Skocz do zawartości
ciuciek

Bi-xenon skrętny - usterka?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie  . Widzę że przerabialiście ten temat i chciałbym Was o coś zapytać. Mam problem z prawą lampą i tak naprawdę nie wiem od czego zacząć . Świeci się kontrolka ASF , wymieniłem cała lampę z tym samym nr gdyż wcześniej gdy włączyłem długie to mi mrugały . Po wymianie jest już ok ale Asf dalej się pali . Po podłączeniu do vcds wyskoczył błąd 02628 sensor fur schwenkomodulposition rechts ( 02628 czujnik pozycji modułu obrotowego w prawo ) Panowie który to czujnik , gdzie mam go szukać i jak naprawić usterkę . Chciałbym jeszcze dopisać że jak rano auto zapałam to lampty robią test , tzn góra duł i na boki , ale po chwili się załącza kontrolka Asf , czasami jak tylko włożę kluczyk do stacyjki   , ale czasami jest też tak że Asf zapala się dopiero   po przejechaniu  kilku kilometrów . Nie rozumiem tego i proszę o waszą radę . Pozdrawiam 

218872500_506076247146329_181492328586603045_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Szaman1234 napisał:

Witam Panowie  . Widzę że przerabialiście ten temat i chciałbym Was o coś zapytać. Mam problem z prawą lampą i tak naprawdę nie wiem od czego zacząć . Świeci się kontrolka ASF , wymieniłem cała lampę z tym samym nr gdyż wcześniej gdy włączyłem długie to mi mrugały . Po wymianie jest już ok ale Asf dalej się pali . Po podłączeniu do vcds wyskoczył błąd 02628 sensor fur schwenkomodulposition rechts ( 02628 czujnik pozycji modułu obrotowego w prawo ) Panowie który to czujnik , gdzie mam go szukać i jak naprawić usterkę . Chciałbym jeszcze dopisać że jak rano auto zapałam to lampty robią test , tzn góra duł i na boki , ale po chwili się załącza kontrolka Asf , czasami jak tylko włożę kluczyk do stacyjki   , ale czasami jest też tak że Asf zapala się dopiero   po przejechaniu  kilku kilometrów . Nie rozumiem tego i proszę o waszą radę . Pozdrawiam 

218872500_506076247146329_181492328586603045_n.jpg

powinno pomoc 

 

https://www.youtube.com/watch?v=v9ysnm9pttk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie wystąpił objaw, że podczas jazdy ale głównie autostradą i to tak po 60 km lub po prawie godzinnej jeździe wyskakuje mi komunikat w stylu Bend Lighting (AFS) not working. Owners manual!. Tak parę razy wyskoczyło aż po którymś xenony przestały przy włączaniu świateł stabilizować się.

Po podpięciu pod komputer (taki u zwykłego elektronika a nie ten w ASO) okazało się, że problem leży w czujniku poziomu przedniej osi - prawy ; błąd mechaniczny. Po skasowaniu błędu światła zaczęły pracować poprawnie. Elektronik wytłumaczył mi, że auto dopiero przy 3 wystąpieniach tego błędu przestaje używać stabilizacji świateł i dlatego u mnie pomimo wcześniejszych komunikatów świata jeszcze działały.

Mam rozumieć, że problem leży faktycznie w tym czujniku, który jak mniemam zaczyna umierać stąd te komunikaty sporadycznie występujące. Sprawdzałem, że kod tego czujnika dla mojego auta to 3C0412522B w ASO wołają sobie za niego kosmiczne 800zł a na allegro nowe są po 132zł ale oczywiście jakieś zamienniki, ewentualnie jeżeli ktoś ma jakiś dostęp do tej części w oryginale w przystepnej cenie to proszę o info. Czy opłaca się kupić taki zamiennik czy może używkę ?

Znalazłem też filmik na którym gość pokazuje i tłumaczy jaki przeważnie występuje mechaniczny problem w tych czujnikach, po obejrzeniu mocno podważyło u mnie zasadność kupna uzywki .

Napiszcie czy faktycznie to ustrojstwo odpowiada za problem z tym poziomowaniem i w większości przypadków to wymiana tego rozwiązuje problem?

Edytowane przez Patyk0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie jest zablokowany mechanicznie (często oski i przeguby rdzewieją).

Jeśli jest OK, to wymiana na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam passata b6 z konca 2007 robiony na 2008 rok, reflektory bixenon ktore chodzą prawo lewo góra dół...i taki problem się pojawił, prawy reflektor nie chodzi to automatyczne ustawianie się świateł w sensie gora dółprawo lewo co one niby pracują w trakcie skrętów itp. Wymiana żarówki w tym nie chodzącym prawo lewo gora dół nic nie pomogła a wiem że podobno za to odpowiada właśnie bixenon, na warsztacie dostałam informację że światła ogolnie działają i doswietlenie zakrętów ze świateł przeciwmgielnych też ok, tylko zeby wlasnie ten prawy reflektor "układał się sam" to trzeba wymienić cały reflektor (niby koszt lampy ok 1000 zl). A inny mechanik mi mówi że to jest kwestia tylko nowej żarówki i doprogramowania jej na komputerze. Może podpowiecie coś? Bo coś słyszalam tez o jakimś silniczku od regulacji świateł, że mógł pójść. Dodatkowa kwestia to nie działają spryskiwacze reflektorów..nie slychac pompki która powinna przepompowac plyn, tylko plyn wydostaje się jakby spod samochodu czyli chyba ma wyciek. Doradzicie coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Ktoś coś na ten temat wie? Zdążyłem dowiedzieć się tylko, że któryś z modułów skrętu jest walnięty. Ma ktoś taki sprawny moduł na sprzedaż? 7l6941330 lub 7l6941329, zależnie od strony. Czy może to być też silniczek? Błąd występuje zazwyczaj przy dosyć dużym skręcie kierownicy, w ostrzejszych zakrętach. Wtedy jakby coś się blokuję w lampie i przestaje działać skręcanie wiązki światła do następnego odpalenia auta. Poziomowanie odbywa się w całości z tym ze słychać (i widać) jakby lewa soczewka dopiero wracała z tego położenia w którym się zatrzymała więc poziomowanie nie odbywa się już symetrycznie po wystąpieniu błędu. Co innego gdy uda się przejechać jakiś odcinek bez wystąpięnia błędu, wtedy od startu ksenony poziomują się idealnie tak jak powinny czy góra dół lewo prawo więc tak jeżdżę aż do momentu aż znów pokonam jakiś ostrzejszy zakręt i soczewka znów się zablokuje. I to się dzieje tylko przy skręcaniu w prawo (albo głównie, mówię jak wynika z obserwacji), więc dziwne też, że po ponownym odpaleniu auta wiązka światła wraca jakby ze strony skrajnie lewej. Ktoś przerabiał może taki dziwaczny temat? 

 

Dodam jeszcze tylko, że skręcanie wiązki światła działa prawidłowo już nawet przy niskich prędkościach dopóki nie wyskoczy błąd, ale kiedy wyskakuje już napisałem. 

Parkuję auto na dosyć wysokim krawężniku i ostatnio parę razy czymś przyszuralem z lewej strony, czy mogłem coś uszkodzić właśnie pod spodem auta co odpowiada za ten błąd? 

IMG_20211125_151030.jpg

Edytowane przez crosscs3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy jest możliwość wymiany silniczków poziomowania i skrętu bez rozklejania lampy?

Bixenon polift.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak można lampę rozciąć, nie trzeba rozklejać 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już całkiem fuszerka. Chodzi o to, czy bez ingerencji w lampę jestem w stanie to zrobić przez otwory w lampie.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam takie lampy, w swoim dam ich samochodzie, są to xenony? Po uruchomieniu nie wykonoją tego testu Góra dół prawo, lewo. Są w jednej pozycji, vcds nie pokazał żadnych błędów! Ktoś może podpowiedzieć od czego zacząć by to sprawdzić! Czy uszkodzona żarówka która słabo świeci miała by na to wpływ?

E23607AD-B045-4AF0-A551-245407354EA3.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kowalix80Daj zdjęcie lampy z przodu będzie lepiej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wyskoczyła mi wczoraj informacja na komputerze Front left dipped beam not working. Nie świeci xenon i nie działa doświetlanie. Lampa normalnie wcześniej świeciła, żarnik wymieniony około roku wcześniej. Czy po podpięciu kompa będę widzieć jakiś błąd? Ja obstawiam, że padł żarnik lub przetwornica ale przed tym wszystkim żarnik normalnie się rozpalał i miał równą barwę, nie było żadnego migotania, normalnie rozpalał się za każdym razem po włączeniu świateł mijania, nie przygasało nic w trakcie jazdy.

Edytowane przez kazmirz_pawlak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem po wymianie żarnika w lewej lampie

na postoju świeci lampa lewa non stop lecz po ruszeniu po skręcie lub na dziurach za jakiś  czas obniża światło i po jakimś czasie zaczyna migać jak przy końcu żarnika i po chwili gaśnie wywalając komunikat o uszkodzeniu żarnika

jak w czasie jazdy wyłącze i włączę to problem znika

dodam, ze po uruchomieniu test poziomowanie lamp dziala

jakies podpowiedzi od czego zacząć?

Błędów zapamiętanych  po podłączeniu brak 

Odłącza tez doświetlaniem zakrętów ale bez postojówek 

 

dzieki za pomoc

pzd

Edytowane przez Nikoera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.08.2015 o 13:48, rl88 napisał:

Witam, koledzy mam problem z moimi ksenonami.

Dziś dzięki życzliwości kolegi Dany_2002 odczytaliśmy błędy VCDSem.

Czy ktoś potrafi zdiagnozować co należy zrobić i w jakiej kolejności ?

Po wymianie żarników na oryginalne ksenon świeci ale nie przeprowadza testu.

Dodam że przed wymianą nawet z przepalonym żarnikiem test był każdorazowo wykonywany.

 

Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357.lbl

Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357

Komponent: AFS-Steuergeraet X016

Weryfikacja: H09 Numer seryjny:

Kodowanie: 0000001

Kod serwisu: WSC 00028 028 00001

VCID: F1E2C6549138

 

Oznaczenie elementu: ID-L fehlt

Komponent: AFS-Lst.-Modul l ....

Kodowanie: 00000255

 

Oznaczenie elementu: 7L6 941 330

Komponent: AFS-Lst.-Modul r X018

Kodowanie: 00000035

 

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01042 - Sterownik niezakodowany

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

02657 - Końcówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane

005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100101

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Wskaźnik czasu: 0

 

02233 - Moduł mocy lewego reflektora (J667)

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100100

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 164

Przebieg: 243699 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2015.06.20

Czas: 12:03:22

:mmm Proszę o pomoc.

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. U mnie pojawia się idę tyczny log błędów. Usterka powstała podczas jazdy, prawdopodobnie na progu zwalniającym. Xenony działają ale są jakby trochę niżej przysłonięte niż zawsze. Nie działa skręt soczewek i doświetlanie zakrętów, nie robi testu podczas odpalania auta. Zauważyłem że mam przepalony bezpiecznik nr 5 mały czerwony chyba 5A. Wymieniłem go i po załączeniu zapłonu odrazu się przepalił (przełącznik świateł w pozycji auto). Z opisu wynika że jest to bezpiecznik od silniczków świateł. Czy to oznacza że problem będzie konkretnie z samym silniczkiem?

Edytowane przez Tipacz96vc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Od jakiegoś czasu mam problem z poziomowaniem świateł. Podczas jazdy światła idą do góry i w dół - rzadko kiedy pozostają w pozycji 0. W VCDS 0 błędów, sprawdziłem czy działają czujniki poziomowania VCDSem i podają wartości, a przy bujaniu samochodem zmieniają się więc zakładam, że czujniki są okej. Problem dotyczy Passata B6 Variant 2006 rok z Bi-xenonem z funkcją doświetlania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
On 3/1/2024 at 4:15 PM, tomis69 said:

Witajcie.

Od jakiegoś czasu mam problem z poziomowaniem świateł. Podczas jazdy światła idą do góry i w dół - rzadko kiedy pozostają w pozycji 0. W VCDS 0 błędów, sprawdziłem czy działają czujniki poziomowania VCDSem i podają wartości, a przy bujaniu samochodem zmieniają się więc zakładam, że czujniki są okej. Problem dotyczy Passata B6 Variant 2006 rok z Bi-xenonem z funkcją doświetlania. 

Witajcie,

mam dokładnie to samo, tylko trochę bardziej złożoną historię.
Przestało działac poziomowanie - xenony nie podnosiły się. Usterka - lewy czujnik uszkodzony.
Został wymieniony. Po wymianie światła poszły do góry - diagnosta wyregulował imbusem - ok.

Teraz natomiast dzieje się tak, że uskok to te lampy tańcują góra dół. Skręcę mocny łuk w prawo, światła idą w dół i się podnoszą. Zahamuję mocno - idą w dół. Dziury - góra dół.
Idąc dalej pomyślałem, że wadliwy jest nowy czujnik - wymieniłem i niestety nadal to samo.
Wcześniej czujnik był oryginalny (pewnie jeszcze od nowości) po wyciągnięciu cięgno ledwo się ruszało, więc miał prawo się uszkodzić.
Pod komputerem żadnych błędów, czyściutko.

Czy mogę prosić o podpowiedź, wspacie - czego szukać.

Najdziwniejsze, że zaczeło się to dziać po wymianie uszkodzonego.. 

Edytowane przez kazikus1997

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, kazikus1997 napisał:

Witajcie,

mam dokładnie to samo, tylko trochę bardziej złożoną historię.
Przestało działac poziomowanie - xenony nie podnosiły się. Usterka - lewy czujnik uszkodzony.
Został wymieniony. Po wymianie światła poszły do góry - diagnosta wyregulował imbusem - ok.

Teraz natomiast dzieje się tak, że uskok to te lampy tańcują góra dół. Skręcę mocny łuk w prawo, światła idą w dół i się podnoszą. Zahamuję mocno - idą w dół. Dziury - góra dół.
Idąc dalej pomyślałem, że wadliwy jest nowy czujnik - wymieniłem i niestety nadal to samo.
Wcześniej czujnik był oryginalny (pewnie jeszcze od nowości) po wyciągnięciu cięgno ledwo się ruszało, więc miał prawo się uszkodzić.
Pod komputerem żadnych błędów, czyściutko.

Czy mogę prosić o podpowiedź, wspacie - czego szukać.

Najdziwniejsze, że zaczeło się to dziać po wymianie uszkodzonego.. 

zobacz czy silnik w lampie trzyma dobrze przegób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności