ksi Zgłoś #1 Napisano 20 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, musialem dolać plynu hamulcowego, bo mam drobny wyciek i mi ubywa, wczesniej mialem dot 3, bo mam hydrauliczne sprzeglo. pojechalem kupic plyn i nigdzie nie bylo, gosciu w sklepie powiedzial mi, zebym wzial dot 4, bo rozni sie tylko temp. wrzenia. mowil, ze jak zmieszam dot3 z dot4 to sie nic nie stanie, dolałem i du*a. Nie mam praktycznie hamulców, a jak wciskam sprzęgło, to taki szum jakby delikatnie słychać. Czy to wina tego płynu? Edytowane 20 Grudnia 2011 przez ksi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 20 Grudnia 2011 1 szukaj-ka się kłania 2 zajepiaszczo rozwinięty opis ... 3 zbędny nowy temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #3 Napisano 20 Grudnia 2011 I pewnie płyn się zważył i jest to co jest . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 20 Grudnia 2011 mowil, ze jak zmieszam dot3 z dot4 to sie nic nie stanienie prawda wciskam sprzęgło, to taki szum jakby delikatnie słychaćsprzęgło zapowietrzone Nie mam praktycznie hamulcówukład złapał pewnie powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksi Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2011 dobra, to wystarczy wymienić płyn na jeden rodzaj, ale czy ten dot4 będzie mógł być? czy taki jak był wcześniej czyli dot3? A żeby spuścić cały płyn to jaka najlepsza metoda? Wywalić całość ze zbiorniczka, dolać nowy a potem odpowietrzać aż poleci świeży płyn tak? Ile będę potrzebował płynu by odpowietrzyć hamulce i sprzęgło? litr starczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2011 Ja mam u siebie również hydrauliczne sprzęgło i leję do swojego dot4, bo tak mam na zbiorniczku napisane i nic mu się nie dzieje niepokojącego.... ja bym nie mieszał płynów o różnych cha-kach nawet tej samej firmy, bo jak sam widzisz same cyrki są... litr płynu Ci spokojnie starczy (mi zostało jakieś 200ml), ale nie miałem wtedy zapowietrzonego sprzęgła, które jak słyszałem bardzo ciężko się odpowietrza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2011 Wylej i odpowietrz wszystkie zaciski bębenki i sprzęgło i powinno być dobrze wlej dot 3 tak jak było jak wymienić płyn to chyba wiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2011 ja mieszałem dot 3 z dot 4 i nic się nie działo na opakowaniu też było info że można je mieszać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2011 wczesniej mialem dot 3, bo mam hydrauliczne sprzeglo. A wiesz na 100% że to był dot 3?? Ja mam u siebie dot 4 i też mam hydrauliczne sprzęgło. A problemy to ci się zaczęły od razu po dolewce?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2011 Ja mieszałem u siebie dwa różne płyny i hulało bez problemu spróbuj odpowietrzyć pierwszo . Ze sprzęgłem też nie ma problemu z odpowietrzaniem powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2011 może to nie wina mieszania płynów tylko między czasie zapowietrzył się układ i stąd te cyrki. Zalej dot 4, dobrze odpowietrz i będzie po problemie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2011 Ja mieszałem u siebie dwa różne płyny i hulało bez problemu spróbuj odpowietrzyć pierwszo . Ze sprzęgłem też nie ma problemu z odpowietrzaniem powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #13 Napisano 20 Grudnia 2011 oj kolego...najpierw popatrz co masz za auto, a później wchodź na dział klasyków... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 20 Grudnia 2011 Witam, musialem dolać plynu hamulcowego, bo mam drobny wyciek i mi ubywa, wczesniej mialem dot 3, bo mam hydrauliczne sprzeglo. pojechalem kupic plyn i nigdzie nie bylo, gosciu w sklepie powiedzial mi, zebym wzial dot 4, bo rozni sie tylko temp. wrzenia. mowil, ze jak zmieszam dot3 z dot4 to sie nic nie stanie, dolałem i du*a. Nie mam praktycznie hamulców, a jak wciskam sprzęgło, to taki szum jakby delikatnie słychać. Czy to wina tego płynu? oj kolego zacznij od usuniecia drobnego wycieku a potem wymien plyn przy okazji odpowietrzajac uklad zrobisz to odpowietrzajac poszczegulne zaciski zaczynajac od najdalszego w ukladzie i odpowietrzysz sprzeglo przy wysprzegliku przy skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #15 Napisano 21 Grudnia 2011 Dodam od siebie jeszcze że u mnie sprzęgło hulało jakoś ale troszkę się pocił wysprzęglik i po próbie odpowietrzenia go zrobiło się gorzej i musiałem za ok 8 zł zestaw gumek dać. Po tej operacji układ wysprzęglika wytrzymał ciśnienie i dał się odpowietrzyć ale zaczęła pompka sprzęgła puszczać więc poszedł kolejny zestaw za 10 zł i teraz wszystko hula na dot 4 bo taki chyba powinien być ale są mieszalne jak już tu kilku kolegów potwierdziło. Podejrzewam że może być jak Adams pisze czyli zapowietrzył się bo było za mało płynu lub tęż przez nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksi Zgłoś #16 Napisano 22 Grudnia 2011 Naprawiłem wyciek, odpowietrzyłem hamulce i jest git, na zmieszanym płynie. Musiałem mieć zbyt duży ubytek i dlatego zapowietrzyły się widocznie. Dzięki Panowie za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #17 Napisano 22 Grudnia 2011 a co wy na to na wymiane na 5.1 a mialem 4 kupil mi brat i przez pomylke wzial taki i sie zastanawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzeroksi Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2011 witam mam taki problem z moimi hamulcami w passacie b3 91r 1.8 . sprawa polega na tym ze ogolnie hamulce lapia mi dopiero w polowie ale sa dobre a czasem sa twarde ze dotkne lekko i odrazu hamuja i gdy sa twarde to odrazu mi samochod zwalnia jakby mial zablokowane kola co to moze byc? czekam na podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2011 witam mam taki problem z moimi hamulcami w passacie b3 91r 1.8 . sprawa polega na tym ze ogolnie hamulce lapia mi dopiero w polowie ale sa dobre a czasem sa twarde ze dotkne lekko i odrazu hamuja i gdy sa twarde to odrazu mi samochod zwalnia jakby mial zablokowane kola co to moze byc? czekam na podpowiedzisprobuj od wymiany plynu hamulcowego pewnie dawno nie byl wymieniany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #20 Napisano 30 Grudnia 2011 Płyn DOT 3 zielony nadaje się do starych układów hamulcowych takich jak w fiacie 126 itp. jest to płyn na bazie organicznej. Do passata standardowo leje się DOT 4 jest przezroczysty jak nowy a zółty/brązowy jak zużyty. DOT 5, oraz DOT 5.1 są to płyny na bazie sylikonu/syntetyku nie stosuje się ich w naszych układach ze wzgędu na uszczelnienia nieodporne na te substancje. DOT 5 , 5.1 stosuje się w sporcie gdzie hamulce są max przeciążone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach