Skocz do zawartości
ksi

Problem z hamulcami po dolaniu płynu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

musialem dolać plynu hamulcowego, bo mam drobny wyciek i mi ubywa, wczesniej mialem dot 3, bo mam hydrauliczne sprzeglo. pojechalem kupic plyn i nigdzie nie bylo, gosciu w sklepie powiedzial mi, zebym wzial dot 4, bo rozni sie tylko temp. wrzenia. mowil, ze jak zmieszam dot3 z dot4 to sie nic nie stanie, dolałem i du*a. Nie mam praktycznie hamulców, a jak wciskam sprzęgło, to taki szum jakby delikatnie słychać. Czy to wina tego płynu?

Edytowane przez ksi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 szukaj-ka się kłania

2 zajepiaszczo rozwinięty opis ... :wmorde

3 zbędny nowy temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I pewnie płyn się zważył i jest to co jest .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mowil, ze jak zmieszam dot3 z dot4 to sie nic nie stanie
nie prawda
wciskam sprzęgło, to taki szum jakby delikatnie słychać
sprzęgło zapowietrzone
Nie mam praktycznie hamulców
układ złapał pewnie powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, to wystarczy wymienić płyn na jeden rodzaj, ale czy ten dot4 będzie mógł być? czy taki jak był wcześniej czyli dot3? A żeby spuścić cały płyn to jaka najlepsza metoda? Wywalić całość ze zbiorniczka, dolać nowy a potem odpowietrzać aż poleci świeży płyn tak? Ile będę potrzebował płynu by odpowietrzyć hamulce i sprzęgło? litr starczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie również hydrauliczne sprzęgło i leję do swojego dot4, bo tak mam na zbiorniczku napisane i nic mu się nie dzieje niepokojącego....

ja bym nie mieszał płynów o różnych cha-kach nawet tej samej firmy, bo jak sam widzisz same cyrki są...

litr płynu Ci spokojnie starczy (mi zostało jakieś 200ml), ale nie miałem wtedy zapowietrzonego sprzęgła, które jak słyszałem bardzo ciężko się odpowietrza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wylej i odpowietrz wszystkie zaciski bębenki i sprzęgło i powinno być dobrze wlej dot 3 tak jak było jak wymienić płyn to chyba wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mieszałem dot 3 z dot 4 i nic się nie działo na opakowaniu też było info że można je mieszać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczesniej mialem dot 3, bo mam hydrauliczne sprzeglo.

 

A wiesz na 100% że to był dot 3??

 

Ja mam u siebie dot 4 i też mam hydrauliczne sprzęgło.

 

A problemy to ci się zaczęły od razu po dolewce??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszałem u siebie dwa różne płyny i hulało bez problemu spróbuj odpowietrzyć pierwszo . Ze sprzęgłem też nie ma problemu z odpowietrzaniem powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może to nie wina mieszania płynów tylko między czasie zapowietrzył się układ i stąd te cyrki. Zalej dot 4, dobrze odpowietrz i będzie po problemie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszałem u siebie dwa różne płyny i hulało bez problemu spróbuj odpowietrzyć pierwszo . Ze sprzęgłem też nie ma problemu z odpowietrzaniem powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj kolego...najpierw popatrz co masz za auto, a później wchodź na dział klasyków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

musialem dolać plynu hamulcowego, bo mam drobny wyciek i mi ubywa, wczesniej mialem dot 3, bo mam hydrauliczne sprzeglo. pojechalem kupic plyn i nigdzie nie bylo, gosciu w sklepie powiedzial mi, zebym wzial dot 4, bo rozni sie tylko temp. wrzenia. mowil, ze jak zmieszam dot3 z dot4 to sie nic nie stanie, dolałem i du*a. Nie mam praktycznie hamulców, a jak wciskam sprzęgło, to taki szum jakby delikatnie słychać. Czy to wina tego płynu?

oj kolego zacznij od usuniecia drobnego wycieku a potem wymien plyn przy okazji odpowietrzajac uklad zrobisz to odpowietrzajac poszczegulne zaciski zaczynajac od najdalszego w ukladzie i odpowietrzysz sprzeglo przy wysprzegliku przy skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie jeszcze że u mnie sprzęgło hulało jakoś ale troszkę się pocił wysprzęglik i po próbie odpowietrzenia go zrobiło się gorzej i musiałem za ok 8 zł zestaw gumek dać. Po tej operacji układ wysprzęglika wytrzymał ciśnienie i dał się odpowietrzyć ale zaczęła pompka sprzęgła puszczać więc poszedł kolejny zestaw za 10 zł i teraz wszystko hula na dot 4 bo taki chyba powinien być ale są mieszalne jak już tu kilku kolegów potwierdziło. Podejrzewam że może być jak Adams pisze czyli zapowietrzył się bo było za mało płynu lub tęż przez nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem wyciek, odpowietrzyłem hamulce i jest git, na zmieszanym płynie. Musiałem mieć zbyt duży ubytek i dlatego zapowietrzyły się widocznie. Dzięki Panowie za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co wy na to na wymiane na 5.1 a mialem 4 kupil mi brat i przez pomylke wzial taki i sie zastanawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzeroksi

witam mam taki problem z moimi hamulcami w passacie b3 91r 1.8 . sprawa polega na tym ze ogolnie hamulce lapia mi dopiero w polowie ale sa dobre a czasem sa twarde ze dotkne lekko i odrazu hamuja i gdy sa twarde to odrazu mi samochod zwalnia jakby mial zablokowane kola co to moze byc? czekam na podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem z moimi hamulcami w passacie b3 91r 1.8 . sprawa polega na tym ze ogolnie hamulce lapia mi dopiero w polowie ale sa dobre a czasem sa twarde ze dotkne lekko i odrazu hamuja i gdy sa twarde to odrazu mi samochod zwalnia jakby mial zablokowane kola co to moze byc? czekam na podpowiedzi
sprobuj od wymiany plynu hamulcowego pewnie dawno nie byl wymieniany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn DOT 3 zielony nadaje się do starych układów hamulcowych takich jak w fiacie 126 itp. jest to płyn na bazie organicznej. Do passata standardowo leje się DOT 4 jest przezroczysty jak nowy a zółty/brązowy jak zużyty. DOT 5, oraz DOT 5.1 są to płyny na bazie sylikonu/syntetyku nie stosuje się ich w naszych układach ze wzgędu na uszczelnienia nieodporne na te substancje. DOT 5 , 5.1 stosuje się w sporcie gdzie hamulce są max przeciążone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności