lopee Zgłoś #1 Napisano 8 Grudnia 2011 Cześć, prawdopodobnie bede musial wymienic łącznik elastyczny w ukladzie wydechowym i mam pytanie, czy ktos z kolegow może to wymienial i calkowicie wyciąl wstawiajac zamiast tego rurke? Co o tym sądzicie? Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 8 Grudnia 2011 Cześć, prawdopodobnie bede musial wymienic łącznik elastyczny w ukladzie wydechowym i mam pytanie, czy ktos z kolegow może to wymienial i calkowicie wyciąl wstawiajac zamiast tego rurke? Co o tym sądzicie?Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami. łącznik elastyczny w 1.8?? może się mylę ale raczej czegoś takiego nie ma w tym układzie wydechowym.. Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami. to raczej któryś z tłumników albo łączenie rurek, może rura przerdzewiała.. wjedź na kanał i obejrzyj co jest grane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #3 Napisano 8 Grudnia 2011 Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami. Może i elastyczny ktoś wstawił zamiast katalizatora. Kup tłumik zastępujący kata (jest tego w ryj na allegro) wstaw na opaski lub wspawaj i po kłopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 8 Grudnia 2011 wstaw na opaski lub wspawaj i po kłopocie. taka obejma dobrze się spisuje: http://moto.allegro.pl/solidnie-polacz-dwie-rury-bez-spawu-lacznik-obejma-i1961218911.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2011 Ja u siebie mam łącznik elastyczny w oryginale z fabryki przed katalizatorem. Oryginalnie część jest montowana jako całość razem z kolektorem wydechowym (wiem bo wymieniałem swojego czasu cały kolektor bo się właśnie tam mocowanie przy łączniku do części od katalizatora połamało). Ja ten łącznik wymieniam średnio co roku. Myślę że łączenie na sztywno to zły pomysł i będzie czuć wibracje w budzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2011 (edytowane) łącznik elastyczny w 1.8?? Czy ja dobrze rozumiem "łącznik elastyczny"- czyli "plecionka"? Nie występuje w 1.8? Hmm.- u mnie jest... czy ktos z kolegow może to wymienial i calkowicie wyciąl wstawiajac zamiast tego rurke? Co o tym sądzicie? Wydech na sztywno? Nie polecam. Jeśli problem jest w plecionce (łącznik elastyczny), to koszt wymiany jakieś 50-60 pln -plecionka +spawanie jakieś 15-20pln.(w warsztacie). Ja w zeszłym roku kupiłem cały odcinek (od kolektora do katalizatora- z plecionką) za 110pln .Warto wymienić ten odcinek na nowy , ze względu na to, iz każdorazowa wymiana (wycięcie i ponowne wspawanie nowej plecionki) skraca długość całego odcinka przez co nowa plecionka bywa "naciągnięta" i szybciej się niszczy. (O ile problem tkwi w "plecionce") P.S. długo pisałem tego posta i wygląda jakbym powtórzył słowa kolegi wyżej.. Edytowane 9 Grudnia 2011 przez kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2011 (edytowane) łącznik elastyczny w 1.8?? Czy ja dobrze rozumiem "łącznik elastyczny"- czyli "plecionka"? Nie występuje w 1.8? Hmm.- u mnie jest... dlaczego czytujesz tylko część wypowiedzi?? może się mylę jakbyś jeszcze to zacytował to by się nic nie stało.. ale pewnie nie doczytałeś... Edytowane 9 Grudnia 2011 przez Qdlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2011 dlaczego czytujesz tylko część wypowiedzi?? Zamieszczone przez qdlik może się mylę jakbyś jeszcze to zacytował to by się nic nie stało.. ale pewnie nie doczytałeś... Przepraszam , racja nie doczytałem z uwagą do końca - skupiłem się na tym ,że u Ciebie jest ten sam silnik i łącznik powinien być, ale pomyślałem - różnie to bywa może poprzedni właściciel Twego paska usztywnił układ...dlatego napisałem , że u mnie jest.:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2011 Przepraszam , racja nie doczytałem z uwagą do końca - skupiłem się na tym ,że u Ciebie jest ten sam silnik i łącznik powinien być, ale pomyślałem - różnie to bywa może poprzedni właściciel Twego paska usztywnił układ...dlatego napisałem , że u mnie jest. u mnie nie ma, kata też nie ma.. w poprzednim pasku też 1.8 też nie miałem ale on był kombinowany więc i wydech mógł być też przerobiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2011 Zagladalem u siebie tak z grubsza i sprawa wygląda tak, że na wyjsciu z kolektora jest rura z plecionką, pozniej jest tłumik wstępny a za nim środkowy i końcowy. Chyba tak może byc od fabryki, nie mam kata - chociaz kto wie co sie mogło z tym wydechem dziać zanim zostalem włascicielem auta. Z tego co piszecie mozliwe jest zeby wydech byl na sztywno bez tej plecionki. Tylko czy w 1.8 RP tak moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolandrzej Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2011 (edytowane) 1.8 RP nie ma plecionki tylko takie jakby dwa kielichy z pierścieniem w środku, który chyba działa jak jakaś uszczelka. jeden jest od kolektora, drugi łączy katalizator jeśli jest. ABS ma plecionkę. kolega lopee pisze że ma plecionkę przy RP, być może ktoś coś już rzeźbił przy tym wcześniej. na sztywno wydech? hmm.. wydaje mi się że coś takiego nie przejdzie. zbyt długi był by cały układ i mogłoby gdzieś giąc rury, ruszać się na łączeniach lub gdzieś coś się urwać. a w RP wydech nie jest na sztywno. te "kielichy" są ruchome Edytowane 10 Grudnia 2011 przez karolandrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 10 Grudnia 2011 wychodzi na to ze i RP i ABS wychodziły z fabryki z plecionka jak i z kielichami. Miałem RP z kielichami a teraz mam ABS też z kielichami i bez kata. Tak wyjechał z fabryki. Przeglądnijcie sobie katalogi wydechow w sklepie mot. Tam są wszystkie schematy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Garazowiec Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Mój ABS był kupiony od przemiłej Pani z serwisu Vw więc nie był kombinowany , ma plecionkę i kat. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez Garazowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Troszke poszperalem w katalogach na necie (polmostrow.pl) (nudzi mi sie troche ) i jest tak, że: VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 SEDAN, KOMBI (od 4-1988 do 8-1990) poj.1781 KM90 KW66 [ATTACH=CONFIG]72462[/ATTACH] VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 X SEDAN, KOMBI (od 4-1988 do 7-1991) poj.1781 KM90 KW66 [ATTACH=CONFIG]72463[/ATTACH] VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 X SEDAN, KOMBI (od 8-1991 do 9-1993) poj.1781 KM90 KW66 [ATTACH=CONFIG]72464[/ATTACH] Nie ma okreslonych symboli silnikow tylko jest pokazane mocowo, wiec to chyba nie ma znaczenia bo RP i ABS, z tego co sie orientuje roznia sie tym ze ABS jest mlodszy i ma wiecej dupereli w kolo siebie. Moj uklad najbardziej odpowiada temu pierwszemu tylko, że dodatkowo mam ten lacznik elastyczny na rurze po kolektorze. pozdro Edytowane 18 Grudnia 2011 przez lopee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #15 Napisano 6 Maja 2012 Panowie. kata mam wywalonego, w to miejsce wsadzona nowa cała rura bez kata Bosala, ze złączem 50x100 z tego co pamiętam. Niestety bałwany które mi wymieniały poduszki pod silnikiem zamiast rozpiąć wydech i wymienić - lewarowali silnik i wyrwali mi siateczkę z kołnierza w złączu od strony silnika. Nieszczelności nie ma (okopcenia brak) ale coś mi tam zaczęło dzwonić, muszę więc wymienić. Chcę kupić na aukcji http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-lacznik-napraw-sam-auto-cz-wa-i2288532947.html gotowe złącze, wymienić samodzielnie bez spawania. Powiedzcie mi, czy wstawienie dłuższego złącza niż fabryczne coś zmieni? Na lepiej? Na gorzej? Bo zastanawiam się nad 50x150 - wydaje mi się, że będzie ono bardziej tłumiło i woniej się będzie zużywało? A może się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach