Skocz do zawartości
kownas19

aku czy alternator?

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj mi padł własnie regulator napiecia za wymiane z czesciami skasowali mnie 220 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew. Wczoraj do Norwegii Passkiem B5 '98 1.6 w benzynie przyjechałem :) na liczniku ma 2960.000 :))) i dziś na dzień dobry taki zonk. :/ ...To cieszyć się tylko że to nie w trasie.

Wskaźania na klemach sa takie:

pomiar na akumulatorze : 11,8 V

pomiar na zapalonym motorze 11,3 V i jak dodawałem gazu to jednostki spadały jeszcze stopniowo.

 

poźniej jeszcze podczas pracy motoru przyłożyłem koniec miernika do alternatora i pokazał tyle co na aku 11,3 - troche mnie to pocieszyło bo teraz wiem, że mimo pokruszonej tej plastikowej rurki w której idzie kabel do alternatora, którą wybadałem , to pomimo tego kabel przewodzi prąd, czyli mogę wykluczyć przewód. No ale altek nie daje prądu.

 

Patrzyłem w internecie jak się do wymiany altka zabrac i nie wiem co mam myśleć.

Generalnie problemem jest wyjęcie tej dolnej śruby mocującej alternator.

 

Mam już zdjętą pokrywę silnika

zdjąłem pasek na alernatorze

odkręciłem te górną śrubę mocującą alternator

i reszte mam zamiar zrobic jutro.

 

przyjze sie temu regulatorowi napiecia moze sie uda mi to wykrecic

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

to jak teraz?

ciąć trzeba śrubę?

czy wyłamywać łopatki ?

a jeśli się da wyjąć śrubę inaczej to w jaki sposób?

 

 

a od tyłu też chciałem się dobrać do szczotek ale nie wiem jak za bardzo. Porozkręcałem trochę śrubek, podważyłem śrubokrętem i wylazło takie coś , jak na ostatnim załączonym obrazku.

 

 

a te szczotki to chyba a pod tym kolejnym czarnym plastikiem (obrazek pierwszy), ale za cholere nie wiem jak go sciagnac, bo tam takie coś jest przytwierdzone do obudowy - jakby takie łapki

 

nie czaje

IMG_20151203_150023.jpg

IMG_20151203_162017 (1).jpg

IMG_20151203_150700.jpg

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wartość pod obciążeniem 13.66 V może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy pod jakim, ale raczej słabo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zależy pod jakim, ale raczej słabo.

 

Grzanie tylnej, szyby klima, światła drogowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dzisiaj bo sprawdzałem 13,84v na światłach, długich, tylna szyba załączona, went. na 1 biegu i radio wyciszone i powolutku rosło aku. przed zapaleniem 12,08V jak przychodzą przymrozki to na 2 dzień nie odpalę. jak jest mocniejszy mróz jak był w tamtym tygodniu -9 z rana nie odpalił po dniu postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem dzisiaj bo sprawdzałem 13,84v na światłach, długich, tylna szyba załączona, went. na 1 biegu i radio wyciszone i powolutku rosło aku. przed zapaleniem 12,08V jak przychodzą przymrozki to na 2 dzień nie odpalę. jak jest mocniejszy mróz jak był w tamtym tygodniu -9 z rana nie odpalił po dniu postoju.

 

no mam to samo i czy to aku czy co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co aku jak jest doładowany na maksa prostownikiem i zapalam auto to słychać to szybkość rozrusznika jak by chciał wyrwać wał i ładowanie na altku w tedy jest 14,4V. Ja u siebie stawiam na akumulator bo mierzyłem też czy jest gdzieś pobór prądu i jest w normie. Odnośnie aku to jak pisałem jak jest chłodniej to już nie ma 12,08V tylko jest 11,6-11,8V i w tedy albo odpalę z przygasającymi kontrolkami albo kaput i szybko po prostownik. Spróbuj naładować aku prostownikiem odpal silnik sprawdź ładowanie, załącz jak najwięcej świateł itp. i sprawdź ładowanie ponownie powinno wiadomo być mniejsze ale powoli powinno rosnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile przewodów idzie do alternatora valeo? Mam podłączone dwa . gruby przewód na śrubę 13 i cieńszy na śrubę 8 , czy idzie jeszcze jakiś przewód do altka? Silnik 1.6 benzyna

 

 

Wymienilem alternator ale jeszcze auta nie odpalalem bo ucialem dolną śrubę i czekam na paczkę z zamiennikiem. Więc do momentu przy kręcenia altka nie chce uruchamiać motoru.

Czy kontrolka ladowania powinna zgasnąć po uruchomieniu motoru?

 

[aktualizacja]

 

odpaliłem motor, te dwa przewody to zdaje sie wszystko bylo:)

nowy altek mimo ze na jednej srubie działa książkowo :)

 

kontrolka gasnie

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy . naładowany aku. prostownikiem 12,7V . zapalam i pomiar doładowania alternatorem . jest 13,4 do 13,7V na dużych obrotach i włączonych wszystkich odbiornikach. Co może być tego przyczyną ? . Jak dojść do ładowania max np. 14.38V

Proszę o podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia ładowania w alternatorze masz do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regulator napięcia ładowania w alternatorze masz do wymiany.

 

Dziękuję za pomoc. A czy ten regulator da się podmienić bez demontażu alternatora? .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak da sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak da sie

 

Dziękuję za podpowiedź.

 

Mam jeszcze jedno pytanie . Dlaczego regulator napięcia alternatora wg katalogu ma znamionowe napięcie 14 V

a nie 14. 4 V. Jest to b. ważny parametr bo wpływa na poziom doładowania aku.

 

Pozdrawiam Członków Forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo nominalne jest 14V

latem bedzie np 14V a zima 14,4V

tym sobie glowy nie zawracaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, tak przy okazji, jaki jest koszt nowego akumulatora? Ile Was wyszedł, jeśli kupowaliście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie 300zl w batcar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie - co może psuć alternator ??

W poniedziałek wymieniłem stary alternator bo już jakieś dziwne odgłosy wydawał i zapaliła się kontrolka ladowania zaś samo ładowanie było 11.60

 

odebrałem auto od mechanika po wymianie na używkę i kontrolka nie świeciła a ladowanie było 14.30

 

przejechałem autem od wymiany max 15 kilometrów i dziś znowu zapaliła się kontrolka ładowania oraz ładowanie dalej spadło do 11.60

jakieś pomysły a może ktoś miał podobny problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności