kownas19 Zgłoś #1 Napisano 5 Grudnia 2011 witam panie i panowie, doradzcie mi w takiej kwestii a mianowicie tydzien temu sprawdzilem napiecie na aku na zimnym bylo 11,8 naladowalem go i bylo 12,8 pojezdzilem okolo tygodnia i mierze na cieplym wylaczonym oczywiscie silniku jest 12,00 na zimnym 11,8 , odpalam auto jest 13,8 gazu dodaje idzie na max. 14,00- czy walniety aku jescze ori czy sczotki lub regulator w alernatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #2 Napisano 5 Grudnia 2011 (edytowane) Jeśli pomiar napiecia aku , który zrobiłeś wykazał 11.8 V, to jest to stanowczo za mało i mówi o niesprawnej baterii. Bardziej profesjonalnym jest pomiar aku pod obciążeniem(każdy sklep, sprzedający aku,powinien mieć urządzenie, do takiego badania). Na podstawie informacji, które dostarczyłeś, można powiedzieć, że Twój aku już ledwo zipie. Mój zresztą też... Edytowane 5 Grudnia 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #3 Napisano 5 Grudnia 2011 Tez tak mysle ale boje sie ze kupie nowy aku i altrernator jak bedzie walniety do go bedzie niedoladowywal i bedzie to samo co z tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2011 z tego co piszesz wynika ze altek dobrze ładuje na zimnym 11,8 , odpalam auto jest 13,8 gazu dodaje idzie na max. 14,00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2011 z tego co piszesz wynika ze altek dobrze ładujeZgadza się.Naładuj aku a potem na włączonym silniku(oczywiście), sprawdź napięcie ładowania przy włączonych odbiornikach(światła, grzanie szyby,dmuchawa klimy na full).Napięcie nie powinno spaść niżej wartości, które już widziałeś na mierniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2011 Tak owszem zgadzam się z Kolegą tomnik lecz jeśli będzie zwarcie w celi,będzie pokazywał ładnie ładowanie a po wyłączeniu silnika szybko jego moc czyli volty będą spadać.Miałem podobny przypadek także proponuję zmierzyć go pod obciążeniem lub gęstość elektrolitu w poszczególnych celach i wszystko się wyjaśni.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2011 Tak owszem zgadzam się z Kolegą tomnik lecz jeśli będzie zwarcie w celi,będzie pokazywał ładnie ładowanie a po wyłączeniu silnika szybko jego moc czyli volty będą spadać.Miałem podobny przypadek także proponuję zmierzyć go pod obciążeniem lub gęstość elektrolitu w poszczególnych celach i wszystko się wyjaśni.Pozdrawiam.Tak wszystko się zgadza.Pisałem o sprawdzeniu napięcia ładowania, a przy tym badaniu nie określi sie stanu aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2011 czyli co i tak aku do wymiany bo minal tydzien od ladowania i dalej trzyma tylko 11,8 na zimnym a przyjda mrozy i d....a ? a moze byc jak aku walniety to ladowanie moze byc rzedu 14,00 a jak dobry aku to moze wzrosnac do np. 14,4 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2011 moze byc rzedu 14,00 a jak dobry aku to moze wzrosnac do np. 14,4 ?tak może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #10 Napisano 5 Grudnia 2011 Dokładnie tak może być. W moim przypadku ładowanie było super ale przy porannym rozruchu silnika okazywało się że akumulator jest rozładowany. Także proponuję Koledze wziąć pod uwagę moje wskazówki podane wyżej. Pozdrawiam. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/77199-Przy-raptownym-dodaniu-gazu-d%C5%82awi-si%C4%99 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #11 Napisano 12 Grudnia 2011 witam nowy aku zakupiony a tu lipa max lad. 13.8 wymienilem regulator i okazalo sie ze byl walniety ladowanie na poziomie 14.3 V wszystko ok dzieki za odpowiedzi pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #12 Napisano 12 Grudnia 2011 tak z tego wszytkiego wnioskuje że kolega kownas19 mierzył napiecie ładowania z altka na akumulatorze....tylko po co?? i przez takie coś kupił nowy aku.... napiecie ładowania sie mierzy na wyjściu na alternatorze, na wolnych obrotach powinno pokazywać 14,3-14,4V jeden przewód miernika do najgrubszego przewodu przy altku a drugi do masy..dopiero później można sobie badać aku czy prąd gdzieś po drodze nie ginie i na końcu aku na wyłączonym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2011 to zle wnioskujesz, aku i tak byl na wyczerpaniu bo ma prawie 8 lat i jak przestal jedna noc to napiecie bylo 11,8 , ladowanie poprawialo na 2 dni i dalej lipa takze aku byl do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #14 Napisano 13 Grudnia 2011 ano to chyba że tak to luzik mój wynalazek jakiś yuasa już 13 rok kręci jak zły w drugim aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #15 Napisano 13 Grudnia 2011 ano to chyba że tak to luzik mój wynalazek jakiś yuasa już 13 rok kręci jak zły w drugim aucie Nie jakiś wynalazek tylko bardzo dobry japoński akumulator yuasa także nie dziw sie że tyle lat kręci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevylord Zgłoś #16 Napisano 13 Grudnia 2011 nigdy nie zagłębiałem sie w jego pochodzenie, ale fakt faktem, fajny jest:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #17 Napisano 14 Grudnia 2011 Jestem w szoku że aku 13 lat działa , mimo naszych zim:O , mi w transicie chodzi 8 rok i mysle ze jak dowali z -25 to padnie ( oryginal od ofrda) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #18 Napisano 2 Grudnia 2015 tak z tego wszytkiego wnioskuje że kolega kownas19 mierzył napiecie ładowania z altka na akumulatorze....tylko po co?? i przez takie coś kupił nowy aku.... napiecie ładowania sie mierzy na wyjściu na alternatorze, na wolnych obrotach powinno pokazywać 14,3-14,4V jeden przewód miernika do najgrubszego przewodu przy altku a drugi do masy..dopiero później można sobie badać aku czy prąd gdzieś po drodze nie ginie i na końcu aku na wyłączonym silniku witaj Mam pytanie Tam w alternatore z tyłu na górze jest podpięty przewód na srubę chyba 13 stkę, na którą jest naciągnięta taka plastikowa osłonka. Czy aby zmierzyć napięcie wychodzące z alternatora wystarczy zdjąć tą osłonkę i przyłożyć tam końcówkę miernika druga zaś do masy? Bo ja tak robiłem na zapalonym silniku i mi pokazywało 11,8 dokłądnie tyle ile akumulator daje. a jak przygazowywałem to wartość ta się nie zwiększała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #19 Napisano 2 Grudnia 2015 Wystarczy zrobić pomiar na klemach akumulatora. Wartość powinna być ok. 14V a nawet nieco wyżej. Wartość 11,8 jest stanowczo za mała, przyczyną będzie zapewne regulator napięcia. W alternatorze Bosch jest przykręcony na jedną śrubkę /taki mały element ze szczotkami/ z tyłu alternatora. Potrafisz sam wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #20 Napisano 2 Grudnia 2015 Jak masz 11,8 to nie masz ładowania. Jak dasz obroty po zapaleniu powyżej 1,5tys to sytuacja się nie zmienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach