Skocz do zawartości
lopee

Wymiana łącznika elastycznego w wydechu B3 1.8 benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, prawdopodobnie bede musial wymienic łącznik elastyczny w ukladzie wydechowym i mam pytanie, czy ktos z kolegow może to wymienial i calkowicie wyciąl wstawiajac zamiast tego rurke? Co o tym sądzicie?

Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, prawdopodobnie bede musial wymienic łącznik elastyczny w ukladzie wydechowym i mam pytanie, czy ktos z kolegow może to wymienial i calkowicie wyciąl wstawiajac zamiast tego rurke? Co o tym sądzicie?

Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami.

łącznik elastyczny w 1.8?? może się mylę ale raczej czegoś takiego nie ma w tym układzie wydechowym..

Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami.

to raczej któryś z tłumników albo łączenie rurek, może rura przerdzewiała.. wjedź na kanał i obejrzyj co jest grane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Boruczy mi w okolicach lewarka i smierdzi spalinami.

Może i elastyczny ktoś wstawił zamiast katalizatora.

Kup tłumik zastępujący kata (jest tego w ryj na allegro) wstaw na opaski lub wspawaj i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam łącznik elastyczny w oryginale z fabryki przed katalizatorem. Oryginalnie część jest montowana jako całość razem z kolektorem wydechowym (wiem bo wymieniałem swojego czasu cały kolektor bo się właśnie tam mocowanie przy łączniku do części od katalizatora połamało). Ja ten łącznik wymieniam średnio co roku. Myślę że łączenie na sztywno to zły pomysł i będzie czuć wibracje w budzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łącznik elastyczny w 1.8??

 

Czy ja dobrze rozumiem "łącznik elastyczny"- czyli "plecionka"? Nie występuje w 1.8? Hmm.- u mnie jest...

 

 

czy ktos z kolegow może to wymienial i calkowicie wyciąl wstawiajac zamiast tego rurke? Co o tym sądzicie?

 

Wydech na sztywno? Nie polecam.

Jeśli problem jest w plecionce (łącznik elastyczny), to koszt wymiany jakieś 50-60 pln -plecionka +spawanie jakieś 15-20pln.(w warsztacie).

Ja w zeszłym roku kupiłem cały odcinek (od kolektora do katalizatora- z plecionką) za 110pln .Warto wymienić ten odcinek na nowy , ze względu na to, iz każdorazowa wymiana (wycięcie i ponowne wspawanie nowej plecionki) skraca długość całego odcinka przez co nowa plecionka bywa "naciągnięta" i szybciej się niszczy. (O ile problem tkwi w "plecionce")

 

P.S. długo pisałem tego posta i wygląda jakbym powtórzył słowa kolegi wyżej..

Edytowane przez kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łącznik elastyczny w 1.8??

Czy ja dobrze rozumiem "łącznik elastyczny"- czyli "plecionka"? Nie występuje w 1.8? Hmm.- u mnie jest...

dlaczego czytujesz tylko część wypowiedzi??

 

może się mylę

jakbyś jeszcze to zacytował to by się nic nie stało.. ale pewnie nie doczytałeś...

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego czytujesz tylko część wypowiedzi??

 

 

Zamieszczone przez qdlik

może się mylę

jakbyś jeszcze to zacytował to by się nic nie stało.. ale pewnie nie doczytałeś...

 

Przepraszam , racja nie doczytałem z uwagą do końca - skupiłem się na tym ,że u Ciebie jest ten sam silnik i łącznik powinien być, ale pomyślałem - różnie to bywa może poprzedni właściciel Twego paska usztywnił układ...dlatego napisałem , że u mnie jest.:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam , racja nie doczytałem z uwagą do końca - skupiłem się na tym ,że u Ciebie jest ten sam silnik i łącznik powinien być, ale pomyślałem - różnie to bywa może poprzedni właściciel Twego paska usztywnił układ...dlatego napisałem , że u mnie jest.

u mnie nie ma, kata też nie ma.. w poprzednim pasku też 1.8 też nie miałem ale on był kombinowany więc i wydech mógł być też przerobiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagladalem u siebie tak z grubsza i sprawa wygląda tak, że na wyjsciu z kolektora jest rura z plecionką, pozniej jest tłumik wstępny a za nim środkowy i końcowy. Chyba tak może byc od fabryki, nie mam kata - chociaz kto wie co sie mogło z tym wydechem dziać zanim zostalem włascicielem auta.

Z tego co piszecie mozliwe jest zeby wydech byl na sztywno bez tej plecionki. Tylko czy w 1.8 RP tak moze byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 RP nie ma plecionki tylko takie jakby dwa kielichy z pierścieniem w środku, który chyba działa jak jakaś uszczelka. jeden jest od kolektora, drugi łączy katalizator jeśli jest. ABS ma plecionkę. kolega lopee pisze że ma plecionkę przy RP, być może ktoś coś już rzeźbił przy tym wcześniej.

na sztywno wydech? hmm.. wydaje mi się że coś takiego nie przejdzie. zbyt długi był by cały układ i mogłoby gdzieś giąc rury, ruszać się na łączeniach lub gdzieś coś się urwać. a w RP wydech nie jest na sztywno. te "kielichy" są ruchome

Edytowane przez karolandrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze i RP i ABS wychodziły z fabryki z plecionka jak i z kielichami. Miałem RP z kielichami a teraz mam ABS też z kielichami i bez kata. Tak wyjechał z fabryki. Przeglądnijcie sobie katalogi wydechow w sklepie mot. Tam są wszystkie schematy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ABS był kupiony od przemiłej Pani z serwisu Vw więc nie był kombinowany , ma plecionkę i kat.

Edytowane przez Garazowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszke poszperalem w katalogach na necie (polmostrow.pl) (nudzi mi sie troche ;)) i jest tak, że:

 

VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 SEDAN, KOMBI (od 4-1988 do 8-1990) poj.1781 KM90 KW66

[ATTACH=CONFIG]72462[/ATTACH]

 

VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 X SEDAN, KOMBI (od 4-1988 do 7-1991) poj.1781 KM90 KW66

[ATTACH=CONFIG]72463[/ATTACH]

 

VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 X SEDAN, KOMBI (od 8-1991 do 9-1993) poj.1781 KM90 KW66

[ATTACH=CONFIG]72464[/ATTACH]

 

Nie ma okreslonych symboli silnikow tylko jest pokazane mocowo, wiec to chyba nie ma znaczenia bo RP i ABS, z tego co sie orientuje roznia sie tym ze ABS jest mlodszy i ma wiecej dupereli w kolo siebie.

 

Moj uklad najbardziej odpowiada temu pierwszemu tylko, że dodatkowo mam ten lacznik elastyczny na rurze po kolektorze.

 

pozdro

Edytowane przez lopee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. kata mam wywalonego, w to miejsce wsadzona nowa cała rura bez kata Bosala, ze złączem 50x100 z tego co pamiętam. Niestety bałwany które mi wymieniały poduszki pod silnikiem zamiast rozpiąć wydech i wymienić - lewarowali silnik i wyrwali mi siateczkę z kołnierza w złączu od strony silnika. Nieszczelności nie ma (okopcenia brak) ale coś mi tam zaczęło dzwonić, muszę więc wymienić.

 

Chcę kupić na aukcji http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-lacznik-napraw-sam-auto-cz-wa-i2288532947.html gotowe złącze, wymienić samodzielnie bez spawania. Powiedzcie mi, czy wstawienie dłuższego złącza niż fabryczne coś zmieni? Na lepiej? Na gorzej? Bo zastanawiam się nad 50x150 - wydaje mi się, że będzie ono bardziej tłumiło i woniej się będzie zużywało? A może się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności