krepa Zgłoś #21 Napisano 2 Grudnia 2015 wczoraj mi padł własnie regulator napiecia za wymiane z czesciami skasowali mnie 220 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #22 Napisano 2 Grudnia 2015 (edytowane) Dziękuję za odzew. Wczoraj do Norwegii Passkiem B5 '98 1.6 w benzynie przyjechałem na liczniku ma 2960.000 ) i dziś na dzień dobry taki zonk. ...To cieszyć się tylko że to nie w trasie. Wskaźania na klemach sa takie: pomiar na akumulatorze : 11,8 V pomiar na zapalonym motorze 11,3 V i jak dodawałem gazu to jednostki spadały jeszcze stopniowo. poźniej jeszcze podczas pracy motoru przyłożyłem koniec miernika do alternatora i pokazał tyle co na aku 11,3 - troche mnie to pocieszyło bo teraz wiem, że mimo pokruszonej tej plastikowej rurki w której idzie kabel do alternatora, którą wybadałem , to pomimo tego kabel przewodzi prąd, czyli mogę wykluczyć przewód. No ale altek nie daje prądu. Patrzyłem w internecie jak się do wymiany altka zabrac i nie wiem co mam myśleć. Generalnie problemem jest wyjęcie tej dolnej śruby mocującej alternator. Mam już zdjętą pokrywę silnika zdjąłem pasek na alernatorze odkręciłem te górną śrubę mocującą alternator i reszte mam zamiar zrobic jutro. przyjze sie temu regulatorowi napiecia moze sie uda mi to wykrecic Edytowane 2 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #23 Napisano 3 Grudnia 2015 (edytowane) witam to jak teraz? ciąć trzeba śrubę? czy wyłamywać łopatki ? a jeśli się da wyjąć śrubę inaczej to w jaki sposób? a od tyłu też chciałem się dobrać do szczotek ale nie wiem jak za bardzo. Porozkręcałem trochę śrubek, podważyłem śrubokrętem i wylazło takie coś , jak na ostatnim załączonym obrazku. a te szczotki to chyba a pod tym kolejnym czarnym plastikiem (obrazek pierwszy), ale za cholere nie wiem jak go sciagnac, bo tam takie coś jest przytwierdzone do obudowy - jakby takie łapki nie czaje Edytowane 3 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #24 Napisano 3 Grudnia 2015 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #25 Napisano 3 Grudnia 2015 Panowie a wartość pod obciążeniem 13.66 V może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #26 Napisano 3 Grudnia 2015 Zależy pod jakim, ale raczej słabo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #27 Napisano 3 Grudnia 2015 Zależy pod jakim, ale raczej słabo. Grzanie tylnej, szyby klima, światła drogowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #28 Napisano 3 Grudnia 2015 Ja miałem dzisiaj bo sprawdzałem 13,84v na światłach, długich, tylna szyba załączona, went. na 1 biegu i radio wyciszone i powolutku rosło aku. przed zapaleniem 12,08V jak przychodzą przymrozki to na 2 dzień nie odpalę. jak jest mocniejszy mróz jak był w tamtym tygodniu -9 z rana nie odpalił po dniu postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #29 Napisano 3 Grudnia 2015 Ja miałem dzisiaj bo sprawdzałem 13,84v na światłach, długich, tylna szyba załączona, went. na 1 biegu i radio wyciszone i powolutku rosło aku. przed zapaleniem 12,08V jak przychodzą przymrozki to na 2 dzień nie odpalę. jak jest mocniejszy mróz jak był w tamtym tygodniu -9 z rana nie odpalił po dniu postoju. no mam to samo i czy to aku czy co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #30 Napisano 3 Grudnia 2015 Wiesz co aku jak jest doładowany na maksa prostownikiem i zapalam auto to słychać to szybkość rozrusznika jak by chciał wyrwać wał i ładowanie na altku w tedy jest 14,4V. Ja u siebie stawiam na akumulator bo mierzyłem też czy jest gdzieś pobór prądu i jest w normie. Odnośnie aku to jak pisałem jak jest chłodniej to już nie ma 12,08V tylko jest 11,6-11,8V i w tedy albo odpalę z przygasającymi kontrolkami albo kaput i szybko po prostownik. Spróbuj naładować aku prostownikiem odpal silnik sprawdź ładowanie, załącz jak najwięcej świateł itp. i sprawdź ładowanie ponownie powinno wiadomo być mniejsze ale powoli powinno rosnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #31 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Ile przewodów idzie do alternatora valeo? Mam podłączone dwa . gruby przewód na śrubę 13 i cieńszy na śrubę 8 , czy idzie jeszcze jakiś przewód do altka? Silnik 1.6 benzyna Wymienilem alternator ale jeszcze auta nie odpalalem bo ucialem dolną śrubę i czekam na paczkę z zamiennikiem. Więc do momentu przy kręcenia altka nie chce uruchamiać motoru. Czy kontrolka ladowania powinna zgasnąć po uruchomieniu motoru? [aktualizacja] odpaliłem motor, te dwa przewody to zdaje sie wszystko bylo:) nowy altek mimo ze na jednej srubie działa książkowo kontrolka gasnie Edytowane 19 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #32 Napisano 11 Lutego 2017 Panowie pomocy . naładowany aku. prostownikiem 12,7V . zapalam i pomiar doładowania alternatorem . jest 13,4 do 13,7V na dużych obrotach i włączonych wszystkich odbiornikach. Co może być tego przyczyną ? . Jak dojść do ładowania max np. 14.38V Proszę o podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #33 Napisano 11 Lutego 2017 Regulator napięcia ładowania w alternatorze masz do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #34 Napisano 11 Lutego 2017 Regulator napięcia ładowania w alternatorze masz do wymiany. Dziękuję za pomoc. A czy ten regulator da się podmienić bez demontażu alternatora? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #35 Napisano 11 Lutego 2017 tak da sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joy19 Zgłoś #36 Napisano 12 Lutego 2017 tak da sie Dziękuję za podpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie . Dlaczego regulator napięcia alternatora wg katalogu ma znamionowe napięcie 14 V a nie 14. 4 V. Jest to b. ważny parametr bo wpływa na poziom doładowania aku. Pozdrawiam Członków Forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #37 Napisano 12 Lutego 2017 bo nominalne jest 14V latem bedzie np 14V a zima 14,4V tym sobie glowy nie zawracaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jush2 Zgłoś #38 Napisano 12 Lutego 2017 Panowie i Panie, tak przy okazji, jaki jest koszt nowego akumulatora? Ile Was wyszedł, jeśli kupowaliście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #39 Napisano 12 Lutego 2017 mnie 300zl w batcar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek1984 Zgłoś #40 Napisano 16 Lutego 2017 Koledzy pytanie - co może psuć alternator ?? W poniedziałek wymieniłem stary alternator bo już jakieś dziwne odgłosy wydawał i zapaliła się kontrolka ladowania zaś samo ładowanie było 11.60 odebrałem auto od mechanika po wymianie na używkę i kontrolka nie świeciła a ladowanie było 14.30 przejechałem autem od wymiany max 15 kilometrów i dziś znowu zapaliła się kontrolka ładowania oraz ładowanie dalej spadło do 11.60 jakieś pomysły a może ktoś miał podobny problem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach