galazka6 Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) I mnie dopadła głupota wielkich rozmiarów i redukcja etatów w pracy.Duuużo wolnego czasu brak zajęcia i tragedia gotowa.Ale do rzeczy- postanowiłem dołożyć kontrolkę tempomatu w liczniku,zrobiłem jakieś zwarcie w niebieskiej kostce i bum.Nie wiem czy to eprom ,ale wyrwało w nim dziure[TFK36402 U6803B 5x5mm i 8 nóżek] blisko zielonej wtyczki. Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki OK immo gaśnie ale samochód odpala tylko na chwile.Nia mogę vagiem wejść w licznik i silnik,do pozostałych wchodzę tylko wtedy jak odłączę licznik.Do silnika niestety nie pomaga i odł. licznika i aku.Były błędy w ABS 01203 i w climatroniku 01206. Licznik 3B0 919 881 GX ,znalazłem ten temat Vikinga ale on dotyczy passata po lifcie i pewno procedury nie będą zapewne takie same.Czytam już drugi tydzień to forum i postanowiłem swoją głupotę ujawnić publicznie ,może ktoś pomoże-bo na serwis to mnie cheba teraz nie stać.Samochód jak w podpisie. Mam vag-coma i vag-tacho.Czy będzie potrzebny commander?. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez galazka6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmoxxx Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2012 Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki OK immo gaśnie ale samochód odpala tylko na chwile.Nia mogę vagiem wejść w licznik i silnik,do pozostałych wchodzę tylko wtedy jak odłączę licznik Brak sterowania licznikiem tzn pamięcią. zapewne powinno wywalić błąd o zablokowaniu odpalenia silnika przez Immo inne sterowniki będą się łączyć skoro odpinasz licznik czyli w liczniku na linii K jest zwarcie. zrobiłem jakieś zwarcie w niebieskiej kostce i bum.Nie wiem czy to eprom ,ale wyrwało w nim dziure[TFK36402 U6803B 5x5mm i 8 nóżek] blisko zielonej wtyczki Ten układ o którym piszesz to potrójny Sterownik z monitorowaniem temperatury. tu masz linka do producenta układu i jego opis i zasada działania. http://www.datasheetcatalog.org/datasheets/105/303608_DS.pdf Licznik 3B0 919 881 GX czyli ktoś wymieniał już licznik wcześniej literka X na końcu może oznaczać, że licznik wymieniony w serwisie. X = cześć zwrotna po naprawie fabrycznej tzw Austauch opcje masz 2: 1. zanieść licznik do dobrego elektronika niech wymieni ten uwalony układ i ewentualnie pokrewne elementy pasywne. 2. zmienić licznik na inny, kable masz a wymiana licznika opisana na forum, jedynie chyba w Twoim przypadku będzie trzeba zmienić pastylki od immo w kluczykach na czyste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2012 Albo kupić licznik i przelutować eeprom, lub też odczytać zawartość programatorem i wgrać do nowego licznika. Nie przejmuj się. Aby się czegoś nauczyć często trzeba coś zepsuć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie.Może po podmianie tego rozerwanego sterownika co wspomniał widmoxxx będzie możliwość zgrania wsadu do nowego licznika.Jeżeli nie czy trzeba będzie wyciągać pin z ECU silnika-czy kupować commandera i którego.Który z podanych sposobów reanimacji będzie dla mnie najkorzystniejsze.Troche ochłonąłem,punkciki dla Was.---------- Dodano o 21:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:12 ----------Który to jest eprom w liczniku-sumbol Edytowane 6 Stycznia 2012 przez galazka6 Rozwinięcie pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2012 Najkorzystniej byłoby naprawić to uszkodzenie. Jeżeli nie, to możesz kupić licznik i zaprogramować klucze. Pinu ECU nie musisz znać, jedynie pin nowego licznika. Gdybyś miał dostęp do programatora to można by bezpośrednio z kości odczytać zawartość i wrzucić do nowego licznika i po kłopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Najkorzystniej byłoby naprawić to uszkodzenie. Jeżeli nie, to możesz kupić licznik i zaprogramować klucze. Pinu ECU nie musisz znać, jedynie pin nowego licznika. Gdybyś miał dostęp do programatora to można by bezpośrednio z kości odczytać zawartość i wrzucić do nowego licznika i po kłopocie. To mam rozumieć że nie muszę dopasowywać licznika do ECU?-przerabiać wsadu nowego licznika? Kupuję licznik wkładam do samochodu,adaptacja,koduję klucze i odpalam-czy tylko tyle? pastylek nie muszę zmienieć w kluczach -niedawno dorabiałem drugi klucz to poszło na starych.Starczy com i tacho.Który to jest eprom, ale chyba nie ma sensu go przelutowywać do nowego licznika. No i po kłopocie .Licznik założony i prawie wszystko OK. Przy teście licznika wskazówki nie zatrzymują się w połowie lecz na 3000obr. i około 105 km/godz temperatura i paliwo idealnie w pionie.Licznik wyskalowany do 260 km/godz.W poprzednim liczniku było identycznie. Może w 2.8 4x4 z 1998 tak ma być,czy należało by to skorygować wsadem?Dzięki wielkie za pomoc Pozdrawiam...do zamknięcia Edytowane 13 Stycznia 2012 przez galazka6 Usuniecie awari Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #7 Napisano 18 Stycznia 2012 Jeżeli po wyłączeniu wszystkie są idealnie na 0, to jest ok i nic nie trzeba zmieniać. W tych starych licznikach ma być na teście 3000rpm i 100km/h więc jest ok. Sorki nie zauważyłem wcześniejszych postów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #8 Napisano 19 Stycznia 2012 Jeżeli po wyłączeniu wszystkie są idealnie na 0, to jest ok i nic nie trzeba zmieniać. W tych starych licznikach ma być na teście 3000rpm i 100km/h więc jest ok. Sorki nie zauważyłem wcześniejszych postów. Jeszcze raz wielkie dzięki dla POGROMCY ,wielka wiedza i bezinteresowna pomoc.Gdyby nie to Forum zapewne bujałbym się po tych pseudomechanikach,a tak to szybka robota i grosza w kieszonce zostało.[Który to jest eprom?] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach