banshee Zgłoś #21 Napisano 21 Czerwca 2014 Może być przedmuch pomiędzy 1-2 cylindrem na uszczelce, albo coś gorszego. Jeśli sąsiednie cylindry są słabsze to zazwyczaj wina uszczelki. Jakie masz objawy w aucie, że szukasz usterki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcusikari Zgłoś #22 Napisano 22 Czerwca 2014 Dzięki za podpowiedzi, ogólnie silnik pracuje dobrze,tylko czasami przez odme psiknie olejem,dlatego zmierzyłem ciśnienie i to mnie zaniepokoiło,może to być wszystko, na początku zrobić próbe olejową tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #23 Napisano 22 Czerwca 2014 Jak to odkryłeś, że "czasem przez odmę psiknie"? Masz podgląd na żywo co dzieje się w dolocie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcusikari Zgłoś #24 Napisano 22 Czerwca 2014 mam odpowietrzanie puszczone na zewnątrz silnika, dlatego mogę prawie na żywo zaobserwować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #25 Napisano 22 Czerwca 2014 na początku zrobić próbe olejową tak? Próba olejowa generalnie pozwala ustalić, czy przedmuchy są na tłokach czy na zaworach lub uszczelce. Wpuszczony do cylindra przed pomiarem olej w ilości 30 - 50 mg uszczelni pierścienie i ciśnienie pomiaru wzrośnie. Zaworów olej nie uszczelni (podobnie jak przepalonej uszczelki) i ciśnienie podczas próby olejowej nie wzrasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #26 Napisano 22 Czerwca 2014 Wpuszczony do cylindra przed pomiarem olej w ilości 30 - 50 mg uszczelni pierścienie O ile nie zostanie wlany w komorę wirową w tłoku w naszych tdi :-))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcusikari Zgłoś #27 Napisano 22 Czerwca 2014 czyli jak w próbie olejowej ciśnienie się podniesie to będą to pierścienie,jeżeli nie to coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #28 Napisano 22 Czerwca 2014 Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekchopin Zgłoś #29 Napisano 17 Lipca 2016 Witam. Odgrzeje kotleta. Czytam i czytam i już całkiem zgłupiałem. To w końcu jaką temperaturę ma mieć silnik przy pomiarze ciśnienia? Bo z tego wątku wywnioskowałem 3 teorie: 1. temperatura ,,na zimnym" po całonocnym przestoju 2. temperatura na ciepłym +/- 70 stopni 3. około 30 stopni Panowie, to który mówi prawdę? Chciałbym usłyszeć konkretne argumenty czemu ma być mierzone na ciepłym a nie na zimnym albo odwrotnie, albo w ogóle w połowie temperatury. A i jeszcze jedno pytanko. Jakie mają być wartości ciśnienia do danej temperatury? Chodzi mi o to jakie ciśnienie ma tester pokazywać jak silnik jest np zimny a jakie ma pokazywać kiedy jest ciepły itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #30 Napisano 26 Lipca 2016 Najlepiej żeby silnik był rozgrzany do temperatury roboczej. Wtedy pomiar jest wiarygodny. Im zimniej tym ciśnienie niższe. Wartości sa zależne od silnika. Dla twojego z opisu z tego co pamiętam graniczne dopuszczalne jest 19bar. Takie normalne miedzy 25-31bar. I różnica nie większa niz 1 bar miedzy cylindrami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #31 Napisano 26 Lipca 2016 Ile mechaników tyle teorii. Ja powiem tylko tyle - nie zaszkodzi zrobić i na zimnym i na ciepłym. Czym lepiej na zimnym tym silnik w lepszej kondycji, bo wiadomo że po rozgrzaniu jest szczelniejszy (ludzi mniejsze i olej wszędzie, więc i lepiej uszczelniony). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper370 Zgłoś #32 Napisano 4 Lutego 2017 Panowie, również chcę zmierzyć kompresję w swoim silniku 1.9 AWX, ale z racji że nigdy tego nie robiłem to proszę was o pomoc. Wiem że muszę wykręcić świece i co dalej? Jak wyłączyć zasilanie paliwem? Tą wkręcaną wiązką do wtrysków wychodzącą z głowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #33 Napisano 15 Lutego 2017 Ja pozbyłem się kilku bezpieczników i tym samym odciąłem zasilanie pompie paliwa, ECU, pompowtryską itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper370 Zgłoś #34 Napisano 26 Września 2019 Witam Jakiej końcówki powinienem użyć żeby zmierzyć kompresję? Kupiłem cały zestaw, ale żadna końcówka nie pasuje silnik to AWX. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #35 Napisano 26 Września 2019 A może kupiłeś do benzyniaka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper370 Zgłoś #36 Napisano 27 Września 2019 Do diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #37 Napisano 27 Września 2019 To powinieneś jakąś dopasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper370 Zgłoś #38 Napisano 18 Października 2019 W dniu 27.09.2019 o 16:34, HansikVR5 napisał: To powinieneś jakąś dopasować. Udało się dopasować. Zrobiłem pomiary na zimnym silniku, auto stało kilka dni. Silnik to AWX z 2002r przebieg 340tys Wyniki: 1 cylinder - 30.5 bara 2 cylinder - 32 bara 3 cylinder - 34 bara 4 cylinder - 32 bara Chciałem zrobić próbę olejowa na 1 cyl, ale nie udało się, silnik chciał odpalić po wlaniu oleju, przez co rozwalilo mi wentyl w adapterze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #39 Napisano 22 Października 2019 @viper370 kompresję to sprawdzaj na ciepłym silniku.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #40 Napisano 22 Października 2019 13 minut temu, rosol napisał: @viper370 kompresję to sprawdzaj na ciepłym silniku.... Co Ci to forum zawiniło ze obniżasz jego poziom ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach