Skocz do zawartości
kownas19

aku czy alternator?

Rekomendowane odpowiedzi

witam panie i panowie, doradzcie mi w takiej kwestii a mianowicie tydzien temu sprawdzilem napiecie na aku na zimnym bylo 11,8 naladowalem go i bylo 12,8 pojezdzilem okolo tygodnia i mierze na cieplym wylaczonym oczywiscie silniku jest 12,00 na zimnym 11,8 , odpalam auto jest 13,8 gazu dodaje idzie na max. 14,00- czy walniety aku jescze ori czy sczotki lub regulator w alernatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pomiar napiecia aku , który zrobiłeś wykazał 11.8 V, to jest to stanowczo za mało i mówi o niesprawnej baterii.

 

Bardziej profesjonalnym jest pomiar aku pod obciążeniem(każdy sklep, sprzedający aku,powinien mieć urządzenie, do takiego badania).

Na podstawie informacji, które dostarczyłeś, można powiedzieć, że Twój aku już ledwo zipie. Mój zresztą też...

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mysle ale boje sie ze kupie nowy aku i altrernator jak bedzie walniety do go bedzie niedoladowywal i bedzie to samo co z tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz wynika ze altek dobrze ładuje

na zimnym 11,8 , odpalam auto jest 13,8 gazu dodaje idzie na max. 14,00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co piszesz wynika ze altek dobrze ładuje
Zgadza się.

Naładuj aku a potem na włączonym silniku(oczywiście), sprawdź napięcie ładowania przy włączonych odbiornikach(światła, grzanie szyby,dmuchawa klimy na full).Napięcie nie powinno spaść niżej wartości, które już widziałeś na mierniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak owszem zgadzam się z Kolegą tomnik lecz jeśli będzie zwarcie w celi,będzie pokazywał ładnie ładowanie a po wyłączeniu silnika szybko jego moc czyli volty będą spadać.Miałem podobny przypadek także proponuję zmierzyć go pod obciążeniem lub gęstość elektrolitu w poszczególnych celach i wszystko się wyjaśni.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak owszem zgadzam się z Kolegą tomnik lecz jeśli będzie zwarcie w celi,będzie pokazywał ładnie ładowanie a po wyłączeniu silnika szybko jego moc czyli volty będą spadać.Miałem podobny przypadek także proponuję zmierzyć go pod obciążeniem lub gęstość elektrolitu w poszczególnych celach i wszystko się wyjaśni.Pozdrawiam.
Tak wszystko się zgadza.Pisałem o sprawdzeniu napięcia ładowania, a przy tym badaniu nie określi sie stanu aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co i tak aku do wymiany bo minal tydzien od ladowania i dalej trzyma tylko 11,8 na zimnym a przyjda mrozy i d....a ? a moze byc jak aku walniety to ladowanie moze byc rzedu 14,00 a jak dobry aku to moze wzrosnac do np. 14,4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze byc rzedu 14,00 a jak dobry aku to moze wzrosnac do np. 14,4 ?
tak może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak może być. W moim przypadku ładowanie było super ale przy porannym rozruchu silnika okazywało się że akumulator jest rozładowany. Także proponuję Koledze wziąć pod uwagę moje wskazówki podane wyżej. Pozdrawiam.

 

 

 

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/77199-Przy-raptownym-dodaniu-gazu-d%C5%82awi-si%C4%99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam nowy aku zakupiony a tu lipa max lad. 13.8 wymienilem regulator i okazalo sie ze byl walniety ladowanie na poziomie 14.3 V wszystko ok dzieki za odpowiedzi pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak z tego wszytkiego wnioskuje że kolega kownas19 mierzył napiecie ładowania z altka na akumulatorze....tylko po co?? i przez takie coś kupił nowy aku.... napiecie ładowania sie mierzy na wyjściu na alternatorze, na wolnych obrotach powinno pokazywać 14,3-14,4V jeden przewód miernika do najgrubszego przewodu przy altku a drugi do masy..dopiero później można sobie badać aku czy prąd gdzieś po drodze nie ginie i na końcu aku na wyłączonym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zle wnioskujesz, aku i tak byl na wyczerpaniu bo ma prawie 8 lat i jak przestal jedna noc to napiecie bylo 11,8 , ladowanie poprawialo na 2 dni i dalej lipa takze aku byl do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano to chyba że tak to luzik :) mój wynalazek jakiś yuasa już 13 rok kręci jak zły w drugim aucie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ano to chyba że tak to luzik :) mój wynalazek jakiś yuasa już 13 rok kręci jak zły w drugim aucie :)

Nie jakiś wynalazek tylko bardzo dobry japoński akumulator yuasa także nie dziw sie że tyle lat kręci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie zagłębiałem sie w jego pochodzenie, ale fakt faktem, fajny jest:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku że aku 13 lat działa , mimo naszych zim:O , mi w transicie chodzi 8 rok i mysle ze jak dowali z -25 to padnie ( oryginal od ofrda)

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak z tego wszytkiego wnioskuje że kolega kownas19 mierzył napiecie ładowania z altka na akumulatorze....tylko po co?? i przez takie coś kupił nowy aku.... napiecie ładowania sie mierzy na wyjściu na alternatorze, na wolnych obrotach powinno pokazywać 14,3-14,4V jeden przewód miernika do najgrubszego przewodu przy altku a drugi do masy..dopiero później można sobie badać aku czy prąd gdzieś po drodze nie ginie i na końcu aku na wyłączonym silniku

 

witaj

 

 

Mam pytanie

 

Tam w alternatore z tyłu na górze jest podpięty przewód na srubę chyba 13 stkę, na którą jest naciągnięta taka plastikowa osłonka.

Czy aby zmierzyć napięcie wychodzące z alternatora wystarczy zdjąć tą osłonkę i przyłożyć tam końcówkę miernika druga zaś do masy?

 

Bo ja tak robiłem na zapalonym silniku i mi pokazywało 11,8

dokłądnie tyle ile akumulator daje.

 

 

a jak przygazowywałem to wartość ta się nie zwiększała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zrobić pomiar na klemach akumulatora. Wartość powinna być ok. 14V a nawet nieco wyżej. Wartość 11,8 jest stanowczo za mała, przyczyną będzie zapewne regulator napięcia. W alternatorze Bosch jest przykręcony na jedną śrubkę /taki mały element ze szczotkami/ z tyłu alternatora. Potrafisz sam wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 11,8 to nie masz ładowania.

Jak dasz obroty po zapaleniu powyżej 1,5tys to sytuacja się nie zmienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności