javor1500 Report post #1 Posted January 9, 2012 Witam, Jestem na etapie przeszczepu klimatyzacji manulanej na climatronic (B5 - 1.9 TDI - AFN - 1999r.) Mam pytanie co do panelu. Jaki wybrać? W czym tkwi różnica miedzy panelami przedstawionymi poniżej? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kotii Report post #2 Posted January 9, 2012 Nie jestem pewien ale wydaje mi się że różnica polega na kolorku podświetlania oraz braku/obecności szyny CAN. Zapytaj chłopaków którzy mają dostęp do E-tki. Na pewno wyjaśnią Ci dokładnie o co chodzi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #3 Posted January 9, 2012 No właśnie, ta pierwsza ma 'dupkę' a druga już nie. Chłopaki bo muszę kupić panel a nie chce dublować kosztów.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #4 Posted January 28, 2012 Tak z ciekawości jakie są koszty takiej zmiany. Też mam manualną klime niestety. Co do kosztow: Nagrzewnica kompletna z czujnikami około 200zł (ja wyrwałem bez dmuchawy za 70) Panel 40zł + ramka 15zł Czujnik nasłonecznienia 30-40 + kratka nawiewu Czujnik temp w zderzak ok 40zł Z tego co wiem trzeba miec can w aucie. JA mam bo wymieniłem sterownik silnika na canowki przy zmianie zegarów. (sterownik około 200zł z końcowką GA) może małe fotostory zrobisz bo też chcem taki zabieg wykonać i napisz czy chula. Oczywiście dam znać..będę to robił w lutym - teraz brak $$ i czasu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #5 Posted January 28, 2012 (edited) Za ile wiazke kupiles? W podsufitce jest jakis czujnik temperatury tam gdzie swiatelko? A co do dmuchawy to chyba nie podejdzie bo w manualu idzie 3 kable a climatronicu 6 kabli ( pisze z pamieci bo kiedys widzialem zdjecia w necie wiec glowy nie dam). Edited January 28, 2012 by Zorin Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #6 Posted January 29, 2012 (edited) Za ile wiazke kupiles? W podsufitce jest jakis czujnik temperatury tam gdzie swiatelko? A co do dmuchawy to chyba nie podejdzie bo w manualu idzie 3 kable a climatronicu 6 kabli ( pisze z pamieci bo kiedys widzialem zdjecia w necie wiec glowy nie dam). Za 20 zł + przesyłka..wrzuciłem ogłoszenie w dziale kupie i kilka osób się odezwało. Zdjęcia i schematy na podstawie których bedę działał.. Passat B5 1999 System Wiring Diagrams.pdf Przeszczep troche się opóźni ponieważ wczoraj na mieście urwał mi się pasek wielorowkowy..Niestety koszty zjadły zaoszczędzone pieniązki na klime. . . . Edited February 1, 2012 by javor1500 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #7 Posted May 31, 2012 mam pytanie czy wie ktoś jak podlaczyć panel climatronika tak żeby załączał sprężarke chodzi mi głównie który pin gdzie wpiąć. mam panel 3B2907044J i manualna klime. dodam ze auto z opisu z can i panel mam juz uruchomiony tylko klimy brak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
GRZECHHH Report post #8 Posted May 31, 2012 (edited) Z moich notatek wynika ze panel J to już po Liftingu jest. Ja zmieniałem z D właśnie chyba na J lub H(musiał bym to jeszcze sprawdzić). W załączniku moje notatki, kolumna 3BG jest pod panel typu J, współpracuje on z poliftowym licznikiem po CAN. Zauważ że jest różnica w pinach właśnie do załączania kompresora między jednym a drugim. Ps. Załączam też bardziej przejrzyste schematy(ten 1999 to z końca produkcji przed FL, a 2000 to już FL). CLIMATRONIC 3B-3BG.pdf Climatronic_5.1999.pdf Climatronic_10.2000.pdf Edited May 31, 2012 by GRZECHHH Quote Share this post Link to post Share on other sites
tomascor Report post #9 Posted May 31, 2012 Przygladam się waszej rozmowie i dochodzę do wniosku ze chyba nie to konca doczytaliscie z iloscia czujnikow , man climatronica seryjnego I w woli wyjasnienia jest tam ok 6 ciu czuj. Naslonecznienie deska , temp nawiewu ,temp zewnetrzna , czujnik w klimatroniku , czujnik tyl ( nawiew pasazera ) . Tak ze nie jest to take chop. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #10 Posted May 31, 2012 nie przesadzajmy ze jest to takie trudne, bo wiele osób straszy że nie wykonalne i za drogie. w 3B były tylko czujnik temp.zew.,czujnik świeżego powietrza, naslonecznienia,na nogi i szybę,w panelu, a w 3BG doszedł jeszcze czujnik na środkowy nawiew (wszystkie mam). jak podlączylem do aku w domu to wyświetla mi tylko dwa błedy szyna can i 316 czyli nie jest tak źle. Quote Share this post Link to post Share on other sites
GRZECHHH Report post #11 Posted May 31, 2012 (edited) Aby być już dokładnym to poprawie ze w różnicach między 3B a 3BG, dochodzi czujnik G263 - czujnik temperatury parownika. Wchodzi on w korpus obudowy parownika od strony ściany grodziowej. Wycinek z SSP w załączniku. Edited May 31, 2012 by GRZECHHH Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #12 Posted July 4, 2012 (edited) Tutorial jak zrobić z manuala climatronic. opisze jak podłączyć elektrykę nie będę opisywał jak rozebrać kokpit bo dużo jest na forum. potrzebne rzeczy: - nagrzewnica kompletna z silniczkami i czujnikami (150zl-250 zl pasuje od A4 ) - panel do sterowania climatronikiem z ramka (50zl) - wiązka elektryczna climatronika (50 zl) - czujnik temp. zew. (40zl) - czujnik nasłonecznienia (30zl) - wyssanie gazu i napelnienie do pelna (50zl u kolegi ) - kolegę, parę piwek, oczywiście chęci i 8 godzin wolnego czasu. według tej rozpiski będziemy działać(w autodacie sa inaczej nazwane wtyczki znaczy troszkę inna kolejność) żeby działałała sama nagrzewnica bez klimy musimy podłączyć przewody: do masy auta (ja podłączyłem do wzmocnienia pod kokpitem). - D14 lub D15 (zależy gdzie mamy wpięty kabel w grubej kostce w instalacji climatronic)kolor brązowy - przewód idący od dmuchawy z 6 pinowej kostki kolor brązowy taki gruby jakieś 4mm2 też podłączamy do +12v podłączamy bez. nr. 25 (ja podłączyłem pod pin nr.5 8 pinowej kostki z manualnej klimy kolor czarno-niebieski i też jest grubszy niż pozostałe): - przewód czarno-niebieski też gruby idący od 6 pinowej kostki z dmuchawy - C3 też czarno niebieski - D7 koloru nie pamietam.(chyba czarno-czerwony) i tak podłączona nagrzewnica będzie nam sterować temperatura bez klimy a żeby klima działała trzeba podłączyć jeszcze parę przewodów: do kostki w podszybiu pod komputerem kolor kostki jest czerwony z pomarańczowym(taka dwukolorowa) podłączamy przewody (podziękowania dla kolegi darko1 i jego kolegi z pracy) A2 kolor czarno-żółty C12 kolor czarno-szary te kabelki podlutuwujemy do istniejacych już kabelków (u mnie kolorystyka się zgadzała z wiązki climatronika do tej kostki czerwono-pomarańczowej) Tak podłączyliśmy komputer samochodowy z klimą czas na sprzęgło elektromagnetyczne. Jak wiadomo klime manualna włączamy +12v a climatronik masą wiec ja zrobiłem następująco (nie wiem czy fachowo ale u mnie działa i błędów nie wyrzuca): kostka manualnej klimy (znajdująca sie za przy pokretłach) pin 1 (szary gruby kabelek) podłączyłem na stałe do +12v (czarno-niebieskiego co mówiłem o nim wcześniej) nastepni od strony pasażera musimy złączyć kabelki od czujnika temperatury zewnętrznej (był on zamontowany w starej nagrzewnicy i odpowiadał za nie włączanie klimy poniżej 4*C)tam sa 3 kabelki szary z pinu 1 i dwa czarno-czerwone i w taki sposób klima będzie nam działać cały czas więc musimy zrobić żeby panel climatronika nam to regulował. pin D8 (czarna duża kostka) daje nam masę więc ja zrobiłem tak skoro przekaźniki od sprężarki klimy i od wiatraka maja na stałe +12v więc odciąłem od nich masę która była na stałe i podłączyłem do nich pin D8 (przekaźnik klimy pin nr. 3 i wiatraka pin nr. 4 oba koloru brązowego. Żeby klima ruszyła potrzeba jeszcze sygnału od czujnika wysokiego ciśnienia pin C2 podłączamy pod przekaźnik klimy pin nr. 9 kolor czarno-zielony (podlutowac). z racji ze mam paska z 99r z canem i zegary poliftowe u mnie temperatura i podświetlenie idzie po canie piny B2 i B3(kostki z panelu climatronika) wpiąłem pod pin 8 i 9 w liczniku zielonej kostki. jeszcze podłączmy: A1 zielony do gniazda OBD pin nr.7 (Linia K) trzeba podlutować do istniejącego A5 szaro-niebieski do kostki (co braliśmy +12V) pin nr.3 tam też jest szaro niebieski (poświetlenie panelu ) to by było na tyle starej instalacji nie usuwałem. nie opisywałem gdzie i jakie czujniki podłączać bo jak się ma instalacje climatronika to jest na zasadzie plug & play jak coś jeszcze się przypomni to napisze i ew. jakieś foto wrzucę. Edited June 26, 2013 by Zorin Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #13 Posted July 21, 2012 Witam, Może ktoś w etce sprawdzić czy wentylator od nagrzwnicy manulanej różni się czymś od wentylatora z climatronica? Kolega Zorin napisał że różni się 'osprzętem'... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #14 Posted July 23, 2012 różnica polega na opornicy wiatraka w jednym jest przy wiatraku a w drugim jest oddzielnie w obudowie nagrzewnicy, same wiatraki sa takie same. Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #15 Posted July 24, 2012 Rozumiem, że od climatronica jest w obudowie nagrzewnicy..możesz wrzucić fotkę jak to wygląda? Ogólnie ciekawi mnie czy da się przełożyc dmuchawę z manuala do nagrzewnicy climatronic (była bez dmuchawy). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #16 Posted July 24, 2012 zapomniałem napisać że lewe zdjęcie jest od climatronika co ma opornice z wiatrakiem.a co do działania wiatraka z inna opornica(czyt.od manuala) to nie mam zielonego pojęcia czy to będzie działać. Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #17 Posted August 26, 2012 Mam pytanie..miałem nagrzewnice bez wentylatora i potencjometru (czerwony jeż). Dokupiłem na allegro..z wentylatora wychodzą dwa przewody a z jeża 3. Przeglądałem schematy jednak nie bardzo widzę gdzie to podłączyć-może podrzucicie gdzie to podpiąć? Pozdr. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #18 Posted August 26, 2012 jeżeli dokupiłeś wentylator z klimatronika (lewe zdjecie kilka postów wyżej) to jest tam kostka 6 pinowa ale kabli jest 5. Gruby brązowy to masa, Gruby czarno-niebeski to +12 cienki brązowo-zielony to T16b pin 11 cienki czarno-biały to T16b pin 14 cienki zielono-czarny to T16b pin 16 Quote Share this post Link to post Share on other sites
javor1500 Report post #19 Posted August 26, 2012 (edited) Problem w tym, że chyba dostałem dmuchawe od manualnej klimy... Nie ma złącza 6 pinowego Zastanawia mnie czy można zaadoptować potencjometr z manualnej? Teoretycznie jego konstrukcja/zasada działania powinna być taka jak tego wbudowanego w dmuchawę od climatronica. Mamy + i masę do wentylatora i to jest jasne Przy potencjometrze "jeżu" są 3 kabelki: -Gruby brązowy -Gruby brazowo-zielony -Cienki zielono-czarny Edited August 26, 2012 by javor1500 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zorin Report post #20 Posted August 27, 2012 Pewnie się da jakoś to podłączyć ale musi się wypowiedzieć jakiś elektryk bo ja w tej kwesti nie pomoge Quote Share this post Link to post Share on other sites