rideman Zgłoś #81 Napisano 30 Grudnia 2012 (edytowane) Hmm a miałem kupować lampę i sprawdzać czy po wymianie bebechów (tylko silniczki pozostawione w nowej) będzie ok. Być może problem leży w czujniku na belce. Pytanie jeszcze jedno, czy ruszając pod górę, z zaciągniętego ręcznego komputer korzysta z czujnika poziomu czy rozwiązuje ten ruch bez zjazdu do tyłu w inny sposób ? pozdrawiam /EDIT Znajdując chwilę siły, zabrałem vcds'a pod rękę i podpiąłem kompa jeszcze raz. Kolega wspominał że ten błąd czasem pojawia się gdy światła są ustawione zbyt wysoko,średnio w to wierzę dlatego podpiąłem kompa i mówię sprawdzę jeszcze raz czy na 100% silniczki się nie blokują wykonując vcds'em "output tests". I tutaj nowość, prawa lampa nie była w stanie wykonać testów poziomych,ani drgneła (a nigdy nie było z nią problemów). A więc odłączyłem ją i wykonałem odczyt błędów (prawa lampa odpięta) : Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V1.lbl Control Module Part Number: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Component and/or Version: AFS-Steuergeraet X016 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 00028 028 00001 Additional Info: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X018 ID-R fehlt AFS-Lst.-Modul r .... VCID: F1ED51F79369 6 Faults Found: 01042 - Control Module; Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 02656 - Power Output Stage for Left Headlight (J667); Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 02657 - Power Output Stage for Right Headlight (J668); Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 01539 - Headlights Not Adjusted 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100101 02234 - Right Headlight Power Output Stage (J668) 004 - No Signal/Communication - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100100 01328 - Convenience System Data Bus 013 - Check DTC Memory - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101101 //// Następnie wyciągnąłem gniazdo od lewej lampy, prawą podpiąłem i również pod błędy, vcds pokazał takie same jak wyżej z tym że oczywiście zamiast przedostatniego, przy tym podpięciu błąd lewej lampy: 02233 - Left Headlight Power Output Stage (J667) 004 - No Signal/Communication - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100100 //// Po podpięciu obydwu lamp, wykonałem "output tests". Tym razem prawa jak i lewa lampa odzywały się tak jak powinny,żadnych zawiasów ze strony silniczków,wszystko ok. Ponownie vcds i pozostały tylko 2 błędy (specjalnie nie kasowałem po podpięciu 2 lamp) : 02233 - Left Headlight Power Output Stage (J667) - i tego błędu już nie rozumiem. 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 01328 - Convenience System Data Bus 013 - Check DTC Memory - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101101 Po wykonaniu adaptacji świateł,zapisaniu pozycji, skasowaniu błędów, wykonaniu output testów nie pojawił się chwilowo żaden błąd (zapewne do pierwszej jazdy) Prosiłbym o sprawdzenie kodowania modułów, u mnie wygląda tak samo w przypadku obydwu : http://imageshack.us/photo/my-images/835/kodowaniemoduu.jpg/ Z góry dziękuję za odpowiedzi. Byłem u dwóch fachmistrzów i stwierdzili "no trzebaby całą lampę wymienić i wtedy zobaczyć co się dzieje"... Pozdrawiam Konrad Edytowane 30 Grudnia 2012 przez rideman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jek1 Zgłoś #82 Napisano 31 Grudnia 2012 Witam, taki błąd mam: Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl Part No SW: 3C0 937 049 J HW: 3C0 937 049 J Component: Bordnetz-SG H37 1301 Revision: 00H37000 Serial number: 00000005743494 Coding: E3828F4701041A00000A00000F000000000B5D435C0000 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 306B14F3DAB3 Part No: 3C1 955 119 Component: Wischer VW461 012 0503 Coding: 00063445 Shop #: WSC 05311 Part No: 1K0 955 559 AE Component: RLS 180506 014 1201 Coding: 00208933 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 02499 - Right Low Beam Reflector Motor (V295) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00111100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 2 Reset counter: 71 Mileage: 231244 km Time Indication: 0 Date: 2012.12.13 Time: 17:46:00 Freeze Frame: ON Voltage: 14.60 V ON ON OFF OFF OFF Ktoś wie gdzie w lampie jest ten motor który steruje klapą? Opada po włączeniu drogowych i gaśnie długie światełko w prawej lampie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #83 Napisano 1 Stycznia 2013 To jest cewka elektromagnetyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jek1 Zgłoś #84 Napisano 1 Stycznia 2013 (edytowane) To jest cewka elektromagnetyczna A można ją jakoś zlokalizować i wymienić czy jest "głęboko" w lampie i nie da się do niej dostać. No w końcu opanowałem temat opadających "długich". U mnie problemem był ten układ opornik,rezystor czy jakieś inne usrojstwo poprostu był ukruszony i nie spełniał funkcji. Jest on przylutowany bezpośrednio na kablu tuż przy wtyczce (taki żółłty okrągły) Edytowane 16 Lutego 2013 przez jek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fikanoteran11 Zgłoś #85 Napisano 9 Lutego 2013 Witam potrzebuję sterownika skrętu bi-xenon 7L6 941 329 na alledrogo są 7L6 941 329 z końcówką oznaczenia A B C, mam paska z 2006 roku czym się różnią te z oznaczeniami literowymi na końcu od tego bez i czy mogę go spokojnie zamontować w swoim pasku? np ten: http://allegro.pl/audi-vw-seat-valeo...996117212.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #86 Napisano 9 Lutego 2013 Witam potrzebuję sterownika skrętu bi-xenon 7L6 941 329 na alledrogo są 7L6 941 329 z końcówką oznaczenia A B C, mam paska z 2006 roku czym się różnią te z oznaczeniami literowymi na końcu od tego bez i czy mogę go spokojnie zamontować w swoim pasku? Jeśli masz rocznik 2006 i oryginalne lampy, to szukaj takiego modułu, jaki masz teraz u siebie, czyli bez literki. Te z literkami są nowsze i jeśli zamontujesz nowszy moduł w jednej lampie (z literką) i pozostawisz stary w drugiej (bez literki), to nie będzie działać doświetlanie zakrętów i wywali błąd "AFS ble ble ble". Oba moduły w obu lampach muszą być ze sobą zgodne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fikanoteran11 Zgłoś #87 Napisano 9 Lutego 2013 Dzięki kolego wyczerpująca odpwiedź:marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #88 Napisano 5 Kwietnia 2013 Witam. Nareszcie problem "błędu modułu lampy lewej" został zażegnany, warto aby informacja jak likwidować problem gdzieś była "zawieszona" na forum. Podpinając komputer i odczytując błędy z vcds'u: 02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left 014 - Defective - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101110 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 83 W ASO powiedzą że do wymiany jest lampa, dlatego że modułu samego nie sprzedają. Nie ma co się tym sugerować. Czasem można wpaść na taki pomysł jak ja i kupić moduł na allegro, dajmy spokój tez z tym rozwiązaniem. Po rozmowie z człowiekiem, który tylko zajmuje się ksenonami potwierdził że bardzo rzadko pada moduł. Problem znajduje się w silniczkach lampy lewej,a w zasadzie silniczku odpowiadającego za poziome skręcanie xenonu. Po jego wymianie wszystko gra, błąd nie pojawia się. Nie jest to trudna operacja, można samemu to zrobić. Proszę również nie sugerować się, że silniczek działa jeśli wykonując testy vcdsem xenony osiągają graniczne pozycje (max góra,dól,lewo,prawo). I jeszcze taka informacja, samym modułem powinniśmy się zainteresować wtedy kiedy za każdym razem po uruchomieniu samochodu i włączeniu świateł, schodzą w doł i tak już zostają. Mam nadzieję że te informacje się przydadzą dla potomnych ; ) pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
la.bouche Zgłoś #89 Napisano 5 Kwietnia 2013 Cześć! Konrad, czy byłeś u tego kolesia, którego podałem Ci w linku w innym temacie? Jeżeli nie to u kogo byłeś i ile to kosztowało, bo mam taki sam problem, ale z prawą lampą Pozdrawiam, A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rideman Zgłoś #90 Napisano 5 Kwietnia 2013 Hej, Okazało się, że kontakt który podałeś miałem już w telefnie, znajomy kiedyś podał mi numer bo tam naprawiał swoje xenony. Także, tak to jest strona tego fachmistrza ; ] Koszt 300zł, ok godziny roboty bo nie ściąga całego zderzaka, tylko lekko odchyla, z (u Ciebie) prawej strony. Dojazd też będzie Cię trochę kosztować więc może lepiej kupić sobie: http://automarkt.bazarek.pl/opis/1598606/vw-passat-b6-silniczek-regulacji-dynamic-xenon.html I samemu wymienić ? Naturalnie polecam w/w serwis. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zmija Zgłoś #91 Napisano 27 Kwietnia 2013 Witam no i pojawił się błąd "No bend lighting (AFS) function. Owners's manual" niestety nie jest to spalona żarówka jak kiedyś ale przy odpaleniu samochodu i teście świateł soczewki są skierowane w dół (drgają w trakcie podnoszenia ale nie idą w górę) natomiast lewo prawo jak najbardziej działają. po podłączeniu do komputera i przeprowadzeniu testów soczewki reagują na polecenia podniesienia do góry, wyśrodkowania i lewo prawo jednak po wyłączeniu opadają i problem nadal istnieje. oto skan: będę wdzięczny za jakieś porady Adres 14: Elek.zawieszenia (J250) Plik etykiet: Brak Oznaczenie elementu SW: 3C0 907 376 HW: 3C0 907 376 Komponent: DAEMPFUNGS-SG H07 0069 Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: 28050804660003 Kodowanie: 010180 Kod serwisu: WSC 05314 000 00000 VCID: E6C8CD5511BE9F283B0 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01769 - Czujnik układu poziomowania pojazdu z przodu po prawej stronie (G289) 010 - Przerwa / zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101010 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 30 Przebieg: 87407 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2118.14.25 Czas: 08:15:31 Ramka zamrożona: 03262 - Ograniczenie działania systemu Komfort 000 - - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100000 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 92 Wew.licznik błędów: 52 Przebieg: 87407 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2118.14.25 Czas: 08:15:31 Ramka zamrożona: Kod błędu: 2 Bity binarnie: 00000000 oraz Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-V2.lbl Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C Komponent: AFS-Steuergeraet 0133 Weryfikacja: 00H04000 Numer seryjny: Kodowanie: 3493000 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 VCID: 346CE71D57E2BDB8F54 Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1K0 941 329 Komponent: AFS-Lst.-Modul l 0002 Kodowanie: 00000053 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 941 329 Komponent: AFS-Lst.-Modul r 0002 Kodowanie: 00000053 Znaleziono 1 błąd: 00471 - Sterownik EGD - elektronicznie regulowanego tłumienia (J250) 013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11101101 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 30 Przebieg: 87414 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2118.14.25 Czas: 08:40:00 Ramka zamrożona: Napięcie: 12.92 V Prędkość: 0.0 km/h ABS 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adiamus Zgłoś #92 Napisano 27 Kwietnia 2013 Trzeba rozebrac reflektor jest tam taki magnesik ktory moze sie polizowac trzeba tylko dokrecic chyba ze jest padniety to trzeba nowy tylko urzywka bo nowych nie ma,I nie sluchaj ze trzeba wymienic caly reflektor bo to bzdura Pozddrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wuteka Zgłoś #93 Napisano 28 Kwietnia 2013 Adiamus, prosiłbym o sklep gdzie kupie taki czujnik. Chętnie sam kupie dwa na "zaś". Poza tym bez otwarcia klosza się nie obejdzie więc nie wiem czy ma to sens Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek2005 Zgłoś #94 Napisano 15 Maja 2013 Witam, mam podobny problem tzn.tylko przy uruchamianiu silnika pojawia się komunikat :AFS ohne Funktion!Betriebsanletiung, oraz przez cały czas miga żółta kontrolka na wyświetlaczu. W aucie mam Bi-xsenony z doświetlaniem zakrętów. Wizualnie wszystkie światła świecą. Co może być w moim przypadku?. Ostatnio wymieniałem cięgno zmiany biegów, czujnik związanyz z imobi.(nie wiem dokładnie jak się nzaywa)- jakaś masakra z tymi awariami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wuteka Zgłoś #95 Napisano 15 Maja 2013 Witam, mam podobny problem tzn.tylko przy uruchamianiu silnika pojawia się komunikat :AFS ohne Funktion!Betriebsanletiung, oraz przez cały czas miga żółta kontrolka na wyświetlaczu. W aucie mam Bi-xsenony z doświetlaniem zakrętów. Wizualnie wszystkie światła świecą. Co może być w moim przypadku?. Ostatnio wymieniałem cięgno zmiany biegów, czujnik związanyz z imobi.(nie wiem dokładnie jak się nzaywa)- jakaś masakra z tymi awariami. Jakie błędy wywala VAG ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hiv Zgłoś #96 Napisano 15 Maja 2013 Pytanie: czy w passacie występuję biksenon nieskrętny a tylko z doświetlaniem zakrętów? U mnie lampy nie wykonują standardowego testu(góra, dół i na boki) przy włączeniu świateł. Zastanawiam się dlaczego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #97 Napisano 16 Maja 2013 Pytanie: czy w passacie występuję biksenon nieskrętny a tylko z doświetlaniem zakrętów? nie U mnie lampy nie wykonują standardowego testu(góra, dół i na boki) przy włączeniu świateł.Zastanawiam się dlaczego? pokaż zdjęcie swoich lamp błędy wyświetlają się jakieś na desce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hiv Zgłoś #98 Napisano 17 Maja 2013 Już wszystko działa. Test jest i wszystko działa; ) Szkoda tylko ze doswietlanie to halogeny a nie ksenon... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #99 Napisano 17 Maja 2013 witam ,mam biksenony a swieca jak maluch ,pare mwrtrow przed maska ,przy wlaczeniu wykonuja test ,wszystko dziala i swieci tylko bardzo kiepsko ,czy moze byc winny czujnik poziomowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hiv Zgłoś #100 Napisano 18 Maja 2013 Chyba raczej wypalone palniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach