowką GA)

 

może małe fotostory zrobisz bo też chcem taki zabieg wykonać i napisz czy chula.

 

Oczywiście dam znać..będę to robił w lutym - teraz brak $$ i czasu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za ile wiazke kupiles? W podsufitce jest jakis czujnik temperatury tam gdzie swiatelko? A co do dmuchawy to chyba nie podejdzie bo w manualu idzie 3 kable a climatronicu 6 kabli ( pisze z pamieci bo kiedys widzialem zdjecia w necie wiec glowy nie dam).

Edytowane przez Zorin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za ile wiazke kupiles? W podsufitce jest jakis czujnik temperatury tam gdzie swiatelko? A co do dmuchawy to chyba nie podejdzie bo w manualu idzie 3 kable a climatronicu 6 kabli ( pisze z pamieci bo kiedys widzialem zdjecia w necie wiec glowy nie dam).

 

Za 20 zł + przesyłka..wrzuciłem ogłoszenie w dziale kupie i kilka osób się odezwało.

Zdjęcia i schematy na podstawie których bedę działał..

 

Passat B5 1999 System Wiring Diagrams.pdf

 

schematczujnikwclimatrokz3.jpg

 

Przeszczep troche się opóźni ponieważ wczoraj na mieście urwał mi się pasek wielorowkowy..Niestety koszty zjadły zaoszczędzone pieniązki na klime. . . .

schematelementwclimatronic4lz.jpg

Edytowane przez javor1500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy wie ktoś jak podlaczyć panel climatronika tak żeby załączał sprężarke chodzi mi głównie który pin gdzie wpiąć. mam panel 3B2907044J i manualna klime. dodam ze auto z opisu z can i panel mam juz uruchomiony tylko klimy brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich notatek wynika ze panel J to już po Liftingu jest. Ja zmieniałem z D właśnie chyba na J lub H(musiał bym to jeszcze sprawdzić). W załączniku moje notatki, kolumna 3BG jest pod panel typu J, współpracuje on z poliftowym licznikiem po CAN. Zauważ że jest różnica w pinach właśnie do załączania kompresora między jednym a drugim.

 

Ps.

Załączam też bardziej przejrzyste schematy(ten 1999 to z końca produkcji przed FL, a 2000 to już FL).

CLIMATRONIC 3B-3BG.pdf

Climatronic_5.1999.pdf

Climatronic_10.2000.pdf

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przygladam się waszej rozmowie i dochodzę do wniosku ze chyba nie to konca doczytaliscie z iloscia czujnikow , man climatronica seryjnego I w woli wyjasnienia jest tam ok 6 ciu czuj. Naslonecznienie deska , temp nawiewu ,temp zewnetrzna , czujnik w klimatroniku , czujnik tyl ( nawiew pasazera ) . Tak ze nie jest to take chop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzajmy ze jest to takie trudne, bo wiele osób straszy że nie wykonalne i za drogie. w 3B były tylko czujnik temp.zew.,czujnik świeżego powietrza, naslonecznienia,na nogi i szybę,w panelu, a w 3BG doszedł jeszcze czujnik na środkowy nawiew (wszystkie mam). jak podlączylem do aku w domu to wyświetla mi tylko dwa błedy szyna can i 316 czyli nie jest tak źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby być już dokładnym to poprawie ze w różnicach między 3B a 3BG, dochodzi czujnik G263 - czujnik temperatury parownika. Wchodzi on w korpus obudowy parownika od strony ściany grodziowej. Wycinek z SSP w załączniku.

3BG.jpg

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutorial jak zrobić z manuala climatronic. opisze jak podłączyć elektrykę nie będę opisywał jak rozebrać kokpit bo dużo jest na forum.

potrzebne rzeczy:

- nagrzewnica kompletna z silniczkami i czujnikami (150zl-250 zl pasuje od A4 )

- panel do sterowania climatronikiem z ramka (50zl)

- wiązka elektryczna climatronika (50 zl)

- czujnik temp. zew. (40zl)

- czujnik nasłonecznienia (30zl)

- wyssanie gazu i napelnienie do pelna (50zl u kolegi )

- kolegę, parę piwek, oczywiście chęci i 8 godzin wolnego czasu.

 

 

 

climatronic.jpg

 

według tej rozpiski będziemy działać(w autodacie sa inaczej nazwane wtyczki znaczy troszkę inna kolejność)

 

żeby działałała sama nagrzewnica bez klimy musimy podłączyć przewody:

 

do masy auta (ja podłączyłem do wzmocnienia pod kokpitem).

 

- D14 lub D15 (zależy gdzie mamy wpięty kabel w grubej kostce w instalacji climatronic)kolor brązowy

- przewód idący od dmuchawy z 6 pinowej kostki kolor brązowy taki gruby jakieś 4mm2 też podłączamy

 

do +12v podłączamy bez. nr. 25 (ja podłączyłem pod pin nr.5 8 pinowej kostki z manualnej klimy kolor czarno-niebieski i też jest grubszy niż pozostałe):

 

- przewód czarno-niebieski też gruby idący od 6 pinowej kostki z dmuchawy

- C3 też czarno niebieski

- D7 koloru nie pamietam.(chyba czarno-czerwony)

 

i tak podłączona nagrzewnica będzie nam sterować temperatura bez klimy a żeby klima działała trzeba podłączyć jeszcze parę przewodów:

 

do kostki w podszybiu pod komputerem kolor kostki jest czerwony z pomarańczowym(taka dwukolorowa) podłączamy przewody (podziękowania dla kolegi darko1 i jego kolegi z pracy)

A2 kolor czarno-żółty

C12 kolor czarno-szary

te kabelki podlutuwujemy do istniejacych już kabelków (u mnie kolorystyka się zgadzała z wiązki climatronika do tej kostki czerwono-pomarańczowej)

 

Tak podłączyliśmy komputer samochodowy z klimą czas na sprzęgło elektromagnetyczne. Jak wiadomo klime manualna włączamy +12v a climatronik masą wiec ja zrobiłem następująco (nie wiem czy fachowo ale u mnie działa i błędów nie wyrzuca):

kostka manualnej klimy (znajdująca sie za przy pokretłach) pin 1 (szary gruby kabelek) podłączyłem na stałe do +12v (czarno-niebieskiego co mówiłem o nim wcześniej) nastepni od strony pasażera musimy złączyć kabelki od czujnika temperatury zewnętrznej (był on zamontowany w starej nagrzewnicy i odpowiadał za nie włączanie klimy poniżej 4*C)tam sa 3 kabelki szary z pinu 1 i dwa czarno-czerwone i w taki sposób klima będzie nam działać cały czas więc musimy zrobić żeby panel climatronika nam to regulował.

pin D8 (czarna duża kostka) daje nam masę więc ja zrobiłem tak skoro przekaźniki od sprężarki klimy i od wiatraka maja na stałe +12v więc odciąłem od nich masę która była na stałe i podłączyłem do nich pin D8 (przekaźnik klimy pin nr. 3 i wiatraka pin nr. 4 oba koloru brązowego. Żeby klima ruszyła potrzeba jeszcze sygnału od czujnika wysokiego ciśnienia pin C2 podłączamy pod przekaźnik klimy pin nr. 9 kolor czarno-zielony (podlutowac).

 

przekazniki.jpg

 

z racji ze mam paska z 99r z canem i zegary poliftowe u mnie temperatura i podświetlenie idzie po canie piny B2 i B3(kostki z panelu climatronika) wpiąłem pod pin 8 i 9 w liczniku zielonej kostki.

 

jeszcze podłączmy:

A1 zielony do gniazda OBD pin nr.7 (Linia K) trzeba podlutować do istniejącego

A5 szaro-niebieski do kostki (co braliśmy +12V) pin nr.3 tam też jest szaro niebieski (poświetlenie panelu )

 

to by było na tyle starej instalacji nie usuwałem. nie opisywałem gdzie i jakie czujniki podłączać bo jak się ma instalacje climatronika to jest na zasadzie plug & play

jak coś jeszcze się przypomni to napisze i ew. jakieś foto wrzucę.

Edytowane przez Zorin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Może ktoś w etce sprawdzić czy wentylator od nagrzwnicy manulanej różni się czymś od wentylatora z climatronica? Kolega Zorin napisał że różni się 'osprzętem'...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różnica polega na opornicy wiatraka w jednym jest przy wiatraku a w drugim jest oddzielnie w obudowie nagrzewnicy, same wiatraki sa takie same.

images.jpg

images (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że od climatronica jest w obudowie nagrzewnicy..możesz wrzucić fotkę jak to wygląda?

Ogólnie ciekawi mnie czy da się przełożyc dmuchawę z manuala do nagrzewnicy climatronic (była bez dmuchawy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem napisać że lewe zdjęcie jest od climatronika co ma opornice z wiatrakiem.a co do działania wiatraka z inna opornica(czyt.od manuala) to nie mam zielonego pojęcia czy to będzie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie..miałem nagrzewnice bez wentylatora i potencjometru (czerwony jeż). Dokupiłem na allegro..z wentylatora wychodzą dwa przewody a z jeża 3. Przeglądałem schematy jednak nie bardzo widzę gdzie to podłączyć-może podrzucicie gdzie to podpiąć?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dokupiłeś wentylator z klimatronika (lewe zdjecie kilka postów wyżej) to jest tam kostka 6 pinowa ale kabli jest 5.

Gruby brązowy to masa,

Gruby czarno-niebeski to +12

cienki brązowo-zielony to T16b pin 11

cienki czarno-biały to T16b pin 14

cienki zielono-czarny to T16b pin 16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że chyba dostałem dmuchawe od manualnej klimy...

Nie ma złącza 6 pinowego

S7302024.jpg

 

Zastanawia mnie czy można zaadoptować potencjometr z manualnej? Teoretycznie jego konstrukcja/zasada działania powinna być taka jak tego wbudowanego w dmuchawę od climatronica.

 

Mamy + i masę do wentylatora i to jest jasne

 

 

Przy potencjometrze "jeżu" są 3 kabelki:

-Gruby brązowy

-Gruby brazowo-zielony

-Cienki zielono-czarny

Edytowane przez javor1500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie się da jakoś to podłączyć ale musi się wypowiedzieć jakiś elektryk bo ja w tej kwesti nie pomoge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności