Skocz do zawartości
bersoft

Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej

Rekomendowane odpowiedzi

Może być przedmuch pomiędzy 1-2 cylindrem na uszczelce, albo coś gorszego.

Jeśli sąsiednie cylindry są słabsze to zazwyczaj wina uszczelki.

Jakie masz objawy w aucie, że szukasz usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, ogólnie silnik pracuje dobrze,tylko czasami przez odme psiknie olejem,dlatego zmierzyłem ciśnienie i to mnie zaniepokoiło,może to być wszystko, na początku zrobić próbe olejową tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to odkryłeś, że "czasem przez odmę psiknie"?

Masz podgląd na żywo co dzieje się w dolocie?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam odpowietrzanie puszczone na zewnątrz silnika, dlatego mogę prawie na żywo zaobserwować :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na początku zrobić próbe olejową tak?
Próba olejowa generalnie pozwala ustalić, czy przedmuchy są na tłokach czy na zaworach lub uszczelce. Wpuszczony do cylindra przed pomiarem olej w ilości 30 - 50 mg uszczelni pierścienie i ciśnienie pomiaru wzrośnie. Zaworów olej nie uszczelni (podobnie jak przepalonej uszczelki) i ciśnienie podczas próby olejowej nie wzrasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpuszczony do cylindra przed pomiarem olej w ilości 30 - 50 mg uszczelni pierścienie

O ile nie zostanie wlany w komorę wirową w tłoku w naszych tdi :-)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak w próbie olejowej ciśnienie się podniesie to będą to pierścienie,jeżeli nie to coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgrzeje kotleta. Czytam i czytam i już całkiem zgłupiałem. To w końcu jaką temperaturę ma mieć silnik przy pomiarze ciśnienia? Bo z tego wątku wywnioskowałem 3 teorie:

1. temperatura ,,na zimnym" po całonocnym przestoju

2. temperatura na ciepłym +/- 70 stopni

3. około 30 stopni

 

Panowie, to który mówi prawdę? :P Chciałbym usłyszeć konkretne argumenty czemu ma być mierzone na ciepłym a nie na zimnym albo odwrotnie, albo w ogóle w połowie temperatury.

 

A i jeszcze jedno pytanko. Jakie mają być wartości ciśnienia do danej temperatury? Chodzi mi o to jakie ciśnienie ma tester pokazywać jak silnik jest np zimny a jakie ma pokazywać kiedy jest ciepły itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej żeby silnik był rozgrzany do temperatury roboczej. Wtedy pomiar jest wiarygodny. Im zimniej tym ciśnienie niższe. Wartości sa zależne od silnika. Dla twojego z opisu z tego co pamiętam graniczne dopuszczalne jest 19bar. Takie normalne miedzy 25-31bar. I różnica nie większa niz 1 bar miedzy cylindrami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile mechaników tyle teorii. Ja powiem tylko tyle - nie zaszkodzi zrobić i na zimnym i na ciepłym. Czym lepiej na zimnym tym silnik w lepszej kondycji, bo wiadomo że po rozgrzaniu jest szczelniejszy (ludzi mniejsze i olej wszędzie, więc i lepiej uszczelniony).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, również chcę zmierzyć kompresję w swoim silniku 1.9 AWX, ale z racji że nigdy tego nie robiłem to proszę was o pomoc.

Wiem że muszę wykręcić świece i co dalej?

Jak wyłączyć zasilanie paliwem? Tą wkręcaną wiązką do wtrysków wychodzącą z głowicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pozbyłem się kilku bezpieczników i tym samym odciąłem zasilanie pompie paliwa, ECU, pompowtryską itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakiej końcówki powinienem użyć żeby zmierzyć kompresję? Kupiłem cały zestaw, ale żadna końcówka nie pasuje :/ silnik to AWX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może kupiłeś do benzyniaka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powinieneś jakąś dopasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.09.2019 o 16:34, HansikVR5 napisał:

To powinieneś jakąś dopasować.

Udało się dopasować. 

Zrobiłem pomiary na zimnym silniku, auto stało kilka dni.

Silnik to AWX z 2002r przebieg 340tys

Wyniki:

1 cylinder - 30.5 bara
2 cylinder - 32 bara
3 cylinder - 34 bara
4 cylinder - 32 bara

Chciałem zrobić próbę olejowa na 1 cyl, ale nie udało się, silnik chciał odpalić po wlaniu oleju,  przez co rozwalilo mi wentyl w adapterze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@viper370 kompresję to sprawdzaj na ciepłym silniku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, rosol napisał:

@viper370 kompresję to sprawdzaj na ciepłym silniku....

Co Ci to forum zawiniło ze obniżasz  jego poziom  ????

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności